... je tu mrtvo
letos jsem už dal na Integře 7 tis. km - se snahou si projet nejednu horskou silnici - a lecos se s DCT naučil
na běžné silnici je automat k nezaplacení - a jeho úsporný styl řazení snižuje spotřebu.
DCT "mapy" reagují na plyn - víc plynu = řadí ve vyšších otáčkách motoru, málo plynu, řadí dříve ... a to je ten problém v serpentýnách. Jde to sice ovlivnit zvoleným režimem, ale i tak stále platí - málo plynu = řadí dřív. Najíždím do vracečky dvojkou a brzdím motorem, v oblouku málo plynu než to vytočím a v okamžiku kdy chci vyrazit a potřebuji výkon on přeřadí na trojku. (obdobně z jedničky na dvojku)
Serpentýny směrem nahoru je dobré jet v manuálním režimu a řadit si dle potřeby.
Našel jsem i silnici kde vracečky byly tak utažené, že jedině pomalu na jedničku - a další problém, DCT z principu neumí jet v záběru pomaleji než je volnoběh - na jedničku musí rozhodnout zda zastavuji - tedy rozpojí spojku, nebo jedu a musí ji sepnout. A to trochu cukne a ... tak nějak ten přechod vychází do středu oblouku a plného náklonu ... a je to nepříjemná situace (prostě klasická spojka v nízkých rychlostech je lepší) Integra má zadní brzdu na ruce a tak ji používám místo spojky a jde to. Už před zatáčkou přeřadím, přibrzdím zadní brzdou, mírně přidám plyn aby DCT byla v záběru a rychlost dolaďuji zadní brzdou, k tomu manuální režim a jde to moc pěkně.