renocar_duben



DETAIL SKUPINY
Moto skupina Honda Super Four

Honda Super Four

SC30 (1992-1996) SC40 (1998-2002) SC54 (2003-2017)

Skupina má 3 členů a byla založená 16.08.2017 15:14
Správci skupiny

Big.One


Adresa profilu: http://www.motorkari.cz/skupina/honda-super-four


CB1100 (SC65) v praktickém porovnání s CB1000F (SC30)

09.12.2021 12:25
Ahoj kolegové motorkáři.
Díky firmě Honda RT (Lety u Dobřichovic) jsem pro vás mohl vyzkoušet CB1100 v běžném provozu.
Zkusím popsat rozdíl proti staré známé CB1000F.
MOTOR
Tabulkové výkony vypadají podobně, ale chování motoru je výrazně jiné.
Podstatně vzrostl kroutící moment v nízkých a středních otáčkách.
To co se děje ve 2000ot./min. zažijete na CB1000F až ve 4000ot./min.
Nad 5000ot./min. už se nic zásadního nestane a to je jeden z mála okamžiků kdy má CB1000F navrch.
Zvuk výfuku je velmi hluboký. Hlasitost přibývá hezky rovnoměrně.
Vstřikování je dobrá věc, člověk si to uvědomí až když startuje studenou motorku se sytičem.
Na přístrojovce je i LCD displej s palivoměrem. Výborná věc.
PŘEVODOVKA
Podstatně lepší a tišší je řazení jedničky. Převody jsou krátké, jak jsme zvyklí.
Řadička má krátký a měkký chod. Všechny rychlosti zapadají bez chyby.
PODVOZEK
Motocykl je o něco menší a o dost nižší. Zato je schopný držet se v úzké stopě.
Na motorce nebylo nutné nic nastavovat. Komfort pérování byl o trochu lepší než na CB1000F.
Užitečná vymoženost je protiskluzové sedlo. Je rovnější a kolena přesně zapadají do vybrání nádrže.
Brzdy nejsou zrovna tiché. Nejvíc to připomíná vzdálenou cirkulárku. Motorka má systém ABS.
OVLADATELNOST
CB1100 téměř nevyžaduje sílu na řízení. Snad jen v pomalých vracečkách jetých na jedničku.
V nízké rychlosti je potřeba lehká ruka, protože motor opravdu táhne.
Poloha za řidítky je hodně vzpřímená. Zvyknete si během pár desítek kilometrů a nebudete chtít zpět.
Ve městě je motorka příjemná, jako byste měli neviditelný posilovač řízení.
Pouze na dálnici mi nad 130 km/h chyběla výbušnost potřebná na rychlejší předjetí.

PŘESEDÁME NA NOVOU CB1100
Sedíme nízko a uvolněně, s menším zatížením rukou. Startujeme na první „ťuk”.
Už za studena výborně táhne. Basový zvuk výfuku to ještě umocňuje.
Motorka živě reaguje na změny směru a pokyny plynové rukojeti.
Pomalé pojíždění nenervuje. Vše jde lehce, stačí dávat pozor na provoz.
Teprve při stavění na hlavní stojan je znát kolik kilo vlastně váží.
PŘESEDÁME NA STAROU CB1000F
Do 4000 ot/min je to nějaké krotké, za studena ještě horší.
I sériový výfuk zní agresivně, vibrace se dostavují přliš brzy.
Motorka směřuje vpřed s neochvějným klidem. Jako byste měli řidítka přišroubovaná k vlaku.
Po najetí na rychlou silnici vezmete za plyn a konečně máte důvod ke spokojenosti.
V pěti tisících otáčkách totiž motorka nezvadne, ale vyrazí vpřed a chce víc.

Jindra K.

TOPlist