renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

PETARDAK

Offline: Dnes v 21:00 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 60
Město: Nový Jičín
Lokalita: Nový Jičín Mo...
Poděkoval: 28x
Pomohl: 186x
Založil témat: 22x
Napsal příspěvků: 3236x
Body komentářů: 169 / 291
ID uživatele: 87755
Registrace: 21.2.2009

Adresa profilu:http://petardak.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 173 záznamů

12.6.2019 Článek MotoTraveller, poku jsem se tě termínem "zarytý Tenerista" dotkl omlouvám se, myslel jsem ho s nadsázkou a proto dal do úvozovek...

Technická, pro tvou informaci: "plně nastavitelná vidlice" má regulaci:
-předpětí pružin
-reboun (zpětný útlum)
-comp (útlum při stlačení, dnes u top vidlic, ještě mnohdy dělný na hi-speed a low-speed) stejně jako u top z.tlumičů... na obé můžeš nakouknout např. na ADV790R

To co je na T700 s jediným neidentifikovatelným reg.prvkem, opravdu " plně nastavitelné" vidlice nejsou.. byť, to patrně z neznalosti, v nějaké reportáži padlo
+1 
12.6.2019 Článek Nejsem úplně psavec, ale prubnu něco sepsat, budu hodně srovnávat s mojí 790R, no vynasnažím se o nadhled a objektivitu:
OBHLÍDKA - Mým pohledem motorkáře, od dob pionýra, vlastnící 65tou moto, hlavně ale servisáka-stavitele:
-Pohledově se MĚ ta motorka moc líbí (upřimně i víc než 790ka)...
-jinak to vypadá při podrobné obhlídce detailů, je to totální rozpočtovka, dnešní ekonomické doby ne a bude to chtít dost doplňků... tady odbočím, YA stlačila cenu moto, ale ceny doplňků naopak vystřelila, snad na úroveň BMW ... např.: stavitelná páčka spojky=3.150,-, vyšší sedlo=9.230,-, cestovní sedadlo(jen spolujezdcův díl) 5.000,- spodní al.kryt=6.700,-+další 3000,- za al.schránku na nářadí, sada LED-blinkrů=5.000,- Atd... bohužel zatím nelze dohledat ceny N.D. které byly v minulosti u YA celkem při zemi...
-oil filtr těsně za př.krytem vypadá zranitelně, ale větší problém je vodní pumpa(pravděpodobně plastový výlisek)+vodní potrubí extra trčící na pravém boku, nechráněné ani origo sériovým, ani velkým příplatkovým al.krytem... a možnost doplňkového krytí bude problematická pro minimální odstup brzd.pedálu...
-ještě jedna věc mě praštila do očí a to dost výrazně, dolů trčící přepákování z.tlumiče... víme, jaké zde jdou napáchat škody, na sto-kilovém enduru a co teprve, když v OFF trefím šutr s 200kilovou, naloženou moto...
-"donutil" jsem někoho od YA i k malé rozborce (spíš pátrání) po vzd.filtru, tedy: odemkneš z sedačku, 2x imbusem odšroubuješ př.sedačku, křížákem odšroubuješ 4 šrouby filtru... buhužel, nasávací otvor je poměrně nízko cca pod spodní hranou nádrže a vyloženě bere horký vzduch, za chladičem a hlavou...
-Zad tlumič má stavitelný comp, reboun a pružinu ,
-př vidlice má jen nahoře dva stavěcí šrouby bez označení a nikdo z YA mi nedokázal odpovědět co je to? Možná útlum, ale šrouby jsou poměrně velké, tak možná předpětí pruž.
-posez na moto o.k. velmi endurově uvolněný, vše padne do ruky, ale při mé výšce (190cm+dlouhé nohy) je opravdu "průser" víko spojky, buď sedím, vágně na "lachtana" s nohou na půl stupačce, nebo (správně) sevřu moto kotníky, nohu mám pohotovostně nad brzdou a teď mám kotník+koleno podivně vytočenou do Ó... na projížďku 30-40min. ok, ale jet třeba do RO, tak mě tam musí sundavat
-ve stupačkách naprosto o.k. jen bych potřeboval řídítka výš.
-palubovka, jak z doby "kdy i televize byla na uhlí" je poměrně, bídně čitelná a ve stupačkách ještě hůře...
-tolik omílané vysoké těžiště, motorka "do ruky" působí nezkonale lehce, já prubnul moto s půl nádrží a bez jediného doplňku na parkovišti nahnout možná 40st (stejně jako ti v off nebo při otáčení sklouzne noha aj.) a už mi oči lezly z důlků a měl pocit že sedlám varadero o 70kg těžší...

SVEZENÍ:
-super vodivá kam se podívám (čti kam moto sebemíň nakloním) tam to jede
-to co super měkký motor umí mezi 2-3t.ot. je pecka a tento kousek motoru bych si prosím koupil
-podvozek je naladěný velmi soft až vyloženě endurově
-projížďka po zamotaných (i rozbitých) okrskách a vesničkách, za vodičem v tempu 60-80 fajná, podvozek i motor s mými 90kg fungoval skvěle ano já se ale (na radu kamaráda) nacpal za vodiče a hlavně v závěrečném, rychlejším úseku táhlého stoupání se zatáčkama a kvalitnějším asfaltem, jsem si nechal párkrát vodiče ujet a zkoušel "psí kusy"... a tady se karta rapidně obrátila: výjezd ze zatáčky 100-120, proti kopci, plyn a ... v podstatě nic ... a podobně při pokusu o ostřejší brzdy, nebo svižnější nálet do zatáčky šla stabilita podvozku do-pryč... musím zopakovat že s 90kg!!! lze jen hádat, co se odehraje s projevem výkonu, podvozku i brzd, až naložím partnerku+kufry, tedy 200kg a víc... mimochode nikde jsem nenašel a ani lidé od YA neznají papírovou nosnost/naložitelnost... (edit. tak už to kolega níže, vyštrachal v DE: nosnost je 190kg, pro srovnání u 790 = 240kg)
-celá motorka, mi asi nejvíc připomíná, mojí loňskou HUSQ701 v rally úpravě, vyřešit pár doplňků (šetřit s vahou!) lehké bágly a mazej do RO, Alb.. aj. bude to o něco méně ostré než na 701, ale o kus víc pohodlné...
-co tam vyloženě chybí, pro sjetí mokré louky nebo blátivého svahu, by se moc šiklo vypínatelné ABS jen z kola.
-ta motorka vůbec neměla mít zadní stupačky a třeba jako nástupce XL650V, mě moc nesedí...
-moto jako celek, za 250t o.k., ale musím přesně vědět, že sedí mému využití... to Kačena mi připadá násobně víc univerzál, zajedu do práce, odpoledne polítám se super-sporty, zajedu s přítelkyní na kafe i na dovču, do Chorvatska a mezi tím si střihnu Albošku a třeba ňákou rallye...

Jsou to "jen" moje postřehy a asi moc záleží na čem jsi na předváděčku přijel, popř. na čem aktuálně jezdíš, jiný, bude pohled autora článku zjevně "zarytého Teneristy" nebo někoho kdo přijel na letitém KLE, T.A. apod. a jiný bude pohled někoho, kdo přijel na SERku nebo jako já na 790R... ten rozdíl Yamaháckého agregátu a dravého KTM motoru, je mnohem větší než "papírových" 20PS a 20Nm... o podvozku, brzdách aj. ani nemluvě...
Srovnávat T700 a ADV790, natož pak 790R mi připadá jako srovnávat Fábii HTP třeba s Golfem nebo A3...
+5 
10.6.2019 Článek PetrAT: mě moc, asi tady platí, čím máš delší nohy tím hůř já mám 190cm, ve stoje ok, ale v sedě mi to podivně odtláčí/vykrucuje nohu... půl hoďky-hodinu se to dá, ale bojím se, že jet tak do RO nebo Bosny tak z té motorky už nedokážu ani slézt...
7.6.2019 Článek Prubnu to ještě jednou, ta motorka je extra štíhlá a nádrž dělá dojem "širokosti"... ale je třeba vzít do ruky metr... teď, čerstvě změřeno na dílně:

ADV990R šířka ...640mm... a nezaznamenal jsem, za ty roky provozu, stížnosti na šířku...
ADV790R šířka i s chrániči ...650mm... a to u 790 je ta největší šířka podstatně výš než nejširší místo u 990...
+1 
4.6.2019 Článek 2sirr: projede ta motorka je extra štíhlá, tak na pohled ta nádrž trčí moc, ale když si vezmeš metr, není to o nic širší, než třeba orámovaná ATAS..., nejširší místo je 0,5m nad zemí a celá nádrž je zespodu i zepředu "šípovitá" tak naopak, lecos rozhrne a na rozdíl od trubkových rámů nebo válců báwa, hladce sklouzne a mj. perfektně chrání nohy

2KaMo: ta motorka je vynikající, přesně jak uvádí Vláďa na videu, zakládá novou třídu moto "rallye-bike" a vynikne hlavně když střídáš silnici a offroad .. mouchy jistě má a srovnávacích testu s T700, A.T., ATAS, GS850 aj. se jistě záhy vyrojí hromady
Já se snažím, mnou "odhalené" mouchy, uvádět sem, nebo do samostatné diskuse po videem... m.j. prosím PÁNI REDAKTOŘI, nebylo by fajn. ty dvě diskuse sloučit!?
+1 
3.6.2019 Článek Ještě jednu věc (kterou Vláďa naštěstí nemusel testovat ) musím, po šestihodinové cestě ve slejváku z Bosny, maximálně pochválit, kombinace: "ne-eRkové plexi+těch pár spoilerů kolem světla+nádrž" fak velmi slušně chrání a odvádí vodu
3.6.2019 Článek Neb jsem "šťastný majitel" eRka tak asi už nejsem zcela nad věcí, ale i když skoukneš testy všech možných světových novinářů (schopných rozcupovat kde-co) tak hýří jen superlatívy a třeba hodnocení "nejmenovaného redaktora" šest hvězdiček, u používané 5ti hvězdičkové stupnice o lec-čem hovoří...
I to "nakopnutí" na předek, o kterém píše Vláďa, lze notně eliminovat povolením z. pružiny (která je dimenzovaná na nosnost 240kg!!! a já zvažuji i její výměnu...) a naopak přizvednutím předku, posunutím vidlí v brýlích (z výroby je vidlice cca 10mm vysunuta) a lehkým zvýšením předpětí př. pružin velká možnost doladění posezu, je i variabilní 6ti polohová montáž řídítek
A ano, plexi na Erku je stylovka ale cestovně nepoužitelné a plexi z obyč. verze to skvěle řeší za necelé 2.5t... a naopak u moto za 350t považuji, jen softwarovou aktivaci rychlořazení za 10,5t od KTM za hloupý vtip
A neb jsem hlavně mechanik (a asi i trochu hnidopich ) musím Vláďu poopravit, perfektně fungující brzdy nejsou od BREMBO, ale no-name... a tady je, ale super že výrobce u př. i z. zachoval rozměr jako u BREMBO a tak je bohatá volba desek z druhovýroby a hlavně snadná nahraditelnost, třeba, někde ve světě
+1 
16.5.2019 Článek 2lizard, jen Vláďu upřesním, nádrže nejsou dvě, ale jedna s velmi členitým tvarem, převráceného "U" a dole je propojovací hadička (kvůli plnému vyjetí benzínu) s dvěma kohoutky(kvůli uzavření při demontáže plné nádrže z moto). čerpadlo paliva je uvnitř v levé části, a tedy teoreticky, pokud prorazíš nádrž zprava, můžeš uzavřít propojovací hadičku a s minimem benzínu v levé straně dojet. Obráceně to nelze...
Ale ta nádrž se opravdu jeví extrémně tuhá a ty plastové překryty taky nejsou žádný "papír" Mimochodem, ten překryt, jako spotřebák, stojí v KTM něco přes 900,-Kč a komplet boční plast na nádrž v barvách a s potiskem 3t , račte srovnat s cenou plastů např. na Afru...
Jinak se v moto profesně pohybuji 30let a vlastně jsem ještě neviděl, proraženou plastovou nádrž...
+1 
14.5.2019 Článek Jacob82, údaje v T.P. pohotovostní 210/celková450 = doložitelnost krásných 240
13.5.2019 Článek Jen je "chybička" v textu článku: ... rám, u KTM tradiční chrom-molybdenový příhraďák,... tato KTM nemá Honzo "přihraďák" ale dvojitý trubkový rám, dole otevřený s motorem jako nosnou částí.
Přihraďák je pouze podsedlák a i ten je zajímavě sešroubovaný ze samostatné pr.+l. části.
14.5.2019 Článek 2Grilko, design je velmi subjektivní věc a jistě KTM ho má velmi výstřední... ale naštěstí mi lidé, mám vkus a pohled na vzhled různý jinak by každý jezdil na NC a v garáži měl "ochcávku v dechtu"
A v neposlední řadě, toto je expediční moto do terénu, kde hraje prioritu: funkce, ergonomie, rozložení váhy a jaksi "až" v druhé řadě vzhled...
+2 
27.2.2019 Článek článek príma, jen bych poopravil první větu: "Brutale už po světě jezdí nějakých dvacet let..."
Před cca dvaceti lety vyjela kapotovaná F4, Brutale 750 šla do prodeje někdy 2003/4
22.2.2019 Článek Chápu že v dnešním světě, jde primárně i obchod a zisk, ale tady mi to připadá že zafungovala karma! Byl to právě Alpinestar který před 13-14 žaloval u soudu Oxstar pro podobnost názvu a loga... Oxstar prohrál, přejmenoval se na TCX a stálo ho to balík... a holt Alpinestar je teď v opačné pozici...
+5 
24.1.2019 Článek Aktuálně SBK 1.-JR1 a druhý o 0,3 už je AB19! Neví někdo proč dnes nejede Davies???
5.1.2019 Článek Ivan2T, výjimečně tě musím poopravit, toto je pro MV legendární, historická, barevná kombinace "MV-AMERICA" stará snad 50let
¨

+2 

TOPlist