globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zjištěny nulové ventilové vůle
Napadlo mne provést seřízení ventilových vůlí samodomo u mé B6 a naměřené hodnoty na sacích i výfukových ventilech mne nemile překvapily. Samá nula, ani mizerných 0,03mm po správném pootočení vaček na všech 16-ti ventilech. Předepsané hodnoty jsou IN 0,10mm a EX 0,20. Polohu vaček při seřizování mám snad dobře, je patrná i z fotky
Máša má namotáno tacho 18tkm a koupil jsem ji v 15tkm, o historii servisování tudíž nemám páru, nicméně motor před seřízením běžel sametově.
Dotaz : Když mám ventilový víko oddělaný, mám nějakou možnost, jak zkontrolovat, zda nedošlo k poškození ventilů? ... dříky, dosedací plochy ...
případně mohlo se něco pojebat?
Za relevantní odpovědi bych byl vděčný
na obrázku jsou pro ilustraci výfukové ventily prvního a druhého válce (ten bližší je už poštelován)

Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:47 | Nahoru | #1
promin ale 2000ka a 18tis km? to je tve zbozne prani? kdyby ano tak vule se ani nehli
Vzdy se vule zmensuje a ne zvetsuje...to je bezna praxe.
Tedy na tvojim stroji se sralo na udrzbu.

Max budes mit podpalene ventily.... Jeste k tomu behu sametovemu..kamos ma 70tis a bezi mu uplne stejne sametove.Ten motor vydrzi hodne.

Naposledy editováno 27.12.2010 20:51:09

4 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:51 | Nahoru | #2
Měříš to dobře?! To na fotce trozhodně nevypadá jako 0.2mm ale minimálně na 2mm!

Kdyby jsi měl nulové vůle, tak by to nejspíše vůbec nejelo, protože nikdy nedovřely úplně..

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:52 | Nahoru | #3
z-x-r> vždyť píšu tachometrových 18tkm Podpálený znamená výměnu ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:54 | Nahoru | #4
c.j.> spatne se divas to uz jako ma tu vuli jednu nastavenou...

Sidar to znamena ze by se poradne enzavreli a pak vznikne to..Ale tak ja bych udelal vule a jestli to pojede v cajku tak bych to zesral...
A nebo sundej hlavu a zkoukni ventily...

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:54 | Nahoru | #5
c.j.> listovými měrkami; foto zkresluje

[img]

zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:55 | Nahoru | #6
Jestli nejsou podpálený ventily zjistíš změřením komprese, ale do toho ti budou kecat i opotřebovaný kroužky. Jestli ale motor běžel v pohodě, tak bych nic hroznýho nečekal.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:57 | Nahoru | #7
říkejte si oba co chcete, ale tohle není 0.2mm ani náhodou

[img] tom vlevo to vypadá na 2-3mm

Naposledy editováno 27.12.2010 20:58:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:58 | Nahoru | #8
[quote=c.j. Kdyby jsi měl nulové vůle..... [/quote] neprošel ani cigar. papírek, přísahám na smrt J.W. Bushe

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:59 | Nahoru | #9

sidar píše: neprošel ani cigar. papírek, přísahám na smrt J.W. Bushe



Tak si měl vačku v blbé poloze

zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 20:59 | Nahoru | #10
Z poškození ventilů bych se nebál,tyhle motory jsou skoro nesmrtelný.Seřiď je pořádně a alespoň dvakrát zkontroluj.Uvidíš že to bude v pořádku.
Když jsem koupil mojí mášu,taky mě prodávající ujišťoval že je po seřízení a secí ventily byly taky bez vůlí.Seřídil jsem je a vše je v pohodě.Nastavení je jednoduché,na vačkách jsou značky.V manuálu je to dobře popsaný.

Naposledy editováno 27.12.2010 21:10:16

zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:01 | Nahoru | #11
No ty nastavený vůle se mi taky trochu nezdaj, když si vezmu že ta matka bude asi desítka, tak tohle opravdu jsou spíš 2 milimetry než dvě desítky.

/edit: nemáš ty měrky náhodou slepený k sobě mastnotou?

Naposledy editováno 27.12.2010 21:02:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:01 | Nahoru | #12

c.j. píše: říkejte si oba co chcete, ale tohle není 0.2mm ani náhodou

[img] tom vlevo to vypadá na 2-3mm



ano na tomto obrazku to vypada na 2mm...

Sefe mel by si se na to vysrat a odtahnout to nekomu kdo to dela...jinak misto vsude nuly budes mit 2mm a to motoru ake neudela dobre.
Tady ty ladicske tuningy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:05 | Nahoru | #13
c.j.> máš recht čéče, jdu si posypat popel na hlavu, měrky neměly kalibraci, tak jsem je změřil šuplerou, na kt. evidentně neumím odečítat
Jsem rád za upozornění, ušetřil jsi mi rozjebaný ventily. Seženu si kalibrovaný měrky a tyhle hodím do Macochy. Nicméně ten cig. papírek přesto neprošel

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:07 | Nahoru | #14
sidar> vole nezlob se na me ale to nepoznas 2mm jak je to more velka dira? Na fotkach to zde muze klamat ale v realu....
To jsou tuningy...a nakup si aspon poradnej vercajk...
PS:V oriho naradicku mas origo jednu merku na mereni vuli...Ted ne u vsech motorek ale u nekterych ANO

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:10 | Nahoru | #15
motor by i 3mm vůli na ventilech bez problému snesl, nic by se nestalo.. (na GPZ jsem míval často mnohem větší ) Jen by to více cvakalo.. Zkus jiné měrky a zopakuj si to.. Po nastavení přeměř, pak protoč startérem motor a seřiď znova, je to někdy běh na dlouhou trať

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:12 | Nahoru | #16
z-x-r> no jo, tohle nezařadím mezi své nejlepší majstrštyky, ale chybyma se člověk (m)učí. Díky chlapi

zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:13 | Nahoru | #17
Jo a k dotazu, jediné co můžeš (po seřízení) zkontrolovat, jak už bylo napsáno, je kompres .. Čímž zjistíš, jestli ventily těsní a jestli není vyběhaný motor, ale na 99.99% to nemá cenu, protože to bude OK..

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:17 | Nahoru | #18
c.j.> naštěstí jsem přestal u toho druhýho ventilu. Na měření komprese si sám netroufnu, což je asi vzhledem k mým dosavadním výsledkům dobře
Edit: komprese

Naposledy editováno 27.12.2010 21:21:21

zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:49 | Nahoru | #19
no ty vole

zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 21:53 | Nahoru | #20
s tou vůlí to musí klepat jak diesel.

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 22:14 | Nahoru | #21
Nicméně mně zaráží, že má bandaska r. 2000 štelování šroubkama, čekal bych tam spíš podložky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 22:19 | Nahoru | #22
Majklos> po pravdě taky mě to překvapilo, i když je fakt, že motor byl starší konstrukce už když spatřila svět. Pro seřízení v tom ale spatřuju spíš výhodu. (Jedna podložka na hrníčkový zdvihátko jsem slyšelčetl á 295kč, nevím, neověřoval jsem)

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 22:40 | Nahoru | #23
zlaté šroubky...

zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 22:40 | Nahoru | #24
Já sem dobrý měrky kdysi koupil , ale už nevím kde. Např.tady je maj taky.

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 22:47 | Nahoru | #25
sidar> Já mám gsx 600f to je motor bandit, je to 96 a štelování je podložkama, s cenou máš pravdu je to ranec. Letos jsem na tom dělal generálku hlavy, protože byly zaklepaný 4 sací ventily, tak že se museli vyměnit tak jsem scháněl jinou hlavu na díly a je pravda že je v tom neskutečnej bordel, některý roky maj podložky, jiný šroubky, je to asi podle toho co zrovna soudruzi v japonsku měli po ruce.

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 23:17 | Nahoru | #26

c.j. píše: zlaté šroubky...



Pravdu máš cizinče...zlaté šroubky

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 23:18 | Nahoru | #27
sidar> ... ...no stane se, nikdo učený z nebe nespadnul

zjištěny nulové ventilové vůle

27.12.2010 v 23:48 | Nahoru | #28
Jsem strojař a tohle jestli je 0,2 , tak jdu dělat k popelářům . Stačí jen porovnat se stoupáním závitu nahoře Teď jsi to teda teprv poladil

(reakce na) zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 05:34 | Nahoru | #29

c.j. píše: říkejte si oba co chcete, ale tohle není 0.2mm ani náhodou

[img] tom vlevo to vypadá na 2-3mm



Naprosto s Tebou souhlasím, toto neení vůle 0,20 , ale aspoň 2mm.

1 reakcí na tento příspěvek zjištěny nulové ventilové vůle

28.12.2010 v 07:17 | Nahoru | #30
Tohle nejni vůle v desetinách, ale v milimetrech. Jestli jsi místo měrky 0,1 vzal měrku 1mm tak se vsadím že ostatní ventily maj vůle přibližně v normě. Kdyby na nich byla nůlová vůle, poznáš to tak že nemaj ani trochu vakl, když za ně vezmeš rukou. Ujasni si jednotky, vezmi správný měrky a nastav to znovu.

Naposledy editováno 28.12.2010 07:17:56
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks

TOPlist