globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 250 EXC zkušenosti??
9.1.2011 v 00:26
Ahoj,

mohu se Vás optat na tento stroj KTM 250 EXC 4T.

1, Zkušenost ze strojem?
2, Jak je na tom 250 4T výkonově?
3, Popřípadě dá se časem u 250 EXC 4T navýšit výkon tryskama,nebo jinou úpravou?


Děkuji za Vaše reakce a případnou kritiku k tématu po 150týpátý...
Předchozí
1 2
Následující

KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 02:27 | Nahoru | #1
zdravim, prý jde na to koupit kit 300ccm,laďák a trysky

1 reakcí na tento příspěvek KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 09:25 | Nahoru | #2
400 se ti zdala malo a ted premejslis o 250 , tomu nerozumim

KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 11:27 | Nahoru | #3
Tak 250 4T je na tom výkonově jako 125 2T a je náročnější na údržbu,oproti např. 450

(reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 11:28 | Nahoru | #4
endurista74> tomu se také rozumět nedá, čtu tak jak mě bylo doporučeno co nejvíce článků a příspěvků odborníků.Všeobecne všude radí začít s 250 4T, kde se na ni naučís a je k jezdci hodná, chyba kterou každý začátečník dělá (podle názorů širšího spektra) je že koupí silný 4T který jezdve co nemá techniku naprosto vodí jak chce.Zde je o tom zajímavé čtení...http://www.mx-online.cz/clanky/1-vyber-motocyklu/ článek je k MX tématice.Někdo mi tu psal, že lze snadno předělat kitem na 300kylo.Chci se předevšim naučit techniku jízdy, proto hledám lehký a slušně jedoucí obsah.Nevim, ale stále mi nejvíce sedí to 300EXC 2T

KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 12:17 | Nahoru | #5
Ahoj, vlastním krátce 250 EXC-F 09. Předtím jsem měl XR600, DR-Z400, 250EXC 2T, GasGas EC300, a 450 EXC, tak můžu trochu srovnávat.
Nebudu lhát, z 4t 250tky jsem momentálně úplně odvařenej.

Téměř každej hobík má dopředu jasno - 250F - moc slabý, brzo ji přerosteš, nezbytně nutno dokoupit kit minimálně na 333,33 ccm aby se to aspoň trochu podobalo motorce.
U pár lidí to platí, ale většina mění názor poté co 250tka čeká na kopci a oni se s rudým ksichtem lopotí s tím svým mastodontem dole v bahně (ano, tuto situaci velmi dobře znám z obou stran :)

Teď vážně - v otázce jestli pořídit 250F je zásadní si ujasnit svoji mentalitu. Nezáleží vůbec na tom jak dobrej jsi jezdec (250 je výborná pro začátečníka i mistra republiky) ale jakej je tvůj přístup k ježdění.
Jestli rád tlačíš na pilu a snažíš se posouvat dál, a budeš jezdit s partou podobných, tak je 250F super volba. Pokud si chceš jen najít to svoje ideální tempo a vozit se (na tom není nic špatnýho) tak to půjde líp na větších objemech.
Vidím že jezdíš i na silnici, tak to můžu přirovnat - je to podobný jako litr vs. šestka, ale víc vyhraněný. Někdo rád lechtá R1, jiný radši drží R6 pod krkem.
Já jsem silnice nechal, protože "pohodový" projíždění mě ničilo a frustrovalo, a sportovní agresivní jízdu zase nedovolil pud sebezáchovy. Pokud to máš podobně, 250 je dobrá volba.

Výkon na papíře - 250F je v absolutních číslech nejslabší, to je nutný si přiznat. Je potřeba motorku dobře odladit - správný natryskování a koncovku. Já mám koncovku Akrapovič s tlumivkou - malý obsah nedělá takovej bordel, takže je to jen trošicku hlasitější jak sériová 450.
Se sériovým výfukem jede 250 míň, ale stále použitelně.

Výkon v praxi - jediný místo kde bych sám sobě na 450 ujel je dlouhá rovina. Všude jinde jsem na 250 rychlejší, míň unavenej a vyškrábu se výš. Pocit z jízdy mám na 250 neporovnatelně dynamičtější a zábavnější - ona má sice slušnej spodek, ale ten motůrek se hrozně rád točí. Skoro jako 125. Na 2T 250-300 mě třeba vadilo že motor ve vysokých otáčkách jede tak strašně moc, že ulítává pod prdelí a to člověka demotivuje ji pořádně točit. 250 4T je v otáčkách skvěle kontrolovatelná, pásmo výkonu je mnohem šírší jak u 2T, a úplně k točení vybízí. Když se člověk ale unaví tak umí i poslušně "courat" v nízkých (to třeba na 125 moc nejde)

Servis - pravděpodobně náročnější než u velkých 2t a 4t (i když jak kterých, nový KTM 450 potřebujou výměny stejně často nebo častěji), píst při mým použití vydrží asi tak 100mth, takže podobně jak u 2T. Viděl jsem ale i 250 EXC-F na který majitel najel 250 mth od nova a do motoru nelezl. Ventily drží prý velmi dobře, takže jedinej rozdíl v praxi bude ta výměna pístu. Nejlíp je na tom servisně asi Yamaha WR250F, tam je prý píst věčnej.
Je to taky dobrá volba, je trošičku těžší jak KTM, motor je trochu míň točivej ale zase kultivovanější a má lepší spodek. Podvozek lepší jak KTM, spojka lanková tužší, ale nic hroznýho. Aspoň ten kousek který jsem porovnával. Taky si víc jako ojetina drží cenu, ačkoliv je nová levnější jak KTM.

KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 12:31 | Nahoru | #6
Jo a ještě dodatek - 4T 250tky jsou od KTM dvojího typu
Starší RFS - vznikla zmenšením 450 (navenek motor vypadá jako RFS 450) ta moc dobrá nebyla, těžká a výkon nic moc (neumí se tak točit)
Nová RC4 - motor o kterým jsem psal výše - titanový ventily atd.

2 reakcí na tento příspěvek KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 12:37 | Nahoru | #7
Zde povídání od člověka co přešel z 525EXC na 250EXC-F:
http://www.dirtbikeworld.net/Reviews/KTM/2007_250EXCF/text.html
Moje pocity jsou podobný.
Ještě tam píše že 250 má asi o 5 koní míň jak 450. To jsem ani nečekal, ale možný to je

Janko, asi z toho jseš zblblej, možná bude nejlepší si koupit prostě to na čem jezdí většina v tvojí partě a pak uvidíš

Naposledy editováno 09.01.2011 12:38:47

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 12:48 | Nahoru | #8

Vespa píše: Zde povídání od člověka co přešel z 525EXC na 250EXC-F:
http://www.dirtbikeworld.net/Reviews/KTM/2007_250EXCF/text.html
Moje pocity jsou podobný.
Ještě tam píše že 250 má asi o 5 koní míň jak 450. To jsem ani nečekal, ale možný to je

Janko, asi z toho jseš zblblej, možná bude nejlepší si koupit prostě to na čem jezdí většina v tvojí partě a pak uvidíš



Díky moc, napsal jsi to vážně dobře, většina jezdců kolem jezdí 400-450 4T, osobně se na ně neohlížim, budu po většinu času jezdit sám, nebo s kámošema co mají zase 250 4T a 300TM 2T.Ta 250 2T mě potěšila a asi bude nejvíce vyhovovat, přeci jenom mi už neni 20 let
V jakém ročníku mam bezstarostně modely KTM hledat 2004,05,06,07....byl tam někde v těchto ročnících problém, nebo naopak velice povedený rok??

Ještě jednou díky za tvou odpověď, to že to má o 5koní méně jak 450 se mi teda věřit nechce má to v těchto ročnících již startér?

(reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 12:50 | Nahoru | #9
Vespa> toto sem pochopil aniz bych musel ty motorky vlastnit stacilo kratce otestovat.
Ja si ale pockam na KTM 350 SX-F a za neho EXC

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 12:56 | Nahoru | #10
Janko> Tušíš rozdíl mezi 250 EXC a 250 EXC-F? Zdá se mi, že jeden o koze a druhý o voze..

(reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 13:09 | Nahoru | #11
Janko> nz. 250 2T kliďo. Ty motorky co máš ve výběru jsou vesměs všechny vhodný. U začátečnický motorky je potřeba aby dobře fungovala, byla lehká, dobře startovala, neměla výkonový kopance atd, a to všechny splňujou.
Já vůl jsem si na začátek koupil XR600, která navíc blbě startovala (nakopávačka). 250 EXC by byla úplně zlatá.

Na dvoutaktech není co zkazit, ty jsou dobrý všechny značky. 4T aspoň od KTM taky žádný slabší roky neměly, aspoň si nejsem vědom. V tvý cenový relaci to řeš spíš na úrovni konkrétních kusů.
Startér u 4T určitě jo, u 2T není potřeba.

(reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 13:10 | Nahoru | #12
c.j.> jasně, aby bylo jasno, tak
250 EXC Racing je označení starší 4T 250 od KTM na bázi 450 EXC
250 EXC je označení dvoutaktního endura
250 EXC-F je novější 4T 250

1 reakcí na tento příspěvek KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 13:13 | Nahoru | #13
Ještě jedna věc o 250 EXC-F co bych zmínil - má celkem natěsno seskládanou převodovku. Sice šestikvalt, ale na silnici to moc není, dokáže jet tak 80 km/h, pak už je moc vytočená.
Zpřevodováním do rychla zas utrpí jízda v terénu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 13:35 | Nahoru | #14

Vespa píše: Ještě jedna věc o 250 EXC-F co bych zmínil - má celkem natěsno seskládanou převodovku. Sice šestikvalt, ale na silnici to moc není, dokáže jet tak 80 km/h, pak už je moc vytočená.
Zpřevodováním do rychla zas utrpí jízda v terénu.



Tak tam bude asi můj kámen úrazu, počítám s delšíma přesunama a někdy i celodení tůrou.Již v tomto bodě:Sice šestikvalt, ale na silnici to moc není, dokáže jet tak 80 km/h, pak už je moc vytočená....je ta to varianta silně limitující no nic....tak zase 400 nebo 450 ve hře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 13:41 | Nahoru | #15
Janko> Tak to asi koukej po 450. S převodem 14/48 upaluje cestovně klidně 110, to ji dělá hodně univerzální.

Dvoutakty jsou na tom ale podobně jako EXC-F, taky to nejsou zrovna silniční běžci, jsou to jen pětikvalty a ve vršku vibrujou.

Naposledy editováno 09.01.2011 13:44:30

(reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 15:08 | Nahoru | #16
Janko> Ahoj ,jestli nejezdíš moc v bahně a třeba hobby závody tak si kup radši 450.Jak píše Vespa,můžeš jezdit i velký přejezdy bez problému i 110km/h a motor se tolik nenamáhá .Je fakt že na závodění je určitě 250 EXC-F lepší, protože to je jako když jedeš na horským kole!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 15:46 | Nahoru | #17

Vespa píše: Janko> Tak to asi koukej po 450. S převodem 14/48 upaluje cestovně klidně 110, to ji dělá hodně univerzální.
Dvoutakty jsou na tom ale podobně jako EXC-F, taky to nejsou zrovna silniční běžci, jsou to jen pětikvalty a ve vršku vibrujou.



Trochu OT...
Jednak se mi líbil ten tvůj nejdelší příspěvek,vyjádřil jsi to pěkně,klobouk dolů...
Jinak tě mohu uklidnit,ty 250 ve 4T nejsou ani u jiných značek než KTM žádní sprinteři..."Kilo" a to je strop.
U těch maximálek u 2T bych nesouhlasil...Už Vana666 tady jednou řekl,že jeho, 3-kilo EXC "maže" po poli 150 a jelo by "dál",ale pud sebezáchovy je silnější....Moje postarší EXC250 jsem někde při přejezdu "testnul" a s převody 13/52z (oproti origo 14/50z) jela 130Km/h...a kdyby mi ji nebylo na té silnici líto potáhla by více...S origo převody pojede taky těch 150km/h....V Rumunsku jsem byl jediný na 250 ,kdo v rychlých přejezdech držel krok s WR450...(majitel byl v přejezdech rychlý ,ale v terénu "volšovej" a jeho WR-marná...ale to už je jiná písnička).

Janko>Každopádně s EXC 250F chybu neuděláš,ty kity se např.na YZ250F dělají i 280,290 ccm...Kamarád má 300ccm a jede to fakt "hustě"!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 16:18 | Nahoru | #18
rupair> dík :)
Musím přiznat že jsem u žádný svý motorky maximálku nikdy nezkoušel, přijde mě že se jednoválec musí v omezovači rozskočit.
Měl sem namysli spíš pohodlnou cestovní rychlost, kdy motor není moc vytočenej a vibrace snesitelný, a to mě u dvoutaktů přišlo kolem těch 80-90

(reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

9.1.2011 v 17:07 | Nahoru | #19

Vespa píše: rupair> dík :)
Musím přiznat že jsem u žádný svý motorky maximálku nikdy nezkoušel, přijde mě že se jednoválec musí v omezovači rozskočit.
Měl sem namysli spíš pohodlnou cestovní rychlost, kdy motor není moc vytočenej a vibrace snesitelný, a to mě u dvoutaktů přišlo kolem těch 80-90


Máš pravdu v této rychlosti si tak příjemně přede,taky jezdím většinou do toho kila (nerad to zbytečně trápím)...,u nás to na těch "prdlačkách" stejně ani jinak nejde,ale 2T má ten strop opravdu hodně vysoko,...já tím byl taky příjemně překvapen,a je dobré vědět,že tam ta rezerva je....

Naposledy editováno 09.01.2011 17:08:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

13.1.2011 v 11:39 | Nahoru | #20
Vespa> hodně pěkně si to popsal! Moje prvni motorka byla loni YZ 250 2005 a vůbec sem se na tom nesvezl, dlouho nic a pak sem za ní vlál. Snažím se vybrat něco přívětivějšího. Chtěl bych jezdit CC a hobby na vesnických tratích. Chci se zeptat jakej máš ročník 250 EXC-f a jak to vidíš s koupí 08-09 je cena adekvátní cca 100 tis? Díky moc za odpověd;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

13.1.2011 v 12:56 | Nahoru | #21
kurcak> Ahoj, já mám 09, kolem toho kila je to asi v pořádku.. samozřejmě míň je vždycky lepší :)
Jestli jseš zvyklej na Yamahu tak vyzkoušej i WRko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

13.1.2011 v 13:57 | Nahoru | #22
Vespa> WRko má přítelkyně a přijde mě to šíleně neohrabanej stroj, je cca o 15 kilo těžší ale hlavně je mohutná, vysoký sedlo. Všichni ale řikaj že to sou držáky no. Ja přemejšlim o ročníku 08 prej je tam neco novyho motoru a je lepší. Sem student a jelikož naši motorku doma neviděj radi tak na ni nic přidáno nedostanu, penize sou pro mě dost rozhodujici. A kdyz koupim motorku za 90 tak nebudu mit penize na novej motor. Myslis ze kdyz koupim s cca 80 mth bude se to srát? Nebo tahle má 140 a daj k tomu píst:

tipmoto

diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

13.1.2011 v 14:27 | Nahoru | #23
kurcak> a je řeč o WR250F ? ta je právě spíš nižší jak KTM, a o tolik těžší mě teda určitě nepřipadla.
Jinak s výdrží sám ještě nevím. Ten píst vydrží závodníkovi cca 50 mth, výletníkovi tak 100+? Ono tam nejde ani tak o to že by se hodně sjížděl, spíš tolerance na výměnu jsou hodně přísný.

Mě to zatím všechno šlape, ale dostal jsem motorku s novým pístem, rozvoďákem pod. Takže obecně poradit nemůžu, to vlastně nikdo. Mě zatím všechny motorky který jsem vlastnil bez problémů držely, takže jsem optimista. Pokud ale nemáš na případnou opravu tak je to dost risk.

KTM 250 EXC zkušenosti??

13.1.2011 v 14:48 | Nahoru | #24
Výška sedla by pri WR aj KTM mala byť rovnaká 980 mm. Nedávno som to dosť pozeral, lebo som krpatý a na WR sem tam kvôli tomu padám . Váhovo je WR ťažšia, ale tiež si nemyslím, že to bude 15 kg.

Inak keby si chcel niečo nižšie tak KTM do roku 2007 vrátane (925 MM), GG a HSQ(okolo 945 mm), prípadne Sherco 2,5i alebo 3,0i (900 mm). Známy má to Sherco, tak by som sa na to niekedy rád zviezol, lebo on si ho veľmi chváli. Tu ho administrátor stránky www.countrycross.sk aj trochu popreháňal. Tu sa len trochu bojím dostupnosti dielov, aj keď ma presviedčajú, že slovenský predajca má väčšinu priamo na sklade. Horšia bude tiež dostupnosť dielov z druhovýroby.

Naposledy editováno 13.01.2011 14:50:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

13.1.2011 v 21:18 | Nahoru | #25
Vespa> Jo je to jen 11 kilo ale i to je dost! Tady je srovnani;)srovnani EXC a WR ja chci jid určitě do KTM jen nějakou peknou sehnat, bud 2T nebo 4T. Hodně lidi mě řikalo že i EXC 200 je dobra máš nějaký zkušenosti?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

14.1.2011 v 14:34 | Nahoru | #26
kurcak> na tabulkový hodnoty se vůbec nesmíš ohlížet, jsou úplně zavádějící a každej výrobce to váží jinak. Zkusím příležitostně zvážit svoji EXC-F tak jak je.

Jinak s dvoutaktama od KTM chybu určitě neuděláš. Mám zkušenost jen s 250 EXC - průběh má výbornej, jen extrémní výjezdy po kořenech a kamenech se na ní jezdí hůř - podle mý teorie by pomohlo závaží na setrvačník.

(reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

14.1.2011 v 22:09 | Nahoru | #27
Vespa> ok tak kdyz tak napis zpravu! diky moc za postřehy;) ted už je to jen o tom vybrat dobrej stroj aby nebyl nejak vykrákglovanej a je to ja se nemuzu dockat jara!!!!

(reakce na) KTM 250 EXC zkušenosti??

28.1.2011 v 11:48 | Nahoru | #28
Vespa> Díky za exkluzivní posty ohledně 250 EXC - F, velmi komplexně podaný názor -> jakože mám jasno o koupi

KTM 250 EXC zkušenosti??

10.3.2011 v 01:02 | Nahoru | #29
nezapomen ze ktm je narozdil od yamahy cinskej stroj, krezto ty modrobily kocky delaj japonci presel sem po dvou wrkach 4T na 300 exc, po dukladnym omyti a 1. startu mi zacaly horet kabely, to samy se stalo kamosovi na 2010 450 excf. Chcije do masky, horsi tlumice, ten starter u 2T je fakt srandovni, skoda ze yamaha nedela 2T wr :-/ celkove nedotazeny detaily. Zato podle myho fakt dobry svezeni a hlavne ten dvoutakt je podle me povedenej a hodne zabavnej.

KTM 250 EXC zkušenosti??

10.3.2011 v 18:50 | Nahoru | #30
ahoj,hele dnes sem zjistil prob. na me moto. cim muze byt kdyz mi na WR 450 ukazuje tacháč řadove o desitky km za hodinu meene?a pritom mam nastaveno km/h ale ukazuje to min nez bych mel mh/h..?kdyz mama nastaveno mh tak to pise sice meene ale porad nereaalne pomalou jizdu a kdyz jedu pres padesat pise to ze jedu tricet nevis cim to muze byt?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc-f 2009 chlazení+startování KTM EXC 250 F Peťkooo 10 3.4.2024 v 13:27 Pedl
Cena za Ktm exc-f 250 KTM EXC 250 F Palucha 8 16.3.2024 v 06:14 Palo-1
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 10 2.6.2022 v 15:44 doktorM


TOPlist