Nejaky ten patek jsem se zahraval s myslenkou napodobit upravu podtlaku u meho versyse na zaklade tematu a vlaken z angl.fora. Kdo si chce precist:
vac port mod
Totizto tu potrebnou hadicku jsem mel zakoupenou uz asi rok
O co vlastne jde? Jednoduse receno o spojeni podtlakovych vyvodu obou sani. Prikladam foto a video od Andy Man Cam, mozna znate.
Melo by to mit za nasledek odstraneni toho typickeho cukani pri otevreni a zavreni plynu a plynulejsi reakce na plyn. Cekala me rozborka, nazveme ji "predsezoni" protoze jsem jeste nemal cas vycistit a naimpregnovat vzduchovy filtr. A kdyz uz mas u versyse dolu nadrz je nejlepsi cas to skusit. Ono to zepry jde i v zmontovanem stavu nahodit tu hadicku na TB ale takhle je to lepsi. Postup je klasa, dolu nadrz, zdemontovat komplet airbox, u teto prilezitosti jsem ho i poradne vycistil a uz ma clovek pristup k sani. Ze sani staci shodit ty dva male kondomy a upravit hadicku na spravny rozmer (pozor na to musi byt podtlakova!) Pro jistotu jsem ji stahnul zdrhovackama jak je na foto. Nasledovala montaz vseho zpatky a testovaci jizda. Uz po nastartovani studeneho motoru bylo neco jinak, takove ... uhlazenejsi.
Tak jsem to jel schvalne projet mestem a pomalu at skusim jestli to cuka nebo ne. Ono svete div se je to o poznani lepsi. Motor je ochotnejsi plynule akcelerovat z nizsich otacek a taky je pekne drzet. To se hodi hlavne do mesta. Ten rozdil byl hodne znat. Na druhou stranu po razantnejsim pridanim plynu motorka uplne vystrelila dopredu co nebylo az tak zvykem.
Za mne je vysledek za 1*
. Ocekavam i trosku vecsi jistotu v zatackach protoze jde jemneji regulovat plyn. Uvidim pri dlouhodobejsim testu jak to bude se spotrebou atd. Ale vlastne tento "mod" zacala kawa u svou dvouvalcu davat v serii v pozdejsich letech takze motoru neuskodi.
Jinak moto ma najeto cca 62tkm. Podtlaky spolu s ventilama byly delany pri cca 53tkm.
Jestli mate chut skuste to, kolama dolu.