megamoto_megaparts_leden





Téma: zjištěny nulové ventilové vůle
Napadlo mne provést seřízení ventilových vůlí samodomo u mé B6 a naměřené hodnoty na sacích i výfukových ventilech mne nemile překvapily. Samá nula, ani mizerných 0,03mm po správném pootočení vaček na všech 16-ti ventilech. Předepsané hodnoty jsou IN 0,10mm a EX 0,20. Polohu vaček při seřizování mám snad dobře, je patrná i z fotky
Máša má namotáno tacho 18tkm a koupil jsem ji v 15tkm, o historii servisování tudíž nemám páru, nicméně motor před seřízením běžel sametově.
Dotaz : Když mám ventilový víko oddělaný, mám nějakou možnost, jak zkontrolovat, zda nedošlo k poškození ventilů? ... dříky, dosedací plochy ...
případně mohlo se něco pojebat?
Za relevantní odpovědi bych byl vděčný
na obrázku jsou pro ilustraci výfukové ventily prvního a druhého válce (ten bližší je už poštelován)

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 08:16 | Nahoru | #31
sidar: Když naměříš nulovou vůli, tak máš sice možná kliku ve správné poloze... ...ale v nesprávné úvrati. Zkus klikovkou otočit jednou dokola a nejspíš budeš příjemně překvapený

Naposledy editováno 28.12.2010 08:18:06

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 10:38 | Nahoru | #32
1100Virago> no podle manuálu vše sedí, i rysky na vačkových hřídelích se kryjí. Jedu si koupit pořádný spároměrky a pak se uvidí.

zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 11:51 | Nahoru | #33
Protočím motor až výfuk zavírá a otevírá sání,to je píst v horní úvrati,pak potočím znovu přes dolní úvrať strčím drát do díry od svíčky a pootáčím až je píst znovu v horní úvrati a to je ta správná doba pro měření.Ještě je dobrý aby měrka byla od oleje.

zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 12:08 | Nahoru | #34
Hezky pěkně

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 12:20 | Nahoru | #35
Jestli teda můžu přispět svým příspěvkem, připadá mi příliš velký hazard při takových teoretických znalostech pokoušet se o "seštelování" motoru. Sám bych to řešil tak, že seřízení bych svěřil někomu, kdo je odborníkem v dané oblasti a koukal bych se mu "pod ruce" a ty finesy odkoukal a vytáhl ještě další rozumy. Takže má rada - nejprv odborníkovo školení a pak samodomo. Jinak, ten motor má určitě větší cenu, než by stála investice za kvalitní seřízení.

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 12:47 | Nahoru | #36
esvéčko> máš pravdu, ideální řešení to bylo. Proč jsem se tak rozhodl? Nemám dobré reference na místní servisy, mám teď přes svátky na to čas a chci svou motorku poznat. Postupuju systematicky podle manuálu Haynesse a nebýt chyby v odečítání na šupleře, kladný výsledek by tu byl. Teď čekám, až mi dojdou poštou kvalitní měrky. Díky za ohlasy

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 14:04 | Nahoru | #37
... se učit, se učit, se učit

2 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 14:12 | Nahoru | #38
Ajéje další internetový Specilista po kterém bude radost kupovat motorku. Přeji hodně štěstí.Ale pokračuj aspoň budou mít v servisu co dělat,takové tam mají rádi.

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 14:26 | Nahoru | #39
A nezapomeň si ještě splíst jednotky až budeš utahovat víko na momet. Jsem si musel rejpnout.

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 14:38 | Nahoru | #40
mira xj> ale no ták, snad nebude tak zle

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 14:44 | Nahoru | #41
Buni> i to už je ošetřený: vymontuju motor, a spolu s víkem a čtrnácti šrouby pošlu PPLkem do Hamburku, pak lodí přímo do Hamamatsu. Tam mi to utáhnou a pošlou zpět. Jen hledám dostatečně reprezentativní krabici. Nevíš o nějaké?

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 15:32 | Nahoru | #42
Šuplerou vůle? Jak se to dělá. Ty nevěříš servisům tak si to poděláš sám. Dobrý řešení. Kdyby ti to někdo aspoň jednou ukázal, je to skoro stejný jak u škodovky nebo u traktoru, tak se takhle nevypečeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 15:46 | Nahoru | #43

mira xj píše: Ajéje další internetový Specilista po kterém bude radost kupovat motorku. Přeji hodně štěstí.Ale pokračuj aspoň budou mít v servisu co dělat,takové tam mají rádi.



takove moc radi nemaji protoze se nebojej to zkusit a zjistej ze na tom nic neni ,naopak maj radsi lidi ktery znaj jedinou vetu DEJ TO DO SERVISU

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 16:09 | Nahoru | #44
mira008> "podělal?"... přiznám se, že moc nerozumím. Podělat chápu, jako něco nevratně zničit. Já u dvou ventilů povolím dvě pojistný matičky a vrátím šroubek na požadovanou vůli a opět obě matičky přitáhnu. Už jsem se za to pokáral a šel spát bez večerníčku. Mám snad kvůli tomu rezignovat na získávání nových dovedností jen proto, že je tu riziko chyby?
Houby, to bych se zasekl u zavazování tkaniček.

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 16:25 | Nahoru | #45
garp> na tom něco bude, souhlasím

zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 16:53 | Nahoru | #46
Ventily si raději dělám sám, v servise, i když to je známý, to prostě rádi odfláknou, prostě jednou nastaví a motor už neprotočí, protože v 50% po protočení motoru se ta vůle trochu změní.. Teď teda mluvím o seřízování na šroubky, u motorek s podložkami to dávám automaticky do servisu, s tím se mi doma jebat nechce.. Někdy je nutno sundávat vačky, rozvoďák, napínák..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 17:24 | Nahoru | #47

Camča_v píše: ... se učit, se učit, se učit



Ano na cizi motorce ale

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 17:37 | Nahoru | #48
z-x-r> ale jo, docela vtipná reakce. Jen bych podotknul, že jsou i situace, kdy se ti tvůj mechanik pro nedostatek místa na motocykl nevleze. Co děláš/bys dělal, když/kdyby Ti máša klekne na místě bez servisu a signálu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 19:06 | Nahoru | #49
sidar> Nenech se odradit, vůle dáš v pohodě doma akorát mi řekni, co by si dělal kdyby tam nebyli šroubky ale podložky. A ještě teda jestli bydlíš v brně tak nechápu proč objednáváš spárový měrky poštou, daj se koupit v každým schopu s nářadím.

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 19:10 | Nahoru | #50
Majklos> věděl jsem, že mne tam čekají, teoretickou přípravu jsem nepodcenil Vybral jsem si v AutoKelly, ale mají ju jenom skladem, tak jsem souhlasil s posláním. Jsem trpělivej, počkám si

zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 23:03 | Nahoru | #51
Simtě, vždyť jde jen o vůle na ventilech u starší bandasky, jde o prd přinejhorším bys podpálil ventily, nebo klapal jak starej nafťák
takže rýpaly odpruž, zkoušej dokud to neklapne jak má, a až tu někdo bude brečet, že neví jak na to, můžeš hodit fundovanou odpověď
kutilům zdar, prudičům zmar!

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

29.12.2010 v 12:14 | Nahoru | #52
Tohle je štelováníčko

[img]

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

29.12.2010 v 17:31 | Nahoru | #53
nezávidím Z čeho je to vytažený?

Naposledy editováno 29.12.2010 17:31:53

zjištěny nulové ventilové vůle

29.12.2010 v 17:54 | Nahoru | #54
Jde jen o zvyk, vercajk a umění měřit mikrometrem a špionama
VFR 800 vtec

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

21.1.2011 v 19:29 | Nahoru | #55
Děkuji za krásne nafoceni...

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

Skvělá odpověď, děkuji! 21.1.2011 v 23:09 | Nahoru | #56
sidar> ser na ty rejpálky, který se ti vysmívaj a sami si neutřou ani prdel. jasně, že je dobrý se učit a pokud se ti něco nezdálo, tak ses zeptal tady na fóru. od toho to tady je. já mám podložky pod hrníčkama a to si teda už netroufnu... vůle si sám změřím, ale štelování musím přenechat někomu lepšímu

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

22.1.2011 v 17:59 | Nahoru | #57
Mike70> člověk se pořád učí a byla to dobrá zkušenost. Nakonec se správným vercajkem pohodička. Na hrníčky s podložkama bych si taky netroufl. Dík

zjištěny nulové ventilové vůle

1.2.2011 v 18:33 | Nahoru | #58
a co tak se do toho nehrabat když tomu nerozumim a rači to svěřit někomu kdo to umí,měl jsem tady motorky takovejch kutilů aby ušetřili tak se do toho pustili sami a pak nadělali víc škody než užitku a stálo je to pak nesmysl

zjištěny nulové ventilové vůle

2.2.2011 v 07:48 | Nahoru | #59
A můžu se Vás zeptat pane Lisý, zda jste majitelem servisu? Jestliže ano, Váš příspěvěk naprosto chápu. Jestli ne, je to jen Váš boj. Jen dovětek: seřízení mám hotové a vše šlape, jak má. Peníze nehrály roli, přečtěte si mé motivy v záhlaví

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

6.3.2016 v 22:09 | Nahoru | #60
Čau, hele ohledně těch vůlí na ventilech sem na tom byl tak že při 35000km mi všici říkali nehrab se v tom když to jede a motor jde ladně tak to nešteluj a mě to nedalo podíval sem se na ventily a vůle byly něco pod 0,1mm uplně stejný, jak sání tak výfuk a tak sem nastavil 0,1mm na sání a 0,2mm na výfuk a dobrý.

Tak servis nezanedbávat aspoň v zimě nejsou tak dlouhý večery,,, tak ať to jezdí: Bandit Pičooo :D
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
OT: Předstih na LPG [1 ... 7, 8] Suzuki GSF 600 Bandit Borntobewild 221 12.1.2021 v 23:24 kopy
Motorka do začátku Suzuki GSF 600 Bandit, Honda CB 600F Hornet ViraxRider 10 19.11.2020 v 09:42 Johny_Servis
Lidl nabíječka [1 ... 21, 22] Jawa 350/634, Suzuki GSF 600 Bandit, Kawasaki KMX 125 fatik 633 5.11.2020 v 15:33 Honza-TA950
Nestartuje [1, 2] Suzuki GSF 600 Bandit Spunnters 38 30.10.2020 v 11:22 Spunnters
Zrcátka na naháči Je prd vidět [1, 2, 3] Suzuki GSF 600 Bandit Borntobewild 64 21.10.2020 v 09:24 DRN.

TOPlist