globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enduro- info ohledně servisu / udržby
Zdravím všechny lidi... Chtěl bych se trochu poinformovat enduroznalcu... A samozřejmě by měla tato diskuze pomoct i ostatním, kterí jsou zrovna tak v lese jak já při výběru endura... Takže bych vás prosil příspěvky hlavně ohledně údržby těchto mašin stylem:

-název mašiny, r.v.

-motor (objem, cvajtakt/čtyřtakt, chlazení vzduch/vodník, výkon)

-servisní intervaly (výměna oleje, filtru, pístu po kolik mth/km, atd...)

-Na co dávat pozor (nemoci konkrétního modelu)

-Pro/proti konkrétní mašiny...

Myslím, že to pomuže pomoct hodně lidem při výběru mašiny a nebudou muset pracně údaje o mašinách hledat...

Prosím nepište sem nesmysly a blbosti (zbytečnosti mažu)... Klidně pište reakce na konkrétní modely, jestly chcete něco dodat/nesouhlasit... Jestly k tomu někdo nemá co inteligentního dodat, ať sem radši nepíše... Dík

Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 17:46 | Nahoru | #1
www.offmoto.com/uploads/351_p1010090.jpg][img]http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/351_p1010090.jpg[/img
Beta 450, r. v. 2006
Čtyřtakt, vodou chlazený, výkon kolem 40 Kw, motor identický s KTM 450.
Letos nalítáno ke 80 Mth, pouze terén. Olej měněn po 20 Mth spolu se 2 olejovými filtry, náplň oleje 1,2l. Kontrola ventilů při každé druhé výměně oleje. Píst při enduro ježdění kolem 200 Mth.
Slabší stránkou je, že se zaklepávají sací ventily. Za rok a půl nebyl s motorkou žádný problém, vše funguje, jak má. Je o něco nižší, člověk dobře dostane na zem, což mi v terénu vyhovuje. Další neocenitelnou výhodou je startér, i pokud moto položím, zvednu, zmáčknu startér a hned chytne.
Měl jsem TT 350, pak XR 400,oba stroje ideální na enduro ježdění po lesích, ale s Betou 450 si člověk ježdění užívá a netrápí se.

Naposledy editováno 28.12.2010 18:27:06

1 reakcí na tento příspěvek Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 18:21 | Nahoru | #2
Ofca: Ten "diktátorský a výhružný nařizovací" styl na téma požadovaných příspěvků (nemyslím to nijak zle ),...to myslím, že se ti tady nikdo podle tvých pokynů zvlášť moc nerozepíše. Takto nařizovací a ultimátní vlákno to nemaj lidi moc rádi.Ale uvidíš sám.Třebas se taky něco dozvím.

(reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 18:48 | Nahoru | #3

donutil píše: Asi nechtěl aby se tady psaly píč....y nesouvisející s tématem,jak je to v každém vlákně.Tomu je ale těžko se ubránit.Už za toto mě asi někdo napadne že je to pí...


...spíš bych řekl, že věcné informace jsou uměrné off-topicům a to je vždy tak.Každej si i rád trochu zatlachá. Ale abych nebyl hned off-topic, tak bych vyzdvihl KTM 450 EXC.Sice o ní napsat moc nemůžu, bo jí mám chvíli, ale zatím mi sedí skvěle.Pořešil jsem maloučko pár věcí,...třebas větrák chladiče.Který stojí origo 3 ticky,...dá se nahradit a přesně tam padne větrák z PC-ze zdroje,...v rámečku o velikosti 120x120mm, ale minimálně 5.5W. ...cca 250 kč.Přesně se to řešilo TADY

Naposledy editováno 28.12.2010 20:08:41

1 reakcí na tento příspěvek Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 20:17 | Nahoru | #4
Osobně nevidím v jeho založeném vláknu nic diktátorského, jde mu přece jen o stručné zhodnocení motorky. Sám jsem procházel výběrem mota několikrát a kdyby tady byly informace o jednotlivých typech endur pohromadě, možná by to někomu pomohlo s výběrem.je jen škoda, že se nikdo dál nepřidal, nějaké dohadování zde jen bude zabírat místo a vlákno ztratí původní smysl.

(reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 20:26 | Nahoru | #5

viteka32 píše: ...je jen škoda, že se nikdo dál nepřidal, nějaké dohadování zde jen bude zabírat místo a vlákno ztratí původní smysl.


To je právě to, co jsem psal,...přoč si myslím, že se tu nikdo moc nerozepisoval.Jinak těch vláken přesně tohoto typu už tu pár je.To mé označení "diktátorské" jsem dal do uvozovek,...nebylo to myšleno tak na tvrdo, ale po zkušeonostech tady na foru, jak někdo napsal v založeném vlákně "nepiště mi sem žádné nesmysly",....nikdy diskuse nepokračovala podle "předepsaných" představ zakladatele. Jinak samozřejmě bych si také rád přečetl nějaké zkušenosti a rady,...to je jasný.

Naposledy editováno 28.12.2010 20:30:23

Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 20:29 | Nahoru | #6
Tak se přidám a vynesu KTM 450 EXC taky do nebes,ale model od 2008 výš.Mám 2009 najel jsem 117 hodin ze dvou třetin v terénu a nemožu na ni ani pípnout.Nic se nevysralo,jen jsem měnil oleje,filtry,pláště,teď teprve po těch hodinách řetězovou sadu a furt jezdí jak nová.Nikde nic neteče a když jsem předevčírem sundal víko,že teda zkontroluju ventily a řetěz,tak vůle byly předepsaných 10 a 15 setin a napínák na rozvoďáku povylezl o milimetr.

Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 20:37 | Nahoru | #7
Donutil: To ses docela činil,..za rok 117 mth. Těm KTM-kám,...i starším motorům (já mám 04) docela věřím. Už jsem to tu psal jinde,...chlapík tady v servise Husabergu-který se ale specializuje na KTM mi říkal, že měl na stole motku i 550 mth bez nějakých zásadních problémů. Povídal, že se mluví hodně o dodržování intervalů výměny oleje, ale stejně duležité je praní, čištění a napouštění filtru,...což je jasné, těm co motorům trochu hoví.Páč jak on říká,...ta motorka tím dejchá.

Naposledy editováno 28.12.2010 20:37:44

1 reakcí na tento příspěvek Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 20:58 | Nahoru | #8
Jasan,vzducháč chce taky péči.Ale ty hodiny jsem nenajel za rok ale za dva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 21:11 | Nahoru | #9

donutil píše: Jasan,vzducháč chce taky péči.Ale ty hodiny jsem nenajel za rok ale za dva.


...nojo, dyk on už bude za chvilku 2011.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

28.12.2010 v 22:46 | Nahoru | #10
Matess727x> Nebylo to myšlený diktátorsky... Bylo to myšlené tak, aby to bylo celé jakž takž přehledné a mohl si tu každý najít info o té- které motorce. Sám to znáš jak to tady bývá...

viteka32> suprový, přesně takhle jsem si to představoval... Škoda že toho ale není víc...

E-překlep

Naposledy editováno 28.12.2010 22:54:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

29.12.2010 v 00:08 | Nahoru | #11
ofca> ti přidám brouka do hlavy

KTM 450 EXC-R 2006

450ccm/35kW/vodník

olej(Motorex Power Synth) - v servisním manuálu po 15mth,já měním 17 až 20mth
olejové filtry měním s každým olejem
vzducháč podle situace
píst s rozvoďákem preventivně v 200mth
sací ventily teď při 340mth
jinak bez zásahu či poruchy (11500km)

+ je to přece KTM (motor,spotřeba,el.startér,seřízení vůlí ventilů odtrhem)
- mohla by vážit méně i když 110kg není až takové peklo (měl jsem YZ250F proto srovnávám)
-uchycení bovdenu od měř.rychlosti z předního kola,tam je třeba si udělat z plechu ochranu,ať to člověk neutrhne,protože nové stojí litr

ale teď se dívám,že máš v úvodu jiné modely, tak jsem ti asi moc nepomohl

Naposledy editováno 30.12.2010 14:18:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

29.12.2010 v 00:47 | Nahoru | #12
StrejdaG> Ale jo, jasně že jsi pomohl... Do úvodu jsem dal jen modely, se kterejma jsem se zabýval delší dobu... Myslím zkoumáním... Takže paráda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

29.12.2010 v 10:50 | Nahoru | #13
ofca>
Z modelů v úvodu bych zkusil asi jedině Suzuki DR-Z400E, je to držák se startérem, servisní intervaly super. Do starého Husabergu pod 04 bych se raději nepouštěl, ani do Voru. Jsou to jen pokladničky na peníze. Určitě bude pro tebe rozhodující cena, ale někdy je lepší počkat, přišetřit a koupit něco novějšího.Já vím, že se to lehce říká, ale až si tím projdeš sám, tak čas ti dá za pravdu.Mohu ti dát příklad: koupil jsem klukovi starší KTM 520, r.v. 2000. Má ji sice už dva roky, je s ní max. spokojený- má to výkon jak prase. Až po roce jsme se dopídili původu motorky, že to byl původně ostrý motorkos předělaný na 6kvalt. Motor máme nyní znovu venku, asi po čtvrté. Půlila se převodovka, v motoru stále nacházíme nějaké strhané závity díky prasecké práci předchozích mechaniků. Pro nás je to sice dobrá škola, aspoň se s klukem vyškolíme. Jinak bych už do endura, které jezdilo závody a je starší pod 04 asi nešel.
www.offmoto.com/uploads/351_p1010139.jpg][img]http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/351_p1010139.jpg[/img

Enduro- info ohledně servisu / udržby

29.12.2010 v 12:30 | Nahoru | #14
Viteka32: S těma neodbornýma zásahama,...vím o čem mluvíš. Teď jsem byl u kamaráda-MikiberGa a ten mi ukazoval rozdělaný motor Husaberga-myslím 01 rok-co se kousnul jinému kamarádovi.A tam to bylo přesně vidět,...někdo nějakým silikónem ve snase utěsnit boční víko motoru, ucpal mazací kanálek kliky-páč on jde přesně plochou hrany do další čáasti a tím pádem špatně mazala klika.A takových neodborných, žekl bych až "odborně destruktivních" věcí tam bylo více. Ne každej co se do motorů hrabe tomu rozumí na tolik, aby tomu motoru pomohl,.....ne ho zlikvidoval.Stejný věci, mi ukazoval kamarád, co má motorervis,...do čeho jsou schopni takový ti "Vencové z Čuníkové lhoty" se pustit bez jakékoli znalosti.

(reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

29.12.2010 v 12:32 | Nahoru | #15
viteka32> No něco na tom určo bude... Jedu dnes zkouknout jednu Yamku WR 250 F r.v. 2003. Vypadá bejt celkem v cajku a s papírama... Tak uvidíme co to řekne při obhlídce. Snad to nebude nějaká zbastlenina... Co jsem tady na fórech zkoumal, tak by to měla být celkem v pohodě mašina jak výkonem, tak podvozkem a výdrží (pro mě začátečníka...) Servisní intervaly nejsou takový, že by mě to zrujnovalo a náhradní díly jsou taky v celku OK... Tak snad to dnes vyjde...

1 reakcí na tento příspěvek Enduro- info ohledně servisu / udržby

29.12.2010 v 12:42 | Nahoru | #16
ofca: Možná by tě zajímalo TOHLE ....jestli něco sháníš.Vypadá moc dobře.A než jsem koupil svojí KTM, s pánem co jí prodává jsem mluvil-starší, tak 50-ti letý pán.

Naposledy editováno 29.12.2010 12:43:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

29.12.2010 v 13:34 | Nahoru | #17
Matess727x> Tyvole tak to je fakt nádhernej kus... Ale má to jeden dost veliký háček... Jsem totiž ze slovenska a tak bych musel další nemalý prachy sypat do přihlášení a tak... Ale jinak je to fakt že mazel... Kdybych to kupoval z čech, tak jedine bez SPZ... Tohoto by byla vážná škoda jí nedat zas na tabulky...

(reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

29.12.2010 v 19:10 | Nahoru | #18

ofca píše: Matess727x> Tyvole tak to je fakt nádhernej kus... Ale má to jeden dost veliký háček... Jsem totiž ze slovenska a tak bych musel další nemalý prachy sypat do přihlášení a tak... Ale jinak je to fakt že mazel... Kdybych to kupoval z čech, tak jedine bez SPZ... Tohoto by byla vážná škoda jí nedat zas na tabulky...


...já jsem se právě o ní dost vážně zajímal,...když jsem sháněl lehkou teď pro kamaráda.Pán na mě dobře zapůsobil, jak jsem si s ním povídal po telefonu.Byl to takovej podle mě svědomitej člověk, co si motorku šetří a se srdcem o ní pečuje.Fakt vypadá moc luxusně.

Naposledy editováno 29.12.2010 19:14:03

2 reakcí na tento příspěvek Enduro- info ohledně servisu / udržby

3.1.2011 v 13:50 | Nahoru | #19
Takže finální verdikt, mám doma Suzu DRZ 400 e /2000 s TP a SPZ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

6.1.2011 v 23:18 | Nahoru | #20
ofca> Tak sem hod foto, ja loni v lete taky poridil Ecko, ale 05 a taky s papirama, coz je super.Pred tim sem mel XTcko coz bylo fajn, ale Ecko je mazec.

(reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

6.1.2011 v 23:21 | Nahoru | #21

ofca píše: Takže finální verdikt, mám doma Suzu DRZ 400 e /2000 s TP a SPZ



Tak to gratuluju, rozumná volba

(reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

6.1.2011 v 23:41 | Nahoru | #22

StrejdaG píše: ofca> ti přidám brouka do hlavy

KTM 450 EXC-R 2006

450ccm/35kW/vodník

olej(Motorex Power Synth) - v servisním manuálu po 15mth,já měním 17 až 20mth
olejové filtry měním s každým olejem
vzducháč podle situace
píst s rozvoďákem preventivně v 200mth
sací ventily teď při 340mth
jinak bez zásahu či poruchy (11500km)

+ je to přece KTM (motor,spotřeba,el.startér,seřízení vůlí ventilů odtrhem)
- mohla by vážit méně i když 110kg není až takové peklo (měl jsem YZ250F proto srovnávám)
-uchycení bovdenu od měř.rychlosti z předního kola,tam je třeba si udělat z plechu ochranu,ať to člověk neutrhne,protože nové stojí litr

ale teď se dívám,že máš v úvodu jiné modely, tak jsem ti asi moc nepomohl


stara 450 ma myslim papirove 117,5 kg, coz znamena, ze provozni vaha bude kolem 130 kg

(reakce na) Enduro- info ohledně servisu / udržby

7.1.2011 v 00:28 | Nahoru | #23
boss333> jj jasně zítra to cvaknu a píchnu sem photo...

c.j.> Díky moc!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dotaz ohledně přečerpávání paliva z... Husaberg FE 501 Jirka010 0 7.4.2024 v 15:08 Jirka010
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Motokros Sedlčany 1262021 KTM LC4 400 Mike1976 0 13.6.2021 v 16:15 Mike1976
Jakou si vybrat KTM LC4 620, KTM LC4 640, KTM LC4 600, KTM LC4 400 Zdeněk640 3 3.6.2021 v 17:58 gugo
Husaberg fe 501 homologační štítek Husaberg FE 501 tomf12 9 16.2.2021 v 15:07 Folby


TOPlist