globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300
Panove kouknete se na srovnavacku test v Motorradu 04/2009 techto trech dalnicnich stihacek.

K1300S vs.ZZR1400 vs.GSXR1300

Naposledy editováno 08.01.2011 19:33:40

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

8.1.2011 v 19:58 | Nahoru | #1
jsou zaujati :D

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

8.1.2011 v 21:56 | Nahoru | #2
Sakriš, hodnoty jsou zajímavé, ale už jsem četl spoustu podobných srovnání a ty hodnoty se snad všude liší

Jinak každá z nich má svoje zastánce i zatracovače ... a to je dobře, správnej bajk musí budit emoce

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 02:22 | Nahoru | #3
Němci obecně v podobných testech rádi vyzdvihují domácí techniku, ale dělají to tak, aby to nebylo do očí bijící. Narozdíl od českého komplexu méněcennosti si uvědomují, že je potřeba podpořit domácí průmysl a až poté dovozovou konkurenci.

Ono srovnávat Hayabusu s Kawou a BMW není úplně fér, jelikož jsou určené pro trochu jiný segment trhu. ZZR1400, K1300S a VFR1200F jsou spíš přemotorované cesťáky určené pro polykání velkých vzdáleností s možností dosahovat magické třístovky.

Hayabusa byla od začátku konstruována jako ostrý supersport a do cestovní kategorie začala být zařazovaná až dodatečně. Oproti konkurenci je mnohem víc orientovaná na sport ať už je to projevem motoru či celkovou ergonomií. Tvrzení Suzuki, že definovala kategorii sama pro sebe v tomto není vůbec nadnesený.

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 10:16 | Nahoru | #4
jj jak pravis misto busy tam mela byt vfr

1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 10:57 | Nahoru | #5
.... dovolím si malou opravu. Z vlastní zkušenosti...

K 1300 S není rozhodně cesťák! Na to má BMW jiné modely. A musím podotknout, že Káčko je díky své technice hodně komfortní i rychlé. Haya bude asi o kousek rychlejší, ale BMW bude mít ze všech těchto motorek nejlepší ovladatelnost.

1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 11:19 | Nahoru | #6
To báwo je hlavně hnusný a zbytečně předražený. U mě stále vede Busa i Kawa. Už se nemůžu nějak rozhodnout která je lepší

1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 13:07 | Nahoru | #7
I když nemá výkon, který udává, vítězí u mě kawa .

(reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 13:27 | Nahoru | #8
Vlada XX> asi je blbe zajeta ci co Ale tan nova Busa jede no...To uz testovali i zde kluci ze jede lip jak ta stara...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 15:57 | Nahoru | #9

Honza GSX píše: .... dovolím si malou opravu. Z vlastní zkušenosti...

K 1300 S není rozhodně cesťák! Na to má BMW jiné modely. A musím podotknout, že Káčko je díky své technice hodně komfortní i rychlé. Haya bude asi o kousek rychlejší, ale BMW bude mít ze všech těchto motorek nejlepší ovladatelnost.


Souhlasím, ono je těch kategorií dnes tolik, že se lehce stírají. Pokud se budeme bavit o ryzích cesťácích, tak je u BMW samozřejmě potřeba sáhnout úplně jinam. K1300S se řadí do kategorie sportovně-cestovních motorek.

Sám Yosuke Hasegawa, šéf projektu VFR1200F u Hondy řekl: "Motocykl jako například Suzuki Hayabusa příliš nespadá do kategorie sportovní cesťák, je to více superbike."

Vlada XX píše: I když nemá výkon, který udává, vítězí u mě kawa .


Kawasaki u špičkových modelů měla vždycky sklon k přehánění, už u modelu ZX12R, který měl papírově Hayabusu pokořit na tom v reálu tak dobře nebyl. U Suzuki se mi líbí to, že se nebojí přijít s něčím kontroverzním a pokud jde o dosahované výkony, umí dostát marketingovým slibům.

Naposledy editováno 09.01.2011 15:57:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 16:41 | Nahoru | #10
Petřičák> Zatím jsem viděl pouze jednou graf z měření , kde stará busa výkonově překonala ZX. V tuctech dalších testů vyhrává kawa většinou o 5 koní. Průběh výkonu a krouťáku má lepší busa, což je dáno deci objemu navíc .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 19:34 | Nahoru | #11

Vlada XX píše: Petřičák> Zatím jsem viděl pouze jednou graf z měření , kde stará busa výkonově překonala ZX. V tuctech dalších testů vyhrává kawa většinou o 5 koní. Průběh výkonu a krouťáku má lepší busa, což je dáno deci objemu navíc .


Pravda je taková, že tyhle dva bajky na tom byly výkonově hodně podobně a rozdíly se hledaly dost těžko, zvlášť poté, co vstoupila v platnost dobrovolná dohoda o seškrcení maximální rychlosti.

Je třeba vzít v potaz, že zatímco Hayabusa se od svého představení v roce 1999 a vychytání dětských nemocí téměř nezměnila (alespoň po stránce charakteristiky motoru), Kawasaki musela provést několik zásadních revizí ZX12R než se jí podařilo konkurenci dotáhnout. Viz třeba problém s nízkým výkonem ve středních otáčkách a vysokou sportovní špičkou. Když pánové od Kawy zjistili, že na poli supersportů nemá cenu s konkurencí soupeřit, nasměrovali ZZR1400 do segmentu sportovních cesťáků, kam ale mezitím vstoupilo BMW a teď i Honda.

Každopádně ať už je to z hlediska papírových výkonů jakkoli, úspěšnost jakéhokoli výrobku se posuzuje počtem prodaných kusů a oblíbeností u majitelů. Jen málokterý výrobce si dovolí držet v nabídce model, který si na sebe nevydělá. A v tomto ohledu je GSX1300R pro Suzuki dojná kráva. S postupující velkosériovou výrobou náklady klesají a vzhledem k absenci konkurence není třeba inovovat tak agresivně jako je to u ryzích supersportů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 20:06 | Nahoru | #12
Petřičák> s tou zx12kou se trochu pletes...ta je jeste sposrtovnejsi a obratnejsi jak ten tvuj autobus..a upravy se delali proto ze se sypala prevodovka a trochu vice ju zkulturnili..ta prvni jela nejbrutalneji.

(reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

9.1.2011 v 20:36 | Nahoru | #13

z-x-r píše: Petřičák> s tou zx12kou se trochu pletes...ta je jeste sposrtovnejsi a obratnejsi jak ten tvuj autobus..a upravy se delali proto ze se sypala prevodovka a trochu vice ju zkulturnili..ta prvni jela nejbrutalneji.


Nechci se tu pouštět do debat, které nemám podložené, na to bych si musel na Kawě něco odjezdit, abych si troufnul srovnávat. Ve většině testů, ke kterým jsem se dostal byly výsledky buď srovnatelné nebo mírně ve prospěch Busy.

Ovladatelnost stroje je daná především podvozkem a rozložením hmotnosti, tohle kritérium se dost těžko posuzuje i odborníkům. Musíš dát dohromady dvě motorky se stejným obutím, prohnat je po stejné trati s piloty, kteří se musí často střídat, aby si byli schopní utřídit dojmy. Mezi papírem a realitou je mnohdy velký rozdíl.

Navíc subjektivní pocit je možné velmi snadno ošidit. Když Ondra Lelek svého času testoval ZZR1400 a GSX1300R, při jízdě měl za to, že je Kawa silnější. Na brzdě se ukázal opak a vysvětlení bylo prosté, Kawa měla o něco kratší stálý převod.

Edit: Závěr je podle mě takový, že rozdíly ve špičkových výkonech u těchto dvou strojů jsou tak malé, že je běžný jezdec nemá šanci postřehnout, tady funguje spíš placebo efekt a náklonnost ke značce. Každá z nich má trochu jiné vlastnosti a je na pilotovi, čemu dává přednost.

Naposledy editováno 09.01.2011 20:43:54

1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

10.1.2011 v 01:43 | Nahoru | #14
U těchdle strojů nemáme mi normální jezdci šanci těch pár koní poznat. Výběr lepšího je u mě spíš ve vzhledu, posazu, možnosti doplňků,pohodlí pro spolujezdce na dálky atd.
Srovnání ZX12 a Busy je hodně těžké, ve většině testů byly hodně natěsno. Já srovnávat nemůžu, protože jsem ji nikdy nejel, a nikdo v okolí ji nemá.
Ovšem zzr1400 mě velice láká už od doby kdy se poprvé objevila.
Jediný co mě u kawy mrzí je to, že papírovej a reálnej výkon je někdy docela rozdíl. Jinak dělaj krásný stroje, jak ZX12 tak ZX14

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

10.1.2011 v 11:49 | Nahoru | #15
ja sem mel moznost srovnani a vybral sem busu,pro mne je lepsi ve vsech smerech,jak v ovladatelnosti,tak prubehem vykonu ale ninja neni vubec spatna dost me oslovila a kdybych nemel moznost srovnani asi bych byl zeleny

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

10.1.2011 v 12:26 | Nahoru | #16
mr.mickey> ono by take nebylo spatny videt obe motorky jak jedou a maji vykony kdyz jsou ETEVRENY tedy vyfuk nebo komplet svody PCM + KN to by me zajimalo.

(reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

10.1.2011 v 14:23 | Nahoru | #17
z-x-r> to by mohlo být velice zajímavé

(reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

11.1.2011 v 01:26 | Nahoru | #18

z-x-r píše: mr.mickey> ono by take nebylo spatny videt obe motorky jak jedou a maji vykony kdyz jsou ETEVRENY tedy vyfuk nebo komplet svody PCM + KN to by me zajimalo.


Tak o tom žádná... Jenže udělat takový test na profi úrovni je sakramentsky drahé. Vezmi si kolik stojí samotné nové motorky, plus srovnatelné úpravy, aby se ani jedné nenadržovalo, shodné obutí a několik typů tratí. Letiště pro test maximální rychlosti, závodní okruh pro test ovladatelnosti a běžná silnice pro simulaci normálního využití. K tomu dva piloty, kteří dokážou takové stádo koní využít naplno a objektivně motorky zhodnotit. Čtenářsky je to sice zajímavé, ale myslím, že do takovéhle výzvy by nešla ani redakce tohohle portálu, byť je největší v republice a má už slušné renomé i ve světě. Od výrobců se takové snahy čekat nedají z politických důvodů. Omezením chtěli dosáhnout uklidnění veřejného mínění a odvrácení pozornosti od potichu rostoucích výkonů. Takhle by rýpli do vosího hnízda a to nikdo nechce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

19.1.2011 v 21:19 | Nahoru | #19
Miky1300> mam kawu zzr 1400 a tata ma busu musim řict že jsem se dlouho rozmjšlel co si mam koupit a co bude lepši a musim řict že obě mlotorky nemaji chybu busa je možna vic do sportu ale zzr je sportn a super pohodli a ma krasny tah a okolo 6-7 tisic otaček ma nadherny zatah kdy motorku mate v brně a prdel ješte v praze.

(reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

31.1.2011 v 19:59 | Nahoru | #20
karate> kurnik, co ja bych dal za to jen ji někdy vyzkoušet, aspoň na dálnici. Jak se vodí, jaks e na ní sedí, a ten průběh výkonu... jednou se to snad splní.

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

19.2.2011 v 20:11 | Nahoru | #21
BMW je nejvíc, běžte se na tom Káčku svézt a pak tu povídejte o tom jakej je to cesťák. Na jakymkoli moderním BMW člověk jede i palbu neuvěřitelně v pohodě, podvozek a brzdy jsou ve všech modelech mílové kroky před motorem. až vás bude brát na glocku německý důchodce na okufrovaném GS venkem, pujdete ty rejže do krámu vrátit

Naposledy editováno 19.02.2011 20:17:33

1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

20.2.2011 v 10:09 | Nahoru | #22
kamarad ma gs a jezdi s nim hoodne ostre,ale ze by mne nekdy bral venkem?? no nevim nevim,je rad kdyz se nas vubec drzi jak nas to chytne.ta motorka je proste na neco jineho

(reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

20.2.2011 v 15:33 | Nahoru | #23

adahaya píše: kamarad ma gs a jezdi s nim hoodne ostre,ale ze by mne nekdy bral venkem?? no nevim nevim,je rad kdyz se nas vubec drzi jak nas to chytne.ta motorka je proste na neco jineho



čím víc se to utahuje, tím je ten kredenc mrštnější a SS na nemá šanci, navíc ve vracečkách GS vytahuje i na 2 a na SS je i 1-ka moc dlouhá. Ale GS je jiná písnička. Btw jeli jsme na Gardě takovou hustou silničkou do hor, přes kilo se tam nikde moc jet nedalo a spousty slepejch zatáček, tahal jsem za to jak kráva a 2 známí, mototuristi, co se k nám přidali na Tmaxech 500, tak toho jednoho jsem vyloženě brzdil, když jsme se prohodili tak mi krutě ujel a to má ten skútr (byt nejlepsi skutr co se vyrábí) asi 45k. takže o výkon to někdy fakt není. konec OT.

K1300S je nejlepší hypersport/hypertourer, říkejte si tomi jak chcete, co se dá koupit. How

Naposledy editováno 20.02.2011 15:36:52

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

20.2.2011 v 16:31 | Nahoru | #24
na utazenych tockach je to jasne pro vzprimeny posed,o tom zadna.a je jedno jestli nahac nebo enduro ss nema sanci.ale busa the best!!

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

30.4.2011 v 10:46 | Nahoru | #25
No, musim se smat.K rozdilu mezi K1300S a GSX1300R. Test mel zaver, ze do 180 vede K1300 a pak u Hayabusa prijde na radu naporove sani. Jinak, cena nove K1300S v plne palbe je neco okolo 570.000 Kc oproti 335.000 je proste poznat.Ja nikoho na Hayabusa neznam, kdo by najel za 16 mesicu 32.000 km.Hayabusa mela vzdy problemy z brzdami - dle meho silne poddimenzovane a spatne konstruhovane.K1300S byla vyhodnocena jako motorka s nejlepsimi brzdami.Hodne ji pomohlo ve predu Paralever a wheel base.Co ji hodne srazi na kolena v porovnani s K1300S je,ze konstrukce je vice nez 10 let stara.Tosame je i o Kawe.NA druhou stranu to kompezuji cennou.A o VFR1200 ani nemluvim.To je spatna komedie.Take byla v casopise MCM v anglicke verzi,oznacena za velke sklamani.V porovnani s K1300S prohrala na plne care.

V ramci testovaci jizdy mne proste nepresvetcili.Ja osobne rikam,ze tam venku je moje brdel... PRoto jsem si koupil K1300S.Presvetcila mne kazdym coulem.

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

30.4.2011 v 11:06 | Nahoru | #26
Jen bych dodal, ze Kacko nema Paralever ale Duolever (a neni to jenom zmena v par pismenkach). Co byl pruser na prvnich Kackach, je prevodovka. Pokud to (a co vim, tak asi jo) na 13kach vychytali, tak to bude neuveritelne komplexni bike. Nevite nahodou, kdy se s timhle vyporadali i u 12tek?

1 reakcí na tento příspěvek Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

30.4.2011 v 11:57 | Nahoru | #27
Peacemaker: aby nedošlo k mýlce, Paralever má Káčko i eRko, je to totiž zadní odpružení. Změna je vepředu, kdy eRko má Telelever a Káčko Duolever

(reakce na) Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

30.4.2011 v 15:10 | Nahoru | #28
Jack82> jasny, precetl jsem blbost a sam jsem ji napsal, je to tak jak pises, myslel jsem samozrejme, ze vepredu je duolever misto teleleveru

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

30.4.2011 v 21:30 | Nahoru | #29
Mám dojem, že problémy na K1200S se vyřešily v roce 2007.

Test - Srovnavacka K1300S vs. ZZR1400 vs. GSXR1300

3.8.2011 v 20:47 | Nahoru | #30
Teď jsem prodal motorku a už dlouho předtím jsem zjišťoval jakou další..Byl jsem se podívat na busu i zzr a dílenské zpracování mi připomíná výrobky z vietnamu oproti K1300s.Jen je prostě o mnoho dražší, ale stejně jsem se rozhodl..Je holt BMW a pak motorky..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Můj Transpublik 2023 Kawasaki ZZR 1400 kaw.asaki 16 14.1.2024 v 11:05 čydlo
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58


TOPlist