Téma: zjištěny nulové ventilové vůle
27.12.2010 v 20:36
Napadlo mne provést seřízení ventilových vůlí samodomo u mé B6 a naměřené hodnoty na sacích i výfukových ventilech mne nemile překvapily. Samá nula, ani mizerných 0,03mm po správném pootočení vaček na všech 16-ti ventilech. Předepsané hodnoty jsou IN 0,10mm a EX 0,20. Polohu vaček při seřizování mám snad dobře, je patrná i z fotky
Máša má namotáno tacho 18tkm a koupil jsem ji v 15tkm, o historii servisování tudíž nemám páru, nicméně motor před seřízením běžel sametově.
Dotaz : Když mám ventilový víko oddělaný, mám nějakou možnost, jak zkontrolovat, zda nedošlo k poškození ventilů? ... dříky, dosedací plochy ...
případně mohlo se něco pojebat?
Za relevantní odpovědi bych byl vděčný
na obrázku jsou pro ilustraci výfukové ventily prvního a druhého válce (ten bližší je už poštelován)
Máša má namotáno tacho 18tkm a koupil jsem ji v 15tkm, o historii servisování tudíž nemám páru, nicméně motor před seřízením běžel sametově.
Dotaz : Když mám ventilový víko oddělaný, mám nějakou možnost, jak zkontrolovat, zda nedošlo k poškození ventilů? ... dříky, dosedací plochy ...
případně mohlo se něco pojebat?
Za relevantní odpovědi bych byl vděčný
na obrázku jsou pro ilustraci výfukové ventily prvního a druhého válce (ten bližší je už poštelován)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle
sidar: Když naměříš nulovou vůli, tak máš sice možná kliku ve správné poloze... ...ale v nesprávné úvrati. Zkus klikovkou otočit jednou dokola a nejspíš budeš příjemně překvapený
Naposledy editováno 28.12.2010 08:18:06
Naposledy editováno 28.12.2010 08:18:06
Protočím motor až výfuk zavírá a otevírá sání,to je píst v horní úvrati,pak potočím znovu přes dolní úvrať strčím drát do díry od svíčky a pootáčím až je píst znovu v horní úvrati a to je ta správná doba pro měření.Ještě je dobrý aby měrka byla od oleje.
1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle
Jestli teda můžu přispět svým příspěvkem, připadá mi příliš velký hazard při takových teoretických znalostech pokoušet se o "seštelování" motoru. Sám bych to řešil tak, že seřízení bych svěřil někomu, kdo je odborníkem v dané oblasti a koukal bych se mu "pod ruce" a ty finesy odkoukal a vytáhl ještě další rozumy. Takže má rada - nejprv odborníkovo školení a pak samodomo. Jinak, ten motor má určitě větší cenu, než by stála investice za kvalitní seřízení.
esvéčko> máš pravdu, ideální řešení to bylo. Proč jsem se tak rozhodl? Nemám dobré reference na místní servisy, mám teď přes svátky na to čas a chci svou motorku poznat. Postupuju systematicky podle manuálu Haynesse a nebýt chyby v odečítání na šupleře, kladný výsledek by tu byl. Teď čekám, až mi dojdou poštou kvalitní měrky. Díky za ohlasy
1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle
... se učit, se učit, se učit
2 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle
Ajéje další internetový Specilista po kterém bude radost kupovat motorku. Přeji hodně štěstí.Ale pokračuj aspoň budou mít v servisu co dělat,takové tam mají rádi.
1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle
A nezapomeň si ještě splíst jednotky až budeš utahovat víko na momet. Jsem si musel rejpnout.
Buni> i to už je ošetřený: vymontuju motor, a spolu s víkem a čtrnácti šrouby pošlu PPLkem do Hamburku, pak lodí přímo do Hamamatsu. Tam mi to utáhnou a pošlou zpět. Jen hledám dostatečně reprezentativní krabici. Nevíš o nějaké?
1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle
Šuplerou vůle? Jak se to dělá. Ty nevěříš servisům tak si to poděláš sám. Dobrý řešení. Kdyby ti to někdo aspoň jednou ukázal, je to skoro stejný jak u škodovky nebo u traktoru, tak se takhle nevypečeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle
mira xj píše: Ajéje další internetový Specilista po kterém bude radost kupovat motorku. Přeji hodně štěstí.Ale pokračuj aspoň budou mít v servisu co dělat,takové tam mají rádi.
takove moc radi nemaji protoze se nebojej to zkusit a zjistej ze na tom nic neni ,naopak maj radsi lidi ktery znaj jedinou vetu DEJ TO DO SERVISU
mira008> "podělal?"... přiznám se, že moc nerozumím. Podělat chápu, jako něco nevratně zničit. Já u dvou ventilů povolím dvě pojistný matičky a vrátím šroubek na požadovanou vůli a opět obě matičky přitáhnu. Už jsem se za to pokáral a šel spát bez večerníčku. Mám snad kvůli tomu rezignovat na získávání nových dovedností jen proto, že je tu riziko chyby?
Houby, to bych se zasekl u zavazování tkaniček.
Houby, to bych se zasekl u zavazování tkaniček.
Ventily si raději dělám sám, v servise, i když to je známý, to prostě rádi odfláknou, prostě jednou nastaví a motor už neprotočí, protože v 50% po protočení motoru se ta vůle trochu změní.. Teď teda mluvím o seřízování na šroubky, u motorek s podložkami to dávám automaticky do servisu, s tím se mi doma jebat nechce.. Někdy je nutno sundávat vačky, rozvoďák, napínák..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle
Camča_v píše: ... se učit, se učit, se učit
Ano na cizi motorce ale
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle
z-x-r> ale jo, docela vtipná reakce. Jen bych podotknul, že jsou i situace, kdy se ti tvůj mechanik pro nedostatek místa na motocykl nevleze. Co děláš/bys dělal, když/kdyby Ti máša klekne na místě bez servisu a signálu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle
sidar> Nenech se odradit, vůle dáš v pohodě doma akorát mi řekni, co by si dělal kdyby tam nebyli šroubky ale podložky. A ještě teda jestli bydlíš v brně tak nechápu proč objednáváš spárový měrky poštou, daj se koupit v každým schopu s nářadím.
Simtě, vždyť jde jen o vůle na ventilech u starší bandasky, jde o prd přinejhorším bys podpálil ventily, nebo klapal jak starej nafťák
takže rýpaly odpruž, zkoušej dokud to neklapne jak má, a až tu někdo bude brečet, že neví jak na to, můžeš hodit fundovanou odpověď
kutilům zdar, prudičům zmar!
takže rýpaly odpruž, zkoušej dokud to neklapne jak má, a až tu někdo bude brečet, že neví jak na to, můžeš hodit fundovanou odpověď
kutilům zdar, prudičům zmar!
1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle
Tohle je štelováníčko
[img]
[img]
1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle
sidar> ser na ty rejpálky, který se ti vysmívaj a sami si neutřou ani prdel. jasně, že je dobrý se učit a pokud se ti něco nezdálo, tak ses zeptal tady na fóru. od toho to tady je. já mám podložky pod hrníčkama a to si teda už netroufnu... vůle si sám změřím, ale štelování musím přenechat někomu lepšímu
A můžu se Vás zeptat pane Lisý, zda jste majitelem servisu? Jestliže ano, Váš příspěvěk naprosto chápu. Jestli ne, je to jen Váš boj. Jen dovětek: seřízení mám hotové a vše šlape, jak má. Peníze nehrály roli, přečtěte si mé motivy v záhlaví
Čau, hele ohledně těch vůlí na ventilech sem na tom byl tak že při 35000km mi všici říkali nehrab se v tom když to jede a motor jde ladně tak to nešteluj a mě to nedalo podíval sem se na ventily a vůle byly něco pod 0,1mm uplně stejný, jak sání tak výfuk a tak sem nastavil 0,1mm na sání a 0,2mm na výfuk a dobrý.
Tak servis nezanedbávat aspoň v zimě nejsou tak dlouhý večery,,, tak ať to jezdí: Bandit Pičooo :D
Tak servis nezanedbávat aspoň v zimě nejsou tak dlouhý večery,,, tak ať to jezdí: Bandit Pičooo :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Detoks | 12 | 13.9.2023 v 12:25 Detoks |