stratos_r1250gs



PROFIL UŽIVATELE

DeCarli

Offline: 6.6.2019 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: -
Město: Český Krumlov
Lokalita: Český Krumlov...
Pomohl: 1x
Založil témat: 41x
Napsal příspěvků: 362x
ID uživatele: 8700
Registrace: 5.2.2008

Adresa profilu:http://decarli.motorkari.cz (Sdílet)


Sezóna začala v Rakousku aneb názory jihočeského motorkáře

Rakouská motocyklová výstava BIKE AUSTRIA zahajuje motosezonu vždy o cca měsíc dříve než výstavy české. Často nás v okolí Dunaje vítají u pučící stromy. Tentokrát si zima sezonu o chvíli protáhla, a tak jsme v Tullnu obdivovali „jen“ motorky v halách.

Od let devadesátých, kdy u nás ještě motocyklové výstavy byly hudbou budoucnosti, jezdili jsme my, příhraniční Jihočeši, na výstavy rakouské. Zde je vždy sudý rok menší výstava v Linci a v sudý větší v Tullnu, asi 40 km před Vídni. Jestliže říkám větší, letos Tulln překvapil, a to těžkým kalibrem, protože se výstavní plochy zhruba zdvojnásobily! Velké motocyklové značky měly na stáncích o dost více místa, prostor pro jízdní motocyklové ukázky také v hale a značně přibylo prostoru pro malé stánky s doplňky. Žádná fronta před vstupem, a to jsme přijeli první den a přesně na hodinu otevření, a žádné daleké parkování. Taková ta běžná rakouská pohoda.

HONDA

Hned u vstupu zaujala nová Honda CBR650R. Dnes by těžko někdo tipoval, že z prvního oblečeného Horneta bude za pět let stroj hodně agresivními rysy tak moc připomínající silné CBR1000RR. Bílo-červeno-černé zbarvení z něj dělá opravdového draka, i když se nejedná o až tak ultra supersport, jakým byla CBR600RR. Velký zájem vzbuzovala Honda Monkey 125. Tahle „opice“ sakramentsky narostla, a dnes to rozhodně už není motocykl do kufru, ale prostě normální stopětadváca. Její barvy odkazující na první modely ve zlato-bílé nenechaly přejít jediého návštěvníka bez povšimnutí, nebo vyzkoušeni si posazu. Zato Honda Super Cub si takové pozornosti moc neužila. Věřte nevěřte, ale je to opravdu nejvyráběnější motocykl světa, a jsem přesvědčen, že těch 100 milionu kusů jezdících především po Asii už nikdo nepřekoná. Bohužel u nás v Evropě popularitu tento „pařez“ od Hondy nemá. Přitom se mu jí dostává opravdu po celém světě. Honda CB650 z řady Neo Sports Café je nádherná a potěší, že se sériovka skoro neliší od dříve představeného konceptu.

YAMAHA

Yamaha YZF R1 GYTR coby vyšperkovaná limitka, tu bych poslal rovnou na okruh a nebo do obýváku na piedestal! Třístovkový supersport R3 nevypadá vůbec zle, ovšem na mne udělal větší dojem na fotografiích. Tohle ovšem nemůžu říci o YZF-R125, ta je v bílo-žluté kombinaci nádherná a jen doufám, že takováhle motorka přetáhne novou generaci od „šoupání palcem po skleněné destičce“ do sedla motocyklů. Překvapením pro mne byla nová tříkolka Niken. Mám rad sci fi, dobré sci fi. Tak jsem také bral první model Nikenu. Myslel jsem, že bude sloužit jen jako funkční rekvizita do těchto filmů. Jak jsem se mýlil. Je tady sériový Niken a já zjišťuji, že vkusu motorkářů roku 2019 asi vůbec nerozumím. Nejvíce Yamaha zapůsobila dlouho a pečlivě připravovanou novinkou Ténéré 700. Já mám ale soukromého vítěze u této značky jinde. XSR700 XTribute. Kdo by neznal první XT500 s leštěnou hliníkovou nádrží? A tady vidíme opět, jak málo stačí, aby se z běžného slušného motocyklu stala opravdová pocta legendě.

KAWASAKI

Když jsem poprvé viděl na živo kosmickou H2, říkal jsem si, že půjde o jakousi výkladní skříň značky a že to bude jakási „zelená“ Honda NR. Prostě ukázat, co dokážeme, ale na silnicích ji budeme potkávat stěží. Když byl letos představen již pátý model, turistická verze H2 SX SE+, došlo mi, že to s běžným provozem myslí Kawa vážně. Novinka, která mě oslovila, tedy pardon, spíše došlo k srdeční zástavě, byla W800 CAFE. Wéčko, které v Evropě bylo průkopníkem retra, se po krátké pauze vrací. Jak málo stačilo a designérům se podařilo pár drobnostmi udělat „novou“, šmrncovní motorku. Versys 1000 určitě osloví velkou skupinu cestovatelů, mně to spíše připadalo, že počítačovou síť Kawasaki Heavy Industries napadl počítačový vir, který pozměnil vše pěkné, co designéři v potu tváře vytvořili.

SUZUKI

Tady jsem dychtivě očekával především jednu novinku. Jasně že Katanu! Tedy poctu legendární řadě, ještě i dnes velmi nadčasovým Suzukám let osmdesátých. Suzuki převlékla GSX-F1000 a novinka je na světě. A jak krásná novinka! Už jsem ji obešel asi 6x a pořád se od ní nemohl odtrhnout. Pánové s „S“ ve znaku, za mne palec nahoru a hodně vysoko. Jestli SV650X vypadalo při premiéře velmi nápaditě, tak jeho verze pro rok 2019 s prošívaným hnědým sedlem vyhlíží ještě o poznání nápaditěji.

Krom japonského čtyřlístku

Asi nejvíce novinek představili bavorští. Kdo by před pár lety řekl, že budou v jejich portfoliu tak nabroušené sporťáky jako S 1000 RR či R 1250 RS? Opakem, tedy snad nejméně novinek, měla rudá značka z Itálie. Tedy na první pohled. Ovšem všechny Ducati Scramblery jsou prostě překrásnými scramblery a všechny osmistovky jsou pro letošek inovované.

Vždy u jižních sousedů bývá největší nával u místní značky KTM, která za posledních 15 let udělala obrovský skok. Myslím, že nesrovnatelný s jakoukoli jinou značkou. Jejich „djuky“ prostě tady vedou a nové modely 790 vypadají opět úžasně. Já se nějak stále nemůžu „vypořádat“ s jejich světly, ale jinak, krása se skvělou technikou. U Indianů jsem byl opravdu zvědavý na FTR 1200, realita nezklamala. Sákryš, na tohle bych se dokázal koukat hodiny.

V Rakousku mívá už stabilně hezký stánek MASH. Malé dvácy z Číny nevypadají ani trochu zfušovaně a vůbec už se nedá říci, že by neměly nápad. Těmto šmrncovním malorážkám by to slušelo i na našich silnicích. Motocykly další čínské značky UM u nás už známe a u modelu Renegade by asi nikdo netipoval na objem 125cm3. Vše je velmi značně naddimenzované. Taková šestistovka.

U Avonu jsem podruhé v životě viděl Boss Hoss. Osmiválec 5,7 litru, čtyři metráky… Vše samé nej. Very American! Na stánku závodní školy Rennleitung 110 byla vystavena ZX 10 celá potažená jakýmsi hrubým plastem. Představte si velmi, velmi hrubý asfalt vyrobený z plastu. Vrstva silná tak 3 mm, a tím byla celá motorka potažená, Velmi neortodoxní, velmi zajímavé.

Výstava se nesla hodně v duchu „eletriky“. Tady jsem nějak podvědomě přidal do berlí a měl dojem, že budu muset volat kamarádce z kožního, že jsem chytil alergii na „cosi“. Ihned jsem si vzpomněl, jak z duše mi mluvila automobilová legenda Walter Röhrl svým pohledem na tento typ „ekologie“.

Vždy, když už prostě nohy řeknou dost a guma berlí se žvejká“, zastavím se na „rakouský hamburger“, tedy sekanou v housce. Pak se zdržím u stánku se stovkami odznáčků motocyklů, vyberu si další typ ze své minulosti, který rozšíří sbírku na manské vestě, sednu na kávu a nechám utřídit myšlenky. Takový můj rituál vždy na závěr Bike Austria. Mám rád rituály J. A taky si v duchu vyberu své soukromé „nej“roku. Tentokrát to byla Katana a Honda Super Cub.

A jak na mne novinky 2019 zapůsobily? Předně, tak málo nových motocyklů už dlouho nepamatuji. Jako novinku neberu nové barvy, to jako opravdu ne. Proč to tak je? Proč se motocyklové firmy drží při zemi? Tak to je otázka pro tým analytiků z Cambridge. Snad dostaneme brzy odpověď a snad se nové stroje opět začnou množit v míře, na kterou jsme byli zvyklí.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
spike-cz napsal 13.03.2019 v 06:40

Sudý nebo sudý... hlavně pozdě, protože po akci... Znamenám si do kalendáře na další rok.
Díky

Jason250 napsal 13.03.2019 v 06:05

Pěkné fotky a pěkné blogy too.Really dávat dobré informace o kolech https://mykfcexperience.website/

31081 napsal 26.02.2019 v 11:45

PSanec napsal 19.02.2019 v 16:40

Pěkný počteníčko,foto super.Dík.


TOPlist