bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 11:08 | Nahoru | #91441
SkotyCZ> Elevator to píše dobře. Jawa 660 moc universální není, na popojíždění po městě je dost těžká. I když Vintage je nižší než Adenium, tak je možná obratnější. Stejně bys ji asi nesehnal, vyrobili jich serii asi 80 kusů a zatím nevím o nikom, kdo by ji prodával.
Ta Jawa OHC je , pokud nechceš dálkově cestovat, přece jen obratnější.
Já pořád tvrdím že JAPONEC NAKONEC, ale jak uvádí Koudy - tak Transalp 700 je super stroj. Měl jsem tu čest se na něm svézt a tak pohodovou motorku jsem nezažil ( i když vlastně znám jen různé Jawy a ČZ ).
Je to ovšem na Tobě.

Jawablázni

30.6.2021 v 13:34 | Nahoru | #91442
Za mě Vintage vzhledově OK, poprvé na vlastní oči jsem jí viděl na VSJ

https://verdom.rajce...waru_2018/1303919541

Asi bych jí nechtěl, ale to je spíše o tom, že jí nepotřebuju, jinak vzhledově v poho,
jízdně nevim, nikam dál jsem na ní nejel, jen spíše popojel a to celkem v poho.

A těžká? Tak to je každá motka od pulitru výš. Má myslím lehce nad 200kg, takže s těmi 36kw to je spíše na kochačku,
ale to Trans Alp taky a není to špatně. Každý nemusí chtít "jet palici" na maximálce.

Kdybych musel něco z Jawy, tak určo Scrambler.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.6.2021 v 18:08 | Nahoru | #91443
Taky si myslím že pokud něco jiného než 350 je OHC dobrá volba já na to mít prachy tak už mi stojí Scrambler v garáži místo 180tky a to jsem s ní moc spokojenej proto ouplně nejlepší by byla 180tka s motorem OHC to by byla strojovna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 19:57 | Nahoru | #91444
Bimbam> .Nebýt v tamních údolích velekopa "zadubených hlav"
To jsi napsal naprosto přesně. Podle jízdního řádu měla jedna jízda trvat více než hodinu z Výchylovky až doTanečníka ale trvala jen ani ne 20 min a bídnou třetinu trasy.

Kdo pozná na obrázku cicavce dostane 2 body.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 20:12 | Nahoru | #91445
Milan1963> JAPONEC NAKONEC bych zas tak zarytě netvrdil. Taky jsem měl ve stájích jen Jáwa-čezet. Jenže ty teď letí do kosmických výšin a za tu cenu, co jsem splašil to CB, bych dnes horkotěžko sháněl slušnou 250 Jawu s papírama. A nakonec, CB za dobrý prachy, luxusní povození a aspoň můžu porovnávat,jak.na tom byly v tý době na západě a u nás byl vrchol ubučená 634ka. Neříkám, že naše motocykly nemám rád, začínal jsem na nich a navždy to budou motocykly, co mě k jedný stopě přivedly, snad aspoň trošku něčeho přiučily a daly mi radost z jízdy. na to se nezapomíná a v srdci budou vždy na 1.místě .

Naposledy editováno 30.06.2021 20:13:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 20:14 | Nahoru | #91446

SkotyCZ píše: Ta 660 vintage se mi líbí, vypadá na pěkný univerzál. Už vybírám nástupkyni 639 a vůbec nevím, čím ji nahradit. Lehkých, univerzálních a pohodlných strojů do 40k Kč moc není. Asi zůstanu u 350 a koupím nějakou silničku na zábavu. 350 si asi nechám na to ježdění do krámu a po terénu, prostě užitkáč. Ta 660 se mi líbí, protože taky vypadá na slušný univerzál.



lehkých, univerzálních a pohodlných strojů za 40k je po kokot..... Jen si vybrat. Je tam jediná podmínka... Ani jeden z nich není Jawa... 660 je totální jeb. Na plakátě dobrý, ale na ježdění je to horší, než podebraná pata...

(reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 20:15 | Nahoru | #91447

Koudy01 píše: SkotyCZ> Když prodáš 639 a přihodíš to, za co bys kupoval tu silničku, dostaneš sumu, za kterou si už snad vybereš, ne? Vybral by sis i za těch 40...Transalp, KLE,...



Třeba....

(reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 20:21 | Nahoru | #91448

elevator píše: 660 Vintage je již vyprodaná a ojetá nebude pod cenou nové vzhledem k omezené sérii. Prodej 350, teď jsou v kurzu něco přidej a kup Jawu 350 OHC. Ještě jsou k mání modely Euro4 za 99t.



350OHC je sice nejmíň jeb z těch jebů co bratrstvo kočičí pracky prodává, nicméně furt je to pořádný jeb a líná veš... Navíc není za 40...

(reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 20:21 | Nahoru | #91449

PetrL3 píše: Tím chceš říct, že 639 je lehká, univerzální a pohodlná a za její cenu 40.000 Kč jsou všechny ty japonci horší?
To vypadá na ztrátu soudnosti



Přesně tak..

(reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 20:23 | Nahoru | #91450

Vlasťák1973 píše: Taky si myslím že pokud něco jiného než 350 je OHC dobrá volba já na to mít prachy tak už mi stojí Scrambler v garáži místo 180tky a to jsem s ní moc spokojenej proto ouplně nejlepší by byla 180tka s motorem OHC to by byla strojovna.



Bakelitka s OHC motorem byla... Dneska má repliku Soukup od Sázavy... To by byl skutečně lehký postrk na mrdání po městě, s motorem z Roudstra...

(reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 20:29 | Nahoru | #91451

Dan250 píše: Milan1963> JAPONEC NAKONEC bych zas tak zarytě netvrdil. Taky jsem měl ve stájích jen Jáwa-čezet. Jenže ty teď letí do kosmických výšin a za tu cenu, co jsem splašil to CB, bych dnes horkotěžko sháněl slušnou 250 Jawu s papírama. A nakonec, CB za dobrý prachy, luxusní povození a aspoň můžu porovnávat,jak.na tom byly v tý době na západě a u nás byl vrchol ubučená 634ka. Neříkám, že naše motocykly nemám rád, začínal jsem na nich a navždy to budou motocykly, co mě k jedný stopě přivedly, snad aspoň trošku něčeho přiučily a daly mi radost z jízdy. na to se nezapomíná a v srdci budou vždy na 1.místě .



No právě... Já koupil půllitra CB za 25000. Byl sice otlučený, ale cena byla tomu odpovídající... Mezitím to už 6 let jezdí a jezdí a jezdí... A s těmi 60 koníky to jezdí tak, že jakákoli Jawa z celé její historie se může jít tak akorát vysrat... Rychlost, komfort, spolehlivost.... A spotřeba je zhruba stejná jako u věčně na doraz hnané čízy nebo smolíka.... Mám ty staré wergly rád, ale to jak to nejede, mně sere čím dál víc... Asi s tím motorem ve smolíku něco udělám, jestli si nechá říct.....

Motorku pod 50 koní už bych si nekoupil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 21:17 | Nahoru | #91452
kehaj> No typoval bych vlevo dole dva sysli, jeden co stojí pod keřem a druhý menší napravo vedle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 21:32 | Nahoru | #91453

pech. píše: lehkých, univerzálních a pohodlných strojů za 40k je po kokot..... Jen si vybrat. Je tam jediná podmínka... Ani jeden z nich není Jawa... 660 je totální jeb. Na plakátě dobrý, ale na ježdění je to horší, než podebraná pata...



Docela by mě zajímalo, z čeho při hodnocení 660 Vintage (za jízdy) vycházíš... takže například kolik kiláků si na ní osobně najel a co že na ní je oproti jiným motorkám tak špatně (resp. co jsou nejhorší vlastnosti/věci zjištěné při praktickém ježdění).

Díky předem!

Jawablázni

30.6.2021 v 21:38 | Nahoru | #91454
Neee, po miliontý neeee. Vždyť už to tu bylo probráno tolikrát...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 21:46 | Nahoru | #91455
Miraz250> ne, ale nevzdávej to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 21:56 | Nahoru | #91456
kehaj> Atˇ koukám jak koukám nic nevidím, tak napověz.

(reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 21:59 | Nahoru | #91457

Sofía píše: Docela by mě zajímalo, z čeho při hodnocení 660 Vintage (za jízdy) vycházíš... takže například kolik kiláků si na ní osobně najel a co že na ní je oproti jiným motorkám tak špatně (resp. co jsou nejhorší vlastnosti/věci zjištěné při praktickém ježdění).

Díky předem!



Přečti si to na mnoha minulých stranách, zač je toho dnešní Jawa... Už čtvrtina z těch vad a problémů by na to hodnocení stačila...

(reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 23:11 | Nahoru | #91458
laďa-prášil> Doporučuju tuning podle Horkáčů. Mimochodem o víkendu byli v Otrokovicích a parádně jsme zapařili.

Naposledy editováno 30.06.2021 23:12:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.6.2021 v 23:55 | Nahoru | #91459
PetrL3> to jo, ale na GS500 různé zkratky po beskydech nevyjedu nebo nepřebrodím Morávku (zdravím traktoristy). Možná by to asi šlo, ale bylo by to trápení jak jezdce tak i stroje. Jako, díval jsem se na to, ale kolik motorek vzhledem naháč, má pohodlný posez (a ten má 350 dobrý, žádná bolest zad ani ruk) a zvládne celkem velký terén. Jen mi chybí nějaká kapotáž, ale pal to čert. Jezdím celoročně a na to se ta Jawka hodí, má to kryt řetězu, dobrou antikorozní ochranu a kamenný obchod mám 20km daleko. Startovat u mě auto nemá smysl, jen když prší. Teď jezdím trasu Brno-Fm na 350 po staré cestě a úplná pohoda, nic mě nebolí, ani nedávám pauzy, protože nejsou potřeba. Spotřeba 4l/100km. Jízdu si i pomalým tempem užiji a nenutí mě to se hnát. Na cb500 mě po 2h neskutečně bolí ruce a krk, prostě bych to na jeden zátah nedal. Zase je mnohem sportovnější a zábavnější, dokonce to už i jede. A taky to je velká sranda. No cb500 posez ještě půl bídy, oproti odrážedle gs500. Cbecko se zase musí seskrtit na 35kW, ale dejme tomu, že to by šlo. Jako taková druhá motorka, když vím, že pojedu jen po silnici a nebudu lítat po lese.
Jako, proti Japoncům nic nemám a momentálně silně zvažuji koupi první sériově 16 ventilové vodou chlazené motorky na světě, taktéž si zahrála v slavném filmu z 80. let. Jen ale jako projekt a ať se mám v čem zase hrabat.
Jen mám pocit, že Japonci jsou overrated, prostě něco jako Octavia 1.9tdi. Všichni říkají, jak jsou nejlepší, ale mě to až na výkon a fakt dobré jízdní vlastnosti moc neoslnilo. Mám i zkušenost s gs500, která žere stejně oleje jako ta moje dýmovnice. Na zábavu super, ale na každý den radši tu 350, která je vlastně bezúdržbová a večer ji jen fláknu pod okno a ráno ji orosenou nastartuji a jedu. V zimě ji hodím do garáže a jak je nad 5 stupňů, tak se jde jezdit.

Hlavně teď otočím i 700km týdně a fakt je pro mě komfort a posez velmi důležitý. Vibrace mi nevadí (není nic strašného, ale jel jsem na jedné 350 a tam to bylo jako elektrikou do ruk, fakt tortura), rychlost kolem 90 taky ne. Hlavně, že když z toho sesednu, jsem ještě schopný pracovat se sekyrou nebo nakládat dříví.
No ve zkratce, 350 mám jako užitkáč, jako má někdo auto, tak to já mám J350 (v podstatě jediné vozidlo v rodině). Taky i pro zabavu, protože sranda na tom jezdit je, ale hlavně přepravník, který přežvýká vše. Terén, dlouhé cesty, město, dálnici (pěkně na ho*no, ale dá to). A hlavně to uživím za pár korun. No, napadá mě snad jen er5, ta taky vypadá jako univerzál. Tímto nechci působit jako nějaký jawafanatik, pro kterého existuje jen Jawa a kde nevýhoda je považováno za jasné plus. Jde mi jen o to, že je to dobrý užitkový stroj. Jestli dobrý volnočasový, to nevím, ale užitkový je fakt slušný.

Naposledy editováno 01.07.2021 00:04:50

(reakce na) Jawablázni

1.7.2021 v 05:46 | Nahoru | #91460
SkotyCZ> Tak ale jsou i jiní japonci, než gs500, cb500... Kolem 40 se dá koupit třeba KLE500, jen tak namátkou. Zvládne to co jawa 350, jen všechno trochu líp.

Jawablázni

1.7.2021 v 06:49 | Nahoru | #91461
To je zbytecny. K tomu musi postupne dojit clovek sam. Ten motorkarsky vyvoj je taky pekny a skoda to urychlovat. Pokud ti trinda dela radost, tak trinduj. Ale neboj se vyzkouset i jiny motorky a i jinych kategorii. Treba te neco ucaruje, preskocis na jinou metu a pak se sam zasmejes tomu, co jsi psal.

Ale chce to fakt zkouset. Vzdy, kdyz budes mit moznost neco vyzkouset, tak to vyzkousej. Docela to otevre oci.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.7.2021 v 06:52 | Nahoru | #91462
Ze by zrovna 350 vynikala v terenu? Jediny co muze vyvolat ten dojem je nizsi hmotnost, ale to je tak vse. Maly kola, vyfuky to taha po zemi... taky ji nikomu nebudu rozmlouvat, ale ze by hlavni vyhody 350 proti japoncum bylo pohodli, jizda v terenu a bezudrzbovost/spolehlivost se mi moc nezda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.7.2021 v 07:52 | Nahoru | #91463
Miraz250> Kytovec, veleryba, Mobidick.
Jelikož jsi jediný účastník soutěže máš dva body.

(reakce na) Jawablázni

1.7.2021 v 08:46 | Nahoru | #91464
assassin> Samozřejmě, že jsme zase u toho, čemu kdo říká terén, ale na polních, lesních cestách a šotolinách (řekněme na typu terénu který projede třeba stará vitara) se chová překvapivě jistě a předvídatelně...Oproti zmiňovaným CB500, GS500 na tom bude určitě líp i objektivně.. Začátečník, terénem nepolíbený, na ní najde jistotu dřív než třeba na tom transalpu nebo KLE...tyhle motorky mají samozřejmě limity daleko dál, než ta jawa, ale ze začátku je nejsi schopnej najít, takže bys je stejně nevyužil..
Taky může hrát roli to, že od té jawy nic nečekáš a v terénu už vůbec ne, takže jsi pak překvapenej, že se to docela dá

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.7.2021 v 08:56 | Nahoru | #91465
Já na 350 jel jednou, takze těžko soudit. Ale na gsx400e - tzn neco dost podobného gs500 jsem najezdil asi 40tis a i v terénu co popisujes a v pohode. Tehle jawoidnich Japonců jsem v mladi u nas po vojenském prostoru jezdil vic (xbr500, slr650) protoze jsem nemel papiry ja nebo motorka a na suchu je na polnacce celkem fuk na jaky motorce jedes.

Kdyby tu byla rec o sportce s trochu chlupatyma pneu, tak chapu.

Naposledy editováno 01.07.2021 08:56:50

(reakce na) Jawablázni

1.7.2021 v 09:09 | Nahoru | #91466
assassin> Souhlas. Jak píšeš - jawoidních Japonců jsou mraky. Je to jen o přístupu a zkušenostech. Viz třeba včerejší příspěvek Dana250.

Jawablázni

1.7.2021 v 09:48 | Nahoru | #91467
je pravda, že sedlo 638/639 bylo pro mě subjektivně jedno z nejpohodlnějších.
V tom ostatním se Skotym moc nesouzním a věřím, že by našel i mezi japoncema dobrou náhradu.
no a výhoda Jawy v terénu...před lety jsem na tohle téma udělal hodně pokusů a řadou úprav se dostal k celkem vyhovujícímu stavu pro "turistickej off", ale vysoký těžiště, stupny dost vpředu, úzký origo řídítka to hodně ztěžovaly... naopak úzký gumy byly mimo silnici plus a cejtil jsem se na nich jistěji.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.7.2021 v 09:56 | Nahoru | #91468
assassin> tak spolehlivost ne, to se furt řeší něco, ale jsou to drobnosti. Prasklé lanko, zacpana tryska, něco se uklepe, no prostě drobnosti. Ale jede to furt.
S tím terénem, zvládne celkem dost. Není to kroska, je trochu těžkopádná a musíš pomalu a s klidem, ale polnacku zvládne celkem rychle. Brodění až po sedlo je taky plus. Hele, netvrdím, že je to nejlepší stroj a tak, ale až na naprosté drobnosti téměř vše zvládne. Vždyť na přetížené 634 objel Sucháč svět. Je to takový český Bullet.

PetrL3> jo, endura jsem se díval, ale silně mi nevyhovuje jednoválec, musí se to držet v otáčkách a po městě to není ideální. Já ty vysoké endura moc nemusím (mám 178 cm), ale do práce a do lesa to bude určitě lepší.

Koudy01> zatím baví a funguje slušně. Na to, že podvozek má techniku z 70. let a motor z 50. let, tak dobrý. Původně jsem chtěl dokoupit cbf250 nebo cbf125, jawku jsem měl jen jako klukovský sen. Nečekal jsem, že na ní budu najíždět 10k km každý rok. Prostě mi její užitkový charakter pro chudého studenta sedla. Cbf250 by asi byla lepší alternativa, ale další mašinu nepotřebuji.

callowsick> jako já nejčastěji jezdím po turistických cestách, které nejsou moc blátivé, ale mají hromadu kamení a kořenů. Jinak stupačky jsou v terénu špatně postavené, ale světlá výška je dobrá. Jinak v blátě nebo těžkém terénu to je na nic, ale na ty polnacky a vyjeté lesní cesty to stačí bohatě. Zkoušel jsem u těžší terén, ale na to jsem neměl pneu ani zkušenosti. Není to sranda. V každé kategorii se najde lepší stroj, ale mně jde o ten mix vlastností, který využiji. Prostě dopravní prostředek. A je to ještě těžký punk

Naposledy editováno 01.07.2021 10:03:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.7.2021 v 10:09 | Nahoru | #91469

SkotyCZ píše:

PetrL3> jo, endura jsem se díval, ale silně mi nevyhovuje jednoválec, musí se to držet v otáčkách a po městě to není ideální. Já ty vysoké endura moc nemusím (mám 178 cm), ale do práce a do lesa to bude určitě lepší.



KLE je ale dvouválec (řadovej). Vysoké mi nepřijde. Transalp je na předek nízkej kdyžtak (to je dvouválec do V).

Podle mě jde spíš o to, že si neměl možnost sio to vyzkoušet. Nemáš zatím takovej rozhled. To je celé. Jinak bys asi na jawě nejezdil (tím myslím takové dálky a denně), protože přijde čas rapase kliky a výbrusů a vše to začneš vidět jinak.

Naposledy editováno 01.07.2021 10:49:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.7.2021 v 13:39 | Nahoru | #91470
PetrL3> KLE jsem nejel, ale er5 jo (stejný motor, ne?). Ta se mi líbila a jsou i levné. To by šlo.
Jel jsem ale BMW 650gs od strejdy a není to špatný, ale nejsem cilovka, moc mne to neoslovilo.
Ale velký rozhled nemám, to máš recht.
Já mám ale radši malé objemy, je to lehké a obratné. Mám třeba velmi rád cbf125, to je ve městě sranda na tom jezdit. Nebo třeba takový Duke 390, to bych si dal říct (ale na projížďku chcou kauci, kterou jaksi nemám).
Ty kliky a výbrusy, to mi zatím moc nevadí, ale chápu, že je to krok zpět a něco to stojí. Ale dejme tomu, že těch 7000-10000kc za 30k km dám (a to znám 350, která najela 90k km na 1 kliku a najela by min ještě 15k).
A hlavně mi ta Jawka dělá i radost, to je asi to hlavní. I když vypadá, jako bych jí našel na skládce, tak jen když jí nakopnu, tak už jen to mi udělá radost.
Další motku nechám na náhodě, která mě osloví. Ať už japonskou, evropskou či čínskou, mě je to upřímně jedno. Hlavně ať mě bude bavit a vyhovovat.

Naposledy editováno 01.07.2021 13:40:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 23.4.2024 v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist