PROFIL UŽIVATELE

tudydudy

Offline: Včera v 12:06 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 28
Město: Jilemnice
Lokalita: Semily Liberecký
Poděkoval: 2x
Založil témat: 1x
Napsal příspěvků: 11x
Body komentářů: 12 / 28
ID uživatele: 94828
Registrace: 19.5.2009

Adresa profilu:http://tudydudy.motorkari.cz (Sdílet)


Mnoho povyku pro motorku...

...aneb zamyšlení nad přístupem některých importérů k předváděcím akcím.

Svýho času jsem v mnoha očích importerových musel být bez diskuze řazen do škatulky tzv. "voziče". Člověka obrážějícího předváděčky všech možných značek s úmyslem na oko vyzkoušet vysněný stroj. Samozřejmě, ve skutečnosti byla hlavním cílem vůbec samotná projížďka na motorce. Na motorce v daný době naprosto mimo moje finanční možnosti. A že mi vážně nebylo líno “jít si za svým”, dokazuje hrubý výčet vyzkoušených mašin, co mi během zhruba 12ti let aktivní "kariéry" spočinulo v rukou.

Schválně abecedně na co si teď hned vzpomenu:

Aprilia Dorsoduro 900

3x Beta RR Enduro (300/400/450)

Víc jak 10 x BMW (2x velké GS (1200/1250), 2x Nine T (Pure a Racer), 2x S 1000 XR (ročníky 2019/2020), F 850 GS, F 900 XR, S 1000 R, 2x K 1600 (B/GT), G 310 R

Vícekrát Ducati (939 Hyperstrada, Monster 1200, Multistrada 950, Panigale V4)

Občas Honda (Rebel 125, CB 125 R/CB 300 R, CBR 600 RR, Hornet 600, ATAS 1100)

Kawasaki taky sem tam (ER- 6n, Versys 300/650/1000, Z 900/900 RS, Z 1000 SX, Ninja H2 SX, ale třeba i KX 250 F)

Asi dvakrát nějaká Kentoya

Víceméně většina produkce KTM posledních 10 let (on i off zaměření)

2x Moto Guzzi (V7 a 1200 Sport)

Něco málo od Suzuki (GS 500, SV 650 Gladius, V-Strom 1000, GSX-S 1000 F)

2 pokolení Tigerů od Triumphu, tady bych se měl pochlapit (955i a 1050 Sport)

A nakonec menší zástup modelů od Yamahy (WR 125 R, MT-03/-09/-10, XSR 700/ 900, Tracer 700/900, FZS 600/1000, FZ1, Niken)

Uznávám, leckterý jsem projel mimo jakékoli předváděčky, jen v rámci jakýsi výpůjčky (ať už z půjčovny nebo prostě od kolegy motocyklisty). Drtivá většina, zvlášť dosud aktuálních modelů, byla ovšem mým pozadím vážně osezena na oněch testovacích akcích. Nyní ale, proč o tom píšu...

Hned zkraje jsem tu nakousl moje “vozičství”. Nebyl jsem líný na akci dojet, zaplatit kauci/ poplatek za výpůjčku. Ale nákup? To těžko. I kdybych pominul, že mé tehdejší letitý FZS šlapalo jak hodinky a svezení na nový mašině mi většinou pouze připomnělo, že na motorce to je především o jezdci, gumách a případně technickém stavu, stejně jsem neměl onen cash. A přesto. V půli sezony 2017 šel Fazer v kotrmelcích do stromu a už měsíc na to přistála v garáži současná KTM. Mašinu za čtyřicet nahradila strojovna za pětkrát tolik! Kdo by to byl řekl.

Co tím chce básník říci? Jednoduše. Nechápu, proč poslední roky některý značky během svých předváděcích akcích (tj. záležitostích jako "Green Days, Orange Days, všelijaké Tour" apod.) tolik řeší, jak moc reálně jedinec svezení dychtivý uvažuje nad pořízením. Zvlášť Kawasaki v tomhle exceluje. Člověk vyplní registraci s přesně danými časovými sloty, následuje telefonát během něhož si připadá jako u výslechu a nakonec mu beztak přijde mail, že “z kapacitních důvodů” na něho nezbylo místo. Přitom je to víc než slunce jasný. Působíš jako vozič, takže máš smůlu! Sorry jako…

Dle mýho názoru ale něco takovýho nemůže vůbec fungovat. Jakože když zrovna teď, ať už z jakýhokoliv důvodu nákup neplánuju, tak prostě nemám nárok? Že můžu přijít až to bude aktuální? Co je to za nesmysl? S tímhle přístupem si u mne zelení nenávratně zavřeli dveře a pochybuji, že jsem jediný (přitom třeba Z 900 RS je moc kvalitní svezení). Samozřejmě. Stejně jako všude se i mezi motorkáři nachází hovada jimž není nic svaté a nehody či podobný nepříjemnosti se stát mohou a stávají se.Ok, ale tak snad jsou ty motorky pojištěný. Vždyť k čemu jinýmu by jinak měla sloužit obyčejně vždy před jízdou skládaná kauce?

Nezlobte se na mne, ale tohle mi prostě přijde naprosto krátkozraký. I kdyby k onomu nákupu nemělo dojít vůbec. Přeci jestliže mne motorka nadchne, rád své nadšení a zkušenost předávám dál. Svým způsobem tak dělám, ať už značce nebo konkrétnímu modelu, tu nejlepší možnou reklamu! Navíc třeba v mým případě šlo často mezi lidi i video z akce a konkrétně u Kawasaki jsem byl pokud vím vždy dost pozitivní.

Abych tu ovšem nebyl jen za negativistu, rád vypíchnu i značku, jejíž akcí je vždy radost se účastnit . Kupodivu jí není nic menšího než samotný BMW. Tam může zájemce o svezení přijít vlastně úplně švorc a přesto se sveze na čemkoliv. Velký "GéeSa" v plný palbě, koráby s šestiválcem a cenovkou nedaleko milionu. V podstatě nic není během bavorský roadshow problém. Zcela grátis, bez starostí o tankování a navíc s pohoštěním. Příjemná akce sama o sobě a navíc zážitky ze sedel takřka dokonalých mašin.

Někde uprostřed se nachází ostatní (spadala by tam i Kawa nebýt svýho natvrdlýho přístupu). Kauce ve výši deseti procent z cenovky motorky, leckde nutnost dotankování stroje (někde ale ne) a jinde ještě poplatek kolem pětikule za půjčení (zdravím do Ducati). Žádná hitparáda, ale svézt se většinou zadaří bez obtíží. Časový horizonty se napříč pohybují zhruba od čtvrt po celou hodinu (ta je asi nejčastější). Někde pod vedením průvodce, jinde individuálně. Říkáte-li, že za čtvrt hodinu není reálný svízt se nějak rozumně, odpovídám ano i ne. Jsou-li hned “za krámem” serpentiny do přilehlých kopců (např. Liberec), můžeš mít hubu od ucha k uchu vlastně hned. Vyrážíš-li ale na takhle krátkou dobu třeba z Vrbovky, moc od toho vážně nečekej.

Svým způsobem unikát byl ještě donedávna pravidelně se konající KTM festival. Sraz, předváděčka, volný jízdy na uzavřených tratích, motoškola. To vše jak se na oranžádu sluší a patří v “off”i “on” prostředí. Plnohodnotný zázemí s občerstvením, sociálkama, muzikou a vším nezbytným. A celý víkend. To bývala velká paráda. A mohla být letos zase, nebýt covidu.

Koroně navzdory tak alespoň tento rok spatřila světlo světa novinka jménem “Moto Test Camp”. Spousta atraktivních mašin různých značek a kategorií na jednom místě, v motorkářsky atraktivní lokalitě a v budoucnu snad i s bohatým doprovodným programem. To vše za rozumný peníz. Hotové ztělesnění vlhkých snů všech “vozičů”! Něco zkusit, takřka ihned to srovnat s obdobou od konkurence a mít okamžitě jasný obrázek. Navíc v místech tomu vhodných. Nirvána! Dokonale strávený den, ne-li klidně celý víkend. Mne to letos nevyšlo, ale jak vyjde další termín, bez diskuze jedu!

A jak vy? Máte z předváděček nebo registrací na ně nějaký peprný zážitky? Klidně se podělte.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
Kafoholik napsal 26.11.2020 v 13:18

Jojo. Já se letos ukázal na Moto Test Campu v Protivanově, to byl ten první. Výborná akce.
Za jednu společnou kauci se dalo vybrat tuším tři motorky od účastníků dopředu a následně podle toho co bylo v danou chvíli volné. Do vrácení kauce pořadatelem to v podstatě bylo jen o výběru a domluvě.

Je to perfektní, když může člověk zkusit v jeden den na jednom okruhu , při stejné náladě a počasí více motorek od více značek. Jezdila se hodina po místních silnicích, vytyčený okruh obsahoval různé typy silnic a povrchů... Doufám , že se to zase někdy zopakuje.

vosmen napsal 09.11.2020 v 11:54

tudydudy napsal 07.11.2020 v 21:42

vosmen: Ahoj, předem díky za komentář a názor. Jestli jsem jak píšeš "ojížděč" nebo ne ti určitě vyvracet nebudu, jen trochu poupravím nadále tebou predikované: Jak i v článku píši, motorku jsem již koupil. Ano, byla ojetá, ovšem za čtvrt míče by myslím šla pořídit i lecjaká funglovka. Do servisu s ní (natož značkového) dojíždím co nejméně (opět pravda), servisuji totiž co nejvíce doma. A změna motorky ve mne hlodá prakticky neustále, proto ta záliba v předváděčkách. Měj hezký den

vosmen napsal 05.11.2020 v 15:59

No nevím, nemůžu s tebou souhlasit. Když jsem si to přečetl, popsal jsi se jako klasický ojížděč , který se chce povozit zadarmo, bez kauce a pokud možno když sebou flákněš, tak nejlépe nic neplatit. Motorku zřejmě v budoucnu koupíš ojetou a na servis s ní nebudeš jezdit do značkového servisu. Tak a teď řekni, co má nebo bude mít v budoucnu z tebe prodejce? To nemyslím vůbec ve zlém. Já když ve mě bude hlodat změna motorky, tak nemám problém zaplatit poplatek za půjčení a vratnou kauci. Když už našetřím na novou motorku a následný provoz, tak ten poplatek za půjčení je nic.... Ne nejsem milionář a nedělám nic co souvisí s motorkama, aby jsi mě hned nenapadl za to co jsem napsal.

Metric napsal 01.11.2020 v 23:33

Oprava - aby nedošlo k mýlke, jazda "zdarma" znamená, že si platíš len palivo.

Metric napsal 01.11.2020 v 23:33

Aký poplatok u Ducati? Ja som mal požičanú na víkend Multistradu a platil som len za prejazdenú vzdialenosť. Zasa je pravda, že keď si požičiaš motorku na celý deň u iných dealerov, síce platíš poplatok, ale môžeš jazdiť cca 300 km zdarma, takže sa to cenovo zrovná - okrem BMW, kde bol poplatok o niečo vyšší. Na druhej strane sú u nich veľmi profesionálni predajcovia, dá sa s nimi porozprávať o motorke, keď niečo potrebuješ vedieť, vidno, že sa vyznajú a chcú, aby sa u nich človek cítil dobre.

Kawasaki medzi testovanými motorkami nebola, najviac ma prekvapili u dílerov Hondy, ktorí štandardnú Africu Twin vo svojich testovacích flotilách nemali (nový model najpredávanejšej motorky!!) a musel som sa spokojiť s necelou hodinou na hromadnej akcii.

MaloPes napsal 30.10.2020 v 16:29

Jsem rád že přístup Kawasaki nenaprdnul pouze mně...
před 3 rokama jsem měl to štěstí že se podařil nový Versys 650 a tím péče Kawasaki o mne jako o klienta totálně skočila... Přístup Kawasaki je velice nasírací a nevděčný... V podstatě mi tím řekli, už si u nás prachy utratil, tak se nevracej... Pokud budu mít někdy v životě tu kliku si ještě jednou dopřát novou motorku, myslím že postoj Kawasaki zohledním...

Konec fňukání, oblíknout a jít se rpojet, dokud to ještě jde...

MaloPes

L6L napsal 30.10.2020 v 00:39

tudydudy, nedivím se BMW můžou si to dovolit grátis, jejich ceny jsou vyšší a technologie na výši. Projet se na vysněném stroji doporučuju každému, i za cenu "promarněného" půjčovného (nemyslím vratné kauce) a následnou nerelizaci prodeje. Soudný člověk nepoleze na nějaký extrém a když už, tak jedině pro zábavu
Osobně bych se rád prolítl na např. Energica EsseEsse, ale strach mi nedovolí . Už jsem sebou dvaktát liskl, nemám to už zapotřebí navíc ve 200

abbany napsal 29.10.2020 v 09:31

Zdravím Ťa, správny obchodník nerieši, či máš alebo nemáš na tú či onú motorku a podľa toho ti motorku požičia na predvádzačku. Správny obdhodník, ktorý si je vedomí svojej kvality, ti moto požičia bez nároku na kúpu. Ako hovoríš, minimálne mu spravíš dobrú reklamu za jeho ústretový prístup. Čo funguje, je aj to, ak aj na motorku nemáš a odídeš z predvádzačka nadšený, s chtíčom niečo také vlastniť, tak urobíš všetko preto, aby si sa ku moto skôr či neskôr dostal. Tiež si plníme sny, niekto okamžite , niekto skôr a niekto neskôr. Ak toto obchodník nevie, tak nemá šancu predávať a byť úspešným obchodníkom. Ono , úspešným obchodníkom sa nestane vtedy ke´d predá, ale vtedy keď sa mu zákazník neustále vracia a ešte ho i ďalej doporučuje. Ja osobne mám takúto skúsenosť s mojou, teraz bejvalkou MG Stelvio. Oprava na SK problém, i na Morave problém, tak som neváhal a zaviezol som moto do Sušice, kde sa o moju moto postarali ako o svoju. Na Moto Kozí v Sušici nedám dopustiť a i dnes , keď idem okolo, už nie na Stelviu, tak mi vždy ponúknu zvezenie na niektorej z noviniek.
To je prístu profesionála a vždy budú u mňa jednotkou.

len toľko


TOPlist