globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přetryskování CRF 250X
11.1.2011 v 10:15
Zdravim,mam hondu CRF 250X rok 04,je na ní komplet vejfuk akrapovič,moto má po prudkém přidání plynu díru,zakucká se a občas i chcípne.Budu vyndavat karburátor,chtěl bych slyšet názory ohledně přetryskování kvůli výměně výfuku.Uvažuju o dynojet kitu,ale nevím,jestli to má význam,jestli nestačí jen vyměnit třeba hlavní trysku.Navíc nevim jaký jsou v karbecu originál trysky,abych poznal jestli s tím už někdo něco dělal nebo jen vyměnil výfuk a na karbec nešahal.Jinak kdybych šel do dynojet kitu tak bych rovnou dal i vzducháč KN.Díky za rady a postřehy.Petr
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 10:51 | Nahoru | #1
dělá to jen teď v zimě nebo pořád? Tohle se stává mojí WR taky, nicméně jen v chladném počasí, protože motor se ohřívá výrazně déle než v létě...

1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 12:14 | Nahoru | #2
vyndavat karbec je pěkná pakárna - musí se vyndat zezadu a sundavá u toho centrál a sání. Pro výměnu trysky ale stačí jen karburátor povolit, pootočit, vyšrouboješ zátku a zespodu hravní trysku vyměníš aniž by jsi musel karbec sundavat (dělal jsem to tak včera, trvalo to 5 minut).

že tam máš díru je normální (měl jsem to úplně stejně), motorka je zavřená a je třeba jí přetryskovat - origo hlavní tryska je tušim 132 a je třeba jí vyměnit - já dával tušim 162, stálo to asi 80,- Kč (na dynojet a KN filtr se vyprdni). Ještě koukni jestli máš oříznutý víko airboxu pod sedlem - je třeba aby tam šlo víc vzduchu.
Rozdíl ve výkonu je dost znát - motorka jede hned jinak
jedno téma o crf 250x je tady

Hodně dobrá stránka (anglicky), kde je snad všechno o týhle moto: tady

oříznutý airbox:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 12:20 | Nahoru | #3
maRRek> dělá to už několik měsíců,naposledy,když jsem se byl projet v prvnim sněhu tak to byla katastrofa,pořád to chcípalo,nedržel volnoběh,ale to chtělo určitě obohatit směs

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 12:25 | Nahoru | #4
_JJ_> Ok,dneska mrknu na tu trysku,pak uvidim.Každopádně airbox oříznu,zatim z něj mám sundanou jen tu vrchní krytku,ještě mi poraď kde bych sehnal tu hlavní trysku,tu velikost 162 jsi někde vyčetl nebo vyzkoušel?Máš na tom taky laďák?díky

(reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 12:26 | Nahoru | #5
Vorák> pak nastupuje plán B - viz JJeův příspěvek :) pokud to nejede ani v létě, musí to být v zimě dost katastrofa...

1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 13:03 | Nahoru | #6
Ahoj, tohle není ani tak záležitost trysek jako akcelerační pumpičky.
Samozřejmě je nutný mít dobře natryskováno a seřízenou volnoběžnou směs - doporučuji prodlouženej šroubek bohatosti směsi na lepší doladění.

Hlavní čím se ale eliminuje ta díra po prudkém přidání plynu je síla a trvání střiku akcelerační pumpičky.
Ta tvoje zřejmě nedává dost silnej proud. Řeší se to výměnou pružiny za silnější. Funguje ale i jednodušší řešení - navlíknout na mechanismus táhel O-kroužek který pružince "pomůže".
Na obrázku je to ten o-kroužek mezi modrou a zelenou pružinkou


Pokud tomu nerozumíš, tak si na netu pohledej čtení o funkci akcelerační pumpičky a ladění směsi na karburátorech Keihin FCR

(reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 16:18 | Nahoru | #7
Vorák> to co píše Vespa bude asi pravda, já si s tim nikdy nehrál tak nevim.
Díru ve výkonu jsem tam měl,když jsem to udělal stejně jak to máš možná ty - původní tryska a sundaná krytka na airboxu, když jsem krytku zase vrátil díra nebyla.
Laďák nemam ale třeba na trati nebo občas na závodech jezdim bez tlumivky, tak pak by se měla koncovka chovat podobně jako laďák.

Já tryskoval kvůli výkonu, tu trysku jsem koupil u motozloch.cz ale koupíš jí určitě i jinde, nevim jestli to byla 160 nebo 162 ale takovej rozdíl v tom asi nebude, info jsem čerpal ze zahraničních webů (viz. dole) - těch nastavení a úprav je tam hodně, ale nechtěl jsem se v tom moc šťourat a tak moc jsem to tak neřešil.
Teď v zimě je určitě dobrý motorku zahřát, aby nekuckala jak píše Marrek

www.thumpertalk.com
http://www.rickramsey.net/CRF250X.htm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 17:14 | Nahoru | #8
Vespa> A jak se dá zkontrolovat jestli ta pumpička dává dobře?Při jízě jde za plynem pěkně ale když ji dám z volnoběhu když stojim tak se zakucká.Myslel jsem,že to bude tim vejfukem a že to bude potřebovat sladit karbec k němu.

(reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 17:36 | Nahoru | #9
Vorák>
Mechanika toho jevu je taková: když v nízkých otáčkách otevřeš naplno šoupátko tak se náhle zvýší průřez sání, ale objemm vzduchu nasávanýho v tom okamžiku motorem je pořád stejnej. Tímhle dojde k snížení rychlosti proudění vzduchu, rapidně se sníží podtlak kterým je nasáváno palivo přez trysky. Takže v ten okamžik jde do motoru extrémně chudá směs a projeví se to dírou až chcípnutím motoru.

Akcelerační pumpička je něco jako stříkací pistolka která je spřažená s pohybem šoupátka. Otevřeš plyn, a ona do sání stříkne palivo.
Ze série často nebývá nastavená správně. U KTM 450EXC 07 stříkala moc slabě a moc dlouho. U KTM 250EXC-F 09 zase příliš slabě a krátce.

Její činnost si můžeš otestovat když vyndáš karbec, naplníš plovákovku benzínem (např) a otevřeš naplno plyn. Měl bys vidět tenkej proud.
Časování má být takové, aby při přidání proud taktak minul šoupátko, a trval cca 1s. Jeho intenzita se dá určit už mnohem obtížněji, to chce víc pokusů. Každopádně čím silnější je pružinka a nebo čím silnější O-kroužek na ni navlíkneš, tím intenzivněji a kratší dobu to stříká.
Pak je tam ještě šroubek který vymezuje vůli v tom přepákování. Vždycky by měla být nulová. Pokud ho ale utáhneš moc, že bude mechanismus "předzmačkávat", tak tím zmenšuješ celkový množství vstříknutýho benzínu - to pro případ že by stříkala zbytečně dlouho.

Ještě se tam dá laborovat s Leak tryskama, ale to už popisovat nebudu, moc složité.

Tobě doporučuju na to přepákování prostě navlíknout nějaký silný O-kroužek (nebo tenký nadvakrát) a projet to.

Zdá se to složitý, ale odladění akcelerační pumpičky je jeden z nejlepších a nejvděčnějších tuningů co jde na enduru udělat. Materiální náklady minimální, jen musí člověk přemýšlet.

Nezapomeň taky odladit volnoběžnou směs. Zahřát motorku na provozní teplotu (to znamená ji projet, znám experty co jsou schopní nechat motorku vrčet na volnoběh třeba půl hodiny)
Potom otáčet se šroubem směsi do polohy kdy bude mít motorka nejčistší volnoběh a bude nejmíň cukat v přechodu mezi tahem motoru a bržděním.

Tohle všechno chce trochu zkušeností a cviku, ale odměna je perfektně reagující motor.

1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 17:53 | Nahoru | #10
Video od Lag3ra, tahle poladil svoji 450 EXC

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 18:01 | Nahoru | #11
Vespa> Ok,volnoběh a tu pumpičku si seřídim,omrknu to a co myslíš ta hlavní tryska,má význam s tim laborovat kvůli tomu vejfuku?Jinak díky moc za info.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 18:07 | Nahoru | #12
Vorák> jen abysme si rozuměli, šroub směsi není nastavování volnoběhu.
Pokud tomu úplně nerozumíš tak si to nastuduj, na internetu se dá najít spousta informací.

Hlavní tryska je v činnosti při plně otevřeným plynu, takže jestli v tom režimu pozoruješ horší funkci tak s ní může zalaborovat.

Tahle tabulka ukazuje přibližně jaký vliv má která komponenta karburátoru v závislosti na otevření šoupátka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 18:13 | Nahoru | #13
Vespa> Ten volnoběh se nenastavuje tak,že se seřídí směs jednim a otáčky druhym?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 18:20 | Nahoru | #14
Vorák> Nastavíš si mírně vyšší volnoběh a kroutíš šroubem bohatosti směsi. Jeho rozsah je 1-2,5 otáčky od utažení. Tam kde bude znít volnoběh nejčistšeji, tam je ideální směs.
Pokud se šroubkem skončíš na míň jak 1 otáčce, potřebuješ menší volnoběžnou trysku. Pokud na víc jak 2,5 tak potřebuješ větší.
Ke šroubku bohatosti je hodně špatnej přístup, proto se dokupuje prodlouženej. Levný má na skladě třeba Bikerscrown

Jinak to chce určitou zkušenost a hodně pokus omylů.. jestli se na to necítíš tak to svěř zkušenějšímu kámošovi, servisu (dobrýmu) apod.

Naposledy editováno 11.01.2011 18:23:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 18:26 | Nahoru | #15
Vespa> Jo tak tohle seřízení je jasný,ten prodlouženej je v plánu,zítra pro něj pojedu.Je tam hroznej přístup.Viděl jsem video,kde to přepákování normálně stáhli k sobě vázacím drátem,to je takový trošku brutální,co myslíš?Co vlastně ovlivňuje na mašině ten laděnej vejfuk,má jinej odpor,dřív se motor vypláchne?Dělají se po jeho montáži ještě nějaký doseřízení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 18:33 | Nahoru | #16
Vorák> zdrátování bych se bál, v plně otevřený poloze to často jde na doraz a drát neuhne (a může něco poškodit), O kroužek se jen natáhne.

Jak to s laďákem je nevím, asi obecně spíš směs ochuzuje. Nejde ale říct dals laďák - musíš dát o 5 čísel větší obě trysky, to se musí vždycky řešit individuálně.

Taky podle tabulky jak vidíš tak největší vliv na průběh výkonu má jehla

(reakce na) Přetryskování CRF 250X

11.1.2011 v 18:40 | Nahoru | #17
Vespa> Jo koukal jsem,že ta jehla to ovlivňuje nejvíc,uvidim zejtra v jakym stavu je ta moje,jinak jen seřídím ten volnoběh a tu pumpičku,koukal jsem na spoustu videii,je to jednoduchej system,asi to budu mít tak,že stříká malym tlakem,pozdě a dlouho.Zítra to snad stihnu všechno udělat tak dám vědět,jak jsem dopadl.Díky moc za rady,měj se,Petr.

1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 20:30 | Nahoru | #18
Tak jsem to dneska rozebral,je tam fakt blbej přístup,musel jsem vyndat centrál.Takže jak jsem předpokládal,pumpička stříká pozdě,dlouho a řekl bych,že slabě.Takže řešení bude seřídit vůli mezi vahadlem a seřizovacim šroubkem na minimum a dát o kroužek přes,aspoň doufam...jinak jsem se mrknul na svíčku a má už takovou jetou jakoby nahlodanou elektrodu a ještě prasklinu v izolaci,tak rovnou dam novou taky jsem koukal na hlavní trysku,je tam 140ka,neví někdo jestli je to origo?Díky Petr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:11 | Nahoru | #19
Vorák> Když budeš ten seřizovací šroubek dotahovat ještě víc tak tím zkrátíš dobu střiku - seřiď to jak sem psal na něco přes 1s, změříš to třeba stopkama nebo na video. Víc je do terénu zbytečný, to jen na silnici se dává třeba 4s.
Jsem zvědavej jak ti to zafunguje, mě u 450 EXC přesně tohle nastavení jelo suprově.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:16 | Nahoru | #20
Vespa> Ok,zejtra si s tim budu hrát,každopádně,když jsem vymezil tu vůli dotáhnutim,tak mam tu pružinu na seřizovacim šroubku skoro natvrdo staženou,to asi neni dobře.Každopádně nejdřív dát o kroužek a pak seřizovat,řikam to správně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:19 | Nahoru | #21
Vorák> úplně stažená by být neměla, já jsem tam u dvou motorek měl hromadu prostoru. Možná radši mrkni jestli všechno chodí jak má, není to třeba někde seklý, nedrhne.. - odmontuj úplně na spodku karbecu deklík komory AP, zkontroluj membránu a jestli jde dobře hejbat s přítlačnou tyčinkou. To pochopíš až to uvidíš, akorát bacha, jsou tam malinký o-kroužky co těsní kanálky, tak ať je neztratíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:22 | Nahoru | #22
Vespa> Jasný mrknu na to,ale když jsem dneska ten šroubek dotahoval,tak to bylo natěsno,závity pružiny byly skoro na sobě,tak se uvidí,ale když jsem to zkoušel,tak to hned po utažení asi o dvě otáčky stříkalo líp

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:26 | Nahoru | #23
Vorák> Tady je fotka z kamarádovy 525EXC a jak vidíš tak šroubek má nulovou vůli a přitom tam je ještě dost závitu


Naposledy editováno 13.01.2011 21:33:47

1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:31 | Nahoru | #24
Jak na té CRF zjišťuješ teplotu? Máš tam teploměr? Nevím jak 250,ale moje 450 se zahřívá špatně. Musím překrývat chladič.
Tu tvoji asi už někdo tryskoval,když tam máš akrapa,ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:32 | Nahoru | #25
Vespa> Aha tak tu vůli jsem asi špatně pochopil,když vezmeš za to černý vahadlo,tak jde ještě zatlačit nazpět,proto jsem já přitahoval šroubek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:35 | Nahoru | #26
prackarr> no já nevim,je tam akrap,ale jestli s tim někdo něco dělal,hlavní trysku mám 140,jinak teplotu měřim ošahánim chladičů a mačkám hadice jestli netlakuje,nemam měřák teploty

Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:36 | Nahoru | #27
tady to borec drátkuje

1 reakcí na tento příspěvek Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:38 | Nahoru | #28
na tom videu je vidět,že na to černý vahadlo zatlačí a ono má vůli doleva,tak je to vpořádku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:39 | Nahoru | #29

Vorák píše: prackarr> no já nevim,je tam akrap,ale jestli s tim někdo něco dělal,hlavní trysku mám 140,jinak teplotu měřim ošahánim chladičů a mačkám hadice jestli netlakuje,nemam měřák teploty


To je blbý,protože ted v zimě to budeš mít dost podchlazený. A nevím,jak v létě u 250,ale já u 450 i v létě mám 1/2 chladiče překrytou.
To ,co píše VCespa je pravda,ale prvně si tam hod teploměr,potom laboruj s tou směsí. Já když to mám studený,tak to má taky díru,jak vrata.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetryskování CRF 250X

13.1.2011 v 21:41 | Nahoru | #30
Vorák> já to mám tak že mezi černý vahadýlkem a šroubkem prostě není žádná mezera. A čím víc ten šroubek dotahuješ, tím víc tu pumpičku jakoby předzmačkáváš a vystříkne menší množství benzínu.
U 450 EXC to stříkalo i s tlustým O-kroužkem moc dlouho, tak jsem ho přitáhl.

U 250 EXC-F je sériová pružinka hodně silná, takže intenzita byla v pořádku, ale stříkalo to zase moc málý množství benzínu a moc krátko (to se projevovalo tak, že motorka z nízkých otáček po přidání plynu vyrazila, ale vzápětí uvadla - je potřeba aspoň 1s)
Takže tam jsem to našteloval aby se to tak akorát dotýkalo, tím dostaneš nejvíc benzínu.

Ještě tam je leak tryska, což si můžeš představit něco jako obtokovou dírku v tý pumpičce - to slouží k tomu aby při pomalým přidávání plynu AP nepracovala, protože by to pak mělo zbytečně velkou spotřebu.
Čím větší je leak tryska, tím víc benzínu AP "obtíká", a naopak, čím menší tím míň benzínu obteče a víc ho vystříkne pumpička.
S tím jsem ale nelaboroval, to už chce hodně zkoušení a mě to stačilo tak jak jsem to měl.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Podvozek CRF250X proti CRF250 Honda CRF 250R, Honda CRF 250X, Honda CRF 250 F Milagros 2 28.3.2021 v 20:57 Milagros
Homologace a sto Honda CRF 250X J1Rk2 5 19.9.2019 v 07:47 JUPP67
Výměna moto Honda CRF 250X, KTM 150 SX J1Rk2 4 12.8.2019 v 16:57 Kohlstein
Nejlepší enduro/cross 2t Honda CR 500, Honda CR 250, Honda CR 125, Yamaha YZ ... AimCat 10 9.4.2019 v 10:31 LukynHot
Honda CRF 250X - po prudkém přidání... Honda CRF 250X KubAiS 3 27.11.2018 v 09:43 foxdive


TOPlist