bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co udělat po opískování???
Pánové mám dotaz. když mám opískovanou motorku a je to dost hrubé, jako že tam jsou dost velké dítky nebo jak bych to řek. stačí to stříknou hned základem který to vyrovná? nebo to mám celé nějak kitovat? To mi přijde jako blbost abych kitoval rám, ale radši se zeptám "Líná huba holé neštěstí" ...

Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 12:25 | Nahoru | #1
No hlavně to nezamasti. Nejdřiv to stříkni plničem.

Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 12:26 | Nahoru | #2
Pod základní lak se má povrch brousit většinou smirkem čtyřstovkou, tak asi bude potřeba ještě brousit

Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 12:28 | Nahoru | #3
Ideálně po opískování co nejdříve stříknout základem, než na to vleze liška. Pak když na to dáš vrstvu plniče, tak se ti to pěkně slije do celistvé plochy, kterou si vybrousíš. Jinak myslím tím vyrovnání povrchu, který je drsný po pískování, ne o dírách . Pokud tam máš nějaké rany, tak je musíš buď v lepším případě vytahat či vyklepat, v horším vytmelit.

1 reakcí na tento příspěvek Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 12:36 | Nahoru | #4
... a nebo komaxit + lak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 12:41 | Nahoru | #5

Camča_v píše: ... a nebo komaxit + lak


Má pravdu předsedo Nevím jak jsou velký ty dírky, aby Ti to vůbec plnič zalil...komaxit je nejlepší. ovšem na plechy bych ho taky nedával.

(reakce na) Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 12:49 | Nahoru | #6
Dřík> Bacha na komaxit pri dotahovani sroubu rad praska, ale jinak OK. Pokud mas opiskovany kovove soucasti POZOR na spoceny ruce to staci aby to chytlo lisku u alu kol atd. POZOR na mastnotu

Naposledy editováno 28.01.2011 12:54:44

Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 13:04 | Nahoru | #7
To vím, ale na rám je to nejlepší co jsem zatím poznal. Hlavně kvůli trvanlivosti a schopnosti zakrýt i škrábance atd.

Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 13:58 | Nahoru | #8
Tak tak, velká vrstva komaxitu dokáže zakrýt dost kosmetických nedostatků
Měl jsem na autě na podvozku komplet věci v komaxitu a zalakovaný, včetně náprav, ramen, šusplechů a dokonce i pružiny a vše

Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 14:05 | Nahoru | #9
jsem to opískoval a šupl do komaxitu

Naposledy editováno 28.01.2011 14:06:27

Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 14:11 | Nahoru | #10




Rám je taky nádhernej akorád ho nemam z blízka bliklej... a ani ten komat nebyl drahej...

Naposledy editováno 28.01.2011 14:13:14

Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 16:26 | Nahoru | #11
Taky doporučuju komax

Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 17:51 | Nahoru | #12

Takhle vypadá komplet jawa v komaxitu... chrom nehledej. Jenom bacha na nádrž a víčko ...abys ho někdy otevřel ráda se naleptává

1 reakcí na tento příspěvek Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 19:56 | Nahoru | #13
Přidám postup používaný v průmyslově a odsoulasený i výrobci barev.

1 Když tryskat tak nejlépe křemičitým pískem ( což se průmyslově používat nemůže z důvodu nebezpečí vzniku silikózy) nebo litinovou drtí, popř litinovými broky, které mají sice nejhorší výsledek, ale používají se z důvodu životnosti technologických zařízení.

2. Po otryskání bez jakéhokoli ošetřování mimo ofuk do max 8 hodin nanést vrstvu zinkového základu ( tzv. studený zinek) např. http://www.echemie....j-tectane-400-ml-339 . Tím dojde k reakci mezi povrchem a zinkovými částicemi a antikorozní výsledek je obdobný žárovému zinkování.

3. Po zaschnutí pokračovat plničem pak popř tmelem a plničem a krycím lakem resp. krycím lakovacím systémem.

Takové lakování má podstatně lepší funkční vlastnosti i než komaxit.

Toto je ověřeno srovnávacími testy praktickém provozu i v korozních komorách i pro případy místního poškození laku

Pokud je tryskání staré několik dní, zinkový základ nefunguje, protože již je povrch značně oxidován, stejně tak jakékoli další úpravy povrchu jsou kontraproduktivní.
Nemusím snad připomínat, že na otryskáný povrch se nesmí dostat voda.

Jinak kdo si co namaluje to potom má.

1 reakcí na tento příspěvek Co udělat po opískování???

28.1.2011 v 23:41 | Nahoru | #14
Díky moc , takže když s tím nebudu nic dělat, hned to stříknu základem a pak plničem tak nerovnosti se schovají? plnič přebrousím a dám lak... Jinak pod komaxit se nedává ani základ nic že?

(reakce na) Co udělat po opískování???

29.1.2011 v 09:50 | Nahoru | #15
knofel> Nejlepší bude, když sem hodíš pár fotek a uvidíme, jak to vypadá. Napadá mě, že to mohlo pískovat někdo hodně nešetrně a udělat tam ty nerovnosti. Přecejenom to chce pískovat s citem, osobně jsem až na 3. pokus sehnal člověka, co mi věci pískuje precizně, přitom šetrně .

1 reakcí na tento příspěvek Co udělat po opískování???

29.1.2011 v 12:14 | Nahoru | #16
Tady je to foto, není to moc dobrá kvalita, ale poznat to tam jde.




Když jsem to zlehka přejel smirkem tak ten povrch už nebyl hrubý jako smirek, ale ani ne dokonale rovný, takže podle mě to jen přejedu celé smirkem a dám základ. Co vy na to?

(reakce na) Co udělat po opískování???

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2011 v 12:30 | Nahoru | #17
knofel> Tohle je normální povrch po pískání, netřeba to nějak brousit . Hoď na to základ nebo eventuálně na rám komaxit (jen budeš muset ještě rozebrat kyvku), jak píší ostatní.

1 reakcí na tento příspěvek Co udělat po opískování???

29.1.2011 v 13:38 | Nahoru | #18
A tak to sem rád :) protože ten povrchje fakt jak 150 smirek. Jen s tou kyvkou mám menší problém, proto sem ji nerozebral ani před pískováním. Sundal sem matku u páky brzdy, ale páka brzdy ne a ne jít ven, zkoušel sem vše od stahováku po kladivo...

(reakce na) Co udělat po opískování???

29.1.2011 v 14:31 | Nahoru | #19
knofel> Jen blbý dotaz, ale dal si dolů ségrovku, co drží páku mechanismus brzdy? Je na levé straně motorky za motorem. Vzhledem k tomu, že se páka otáčí, tak by zarezlá být neměla, a stačí ji celkem volně vysunout. Horší je to s kyvkou samotnou, ta bývá obzvláště u Zetek hranatek hodně zarezlá a je nedozebratelná ani lisem. Je potřeba říznou osu vedví v oblasti držáku motoru (poškodit i jej). Pak už každou stranu nějak ven dostaneš. Držák motoru se dá buď zase zavařit, případně se dají sehnat nové. Pokud by i ta páka byla totál zarezlá, tak to řízni. Seženeš novou bez problému.

Ale jak jsem psal, je to jen nutné pro komaxitování. Pokud to budeš lakovat klasickým postupem, tak to nech pohromadě .

1 reakcí na tento příspěvek Co udělat po opískování???

29.1.2011 v 14:59 | Nahoru | #20
jirin.sv> No tak já bych to říznul, ale kde potom seženu ty osky... A kterou segerovku přesně? Nevím co myslíš mechanismem brzdy.

Co udělat po opískování???

29.1.2011 v 15:18 | Nahoru | #21
sááákra, já už vím... Nemá být ta segerovka pod tímto debilním svarem? :(

(reakce na) Co udělat po opískování???

29.1.2011 v 21:05 | Nahoru | #22

knofel píše: jirin.sv> No tak já bych to říznul, ale kde potom seženu ty osky... A kterou segerovku přesně? Nevím co myslíš mechanismem brzdy.

Osu i futra musíš koupit nová, to je jasné. Má je třeba Monty, nebo jsou i na mototechnik.cz, ale ti jsou drazí jak potvora (klidně 2× cena Montyho) – osa + pouzdra.

Jinak tu ségrovku jsem myslel na tom mechanismu brzdy, co je nad tím červeným kroužkem – už ji máš pryč (teď by to mělo být volně vytažitelné). Každopádně pokud nebudeš na rám dávat komaxit a kyvka nemá vůli, tak bych do toho nesahal. Jen tam maznicemi nacpi nějaké kvalitní mazivo s molybdenovou příměsí (dává se třeba do homokineťáků aut) – samozřejmě až po nalakování .

1 reakcí na tento příspěvek Co udělat po opískování???

29.1.2011 v 22:10 | Nahoru | #23
Uf tak to sem se lek, protože jak sem se díval na katalog dílů, tak sem si myslel že tam má bejt něco, ale to by byla blbost, protože by se to pak netočilo že. No jinak nemá vůli, ale chtěl byc ten komaxit, protože by měl vydržet víc než lak co sem se tak dočet. Takže hold budu muset tu osku na které je brzda uřezat, ale pořád jsem nenašel kde by se dala koupit...

(reakce na) Co udělat po opískování???

29.1.2011 v 23:37 | Nahoru | #24

knofel píše: Takže hold budu muset tu osku na které je brzda uřezat, ale pořád jsem nenašel kde by se dala koupit...

Zkus napsat třeba na [url=http://www.motoinzerce.cz/prislusenstvi/dily/481949-nd-cz-175-477.html]tenhle[/rul] inzerát. U 477 se fakt neboj, je jich opravdu mraky a dílů jakbysmet . Věci na brzdu jsem sháněl loni touto dobou a byl jsem úspěšný hned u prvního inzerátu, takže se fakt neboj a rozešli poptávky a určitě to splašíš .

1 reakcí na tento příspěvek Co udělat po opískování???

30.1.2011 v 00:12 | Nahoru | #25
Já sem hledal spíš po mototechnách, na internetu, jako nový díl. No a shodou okolností sem na tento izerát už dříve odpovídal a nechce to prodat postupně, ale jen jako celek :D Jako nový díl to už asi neseženu, tak se budu muset porozhlédnout na té inzerci hold... ale díky :)

(reakce na) Co udělat po opískování???

30.1.2011 v 09:19 | Nahoru | #26

knofel píše: Já sem hledal spíš po mototechnách, na internetu, jako nový díl.

Teoreticky by se to možná našlo i jako náhradní díl. Zkus schválně napsat Montymu – montyjawa@seznam.cz případně brnkni panu Slepičkovi (Miroslav Slepička, Na hrázi 729, Strakonice IV, tel: 723 740 594). Zvláště pan Slepička má slušné zásoby uloženek či vyrábí i repliky . Oba by také měli mít díly, co budeš potřebovat na repasi té kyvky.
Já sháněl vyloženě použitý díl, protože jsem si s ním hrál a házel ho do chromu, tak mi bylo líto pěkný pozink likvidovat .

1 reakcí na tento příspěvek Co udělat po opískování???

30.1.2011 v 19:01 | Nahoru | #27
Tak se nakonec povedlo :) za použití specialního nářadí (něco mezi kladivem a barborkou) :D Ale jak si říkal teď je tu problém s čepem kyvky...

(reakce na) Co udělat po opískování???

30.1.2011 v 20:27 | Nahoru | #28

knofel píše: Tak se nakonec povedlo :) za použití specialního nářadí (něco mezi kladivem a barborkou) :D Ale jak si říkal teď je tu problém s čepem kyvky...

Tak aspoň částečný úspěch . S tou kyvkou si to ještě pročti zde: http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=41469, ale co mi říkal Monty, tak u hraných Zetek je to hrůza a víceméně nikdy do bez problémů nejde rozebrat. Já mám zatím kyvku bez vůle, tak jsem to neřešil a jen domázl .

(reakce na) Co udělat po opískování???

30.1.2011 v 22:09 | Nahoru | #29
kixs2> zajimava vodpověď, ale eště řekni o jakym materialu mluviš, myslim ten ram. pro androida wr hovno tomu rozumim ale ram je většinou chromo molibdenovej hlavně u endur a starejch krosu poctivej, což je zhruba legovana ocel a ten molibden mimo jine je tam aby to železisko neoxidovalo, teda nerezavělo, nechci to nějak rozebirat, ale eště sem neviděl chromomolibdenovej rám hned tak rezavej. motorku mam na několika mistech vodřenou na ramu ale po rzi ani stopa. jinak pokud někdo chce pískovat ram tak je dobrý to dat do nějaky slevarny, tam se pískuje křemičitým pískem a to tak že se to zavře do boksu a tam se to ojebe, pokud to nechcete mit rozbombardovaný tak jak vod broku řekněte najemno vopiskovat, obsluha už bude vědět bude to vopiskovany s povrchem dětske prdelky co se tyka lakovani, v normalni praxi sem neviděl tvrdší lak než komaxit, tedy praškove lakovani, kde se zhruba nanese na material prašková barva a pryskyřice, kera pak v peci vytvrdne
Takže za mě ve slevarně najemno vopískovat a pak to dat do praškové lakovny, nic na to nesrat u chromomolibdenovejch ramu voni už si s tim poradi aby to drželo ta barva a kdo ma železnej ram tak je dobre se zajit zeptat do ty praškový lakovny co dat za podklad voni poraděj

Naposledy editováno 30.01.2011 22:24:00

Co udělat po opískování???

31.1.2011 v 15:21 | Nahoru | #30
jirin.sv> Jojo pročtu si to díky :) Jinak taky nemá vůbec vůli, ale už je to opískováno a chtěl bych ten komaxit, takže mi asi nic jiného nezbude než to rozebrat...

pedal> už jsem se ptal v práškové lakovně a říkal že mu stačí holý opískovaný rám bez jakéhokoli podkladu, jen mám odstranit plastové kryty a vše co nevydrží 180°C :D :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist