Ahoj, žije tu někdo?
Já mám se Scarabem trošku trápení. Popíši vám tedy své dobrodružství
Cca 3 roky stálo moje Scarabeo 500 rv. 2003 u kámoše ve skladu, jelikož jsem se přestěhoval asi 250 km pryč. Motorku jsem furt plánoval vzít sebou, ale sešlo z toto. Pak jsem se nastěhoval zpět, a dal moto do servisu, aby vyměnili olej atd. a udělali technickou.
No ozvali se, že nejede benzínové čerpadlo (já vůl nechal půlku nádrže a sežrala ho řepka) a že nové stojí kolem 8 - 9 tisíc a že tam může být ještě něco jiného blbě (vstřik) a že mi to moc nedoporučují. Tedy moc se jim do toho nechtělo. Přeci jenom začla sezóna a jednodušší je měnit oleje a přezouvat pneu, jak rozebírat půl motorky s nejistým koncem.
Takže moto jsem dovezl (dotlačil) zpět do skladu. A rozhodl se, že motorku opravím s kamarádem. Víme o tom hovno, ale máme youtube a net
Dle návodu z netu jsme se dostali až k čerpadlu, a to vyndali. Vyzkoušeli a opravdu nefungovalo (jen krátce slabý zvuk a pak nic). Objednal jsem tedy z ebay čerpadlo značky Kemso, které stojí cca 1000 Kč i s dopravou. Nové originál aprilia čerpadlo je totiž celý kus, se vším příslušenstvím, ale to já měl a potřeboval jen prakticky čerpadlo. Tedy ten elektromotor, ne ten balast kolem.
Čerpadlo došlo cca za týden. Dnes jsem měli zase čas a šlo se montovat
Čerpadlo jsme vyměnili, zapojili a ... NIC
Vyčáchl jsem skoro celou baterii při pokusech o nastartování a NIC! No co dál... Pokud funguje čerpadlo (vrčelo), ale nejde nastartovat, musí to být ten vstřik. Viděli jsme ho pod nádrží a do něj vedli hadičky z čerpadla. Sundali jsme celé sedlo, zadní kufr, zadní světla a horní nádrž. Pak nás napadlo, že bychom měli vyzkoušet, jestli do toho vstřiku jde benzín. Třeba jsme koupili šmejda čerpadlo co jen vrčí ale nic nedělá. Vyndali jsem čerpadlo úplně celé (konečně po rozmontování skoro celé moto to šlo), ponořili do benzínu a zapojili na autobaterku.
Zase nic. Ale vrčelo. Zkusíme obráceně póly. Voalá z čerpadla vytekla jakási kalná sračka a pak se rozjelo. Možná jsme to měli špatně zapojené, nebo něco vevnitř vrchní části bylo ucpané, ale konečně jelo a cákalo benál!!! Čerpadlo jsme tedy vrátili do motorky, zapojili jak na vstřik tak na elektřinu a já konečně otočil klíčkem startování, zmáčkl čudlík...chvilku čekal a kabooom NASTARTOVÁNO!!! Ono to jede řval jsem štěstím
DD
Takže tak jsem dopadl s motorkou. Ještě tedy zbývá výměna oleje, praskla mi tam jakási hadička benzínová, radši i vyměním svíčku a vzducháč, když už to mám rozmontované atd. ale hlavní je to, že jede. Ještě bude sranda to celé smontovat
Mám od toho asi milion různých šroubků.
Jinak k té ceně opravy po porovnání.
Servis: cca 10 čerpadlo s montáží. Olej, svíčka, technická, vzducháč, baterka (měl jsem špatnou cca 5k si myslím. Celkem tedy 15 tisíc.
Já: Čerpadlo: 1000 Kč, baterie 900 Kč, Vzducháč + olej + svíčka + opravy hadičky 1500 Kč. Technická 550 Kč. Celkem 4 tisíce korun.
Úspora celkem 11 tisíc korun.