globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Po debatě dohodnuty natvrdo termíny jarní (druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024)
a podzimní se nechá na prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo klidně zase Golf, pokud někdo nesežene nějaké lepší místo.
Plán na jaro, pokud počasí dovolí by bylo muzeum v Šestajovicích

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 07.03.2024 07:50:30

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2011 v 11:36 | Nahoru | #61
Podívej se ještě jednou na tu fotku ! Kolik asi myslíš že mi tam mohlo být?
Věcně a stručně - jdi k čertu! Nevíš vůbec nic! Ten motor jsi viděl poprvé v životě na mé fotce! Tak tady přestaň děla machra na někoho kdo by mohl být tvým dědou. Už mě synci jako ty docela pěkně serou !!

Naposledy editováno 15.02.2011 11:39:10

Jawablázni

15.2.2011 v 11:38 | Nahoru | #62
Pánové, pánové, udivuje mě, jaký emoce je ta Jawa pořád schopná vyvolávat. To kam to Jawa dopracovala víme všichni, ale co s tím naděláme? Hovno.

Na druhou stranu ale Jawa pořád nějak funguje resp. přežívá a podívejte se na spoustu jiných značek zvučných jmen, které skončily definitivně

Možná by neškodila trocha vlastenectví a hrdosti na fabriku, která aspoň v minulosti něco dokázala, namísto keců typu, kdyby to už radši zavřeli a vysrali se na to, který zaznívají velice často i na výše jmenovaným serveru jawamania.info od lidí, kteří se považují za rádoby jawaře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 11:45 | Nahoru | #63

babajezi píše: Podívej se ještě jednou na tu fotku ! Kolik asi myslíš že mi tam mohlo být?
Věcně a stručně - jdi k čertu! Nevíš vůbec nic! Ten motor jsi viděl poprvé v životě na mé fotce! Tak tady přestaň děla machra na někoho kdo by mohl být tvým dědou. Už mě synci jako ty docela pěkně serou !!

Umis jen delat moudryho, ale kdyz se te nekdo zepta konkretne, tak ho akorat posles nekam! ...O nejaky tvuj nacerneny motor 638 mi vubec nejde, krom toho ze jel jak pila a byla to 400ka nepotrebuju vic vedet, protoze protoze z konstrukce je mi jasny, co "prevratnyho" to asi mohlo byt i po upravach ...

Pabol> Pavle, jo to vis ... tady jsou hodne videt prehnany emoce u Babajezi

Naposledy editováno 15.02.2011 11:47:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 11:48 | Nahoru | #64
Jindra650> Možná ti trochu uniklo, že to není nějaká moje "úprava" a že není 638.
Hlavně že je ti to všecno jasný

A jasný že mám emoce když jsem v tý továrně pracoval a teď mi tu nějakej smrkáč bude vyprávět jak jsme tam dělali všechno blbě Tyhle "motorkáře" co plivou na domáci značku přes všechny její úspěchy, namachrovaný dvacetiletý odborníky s nájezdem 20t. km a specialisty na ekonomiku RVHP mám fak nejradší

Naposledy editováno 15.02.2011 11:52:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 12:04 | Nahoru | #65
babajezi> Aha ...tvuj popis povahy prototypu jsem si precet, to se nestrachuj ...radil bych ale sundat klapky z oci a precist si radsi znovu co jsem ti psal ...stale jen dokola jak kolovratek mluvis o usmrkancich, plivani na znacku i kdyz se neplive a svetovych uspesich, diky kterym by mela byt automaticky zajistena nehynouci slava znacky na dalsi stoleti dopredu. Kde jsou starsi a svetove proslulejsi znacky ktery mely velky uspechy ...za uspech pred 30-40lety si bohuzel dneska nikdo nic nekoupi, dulezitejsi je co se deje ted a pred nedavnou dobou. Hlavne ze si to na zaver zase shrnul krasnou vetou, abys vypichnul, jak velky odstup mas od 25lete generace ...proc tu vubec neco pises? Nemel by ses radsi aktivne ucastnit spis debat se svymi vrstevniky?
...ja se rad dozvim neco novyho, ale musi to byt podavany objektivne, ne subjektivne a bez snahy se povysovat nad ostatni pri prvni nesouhlasny vete ...a to ty delas stale vsechno bylo idealni, zadna chyba, nedostatek, za vsechno muzou ONI, nepovedlo se to JEN kvuli NIM tohle mi skutecne na tobe vadi

Naposledy editováno 15.02.2011 12:10:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 12:07 | Nahoru | #66
Jindra650> Protože tady, pokud jsi si nestačil všimnout, jsme na "Motorkářích". A co se významu toho slova týče tak se s tebou kdykoli rád porovnám !

Zajímavý je, že o Jawě píšeš : "První velká motorka, kterou jsem ani po přestupu k japonsku neprodal a asi mi zůstane nadoživotí, nikdy nezradila a odměnila se mi krásnými vzpomínkami z cestování."
a přitom tu fabriku pomlouváš.Jste divná generace. Jsem zvědav co dokážete vy.Myslím ale, že v týhle rozkradený, vydrancovaný a zadlužený zemi už nic
Mnohokrát jsem tu vysvětloval proč jawa dělala to co dělala a proč nebylo možné aby to bylo jinak. A je to marný, je to marný, je to marný.
ty se se mnou už hádáš poněkolikátý, "Kladivo" s tebou projelo kus světa ale pořád to nechceš pochopit.

Naposledy editováno 15.02.2011 12:17:33

(reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 12:14 | Nahoru | #67
babajezi> To koukam, ze by ses furt jen chtel porovnavat, neustale dokazovat ostatnim ze ty ses ten kdo vsechno vi a kdokoli kdo nesouhlasi, tak je povl. Ani v jedny diskusi jsem nenasel konkretni odpovedi, jen neustale mlzeni, poucovani a ponizovani spoludiskutujicich.

Naposledy editováno 15.02.2011 12:17:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 12:26 | Nahoru | #68
babajezi> jak demagog ... na tom neni nic zajimavyho, mam ke kazdy svoji motorce a je jich vic nez mam v profilu citovy vztah. Ale to, ze mam svoji trindu rad a ze jsem bezproblemove s ni jezdil nema spojitost s tim, jaka to byla motorka po strance technicky a jestli treba nemam k ni nejaky vyhrady. Kdybych se narodil v NDR, tedka bych mel pred XJ(nebo jinou podobnou motorkou) MZtu se stejnym dovetkem. Trindu beru takovou jaka skutecne je a jak mi poslouzila a slouzi, ale v otazce vyvoje tovarny nevim, v cem by me zavazovalo vlastnictvi dnes uz historicky motorky. Pokud sis nevsimnul, nesnazil jsem se hodnotit proc se vyrabela 30let ta sama trinda, ma to svoje duvody ac se treba neshodnem na tom jestli to nebo to. Reagoval jsem na tvoje vysneny informace o porevolucnim vyvoji, za ktery vzdy u tebe muzou ONI a nikde neni ani smitko pochybnosti, ze by to treba o moc lip nedopadlo kvuli vychozi pozici, ktera nebyla zrovna nejlepsi, chybi mi tam spetka kritickyho pohledu. Jestlize ja vim diky svymu veku omezeny okruh informaci, tak jsou lidi ktery toho vi jeste daleko min a zkreslenejsi, prave tvoje informace jim pak deformuji pohled. Pak se clovek nemuze divit, ze vznikaji kraviny typu Zaslapane projekty, kde za vsechno muze SSSR a bolsevik, vsechno bylo svetovy urovne a nejlepsi na svete, nikdo jinej by to nikdy bez nas nevymyslel!

Naposledy editováno 15.02.2011 12:36:23

(reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 12:54 | Nahoru | #69
[quote=Jindra650]babajezi> ..... Reagoval jsem na tvoje vysneny informace o porevolucnim vyvoji, za ktery vzdy u tebe muzou ONI a nikde neni ani smitko pochybnosti, ze by to treba o moc lip nedopadlo kvuli vychozi pozici, ktera nebyla zrovna nejlepsi, chybi mi tam spetka kritickyho pohledu......

Tak to jsi mě ale vůbec nepochopil. Já jsem o porevolučním vývoji nenapsal nikde ani řádku !
jawa přestala existovat v roce 89 a to co se dnes za ní vydává .........
Ale máš pravdu v jednom . Nikdy jsem tu nenapsal konkrétně jak to bylo. Bohužel ani nikdy nenapíši. Nebudu si na starý kolena přidělávat problémy a nenechám se od bývalých STBáků tahat po soudech!!

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2011 v 15:21 | Nahoru | #70
Pabol=> Dobrej názor, lidi se furt hají jací jsou češi atp. ale jak příjde na lámání chleba všichni běžej k šikmookejm a na svojí zem házej špínu
Jindra650=> čtu pořád celé to fórum a babjezi nikde nenapsal nic o tom že za to můžou ONI atp. informace podává dosti přesný a i je vysvětluje a pokaždé své tvrzení něčím podloží, ale u tebe jsou to jen prázdný slova a věty ale smysl utekl, tak se prosím laskvě běž hádat jinam, když k tématu nemáš nic objektivního co říct...

Jawablázni

15.2.2011 v 16:43 | Nahoru | #71
Nu tak si myslim že nevíce informací najdeš na stránkách www.jawa.eu Netušim jestli to tu někdo psal bo ne, ale většina historie a dnešní doby + nějaký muzea atd... je tam uvedeno =)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 18:42 | Nahoru | #72
Kafi> ale prdlajs ...vlastenectvi neni o tom za kazdou cenu neco velebit, precenovat a zvelicovat nektery historicky udalosti... Babajezi jen pulrok co ho sleduju rika fraze typu "hovno vite, vsechno bylo jinak nez se rika, po revoluci to estebaci zkurvili a rozkradlo se to, pred revoluci to byly nejlepsi masiny a vy plivete na dila nasich delniku" ale aby teda nas blby mlady poucil a otevrel nam oci nejakym slusnejsim vykladem, to ne, to se skreje za dalsi otrepanou frazi, ze by ho "estebaci" zazalovali! ....a jsem zvedavej na uroven tvojeho vlastenectvi Kafi jak ho ted chapes tak za 2-3 roky.

Jawablázni

15.2.2011 v 18:45 | Nahoru | #73
Jediná motorka z Týnce, před kterou svět sedl na prdel byl Pérák. Před ním nic. Po něm nic.
Stylisticky čistá, koncepčně jednoduchá, spolehlivá motorka. Kývačky, panelky, 634 to už byly pouhé jeho klony. Až motor 638 byla jakás takás inovace, ovšem díky nevychytaným vibracím se vrátilo na čas k osvědčenému motoru 634 (se 12V). Byla Jawa v letech 1948-1989 úspěšná? A podle jakého měřítka? Počtem modelových řad těžko (250/350 Kývačka, 250/350 Panelka plus 250/350 Californian, 350/634, 350/638-640, co dekáda, to jedna řada...), počtem vyrobených (a prodaných) kusů? Snad ano. Ale kdo byli zákazníci? Kam se vyváželo? Byly to motocyklově vyspělé státy? Prodávaly se statisícové serie v západní Evropě nebo spíš na Blízkém Východě, v Severní Africe, Indii či na Kubě? Moc mne mrzí, že nejsem jazykově vybaven, protože by mne zatraceně zajímaly dobové testy renomovaných motoperiodik, srovnáváky s tehdejší klasickou evropskou produkcí a hlavně pak s nastupující dravou japonskou vlnou. V těch by bylo vidět, jak na tom výrobky z Týnce opravdu byly, nikoli to co dobový čs. tisk filtroval a přikrášloval, ev. to jak se na ty "úspěchy" díváme dnes s odstupem a růžovými brýlemi hrdého Čecha (ty uvozovky nejsou ironické či zesměšňující, opravdu nevím, zda to úspěchy byly či nikoli, proto jsem je použil).

Jinou kapitolou byl sport. Plochá dráha, motokros (zde postupně nadvládu převzala ČZ), soutěže... Ano, tady úspěchy byly, ale k čemu, když je fabrika nedokázala (z nejrůznějších důvodů) přetavit do obchodního úspěchu seriových strojů? Deset evropských titulů v soutěžích Květy Mašity (mimochodem PANA jezdce, knihu mapující jeho život vřele doporučuju!) bylo z obchodního pohledu tristních, protože běžný zákazník si v letech 1968-1977 v Mototechně (bavíme-li se o ČSSR) či v showroomech (zbytek civilizovaného světa) nemohl koupit nic jiného, než Jawu 250/350 Panelka, dtto Californian a po ustoupení dvěapůlí ve prospěch třistapadesátek pak 350/634 se svým revolučním dvojitým rámem. Dvouválec stejné koncepce od války, stále jenom čtyři kvalty ve špajzce, dvoutakt s projevem stabiláku... Pokud Jawa uměla dělat sportovní stroje tak proč je neprodávala?

Porevolučním vývojem se radši nebudu ani zaobírat, doktor mi zakázal se rozčilovat. Jenom můj názor a přání: Jawa měla padnout, zkrachovat, zavřít, zamknout a hodit klíče do Sázavy. Kdyby ji někdo koupil, mohla dopadnout jako strakoničtí, ale taky mohla dělat radost a v rámci nějaké "group" vesele vyvíjet, kooperovat, vyrábět ale hlavně PRODÁVAT. To co předvádí posledních X let je k pláči.

Jawa R.I.P.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 19:29 | Nahoru | #74

Jindra650 píše: Kafi> ale prdlajs ...vlastenectvi neni o tom za kazdou cenu neco velebit, precenovat a zvelicovat nektery historicky udalosti... Babajezi jen pulrok co ho sleduju rika fraze typu "hovno vite, vsechno bylo jinak nez se rika, po revoluci to estebaci zkurvili a rozkradlo se to, pred revoluci to byly nejlepsi masiny a vy plivete na dila nasich delniku" ale aby teda nas blby mlady poucil a otevrel nam oci nejakym slusnejsim vykladem, to ne, to se skreje za dalsi otrepanou frazi, ze by ho "estebaci" zazalovali! ....a jsem zvedavej na uroven tvojeho vlastenectvi Kafi jak ho ted chapes tak za 2-3 roky.



A jak by sis to představoval? Že někdo napíše pan XY se domluvil s panem XX že ve prospěch pana ZZ a za úplatek v řádu několika miliard zruší konkurenci továren A, AB, ABC.
Po rozdělení části úplatku mezi skupinu lidi X-Y se záměrně...........

Takhle bys to chtěl naservírovat? To ale nemyslíš vážně. že ne!

A proč se dělaly serie takové jako se dělaly už se tu psalo aspoň dvacetkrát.
A píše se o tom už od vzniku portálu pořád dokola a vždycka se zase vynoří chytrák jako ty a začne zase papouškovat mediální masírku o Jawě naprosto vzdálenou skutečnosti.

Chodila sem celá řada lidí kteří u toho byli. Nakonec to dopadlo tak, že odtud všichni utekli. Když se snažili vysvětlit pravdu bylo to špatně Už sem nikdo z nich nechodí! Ono když 18letej "motorkář" pošle do prdele několikanásobnýho mista světa nebo státního trenéra a bývalého náčelníka Dukly a začne jim nadávat do komunistů, tak se ani nedivím.
Vymýšlíte si vlastní "dějiny" a lidi co tvořili ty skutečné vám u toho překáží

Naposledy editováno 15.02.2011 19:33:09

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2011 v 19:36 | Nahoru | #75
zacinam te podezirat, ze mas na plose v poznamkovym bloku pripraveny fraze a z nich operativne metodou CTRL+C CTRL+V tvoris odpovedi a obcas neco pripises novyho ten konec jsem si uz od tebe precet mnohokrat a dokud neuvidim o nem nejaky padny dukaz, tak to bude jen dalsi z tvych vymluv

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 19:44 | Nahoru | #76

Jindra650 píše: zacinam te podezirat, ze mas na plose v poznamkovym bloku pripraveny fraze a z nich operativne metodou CTRL+C CTRL+V tvoris odpovedi a obcas neco pripises novyho ten konec jsem si uz od tebe precet mnohokrat a dokud neuvidim o nem nejaky padny dukaz, tak to bude jen dalsi z tvych vymluv



Co si vůbec o sobě myslíš? Já tobě budu podávat nějaké důkazy ?? To si snad děláš kozy, ne?
Víš co si o takových jako jsi ty myslím?! Pro mě jsi nýmand kterej mě vůbec nezajímá. Tím s tebou končím jakoukoli další diskuzi.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2011 v 19:48 | Nahoru | #77
Nebzyk: To, co píšeš je hezký, ovšem vezmi v potaz, kam Jawa tu svojí produkci chrlila a kdo byl její cílovej zákazník a taky dobu. Pro soudruha tady nebo na východ od nás ta kejvačka, panelka nebo 634 měla nějakej smysl. Myslíš, že by při svých možnostech raději koupil X krát dražší a dokonalejší stroj? Nevěř tomu. Jawa prostě dělala to, co bez problémů prodávala.

To, že jednoho dne se situace změnila je další věc, ale tak už to holt v životě chodí Jasný dúsledek tehdejšího zřízení. Ale rozhodně si nemyslím, že nastalá situace je důsledkem neschopnosti vyrobit kvalitní motorku.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2011 v 19:49 | Nahoru | #78
já jsem si dneska nainstaloval Javu

(reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 19:53 | Nahoru | #79
šmudla> Už jsi vypátral kdo jsou ti další dva na fotce?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2011 v 20:02 | Nahoru | #80
Pavle, ale proč ji chrlila jenom tam? Proč neprodávala i jinam?

1/jinde neměla co nabídnout
2/to, co nabízela jinde, nikdo nekupoval

Z toho plyne:

1/měla se chtít stát konkurenceschopnou dotažením prototypů a rozšířením nabídky
2/viz bod 1/

Proč se tak nestalo? Tak o tom můžeme jenom spekulovat, protože jsme příliš mladí. Nepamatujem tu dobu a nemůžem hodnotit kroky a rozhodnutí našich otců, dědů, vedoucích představitelů......

(reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 20:14 | Nahoru | #81
Nebzyk> Ale to už tady bylo nmohokrát vysvětleno! To fakt neumíte číst?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 20:17 | Nahoru | #82
Babajezi: nýmand jo? bylo by dobre, kdybychom byli pro tebe nýmandi vsichni a uz se radsi nikdy o nicem takovym nevyjadroval, protoze nejsi schopny jakykoli normalni diskuze bez toho aby ses nad nekoho vyvysoval...

Jawablázni

15.2.2011 v 20:22 | Nahoru | #83
Nebzyk: Dotažení prototypů a úspěšné zavedení nových produktů taky něco stojí a bolševik rozhodně neměl bezedný měšec, navíc nenáročná odbytiště relativně fungovala, tak co . To, že to nebyla dobrá strategie dneska už víme, ale opět se na to dívej z pohledu tehdejší doby a taky toho jak nezdravě fungoval tehdejší trh.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2011 v 20:23 | Nahoru | #84
>>babajezi: Asi neumím, cos konkrétně myslel?

(reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 20:23 | Nahoru | #85
Jindra650> Nad nikoho jsem se nikdy nevyvyšoval. Nýmande ! Pro mě nejsi nic jinýho než nevychovanej arogantní spratek kterej mě vůbec nezajímá a je pro mě nýmand!. A to je tak vše co jsem ti ochoten ještě napsat. Tak si rychůe ještě něco napiš ať máš poslední slovo. Třeba to co jsi zatím v životě dokázal a udělal užitečnýho. Třeba na tebe změním názor.Ale není to moc pravděpodobný

(reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 20:27 | Nahoru | #86
Nebzyk> Celá problematika seriové výroby, dlouholeté smlouvy na celou výrobní kapacitu atd. tady byla několikrát podrobně probrána a bylo vysvětleno i proč nebylo možné a ani logické stavět další továrnu na výrobu "pro západ". nebuď línej a hledej. Vysvětlení je tu skutečně několikrát!

(reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 20:34 | Nahoru | #87
babajezi> Vis, ctu si co pises. Nejsem sice pametnik (a věř, že jsem 22letý cucák), ale protoze mam k Jawe,ČZ a vůbec k motocyklismu hodně blízko, nevěřil jsem všem těm internetovým žvanilům co nikdy nebyli ani v Jawě, natoý před ní a mají v kapse koncepce jak se zde dělá vše špatně a že by to měli raději zabalit (zvláště to o tom zabalení mě vždycky tak neuvěřitelně zvedne ze židle...). Například na jawamanii (určitě znáš) chodí několik lidí, kteří buď byli nebo jsou v kontaktu s aktuálni fabrikou Někdo se jich na něco zeptá, oni slušně odpoví poměrně realisticky z toho, co sami k tomuto vědí. Krátce na to, je začnou "internetoví žvanilové" kteří se je na to zeptali přesvědčovat o opaku... Je to kolikrát jak u blbých na dvorečku. Tímto tyto jediné trochu kompetentní lidi, kteří jsou schopni podat aspon trochu objektivní názor natolik demotivují, že se dalších diskuzí nezúčastńují. Vidím v tom sám sebe, nyní i tebe. Já jsem byl v Jawě několikrát jednat, dozvěděl jsem se tam takových informací, které mi udělali v hlavě naprostý pořádek a byl jsem schopen si udělat objektivní názor jak na minulost, tak na současnost. Mimochodem - předmět mého jednání není až tak důležitý (nesouviselo to se studiem, ale s propagací), ale vedení firmy mi vyšlo maximálně vstříc, vše co řekli platilo a bylo dodrženo (což dnes také není úplně běžné, o tom jsem se měl také možnost přesvědčit). Nemohu proti nim říci jedno křivé slovo a vím, že zde fungují schopní lidé. Šíleně se mi líbila tvoje věta: "Mnohokrát jsem tu vysvětloval proč jawa dělala to co dělala a proč nebylo možné aby to bylo jinak. A je to marný, je to marný, je to marný." S tímto se plně ztotožňuji a nabyl jsem stejného přesvědčení. házet špínu na Jawu se stalo bohužel nějakým hobbym, sportem či módou a bohužel si myslím, že s tím nic neuděláme. Pokud by do toho chtěli vidět, museli by totiž otevřít oči a chtěli tomu porozumět a nevymejšlet fámy, pomluvy apod. PS: Ještě jedna věc, uvědom si, kdo mluví jako mnou popisovaný internetový žvanil a kdo mluví podobně jako ty, či já (protože se s tvým názorem ztotožňuji). Dozpěl jsem k názoru, že jedna parta z obou jmenovaných totuiž ani neví, kde Týnec je a proto mluví tak, jak mluví.

Pro zadavatele tohoto tématu: pokud by jsi chtěl, ozvi se mi a rád ti pomohu.

Jawablázni

15.2.2011 v 20:50 | Nahoru | #88
No jak to tak tady čtu, každej má kousek tý pravdy... ty Co..tedy Babo neblbni a furt nehledej a nedokazuj pravdu ( i když ji občas máš) nebo tě švihne a už si nezajezdíš . Hodně se toho tady posralo ale to neznamená, že se z toho musíme na starý kolena posrat i my, né? jsi dost starý na to, aby jsi věděl, že lepší to už bude těžko.

Zdravim ze Sudet ČÚÚÚÚS

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2011 v 20:57 | Nahoru | #89
babajezi - omlouvam se, docetl jsem celou diskuzi a musim konstatovat, ze se vsim co pises souhlasit nemohu (ale nerad bych to kritizoval, zkratka to respektuju). hlavne tedy s tim, proc by mela jawa zduvodnovat na priblby siti FB "internetovym zvanilum" svoje dotace (i kdyz jsem tu diskuzi necetl).

Naposledy editováno 15.02.2011 21:00:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2011 v 21:12 | Nahoru | #90
Milda89> Ono by toho bylo určitě víc s čím bys nesouhlasil a taky by Tě možná celá řada věcí překvapila.
Možná by odpovědi na různé otázky které na facebooku zazněly zajímaly více lidí. A nejen ty kolik firma JAWA spol. s r.o. dostala státních dotací a co za ně předvedla. Možná by řadu lidí zajímalo i to, jaký je současný majetek firmy, jak k němu přišla, kdo jsou držitelé akcií atd. atd.Nicméně po podobných dotazech firma zrušila na FB diskuzi. Asi se jim moc odpovídat nechtělo.

Nicméně většinu těchto otázek jde zodpovědět nahlédnutím do obchodního rejstříku, Cibulkových seznamů a trochou přemýšlení.

Ale abych pravdu řekl. To co se nyní děje v Brodcích mě už nezajímá. Skutečná Jawa dávno neexistuje.

[URL= toho, že mě vždycky dokáže vytočit když tady někdo šíří o Jawě pomluvy a lži, tak bych se tu asi taky dávno přestal vyskytovat

Naposledy editováno 15.02.2011 21:32:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar

TOPlist