AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Milan1963 píše: Dan250> Tady zatím panuje klid. Já před 25 lety postavil hezké kozí chlívky, však mi známí říkali, že kozy se u nás mají lépe, než vlastní děti. Samozřejmě načerno, i když mají izolace, betonové základy, kanalizaci...před asi 3 roky jsem dodělal pergolu, má taky betonový základ, rozměr asi 8 krát 4 metry, tak uvidím co bude.
Po 14 hodině vysvitlo slunce, přijel jsem z kostela a osedlal koně Jawy 660. Neděli jsem zakončil 100 kilometry .
Máš to s Jawou holt složitější. Nám naše stroje nastartujou a jedou i aniž bychom se před tím pomodlili.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nejde mi to už ani kopírovat , klikni vlevo nahoře do Nahlížení do KN
Od června bude veřejný přístup už úplně zaříznutý
Naposledy editováno 23.05.2021 22:00:17
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: Jirka4137> https://nahlizenidokn.cuzk.cz/
Nejde mi to už ani kopírovat , klikni vlevo nahoře do Nahlížení do KN
Od června bude veřejný přístup už úplně zaříznutý
Jak se to veme, pokud nejsi oficiální státní ouřada... vidíš tam někde veřejnost ?
Typy účtů
V současné době jsou nabízeny tři typy účtů, jimž odpovídají i tři varianty aplikace DP a WSDP a jeden typ účtu pro WSGP:
Běžné (placené) účty: používají úplnou verzi aplikace DP, disponující všemi funkcemi bez omezení. Každý odebraný výstup (sestava) je zaúčtován podle platného ceníku. Vyčerpané částky jsou v dohodnutých intervalech zákazníkům fakturovány obvyklým způsobem. Tento typ účtu může být založen komukoliv.
Účty pro bezúplatný dálkový přístup: používají modifikovanou verzi aplikace DP, určenou pro výkon působnosti orgánů veřejné správy. Vyčerpané částky jsou registrovány, avšak nefakturují se. Tyto účty mohou být zřízeny pouze samosprávným orgánům obcí, měst, krajů, organizačním složkám státu, notářům, soudním exekutorům, insolvenčním správcům a Státnímu fondu podpory investic. Podrobněji – viz Informace o bezúplatném přístupu do KN pro orgány veřejné správy.
Účty pro účely vydávání ověřených výstupů z KN: používají redukovanou verzi aplikace DP, umožňující pouze výstupy, které mají charakter veřejné elektronické listiny a jsou určeny pro ověření. Výstupy jsou účtovány podle zvláštního předpisu. Tyto účty mohou být založeny pouze subjektům, které mají dle zákona oprávnění ověřovat výstupy z informačních systémů státní správy (obecní úřady, notáři, Česká pošta a Hospodářská komora). Podrobněji – viz Informace o vydávání ověřených výstupů z KN.
Účty pro vyhotovitele a ověřovatele geometrických plánů (GP): používají programové rozhraní pro přístup k datům KN umožňující vyhotovitelům geometrických plánů požádat o podklady pro vyhotovení GP prostřednictvím sítě internet a ověřovatelům GP dává možnost poslat ověřený GP přímo na příslušné katastrální pracoviště k potvrzení. Podrobněji – viz Webová služba pro vyhotovitele a ověřovatele geometrických plánů.
Aha krajan mě předběhl .
Naposledy editováno 24.05.2021 08:30:07
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Chtěl jsem ji postavit na boční stojan a koukám - ona se kácí k zemi. Včas jsem ji zachytil. Bočák včetně levé stupačky drží na čepu ( ten vydržel, byt' není moc silný ) a dvou imbus šroubech M 8. Spodní z těch šroubů se "ustřihl" přesně vejpůl. Následovala vrtačka, odvrtání zalomeného šroubu a naštěstí bez poškození závitu natočení nového. Motorka váží asi 150 kilo, když ji naložím, tak může mít ke dvěma metrákům. To drží dva šrouby a jeden čep. Uvažuju o zlepšení - posílení této - podle mně slabiny - Jawy 660. Jak to má řešené třeba Royal, Suzuki, nebo jiní výrobci ? Může sem dát někdo fotku jiné motorky ? Jawa 660 - foto...ty velké podložky jsem tam dal já, aby aspoň víc tlačily plech.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
E: spousta lidí na motorce na stojánku i sedí/odpočívá.
Naposledy editováno 24.05.2021 11:32:53
Jawa 650 má toto vyřešené jinak a myslím, že lépe.
Naposledy editováno 24.05.2021 12:01:48
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Chtěl bych se pokusit pomocí svářečky a materiálu to nějak zpevnit. Proto se ptám, jak to je u jiných motorek.
Naposledy editováno 24.05.2021 12:30:18
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak tohle je ten ČZ cross, že? Vypadá to, že jsem neměl rozetu v ose, nový čep zadní rozety měl asi trochu jiné rozměry. Mohl jsem ještě dát naopak sponku, ale o tom pochybuji. Poškození není tak velké, tlumič i výfuk je nakonec v pohodě. Tak se jen vymění kyvka, dají nové manžety a kryt a zase budu znečišťovat okolí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Tak jsem si zachránil Jawu...
Chtěl jsem ji postavit na boční stojan a koukám - ona se kácí k zemi. Včas jsem ji zachytil. Bočák včetně levé stupačky drží na čepu ( ten vydržel, byt' není moc silný ) a dvou imbus šroubech M 8. Spodní z těch šroubů se "ustřihl" přesně vejpůl. Následovala vrtačka, odvrtání zalomeného šroubu a naštěstí bez poškození závitu natočení nového. Motorka váží asi 150 kilo, když ji naložím, tak může mít ke dvěma metrákům. To drží dva šrouby a jeden čep. Uvažuju o zlepšení - posílení této - podle mně slabiny - Jawy 660. Jak to má řešené třeba Royal, Suzuki, nebo jiní výrobci ? Může sem dát někdo fotku jiné motorky ? Jawa 660 - foto...ty velké podložky jsem tam dal já, aby aspoň víc tlačily plech.]
Taková fušeřina... No co jiného od té ohavné, prolhané a podvodné bandy čekat...... To se strhne zas.... Sice jsi tomu trochu pomohl, ale je to konstrukční Zgarb.
Jak to mají řešeno skuteční výrobci skutečných motocyklů? Obvykle je držák stojanu řešen jako součást rámu. To co tam dalo bratrstvo kočičí pracky vypadá jak přídavný stojánek co se montuje k zadní ose k jízdním kolům, kde není plátce za středem..
Jak se zbavit problému? Přivařit to...
Milan1963 píše: Mercedesy - auta zbohatlíků, lidí co se chtějí ukázat, že na to mají. Tot' můj názor. A pevný, neměnný názor.
Jen sem dám večer fotku toho, co jsem dnes koupil, protože vím, že máš rád víceválcové benzínové motory a zároveň nemáš rád merecedesy
Jelikož Insignii si vzal brácha, jel sem si zkusit něco, co jsem měl vyhlédnuté čistě pro sebe a dnes sem si našel čas. Cena byla dobrá, stav jak sem čekal, chod motoru a stav automatu mě přesvědčil, jízda je taková, jak sem od auta chtěl, prodejce slevil desítku, tak sem to vzal, že to zkusím.
Doufám, že se kolem toho nestrhne diskuze, nechci to tu zaplevelit. Zejména o spotřebě bych se nerad bavil
Milan1963 píše: assassin> Horní šroub povolený nebyl, spodní se ustřihl. Mohla to být vada šroubu ( materiálu) , ale i tak se mi zdá, že konstrukčně to lze udělat lépe. A to jsem laik který o strojařině neví vůbec nic.
Chtěl bych se pokusit pomocí svářečky a materiálu to nějak zpevnit. Proto se ptám, jak to je u jiných motorek.
Přivařit jako je to u normálních motorek.
Ale už to bude nepůvodní stav a jednou, nějkakej "veteránista" bude nadávat a dostaneš ošklivá jména, žes takto zničil sbšratelský kus.
Naposledy editováno 24.05.2021 17:11:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka_S píše: Tenhle týden mají v Lidlu wapky, nemáte někdo zkušenosti s tou výkonnější za 2400,-? Srovnatelná K4 od Karchru je cca 3 až 4xkrát dražší. Použití hlavně na auto, ostatní příležitostně.
Mám jednu lídlovku asi 6-7 let ale přejel jsem si já kokot pistoli. Mladej koupil novou asi tu co je teď v akci a po prvním použití se zadřela takže reklamace. Poslali druhou a dopadla stejně a zatím leží doma a používám aspoň tu pistoli na staré.
Nemáš odkaz na tu wapku?
Naposledy editováno 24.05.2021 17:33:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |