bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.4.2020 v 14:30 | Nahoru | #82021
"Užovky" posilovač brzd neměli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.4.2020 v 14:39 | Nahoru | #82022
Milan1963> Milane, do auta dávám Shell Helix Ultra 5W-40, za 5 litrů jsem platil 659 Kč.

Jawablázni

8.4.2020 v 14:40 | Nahoru | #82023
A Milan má asi užovku, tak to pak má opravdu bezposilovačovou stodvácu....

(reakce na) Jawablázni

8.4.2020 v 16:20 | Nahoru | #82024

mito7 píše: "Užovky" posilovač brzd neměli.



ALE MĚLI.......1000covky ...100vky a 110....neměli

(reakce na) Jawablázni

8.4.2020 v 16:30 | Nahoru | #82025
Kire640> Do Škodovky liju Super Mogul a 4 litry stojí kolem pětistovky. Tedy přibližně, jak kde. Proto mně ta vysoká cena Mogulu pro motorky překvapila.
Bimbo a Bimbame, ono s tím posilovačem je to různé - do roku 1983 ( já mám 1980 ) ho některá auta měla, jiná ne. Pokud vím, tak většina "úzkých " neměla. Široké škodovky ho nejspíš měly všechny. Ale ono je to asi jedno - srovnávat 40 let "mladý" výrobek s dneškem dost dobře nejde.
Přesto : Já stodvacítku porovnávám s Popularem z roku 1938 a proto všude hlásím, že Š 120 je moderní auto . A některým lidem tím lezu na nervy...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.4.2020 v 17:29 | Nahoru | #82026
Posilovač brzd měly už všechny 105/120 pouze 105 S ho měla volitelně. S znamenalo Standart a nemělo ani otevírací okna vzadu plus pouze poutko na zavírání místo madla. Většina prodaných 105/120 nesla označení L atd. S si koupil strejda někdy v r 79 a po revoluci nechal přestavět do nové kastle M, a jelikož se nechaly staré nápravy tak byly utopené kola a vypadalo to hrozně. Ale strejda byl a je totální antiautař pravej opak Táty,ten zas měl za totáče v dílně furt nějakej stroj kterej opravoval sousedům,takže jsem se měl kde učit a dodnes si dovedu 90? opravit a vyměnit sám,on to měl horší v tom,že spoustu věcí musel přizpůsobit z jinejch modelů,nebo nějak vyrobit,naštěstí v JZD byl soustruh,kovárna a tak bylo kde tvořit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.4.2020 v 17:42 | Nahoru | #82027
pech.> Oni možná vědí co dělají...
Tohle mi přistálo v emailu:

Po několika desetiletích dohadování je již jasno !!!!
Poslední ,závěrečný a konečný název III důchodového pilíře ponese název "Covid19"
V době, kdy se hroutí důchodový systém po celém světě, je prý promoření obyvatel (nesprávně překládáno umoření) jediné možné východisko
se kterým souhlasí všechny kapitalistické mocnosti světa.

Gratulujeme nenažraným za nalezené řešení důchodové krize.

Takže spouští ten třetí důchodový pilíř, je to jasný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.4.2020 v 18:02 | Nahoru | #82028

Jirka4137 píše: skodovak> Jestli v tom nebude víc než jednoduchý postup jednoduché myšlení konstruktéra. Už jsem na italkách viděl věci že by našinec nevěřil. Např. kapotu na MotoKoze přišroubovanou k třesoucímu se válci. O italské elektrosoustavě by nám někteří elektroborci určitě taky mohli vyprávět.



S italskou elektrikou mám bohaté zkušenosti.... Ona je jako Milan... Nikdy nevíš co ji napadne a vždy překvapí...

(reakce na) Jawablázni

8.4.2020 v 18:20 | Nahoru | #82029
pech.> .
Zajímavé odrážedlo. Na ježdění na nákupy by se mě to líbilo. https://aukro.cz/honda-cb-250-n-6965317623

Naposledy editováno 08.04.2020 18:20:20

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.4.2020 v 19:14 | Nahoru | #82030
Viděl jsem dva příslušníky SNB v jednom vozidle a neměli roušku. Kde to mohu hlásit?

Naposledy editováno 08.04.2020 19:14:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.4.2020 v 19:55 | Nahoru | #82031
Dan250> Pracovní kolektivy a rodinní příslišnici se mohou stýkat bez roušky.
Dneska jsem se od armádního chemika dozvěděl zajímavou věc. Droždí jako miroorganismus navíc obohacený vitamíny si hravě poradí s viry a bakteriemi. Moc jsem na to nedal ale shodou okolností jsem potkal ještě jiného chemika který od nás bere zbytek stav. matroše co zavazí na zahradě a ten to potvrdil. Tak už vím proč jde to droždí tak na dračku.

Jawablázni

8.4.2020 v 21:47 | Nahoru | #82032
Jirka: Droždí je zdravé, sám tu a tam neodolám, a sežeru si jednu-dvě kostky Mamince jsem zas vždy užíral těsta, zejména na knedlíky.

Jinak italská otázka vyřešena. Teď jsem uklidil vercajk a jdu zavřít stodolu a domu dát si dezinfekci.
Spočítaný to bylo sice pro lidi jako já, co rádi předimenzování naprd, ale reálně dobře... Jenže to by nesmělo nějaké pako vyměnit ty úchylné žárovky 35W co vypadaj jak H4 za skutečné H4, mající 55W na potkávačku.. inu teda dopolední odhad 90W měním na 130W a to už je celkem jasné. Že jsem si toho za těch 300km co s tím verglem mám najeto nevšim Jinak od baterky natažen nový přívod dopředu, pod kapotou přidělané tři relé s kontaktem na 40A, a využity dvě nevyužité pojistky. Verze s jiným motorem měly pojistky 4, takhle 250 s Majesty motoroem má jen dvě, ale plast je stejnej a ty držáky tam v kastlíku byly, tak posloužily. Přes jednu jdou teď světla, přes druhou zbytek věcí co šel původně přes spínačku. Ulevil jsem tak nejen spínačce, ale také kabeláži, přepínačům světel a přepínačům potkávací/dálková.
Ale teda deplastizace toho verku stojí za to. Týden přemýšlím jak se sundavaj zrcátka, která jsou nějak přidélané ke kapotáži (netočej se s řídítkama). Nakonec jsem otevřel manuál, rozlouskal italský textík, přišel ke skůtru a zrcátko prostě urval ono tam je jen na takových velkých patentkách

A vůbec, hlavní příčinou je úplněk (Bimbam pochopí)!!!!!!!

(reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 06:48 | Nahoru | #82033

Bimbam píše: Pech - ani do polabí není fichtl ideální i když to jede líp než babeta nebo jawetta. Ač jezdím na svým zeleným mustangovi celkem rád, stejně na cestu do práce když nechcu jet na dospělejší motorce, vytáhnu častěji simála.



No Sím sice ve výsledku jede stejné hovno, ale kopců se tak nebojí, protože ty první kvalty jsou kratší a taky se na něm celkem kulturně sedí, takže celkově je to citelně lepší...

(reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 07:04 | Nahoru | #82034

Bimbam píše: Milane, řekl bych že stodváca má taky brzdovej posilovač. Moje stará stopětka ho má. Myslím si že z aut té doby neměl brzdovej posilovač snad jenom tráboš. Brzdí to ale trochu hůř než moderní kraksny, to je daný roky výroby a roky stáří vozu.



Užovka do modernizace tj. na 14" kolech posilovač std. nemá. To mělo jen LS/GLS, potom už i 120 Lka, Sko a 120-nic stále ne. Já měl užovku z první serie taky, posilovač jsme dodělával, stejně jako pětistupňovou převodovku, centrální zamykání, 13" kola, protože se na ně snadno sehnaly vynikající pneumatiky, na léto hliníková a další modernizace aby se s tím autem dalo slušně žít. Standartní posilovač pro všechny verze byl až v Mku... Nicméně ony škodovky brzdí blbě poměrně často a hlavně couralům jako je Milan, protože nebrzdí ale jen přibržďují... Rády zatuhávají písty v brzdičích, když se brzdí málo... Musí se to pak rozebrat a rozcvičit. Je třeba to auto občas, třeba jednou za týden rozdovádět na kilo a natvrdo ho probrzdit do zastavení... Pak to nezatuhne... Zatuhlé písty když jsou, projevují se jednak sníženým účinkem brzd, druhak vibracemi při brzdění...

Milan: Sytičovými auty jezdila naposled tak moje generace a to ještě na pozici těch prvních, dneska už sytičové auto nikdo nemá. Sytič má na motorce a v traktůrku domadělu s motorem 120LS. V provozních autech jsem to neměl ani v minulém, protože Favorit se o to staral sám a když to bylo v pořádku, fungovalo to bez problémů a mohl jsi hned od studena jet normálně jako by se nechumelilo... Prostě karburátor nové generace. škondůry potřebují za studena hodně něhy citu a pochopení za studena, takže kdo měl zručnost, mohl s ní jet i za studena plynule, ale kdo byl chromý, ten provozoval záškuby...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.4.2020 v 07:16 | Nahoru | #82035
Ahoj všem, dnes to na zelené pivo nevypadá, tak alespoň trochu postřehů k 50. Kdysi jsem se zbláznil a koupil Mosquito. Byl jsem velmi překvapen silou slovinského motoru. No ale pak se vysrala převodovka, resp 3 rychlost, ale i tak jsme na tom ještě dost zablbli. Pak jsme ho odstavili, sehnal jsem po čase další motor, který měl převodovku ok, takže zbývá poskládat a oživit. Z mého pohledu zatím asi nejsilnější 50 na které jsem jezdil, nepočítám Yamaha FZR 50 to je nesrovnatelně někde jinde.
U Mosquita mě štve ještě neutrál mezi každou rychlostí, blbě se na to zvyká.

(reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 08:54 | Nahoru | #82036

Verdom píše: pech.> Oni možná vědí co dělají...
Tohle mi přistálo v emailu:

Po několika desetiletích dohadování je již jasno !!!!
Poslední ,závěrečný a konečný název III důchodového pilíře ponese název "Covid19"
V době, kdy se hroutí důchodový systém po celém světě, je prý promoření obyvatel (nesprávně překládáno umoření) jediné možné východisko
se kterým souhlasí všechny kapitalistické mocnosti světa.

Gratulujeme nenažraným za nalezené řešení důchodové krize.

Takže spouští ten třetí důchodový pilíř, je to jasný.



Tak tyhle myšlenky mi taky šly hlavou, že když se to nejsnáz chytá gerontů, nejvíc je to ničí a zároveň jsou nejtupější a nejvzpurnější skupinou
obyvatelstva kdy nezanedbatelná část z nich si prostě ten laintuch přes čumák nevezme protože: "V jejich věku jim přece nebude nějaký cucák kázat
co mají dělat", že to může být schválně.. A v Číně se s ničím neserou... Holt s tím stáhnou s sebou i lyžaře a zdravotníky....
Ak

(reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 09:04 | Nahoru | #82037

Jirka4137 píše: Dan250> Pracovní kolektivy a rodinní příslišnici se mohou stýkat bez roušky.
Dneska jsem se od armádního chemika dozvěděl zajímavou věc. Droždí jako miroorganismus navíc obohacený vitamíny si hravě poradí s viry a bakteriemi. Moc jsem na to nedal ale shodou okolností jsem potkal ještě jiného chemika který od nás bere zbytek stav. matroše co zavazí na zahradě a ten to potvrdil. Tak už vím proč jde to droždí tak na dračku.



Dělám si pravidelně drožďovou pomazánku. Jeden syn to jí a chutná mu to, druhý se toho netkne...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.4.2020 v 09:08 | Nahoru | #82038
Měli jsme doma 120L z roku 1980 a ta posilovač brzd neměla. Jezdil jsem s ní, tak vím jak brzdila.

(reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 09:17 | Nahoru | #82039

Vlasťák1973 píše: Posilovač brzd měly už všechny 105/120 pouze 105 S ho měla volitelně. S znamenalo Standart a nemělo ani otevírací okna vzadu plus pouze poutko na zavírání místo madla. Většina prodaných 105/120 nesla označení L atd. S si koupil strejda někdy v r 79 a po revoluci nechal přestavět do nové kastle M, a jelikož se nechaly staré nápravy tak byly utopené kola a vypadalo to hrozně. Ale strejda byl a je totální antiautař pravej opak Táty,ten zas měl za totáče v dílně furt nějakej stroj kterej opravoval sousedům,takže jsem se měl kde učit a dodnes si dovedu 90? opravit a vyměnit sám,on to měl horší v tom,že spoustu věcí musel přizpůsobit z jinejch modelů,nebo nějak vyrobit,naštěstí v JZD byl soustruh,kovárna a tak bylo kde tvořit.



Já měl takového dědu. Furt někomu něco spravoval, sám měl 2 auta (oktávku a fiat 850). Bohužel umřel když mi bylo 13 a táta je spíš na okopávání vinohradu a obecně zahrádkaření, to zase nemusím já Ale dnes to díky interfernetům tolik nevadí, kdo chce, postupy se dozví.

Naposledy editováno 09.04.2020 09:21:47

(reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 09:29 | Nahoru | #82040

sharp píše: Ahoj všem, dnes to na zelené pivo nevypadá, tak alespoň trochu postřehů k 50. Kdysi jsem se zbláznil a koupil Mosquito. Byl jsem velmi překvapen silou slovinského motoru. No ale pak se vysrala převodovka, resp 3 rychlost, ale i tak jsme na tom ještě dost zablbli. Pak jsme ho odstavili, sehnal jsem po čase další motor, který měl převodovku ok, takže zbývá poskládat a oživit. Z mého pohledu zatím asi nejsilnější 50 na které jsem jezdil, nepočítám Yamaha FZR 50 to je nesrovnatelně někde jinde.
U Mosquita mě štve ještě neutrál mezi každou rychlostí, blbě se na to zvyká.



jj, motor Tomos byl co do výkonu v tý době docela zjevení, ale na převodovku šly postupně srát snad všechny, co jsem v okolí sledoval.

Pro mě osobně bylo veliký překvapení, jak v tomhle podvozku jezdil ten čínskej motor (Robby 50). Jen 4 kvalty, 50cc 4T (teoreticky by nic zdechlejšího nemělo existovat ) a přitom podle mýho subjektivního pocitu to zvládá líp jak kopce, tak to dává i lepší maximálku než Simson (Fichtla vůbec nezmiňuju).
Něco jsem na tom najel v "pokročilejších letech" a říkal si, že mít takovýho půldecáka v 15ti místo Mustanga, byl bych mezi vrstevníkama king (...samozřejmě Mosquito a nejspíš i Dandy by mě asi smázly )

Jawablázni

9.4.2020 v 10:12 | Nahoru | #82041
Verdom: Takové maily ani nečti jsou to bláboly. V těchto dnech kdy ani ti, co obvykle vylezou ven, musí sedět doma, tak se s různejma konspiračníma teoriema rozsypal pytel. Jedni říkaj že to vymyslela čína jako boj proti evropě, další že to do číny nasadili amíci, tamhleti zas říkaj že to je boží trest za homosexualitu a hříšnictví... Pravdu v tom hledat nebudu, na to mám jiné zdroje informací. Blbé je, že zrovna těmto teoriim věří dost naivních lidí, a ve finále následky bývaj horší než realita samotná. Viz před časem dědula kterej kácel stromy na železniční trať a svaloval to na teroristy... prostě mu už hráblo, a těm lidem začíná teď hrabat víc a víc.
Před pár dny byl kamarád u kamaráda hospodského, sedli si v kuchyni zavřené hospody, dali si pívo, a za chvilku přifrčely na udání dvě policejní auta... co na to říct svět se v prdel obrací, a nejvíc škod páchá strach.

Callowsick: Joo já na Dandyně s tuším tímhle dvoutaktním prdítkem dělal AM. Uvezlo nás to i s instruktorem, a byla s tím celkem sranda
Co se těch čínských 4T týče, nejsou k zahození, ale ještě lepší je originál od Hondy jednu dobu jsem dokonce pokukoval po Hondě Inově nebo Wave, což je vlastně ten samej motor ale ve 110 (resp 125ccm). Jezdí to bez problému 90, a spotřeba se dá udržet kolem dvou litrů. Má to automatickou spojku a řazení kolem dokola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 11:41 | Nahoru | #82042

mito7 píše: Měli jsme doma 120L z roku 1980 a ta posilovač brzd neměla. Jezdil jsem s ní, tak vím jak brzdila.



Však ta modernizace byla až v 81. Já měl 1978 a musel jsem ho tam dodělat...

(reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 12:04 | Nahoru | #82043
pech.> Musel?

Jawablázni

9.4.2020 v 12:09 | Nahoru | #82044
Musel. Protože bez něj to byla bída. S ním to brzdilo velmi pěkně. K tomu pětikvalt, centrál, opěrky hlavy, Ls přístrojovku, lepší kola, dobré gumy a už se s tím dalo v té době slušně žít....

Naposledy editováno 09.04.2020 12:11:42

Jawablázni

9.4.2020 v 12:35 | Nahoru | #82045
No, on ten posilovač fakt k něčemu je. Mívali jsme doma tráboše, spoustu roků, odjezdil toho mraky. Já i starší brácha jsme se s ním učili jezdit než jsme šli dělat autoškolu No, pak se něco stavělo na staré zahradě, na trábiho se našmoulilo tažný protože to byla limuzína a ne kombík kam by se dalo naložit co bylo třeba a s tím naloženým ( rozhodně ne přeloženým ) vozejkem teda traboš brzdil sakra mizerně ( před vrata na zahradu to bylo po polňačce z docela velkýho krpálu ). Takže se dycky raději dojelo s naloženým vozejkem na kopec před zahradou, sešlo dolů, otevřely vrata a pak na jedničku s plnou silou nohy na brzdovým pedálu se s modlením jelo dolů a kolikrát se zastavilo až napůl ve vratech Takže chápu že si Pech. dával posilovač na škodárnu bez posilovače

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.4.2020 v 14:13 | Nahoru | #82046
Dokud jsem nejel ničím jiným s posilovačem, tak jsem to považoval za normální brzdy a potom po přesednutí do auta s posilovačem jsem to považoval až za nebezpečný - omylem ťuknutí do pedálu a "držka" na skle.
Jak asi brzdily Trabanty s nákladem co s nimi jel Přibáň jiný kopce.

Jawablázni

9.4.2020 v 14:34 | Nahoru | #82047
Ono také záleží na stavu těch brzd. Že se na to musí trošku víc šlapat? No jasně, ale když budu mluvit za sebe (nikomu to nevnucuji že si má vymontovat z auta posilovač) tak s mejma zdravejma nohama nemám problém mírně tou nohou přitlačit, a ne jen opatrně prstíčkem lechtat pedál. S účinností brzd nemám problém, limitem je spíš pak hmotnost vozidla a pneumatiky, aniž bych si přitom natah sval nebo zlomil kost, nemám problém zablokovat všechna 4 kola. Taky tam ale nemám stoleté brzdovkou prolezlé pakny, ani zatuhlá prasátka. Když má někdo chabrus kolena či nohy, to je samozřejmě jiná. Ale u zdraveho člověka považuji posilovač spíš za takovej ten komfort, asi stejně jako elektricky štelovaná zrcátka nebo tempomat. Výhodou je, že bez posilovače to brzdí stejně i když chcípne motor. Kdo nejezdil autem bez posilovače je pak často překvapen, protože auto s posilovačem při chcíplém motoru je hůř brzditelné, než ten trabant

(reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 14:44 | Nahoru | #82048
mito7> Já podobně. Autoškolu jsem dělal ve Škodě 100. Jestli měla posilovač, nevím. Opravdu to nevím. Otec potom koupil 120, sice to bylo LS, ale bez vyhřívání zadního skla, bez posilovače, jen se 4 světly a s otáčkoměrem. Takže něco mezi L a LS. Kola 14 ". I to se vyrábělo, pro koho, nevím. Jenže otec chtěl 120, a hned. Tak vzal, co bylo. Výběr žádný nebyl. Brzdilo / brzdí to normálně. Tedy výborně, podle mně. Když jsem si potom koupil Populara, tak jsem zjistil, že jeho lankové brzdy jsou něco úplně jiného. Proti němu brzdí 120 výborně.
Když si před mnoha lety tehdy manželka koupila Renaulta 11, tak jsem koukal, jak brzdí. Proti 120 o dost lépe. Jako základ mám Škodu 120. A s ní potom porovnávám.
Motorky ? Podobně. 20 let jen s pérákem. Tomu předek moc nebrzdí, je to něco jako Popular. A potom Jawa 350 / 640. S kotoučem. Když jsem poprvé vzal za páku přední brzdy, málem jsem šel přes řídítka. To bylo hodně nebezpečný, moc těžko jsem si zvykal...ted' jezdím na pionýrech. Dvacítka má vpředu vše nové - obložení, buben, lanko, je seřízená, ale na 660 nemá. ...

Jawablázni

9.4.2020 v 18:33 | Nahoru | #82049
Čtyřoko, ale bez posilovače, vyhřívání a další výbavy se značilo 120LX. Motor byl většinou normální L . Měl to strýc. U eMka bylo zase pod označením 120LX auto, které bylo podvozkově š130 (pětikvalt na suchejch poloosách, čtyřpísty, vlečenka), ale mělo motor 120LS.

Š120 bez posilovače brzdí, já měl brzdy OK a brzdilo to, bylo možno i zablokovat kola, ale musel se na to hamtat silou. Což na dlouhých cestách otravuje a nebožka ani nebyla schopna vyvinout sílu takovou aby pořádně brzdila... Což je blbé. Hodil jsem tam posilovač (jiná pedálová skupina, tryska do sání, hadice pod celým autem a sestava posilovač +HBV) a od tíé doby auto brzdilo normálně, kdy síla na pedál byla zlomkem a proto byl kdokoli schopen intenzivně brzdit a je komfortnější ovládat brzdný výkon spíše polohou pedálu než silou.

Výkonné brzdy nejsou nebezpečné. Je to o citu. A ani moc nevěřím, že když někdo přeleze z péráka který prostě takřka nebrzdí na wehement s kotoučovkou, že mu nedojde že je konec brzdění plnou silou a nastal moment brzdění dvěma prstíčky... Stejně tak když vlezeš do auta které neznáš, že si neosáhneš opatrně brzdy abys věděl jak se který wergl chová...

Aby motorková bubnovka brzdila relativně hned k něčemu (čeho je schopna) je nutno změřit si vnitřní průměr bubnu a osoustružit pakny na tento průměr. Pak se to poměrně rychle zaběhne a brzdí od začátku relativně normálně..... U dvouklíčovky je to v podstatě nezbytné... Tam když průměr paken s průměrem bubnu nesedí, tak to nebrzdí skoro vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.4.2020 v 19:23 | Nahoru | #82050
pech.> 487 dvouklíč brzdila suprově. 487.4.5. nejlíp ze všech motorek-plovoucí kotouč. A tím myslím i japonce. Lehká motorka a když člověk brzdil oběma v zatáčkovité silnici se nechytal ani borec s Octávkou. Lehká motorka, slušný zdvih pérování, hrbatá cesta samá zatáčka.
Autoškolu jsem dělal se 130 a Favoritem. První auto do kterého jsem usedl po autoškole bylo porsche 911 Carera targa a jezdil s ním pro zmrzlinu a víno. Ovšem jen do té doby než mě Carabinieri výlety zakázali že na takové auto nemám roky. Doma jsem pak měl Rapida-moje první a před ním jsem hrkal s 2104 žigulem ten měl být napůl ale zavrhli jsme to. Užitečné a pohodlné auto jen ta spotřeba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 Včera v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 Včera v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist