Kdo má zájem tady Holmis zahájil výrobu, tak pokud máte zájem o hotovej kousek pište jemu!!!
http://www.motorkari.cz/motobazar/doplnky/ukazatele-zarazene-rychlosti/ukazatel-zarazene-rychlosti-330984.html
Pro nováčky v tématu ve zkratce: Našel jsem návod na http://www.electronics-lab.com/projects/automotive/006/index.html, ten jsme upravili a ukazatel jsem si udělal (ještě ho nemám na motorce). Uživatel Holmis ho ale udělal a má ho velice dobře udělaný a namontovaný na motorce, vše funguje jak má. Návod na mých stránkách zde: http://www.rc28.wz.cz/. Video ze zkoušky mimo motorku zde:
Zdravím, určitě nás je víc, co tuhle serepetičku nechtějí kupovat za strašný prachy a tak jsem na netu hledal nějaký návod. Tady na fóru je celkem prd, jen pár lidí co ho zkoušelo dělat, ale žádné informace. Na nějakém zakopaném polském fóru jsem vyhrabal toto:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1112616.html
Chtěl jsem to s kámošem realizovat, jenže není čas a tak jsem se rozhodl vyvěsit to tady na fóru s tím, že to třeba někdo zkusí, nebo sem hodí nějakej jinej vyzkoušenej návod. Jelikož v polštině moc nevynikám, tak jen vím, že to je dělaný na motorku s mechanickým tachometrem a je programovatelný (klasicky počítá poměr otáček motoru a tachometru). Já osobně mám elektronickej tachometr, takže by to bylo jednoduší. Přidávám samotný soubory abyste se nemuseli registrovat, jedná se o program v Céčku a schéma v Eaglu 4.11. Samotný návod k použití je v první příspěvku.
http://www.ulozto.cz/7443974/wskaznik-biegu-rar
Takhle nějak to vypadá:
Byl bych rád, kdyby ti co s něčím takovým mají zkušenosti napsali, jestli je to vůbec realizovatelné, kde by byly problémy a podobně. Je to věc která se hodí skoro každýmu, a bylo by super dát to tady nějak dohromady.
Naposledy editováno 26.12.2011 19:18:23
1 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
2 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
dohoja píše: Cooker> 2400 je novej řetěz já si radši s takovejma věcima vyhraju a udělám si je sám hřeje mě pocit že jsem tro dokázal
To Ti neberu, já si taky rád vyrábím věci na motorku sám, ale ne za každou cenu aby to vypadalo jako ze smetiště, pokud dokážu vyrobit pěknou věc, tak proč ne, ale jinak to radši koupím. ...stejně i s tím ukazatelem budeš zkoušet, jestli tam náhodou není ještě sedmej kvalt
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
Cooker> Jak to bude vypadat to si myslím, že je hodně otevřená věc. Určitě se to dá udělat tak, aby to vypadalo slušně. Tak můžem se tady bavit o tom jestli se to vyplatí, jenže třeba já jako student s holou prdelí nechci dát jen tak dva a půl tácu za něco, co se dá vyrobit v řádu desítek korun...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
rc28 píše: dohoja> Hele teď to šlo, nevím co s tím maj, jestli to dál nepůjde, tak to snad najdu někde v archívu. Ono se to bude hodit víc lidem, ale kdo to udělá? Já osobně neumím v Céčku, a nemám Eagle. Jinak si myslím, že dohromady bych to snad slepil.
Cooker> Jak to bude vypadat to si myslím, že je hodně otevřená věc. Určitě se to dá udělat tak, aby to vypadalo slušně. Tak můžem se tady bavit o tom jestli se to vyplatí, jenže třeba já jako student s holou prdelí nechci dát jen tak dva a půl tácu za něco, co se dá vyrobit v řádu desítek korun...
Tohle Ti taky neberu ... já to jen komentoval z mýho subjektivního pohledu a na ten se vyser ....můžu se jen zeptat na jednu věc? ...proč sis koupil supersporta (na finanční provoz nejnákladnější motorku) a pak u všeho dalšího sis stěžuješ, že jsi chudej student s holou prdelí a nechceš do toho investovat?...beru to obrazně, nic konkrétního.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
rc28 píše: Cooker> Dobrá otázka Tak samozřejmě, že údržba a opravy především, takže to nepodceňuju. Je to celkem nákladná věc, to nepopírám, ono taky s ostrým endurem to bylo to samý! Jde o to, že nechci za každou cenu ušetřit, ale když si něco můžu udělat sám, tak si to udělám, je to výzva, baví mě to a výjde to levnějc tak proč ne. Proč si kupovat motostojan, když si ho za dvě odpoledne můžu udělat jak chci. Ber to tak, že třeba ten ukazatel rychlosti je moc pěkná věc, ale když na to kouknu tak na tom vlastně nic není, pár součástek za pár šušní, nějakej program a je to.
...fandím ...když budeš něco shánět spotřebák na moto, tak se ozvi na PM, třeba taky pomůžu
rc28> já bych se pájení nebál, programy jsem vživotě neviděl ale slyšel jsem o nich a někoho znalýho bych taky sehnal buď z kolejí nebo lidi ze základky co byli na SPŠT
brutalforce> no taky si to tak představuju že to funguje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
brutalforce> Přesně tak to funguje, program je v tom raru, to je druhej odkaz a ten funguje. Ten první je na to fórum a to nějak spadlo bo co... Je to tak přesně jak říkáš, ale je to programovatelný a samotnej program má přes 600 řádků Zajímalo by mě jak je to se signálem - když vezmu signál z otáčkoměru a z tachometru tak aby ho to vůbec načetlo.
dohoja> Já mám kámoše, co je na VUT na IT, ale nemůžu ho k tomu dokopat...
2 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
Tady jsem něco našel na tu Suzuki. je to sice na ledky, ale nebyl by to problém předělat na sedmi segmentovej displej.
http://www.bluegauges.com/gearindicatorplans.htm
Už jsem to našel je to v tom .doc u toho linku.
1st gear = 1.782v
2nd gear = 2.242v
3rd gear = 2.960v
4th gear = 3.630v
5th gear = 4.310v
6th gear = 4.660v
Neutral = 5.000v
Naposledy editováno 17.01.2011 17:49:41
1 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
Z ECU jde obvykle otevreny kolektor s proudy do max 20mA.
U stareho SRADa je rpm signal 12V symetricky obdelnik s frekvenci cca 2.5 x otacky motoru, volnobeh nejakych 45Hz, maximum kolem 500Hz. Na svorkovnici je to treti pin zprava ve spodni rade, pri pohledu na samici dovnitr, pricemz zamek je nahore (zluty vodic). U novejsich Suzuki nevim, nemel jsem potrebu zatim zkoumat.
Showgear a Shiftlight jsem taky delal, ale na jednocipu. Good luck
Naposledy editováno 17.01.2011 21:44:00
Dawe02 píše: rc28> Tezko rict, ale rozhodne nejsou tyto signaly unifikovane. Dokonce ani co do voltaze!
Z ECU jde obvykle otevreny kolektor s proudy do max 20mA.
U stareho SRADa je rpm signal 12V symetricky obdelnik s frekvenci cca 2.5 x otacky motoru, volnobeh nejakych 45Hz, maximum kolem 500Hz. Na svorkovnici je to treti pin zprava ve spodni rade, pri pohledu na samici dovnitr, pricemz zamek je nahore (zluty vodic). U novejsich Suzuki nevim, nemel jsem potrebu zatim zkoumat.
Showgear a Shiftlight jsem taky delal, ale na jednocipu. Good luck
O kurva takový odborný termíny V tomhle se vyznám asi tak že červenej gáblík patří většinou na + a černej na -
1 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
1 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
rc28 píše: ..........Chtěl jsem to s kámošem realizovat, jenže není čas a tak jsem se rozhodl vyvěsit to tady na fóru s tím, že to třeba někdo zkusí, nebo sem hodí nějakej jinej vyzkoušenej návod.........
Mám tomu rozumět tak, že si nechceš zkurvit svoji eletriku, tak ať to riskne někdo jinej??
Jinak za mě - taky jsem uvažoval, že si něco spájím sám, ale pořád jsem měl spoustu zbytečných starostí (jak to počítat, kde to připojit, jak toprogramovat, jak zajistit vodotěsnost, jak to udělat, aby mi to neodrovnalo ECU, atd...), tak jsem nakonec koupil loni v Brně na výstavě Gipro za výstavní cenu (1500) a mám klid. Protože mám stříkačku, je to připojený do servisního konektoru a nemusel jsem nikde nic bastlit.
4 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
Na řadícím válci je dírka s pružinkou a kuličkou.
Na boku motoru u řadícího válce je malinkatej plastovej kryt od kterého vede 6 drátků.
a ty drátky vedou do budíků k 6ti malinkatým žárovkám.(V tom krytu je 6 kontaktů)
Podle toho v jaké poloze je válec je sepniütý kontakt a žárovka svítí.
Nemůže se to nikdy splést a servis jednoduchej
Co to tedy taky řešit nějak tak?
Je to defakto stejné řešení jako spínání neutrálu na Jawě.
S tím že mě se spíná žároviček 6.