globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Po debatě dohodnuty natvrdo termíny jarní (druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024)
a podzimní se nechá na prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo klidně zase Golf, pokud někdo nesežene nějaké lepší místo.
Plán na jaro, pokud počasí dovolí by bylo muzeum v Šestajovicích

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 07.03.2024 07:50:30

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

19.10.2020 v 08:40 | Nahoru | #84151
Já měl služebního benzinového Rapida (2014) a topení nic moc. Déle trvalo než zatopí. Elektrický příhřev měla jen nafta. To dříve topila Felda. Teď mám novou Fábii a ta topí prakticky hned. Nejspíš se ze začátku využívá teplo od vodou chlazených výfukových svodů. To mě potěšilo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 10:52 | Nahoru | #84152

pech. píše: Rapid nemá příhřev, ale víceokruhové chlazení.... Takže zpočátku cirkuluje voda jen mezi hlavou motoru a radiátorem, přičemž palice se ohřívá první a nejvíc. Až potom se hejbe celým objemem vody...



Omyl pánové, příhřev TPC má jak jsem psal, sice asi ne každý, ale má. Jsem jen línej podívat se pod pedály. Asi ho mám ve Style+, 70kw tříhrnek, který sám o sobě moc tepla nedá, takže krom jiných fičůr jako klimatronik, vyhřívaný křesla, bixeny, Swig+ se Smartlinkem ap. tak tam TPC asi bude, když v mrazu v řádu minut jde teplý ne horký vzduch, to by ani svody hned nedaly. O el. příhřevu TPC je psáno na fóru skodahome.cz takže jsem si to nevycucal z prstu

Takže jsem chvíli hledal a i Rapid Tsi příhřev TPC skutečně může mít . Manuál nic nezmiňuje, v DP prý něco je.

Naposledy editováno 19.10.2020 17:20:51

(reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 12:36 | Nahoru | #84153
Milan1963> Krásnej erťák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 13:47 | Nahoru | #84154
cmiral> Tak ten můj ho neměl.. Firma kupovala 3 ks rapidů 1,2 63Kw ještě čtyřválec a všichni mají nástup tepla pomalý. Zajímavé je, že když dáš topení naplno, tak ŘJ automaticky zvedne volnoběžné otáčky na 900 místo 750. Kvůli tomu byly v zimě problémy na měření emisí. Emise OK, otáčky v nepovoleném pásmu. Musí se přivřít topení.

Naposledy editováno 19.10.2020 13:48:12

(reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 14:11 | Nahoru | #84155
MartinED250> psal jsi o roku 2014 a od té doby se ač to lidi neradi slyší rapid dostal taky jinam , klišé oškubaného otloukánka od pisálků, kteří jen opisují jeden od druhého je už silně zažité, po FL se rapid vzpamatoval. Bral jsem jednu z posledních skladovek.
Na ME to zpravidla vědí. Je problém nastavit otáčky i na O1 1.6 BFQ s elektronickým plynem, musí se zapnout klima, světla, ventilátor na max. a ohřev skla a vše je pak ok.

Naposledy editováno 19.10.2020 15:40:40

Jawablázni

19.10.2020 v 16:22 | Nahoru | #84156
Je to 12/2013. Píšou model 2014. Celkem pěkná výbava.

Naposledy editováno 19.10.2020 16:24:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 18:02 | Nahoru | #84157

hrnous píše: Tak zatím žijeme, já jdu na testy zítra, nicméně mi prakticky nic není. Takže zedničím o dušu a sleduju, jakou veselici to způsobilo u nás ve firmě. Pracuju totiž i na jistých projektech, kde se každý týden stýkám s těmi nejvyššími a k tomu ve dvou spolupracujících firmách.. Dovolil bych si postnout pomaličku se rýsující výsledek, tedy 1/4 výsledku pro tento rok. Když to pujde podle plánu tak budu zhjruba mezi vánočníma svátkama montovat obložky a na silvestra dodělávat štuky, zbytky obkladu a malovat..



Ahoj, také se těším, až to budeš mít za sebou
Konečně budeš snad u mít čas na nás s 660
Zatim jezdím bez problémů, teď už bude servis 6000 km, jen teď jsem nenastartoval, ale po doťukání baterie vše se zdá opět OK, ale raději nechám u odborníka-tebe, zkontrolovat, předělat
Tak ať se daří a slivkou proti covidu

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.10.2020 v 18:02 | Nahoru | #84158
Akce části naší motobandy - Fichtl Prix Krušné hory 2020 (zvuk vhodný)
Copyright FichtlPrix, šíření záznamu se zapovídá pod pokutou ježka v prdeli

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.10.2020 v 18:05 | Nahoru | #84159
Nevím jak stodvacítka. Měl jsem Rapida 130 r.v. 1986 a po výměně termostatu topil po 4 km. Kolik bylo uvnitř už bych kecal ale topil statečně. Líp na tom byla jen 2104 žigul a Felicie 1,9 D kombajn co jsem koupil kvůli stavbě. Nutno ale vzít v potaz že vnitřní prostor v kupátku byl docela skromný. 2104 jsem si užíval kolik je v něm místa a různých hejblat. Měl i stěrače světlometů. No šel hned pryč kvůli spotřebě. Benzín stál kolem 18 korun a žold byl asi 4500 Kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 18:43 | Nahoru | #84160
Jirka4137> 130 měl totiž už i pořádnou vrtuli v čerpadle, mě 105/120 topily dobře, chtělo to vychytat mezní polohy ventilu pod palubkou, dobře odvzdušnit systém, mít funkční termostat Wahler a od -10 použít i psí dečku. Někdy kolem r.1980 byly extrémní mrazy pod 20 a to už jsme jeli do pálenice v rukavicích a volantem nešlo moc točit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 18:50 | Nahoru | #84161
sharp> Zasebou to budu mít tak za dva tři roky.. ale po příštím roce už snad budu mít udělané to co "musím" a dělat to co chci..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 20:48 | Nahoru | #84162
hrnous> stavba končí až smrtí stavitele, to nevíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 20:54 | Nahoru | #84163
cmiral> Pořád slyším jak stodváca musela v létě topit aby nevařila. Jak to bylo hlučné-to jsem jako zažil ale Rapid mě vždycky přišel v pohodě. 160 jel až když to člověk dlouho roztahoval. Brzdil suprově. Točit volantem šlo parádně bez posilovače nebyl hlučný, topil a navíc docela pohodlné auto. Asi jsem měl štěstí na dobrý kus.

(reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:12 | Nahoru | #84164

PetrL3 píše: hrnous> stavba končí až smrtí stavitele, to nevíš?

Zrovna jsem to chtěl napsat

(reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:16 | Nahoru | #84165
Codo>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:18 | Nahoru | #84166
PetrL3> Nestraš. V květnu mě čeká kolaudace.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:21 | Nahoru | #84167

Jirka4137 píše: PetrL3> Nestraš. V květnu mě čeká kolaudace.



A je to dvougenerační dům?

( Jedna generace to celej život staví a druhá to po tvojí smrti prodá. )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:25 | Nahoru | #84168
PetrL3> Bych to nejraděj prodal hned. Zabil bych dvě mouchy jednou ranou. Tchýni by kleplo a já se zbavil dluhů- koupil další motorku.
Sema- Ten Wartˇas vůbec není za špatnou cenu. Dalo by se na něm i vydělat ale kvůli tomu bych ho nebral. https://www.mobile....ipcar/308857515.html

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.10.2020 v 21:26 | Nahoru | #84169
Život je krátkej, není čas furt něco stavět.
Dnes sem postavil provizorní přístřešek na lakování. Jednou mi namrholilo na čerstvém lak a pak sem to na 3x musel leštit. Tak alespoň takhle provizorně kvůli dešti. Je to 8x6m.



Naposledy editováno 19.10.2020 21:28:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:31 | Nahoru | #84170
PetrL3> Nech to do jara uděláme pod tím bečku .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:37 | Nahoru | #84171

Jirka4137 píše: PetrL3> Bych to nejraděj prodal hned. Zabil bych dvě mouchy jednou ranou. Tchýni by kleplo a já se zbavil dluhů- koupil další motorku.
Sema- Ten Wartˇas vůbec není za špatnou cenu. Dalo by se na něm i vydělat ale kvůli tomu bych ho nebral. https://www.mobile....ipcar/308857515.html



Takovejch warťasů bude... A když ne varťas, tak Žigul, škudka... Ale bydlet je potřeba. Mě třeba občas mrzí, že nemám nějakou stodolu. Ale člověk si má užívat to co má a ne se trápit tím, co by mohl mít.

Naposledy editováno 19.10.2020 21:41:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:40 | Nahoru | #84172

Jirka4137 píše: PetrL3> Nech to do jara uděláme pod tím bečku .



Je to zajímavej designovej prvek

Naposledy editováno 19.10.2020 21:40:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:45 | Nahoru | #84173
PetrL3> Poláci ti postaví plechovou garáž jako je ta moje 6,6m X3,5m za 22 000 Kč. Stodola je fajn ale jde to takto. Jen bych dneska v první řadě oblepil vnitřek podlahovým polystyrenem.

Naposledy editováno 19.10.2020 21:45:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:46 | Nahoru | #84174

PetrL3 píše: Ale člověk si má užívat to co má a ne se trápit tím, co by mohl mít.

Amen

(reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:50 | Nahoru | #84175

Jirka4137 píše: PetrL3> Poláci ti postaví plechovou garáž jako je ta moje 6,6m X3,5m za 22 000 Kč. Stodola je fajn ale jde to takto. Jen bych dneska v první řadě oblepil vnitřek podlahovým polystyrenem.



Proto sem zvolil plechové řešení dílny. Ale další plechový monstrum zatím neplánuju. Zatím mi to takto stačí.

(reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:56 | Nahoru | #84176
JJ není to o autech a motorkách ale o lidech kolem. Mám kamarády co mají doma mraky všeho. No musí to pořád krmit prachama a ty zas pořád vydělávat. Výsledek je že je člověk skoro nevidí. Já to nechci na chlubení ale právě na ty akce a užít toho. Je mě jedno jestli to má sto let nebo třicet. Youngtimer má potenciál slušně jezdit ale je zajímavý. No Felícií se na veteránské akce jezdit nedá.

(reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 21:59 | Nahoru | #84177
PetrL3> Stodolu ? Tu mám, ale je malá, má asi 20 krát 12 metrů. Mám ji plnou aut, pár motorek, v patře pod střechou díly k autům a motorkám, seno pro zvířata, tak si říkám, že by to chtělo něco většího - možná letecký hangár. Jenže jak to vidím, i ten by se postupně zaplnil. Člověk ale není na světě proto, aby hromadil majetek.
Jirka : asi jsi opravdu měl štěstí na konkrétního Rapida. Kamarád míval obyčejnou 120, ta jezdila normálně 130km / h., topila skoro hned, nepotřebovala nic. A to se o ni vůbec nestaral. Moje byla od roku 1980 až do roku asi 2005 servisována vždy ve značkovém škodaservisu, už od nova s ní byly problémy - a v servise říkali to co ty ....máte smůlu na horší kus , nemůžeme s tím nic dělat. Například - smiřte se s tím, že víc než 90 nikdy jezdit nebudete, jinak se vám auto vibracemi "rozpadne"....A to ta moje je ještě dobrá, vím o 105, která už z fabriky vyjela skoro neprovozuschopná. Opravdu není kus jako kus. Jenže v roce 1980 si otec moc vybírat nemohl - nechtěl 105, ale 120 LS, nechtěl bílou ani zelenou, tak nakonec bral, co bylo - a to jsme stáli před Mototechnou, až dvě LS dovezou...ale to už je obecně známé.
Sharp : Hrnous ti potvrdí, že ani nabitá baterka není pro 660 spasením. Pomůže, ale ne zcela. Jediným řešením je nově natažená elektrika.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.10.2020 v 22:36 | Nahoru | #84178
Milan- krásnej erťák. S podobným jen ve slonové kosti s fialovou a okýnkama v ohbí střechy a s vysokejma sedačkama - zájezďákem jsem jezdil na podniku. Jeho hlavním šoférem byl pan Tomášek ale protože měl doma hospodářství tak jezdil jenom takový štreky aby to měl odjetý "do šichty". Takže třeba víkend na slovač ať v létě či v zimě do Tater, na tejden k polskejm jezerům anebo s papalášema na dva tejdny do španělska jsme jezdívali spolu s Romanem Filipem, co se mu říkalo Matěj. On už byl snad čtvrtá nebo pátá generace jejich rodinnýho šoférskýho klanu a jeho brácha byl taky šofér u ČSAD. Je to pár roků co jsem si zase sednul za ten lívanec, kamoš potřeboval převézt erťáka asi šedesát kiláků z místa na místo a neměl ještě na autobus papíry. Jelo se mi s tím jako kdybych v tom seděl naposledy před tejdnem A je taky fakt že erťák jsem řídil raději než věčný karosy nebo pozdějc "čabajky" Ikarusy.

Ke škodovkám 105/120 - ta moje topí nic moc . Zkusím dát na zimu na čumák dečku, jestli to pomůže. Někde ji mám v syslátech. Volha to měla vymakanější, měla před chladičem naklápěcí žaluzie který se ovládaly táhlem pod palubkou nalevo od volantu. Avie tam zase měla vytahovací / spouštěcí roletu na řetízku před prostřední sedačkou.

Naposledy editováno 19.10.2020 22:40:08

(reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 23:03 | Nahoru | #84179
Bimbam> Dečku před chladič ti pošlu, chceš - li. Mám asi 3. V zimě to trochu pomůže, auto místo po 20 kilometrech pořádně topí po osmnácti.... ale na rychlejší ohřátí motoru je dobrá. Kdyžtak SZ.

(reakce na) Jawablázni

19.10.2020 v 23:06 | Nahoru | #84180
Bimbam> naše oktávka taky měla roletku ovládanou zevnitř. Dobrá věc tenkrát.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar

TOPlist