renocar_duben



DETAIL SKUPINY
Moto skupina Aprilia Scarabeo

Aprilia Scarabeo

Fanklub skútrů Aprilia Scarabeo. Nastavil jsem skupinu jako otevřenou, ale fakticky má tato skupina smysl pouze pro vlastníky Scarabea. Kdo takový skútr nemá či nikdy neměl, prosím nehlaste se do skupiny. Děkuji.

Skupina má 54 členů a byla založená 28.03.2015 22:47
Správci skupiny

korwin


Adresa profilu: http://www.motorkari.cz/skupina/aprilia-scarabeo


Aprilia Scarabeo 500

28.03.2015 23:25
Vše o Aprilia Scarabeo 500.

Aprilia Scarabeo 500

13.05.2015 22:03 | Nahoru #1
Včera jsem zakoupil APRILIA SCARABEO 500, verze light, rok výroby 2010. První dojmy mě velice potěšily. Nečekal jsem zas takové pohodlí a takovou akceleraci. Můj předchozí stroj bylo cestovní enduro, tedy vlastně enduro pochybné pověsti a tím je jak jinak Cagiva Canyon 500. Proto mohu porovnávat tyto dva stroje. Vím, vím, každý z těchto strojů je z jiného těsta a každá tato motorka je pro svým způsobem rozdílné motorkáře.
Možná tím jak člověk stárne, rozhodl jsem se pro skůtr, který si ovšem nezadá s kdejakou silniční motorkou, alespoń co se výkonu týče. Asi zde někdo bude mít připomínku, že toto není motorka / že je to skůtr / a že se svými 29 kW to není zařízení vhodné k provozu na pozemních komunikacích. Ale to je jistě věc názoru.
Tak tedy k věci. Motocykl, pro někoho skůtr jsem zakoupil v Praze a čekala mě cesta na Vysočinu po vlastní ose. Začalo to testováním v městském provoze, poté jsem si dal 20 km po dálnici, kterou jsem nakonec vystřídal silnicí plnou ostrých zatáček. Za cestu kolem 140 km jsem stačil alespoň trochu otestovat scarabeo a jak jsem již psal na začátku....zatím samá chvála.
Zítra mě čeká výměna přední pneumatiky, neboť pneu značky SAVA je sjetá a na první pohled je pneu poskákané. Z tohoto důvodu je přední vidlice poměrně nestabilní, tak doufám, že výměnou za kvalitní pneumatiku se tento stav výrazně zlepší, ne-li úplně napraví. Tak jak to dopadne, napíšu až vyměním. Doplním ještě nějaké foto a dopíšu další postřehy z provozu na novém skůtru APRILIA SCARABEO 500

Aprilia Scarabeo 500

07.09.2015 07:02 | Nahoru #2
Hezký den všem. Majitelem Scarabea 500 jsem poměrně krátce. Najeto mám na něm asi 4000 km. Jak to tady pročítám narazil jsem u jednoho uživatele na zajímavou věc. Píše, že se mu líbí schopnost Scarabea " plachtit po ubrání plynu". Nevím jestli to dobře chápu jako že mu po ubrání plynu vypne spojka a jede na volnoběh? To se mně nikdy nepodaří. Pokud uberu při jízdě z kopce plyn, brzdí to motorem dokud neklesnou otáčky pod 2000 otáček. Pak teprv vypne spojka a skůtr začne znova zrychlovat setrvačností. Jak to máte vy?

Aprilia Scarabeo 500

27.01.2017 14:02 | Nahoru #3
scarabeo500>

Já to už zapomněl V létě vyzkouším a dám vědět. Vypadá to, že máme +- stejnou motorku i barvou :D já mám tedy ty kufry černé, protože jsem je bral z modré motorky a pak přestříkal. takže jsou nahoře stejné barvy jak máš ty a dole černé. Ten vršek mi dělali profíci ten spodek já. A vypadá to dobře. Asi to nemám tu na fotce ještě, ale foto dodám. Můžeme dat někdy sraz

Aprilia Scarabeo 500

09.02.2017 00:35 | Nahoru #4
korwin> Ahoj! Taky myslím, že po 2 letech bychom konečně nějaký srázek spáchat mohli. (Ale ještě bych pár dní raději počkal... )

Aprilia Scarabeo 500

27.02.2017 20:12 | Nahoru #5
Ahoj. To by nebylo špatný.

Aprilia Scarabeo 500

21.03.2017 13:46 | Nahoru #6
korwin>
Jeden kufr mám od podzimu trochu podřený. Špatně jsem ho docvaknul a při jízdě po nerovné silnici odlétl. Na to jak letěl po silnici to ještě dopadlo dobře. Vozím je většinou prázdné jen pro parádu, bez nich není ten skútr tak hezký.
K tomu "plachtění na volnoběh" To je asi blbost. Ta spojka nemůže vypnout, protože kdybys pak za jízdy přidal plyn, spojka sepne při nižších otáčkách než jaké by odpovídaly rychlosti a prudce by to brzdilo motorem.

Aprilia Scarabeo 500

21.03.2017 20:08 | Nahoru #7

SCARABEO píše: Ahoj. To by nebylo špatný.


A kolik myslíte, že nás je? Podle mně do desíti.

Aprilia Scarabeo 500

22.03.2017 09:20 | Nahoru #8
kdybych vyhrál sportku, koupim půllitra scarabeo a pojedu s váma

Aprilia Scarabeo 500

19.04.2017 23:27 | Nahoru #9
Nevím čéče, ale na Scarabea nemusíš vyhrávat sportku. Ten stojí tak kolem 40 - 50k Akorát teda moc jich není. takže se jich ani moc neprodává.

fist: No tak ten sraz asi už ani neuděláme, když tu mašinu prodáváš Kdybyste chtěli scarabeo tak na bazoši ji Fist prodává.

Aprilia Scarabeo 500

20.04.2017 16:09 | Nahoru #10
korwin>Nejen na Bazoši, i zde na Mot.cz mám svou nabídku. Prodej je nutným východiskem - v garáži není k hnutí: minulý týden jsem při manipulaci s jinou mašinou kvůli nedostatku místa totálně zdevastoval drahej plexištít harýka. A skarab je u mě nevyužitej. Co jej mám, najel jsem na něm nějakých 1500 km! A lepší už to nebude...

Aprilia Scarabeo 500

21.04.2017 14:14 | Nahoru #11
Já kdybych sportku vyhrál, tak si na mašinu seženu jinej motor, ten můj je v rozkladu a koupil bych Novější scarabeo a nebo Gileru Gp800
Jinak holt smolík. Ale jeden kolega má toho novějšího pullitra a dost s ním jezdí na srazy a po evropě

Aprilia Scarabeo 500

24.04.2017 11:54 | Nahoru #12
Fist>

Tak to jsi na něm najel víc jak já na tom svém Já se ale teď budu stěhovat konečně do svého domu a budu tam mít garáž. Takže konečně si tam motorku dovezu a budu moct jezdit. Momentálně stojí u kámoše ve Vyškově ve skladu s nefunkční baterkou a bez technické

Aprilia Scarabeo 500

24.04.2017 22:14 | Nahoru #13
korwin> Takže se ti blýská na lepší časy...Ať jsou tedy využity k plné spokojenosti. A dej vědět, až budeš mít cestu kolem...

Aprilia Scarabeo 500

11.05.2019 18:18 | Nahoru #14
Ahoj, žije tu někdo?

Já mám se Scarabem trošku trápení. Popíši vám tedy své dobrodružství

Cca 3 roky stálo moje Scarabeo 500 rv. 2003 u kámoše ve skladu, jelikož jsem se přestěhoval asi 250 km pryč. Motorku jsem furt plánoval vzít sebou, ale sešlo z toto. Pak jsem se nastěhoval zpět, a dal moto do servisu, aby vyměnili olej atd. a udělali technickou.

No ozvali se, že nejede benzínové čerpadlo (já vůl nechal půlku nádrže a sežrala ho řepka) a že nové stojí kolem 8 - 9 tisíc a že tam může být ještě něco jiného blbě (vstřik) a že mi to moc nedoporučují. Tedy moc se jim do toho nechtělo. Přeci jenom začla sezóna a jednodušší je měnit oleje a přezouvat pneu, jak rozebírat půl motorky s nejistým koncem.

Takže moto jsem dovezl (dotlačil) zpět do skladu. A rozhodl se, že motorku opravím s kamarádem. Víme o tom hovno, ale máme youtube a net

Dle návodu z netu jsme se dostali až k čerpadlu, a to vyndali. Vyzkoušeli a opravdu nefungovalo (jen krátce slabý zvuk a pak nic). Objednal jsem tedy z ebay čerpadlo značky Kemso, které stojí cca 1000 Kč i s dopravou. Nové originál aprilia čerpadlo je totiž celý kus, se vším příslušenstvím, ale to já měl a potřeboval jen prakticky čerpadlo. Tedy ten elektromotor, ne ten balast kolem.

Čerpadlo došlo cca za týden. Dnes jsem měli zase čas a šlo se montovat Čerpadlo jsme vyměnili, zapojili a ... NIC Vyčáchl jsem skoro celou baterii při pokusech o nastartování a NIC! No co dál... Pokud funguje čerpadlo (vrčelo), ale nejde nastartovat, musí to být ten vstřik. Viděli jsme ho pod nádrží a do něj vedli hadičky z čerpadla. Sundali jsme celé sedlo, zadní kufr, zadní světla a horní nádrž. Pak nás napadlo, že bychom měli vyzkoušet, jestli do toho vstřiku jde benzín. Třeba jsme koupili šmejda čerpadlo co jen vrčí ale nic nedělá. Vyndali jsem čerpadlo úplně celé (konečně po rozmontování skoro celé moto to šlo), ponořili do benzínu a zapojili na autobaterku.

Zase nic. Ale vrčelo. Zkusíme obráceně póly. Voalá z čerpadla vytekla jakási kalná sračka a pak se rozjelo. Možná jsme to měli špatně zapojené, nebo něco vevnitř vrchní části bylo ucpané, ale konečně jelo a cákalo benál!!! Čerpadlo jsme tedy vrátili do motorky, zapojili jak na vstřik tak na elektřinu a já konečně otočil klíčkem startování, zmáčkl čudlík...chvilku čekal a kabooom NASTARTOVÁNO!!! Ono to jede řval jsem štěstím DD

Takže tak jsem dopadl s motorkou. Ještě tedy zbývá výměna oleje, praskla mi tam jakási hadička benzínová, radši i vyměním svíčku a vzducháč, když už to mám rozmontované atd. ale hlavní je to, že jede. Ještě bude sranda to celé smontovat Mám od toho asi milion různých šroubků.

Jinak k té ceně opravy po porovnání.

Servis: cca 10 čerpadlo s montáží. Olej, svíčka, technická, vzducháč, baterka (měl jsem špatnou cca 5k si myslím. Celkem tedy 15 tisíc.

Já: Čerpadlo: 1000 Kč, baterie 900 Kč, Vzducháč + olej + svíčka + opravy hadičky 1500 Kč. Technická 550 Kč. Celkem 4 tisíce korun.

Úspora celkem 11 tisíc korun.

Aprilia Scarabeo 500

13.05.2019 12:00 | Nahoru #15
korwin> Ahoj, obdivuji Tvou kuráž! Ale vyplatila se!

Aprilia Scarabeo 500

14.05.2019 20:42 | Nahoru #16
To je přesně vono. Když jsi šikovný, opravíš to sám a nenecháš se okrást. Jinak na stopětadvácy byla svolávačka na čerpadla. Já to mý už po záruce si nechal vyměnit přímov Aspirit-čili u oficialního dealera a nestálo to tolik. Mrkni mi do deníku. myslím že to tam je.

Aprilia Scarabeo 500

23.05.2019 06:09 | Nahoru #17
Taky se do všech oprav skútru pouštíme se synem sami. A že toho už bylo....
Před padesáti lety nám na průmyslovce říkali : To chce se toho nebát, nechat se ostříhat a najít si práci.

Aprilia Scarabeo 500

24.05.2019 01:00 | Nahoru #18
Ahoj, Mirku! Před padesáti roky jsme se nemuseli potýkat s plasty. Tomu se snažím, ač patřičně ostříhán, vyhnout. Ba i práce jsem si užil (a ona mě!). Do skútru už teď moc nelezu. Jo,v "šedesátkách" jsem svou čz 502 rozebíral a skládal docela s chutí. Tam ovšem ty zrádný plasty nebyly....

Aprilia Scarabeo 500

31.05.2019 10:46 | Nahoru #19
To: korwin Pěknej servis.

Aprilia Scarabeo 500

07.06.2019 20:42 | Nahoru #20
Tak dnes jsme moto složili. Zbyl jenom jeden šroubek, takže asi cajk Jinak vyměnil jsem ještě olej, filtry, svíčku a projel se po dvoře, takže vše ready. Ještě zbývá technická, ale to bude asi jen formalita.

Aprilia Scarabeo 500

08.06.2019 23:38 | Nahoru #21
Nemáte někdo zkušenost s vyšším plexi? U toho mého standardního se mi zdá, že když jedu tak vítr fouká přímo do obličeje

Aprilia Scarabeo 500

10.06.2019 19:55 | Nahoru #22
řešil jsem plexi na motorce a dospěl jsem k závěru že: u mého stroje výměna za vyšší způsobila že mi vítr akorát jde na plexi a musím se lehce přikrčet abych se schoval když už jsem unavený a štve mě ten hluk....originál co mám v krabici je asi nejlepší- je to přesný opak, na ramena zvýšené okraje a střed plexi snížený, čili to neoriginál plexi je uprostřed nižší a vychází to v ose těla pak někam na krk.. A u bratrovy motorky není skoro žádný a možná je to lepší, protože i ty mouchy podělaný se mi rozprskávaj šíleně právě přímo na plexi protože celej proud jde přes něj. A nebo dát mega plexi, což u skůtru není problém a scarabeo jsem s tím viděl, i bmw co mám já někteří osadili brutálem protože to prostě potřebovali....
ale cche to zkusit. Já vzal lepenku a na to plexi givi co tam mám teď(neoriginál vyšší) a nalepil jsem nad to lepenkou difuzor kterej měl ještě ostřejší úhel a bylo to lepší.
Takže vlastně na aliexpressu si musim koupit ten držáček s difuzorem

Aprilia Scarabeo 500

11.06.2019 13:28 | Nahoru #23
Jo ten držáček jsem tam taky viděl. No já to na tuto sezonu nechám takto, a příště zkusím koupit buď ten difuzor nebo větší plexi. Jinak už mám technickou a moto doma, takže super.

Aprilia Scarabeo 500

11.06.2019 21:22 | Nahoru #24
Jakou vám to ukazuje při provozu teplotu? Já to mám i zahřáté furt na 1/3 toho ukazatele.

Aprilia Scarabeo 500

12.06.2019 12:07 | Nahoru #25
Jinak kdybyste si vrtali hlavu s tím, k čemu je ukazatel napění Vbatt na palubním počítači, tak je k ničemu. Ukazuje úplné nesmysly. Mně ukazuje po nastartování 10v při zátěži asi 12v. Měřil jsem to takovým měřákem co ukazuje jak je baterie nabitá a pak kontroluje alternátor jestli dává 13.5, 14 nebo 15. Baterka byla nabitá a ukazovalo to krásných 14v při zátěži. Takže vše ok, jen ten palubní počítač je mimo tak cca o 2v.

Aprilia Scarabeo 500

19.06.2019 02:42 | Nahoru #26
korwin> Mě podměřoval cca o 1 V.

Aprilia Scarabeo 500

29.07.2019 07:30 | Nahoru #27
korwin>
Ta teplota na 1/3 ukazatele je dobře. Kdyby to šlo za jízdy vejš tak budeš vědět že zlobí čerpadlo. Jen je dobré to občas, nebo alespoň na začátku sezóny nechat zahřáté nastrtované ma stojanu a počkat jestli sepne ventilátor, aby tě to nezaskočilo někde na semaforech když tam té vody v chladiči moc není a když moto stojí tak nechladí.

TOPlist