Díky Pavle za super video!!!
Protože mě zatáčky hodně baví, studoval jsem to hodně pomalu a důkladně. Vždycky jsem si kousek pustil, abych nastudoval titulky a pak jsem si ho pustil znova, klidně i víckrát, aby mi neušlo nic z toho, co a jak dělají... Dovolím si pár poznatků...
Dobře jsem ve filmu nepochopil opačné řízení... A to jsem si to pouštěl znova a znova... Takže jsem sednul na FyJonu a šel to zkusit v praxi... Myslím, že tohle nemají úplně dobře vysvětlené. Zjistil jsem totiž, že opačné řízení běžně používám, ani o tom nevím. Jak říkají v tom dokumentu, tohle jsme se všichni naučili při jízdě na kole. Je to podle mě spíš o tom, že když se blížím k pravé zatáčce, podvědomě už vím, že bude pravý náklon. Ten moje tělo potáhne doprava a pokud chci zachovat svojí jezdeckou pozici, zpevním více pravou ruku. Tím, aniž bych si to uvědomoval, mírně odtlačuju pravé řídítko a motorka poslušně lehá do zatáčky.
Ostřejší využití opačného řízení jsem zase kdysi nevědomky natrénoval, když jsem dělal kraviny a zkoušel v jakých rychlostech zvládnu slalom mezi přerušovanou čárou. To doporučuju, to je nečekaně dobrá a účinná technika, hlavně bacha na protijedoucí auta, kdyby měl někdo nešťastnej nápad zkoušet to na jednoproudé silnici
Za důležitou považuju 38. minutu. Nadlehčit se v nohách, jako když jedete na koni opravdu neskutečně pomáhá v zatáčce, která v terminologii rallye tzv. kope (má nekvalitní a hrbolatý povrch). Má to ještě jednu obrovskou výhodu, o které dokument nemluví... V případě, že to přeženu, kola ustřelí a jdu k zemi mám napružené nohy k tomu, motorku odkopnout. To je hodně důležité i když nesnadné (kdo z nás se nepokouší motorku zachránit do poslední chvíle). Kdysi tuhle věc nevěděl můj spolužák na Jawě-350 a ta padla i s ním a ubrousila mu nohu. Amputace nad kolenem a doživotní mrzák!!! Takže tohle doporučuju si zažít a v každé zatáčce, kdy jedete "kosu" být připraven motorku odkopnout, kdyby něco nevyšlo
Další věc, kde vidím malou mezeru je tzv. ideální stopa. Mluví tam o ní, ale v podstatě polopatě neukážou, v jakých typech zatáček je jaká stopa ideální. Dám Vám sem oskenovanou část dvou knížek, zabývajících se sportovní a závodní jízdou autem. Základ ideální stopy a průjezdu po ní zůstává stejný i u motorky a mají to velice dobře popsané...
Pro ty, co to myslí vážně, mají počítač, čas a nevadí jim počítačové hry doporučuju stáhnout si na Uložto hru Ford racing3. Je tam série závodů zvaných Racing line a na těch jsem se naučil používat ideální stopu já... Možná to zní jako kravina, že se něco naučíš na hře, ale fakt to funguje a dost mě to v zatáčkách zrychlilo. Kdo by měl zájem, dám mu savy mojí dohrané hry, aby se mohl věnovat jenom ježdění po zelené čáře (to je ta ideální stopa) a nemusel hrát všechno.
Další věc, na kterou neupozornili, je nebezpečí levých zatáček... Bohužel si ne všichni uvědomují, že když beru levou zatáčku při středu vozovky, moje kola jsou na správné straně silnice, ale moje hlava už je v protisměru. To není to nejlepší, co se nám může stát, pokud proti jede Tatra
Zítra jedu podle dokumentu na kruháče trénovat vysedání, protože tam dělám hned dvě chyby, proto nejsem dost rychlej!!! Dneska jsem to zkusil jen tak nanečisto a zlepšení je fakt znát.