Zveřejněno: 22.11.2018 10:30,Kategorie: Dumka,Zhlédnuto: 2042x,Komentářů: 7x,Hodnocení: 5.00 od 6 uživatelů
...a to nemyslím Harmasan...
Státní aparát má pravděpodobně nějaký cíle, jak dělat svou práci. Flexibilita mezi ně rozhodně patřit nebude.
Na začátku stála moje touha po možnosti dát na Kentuse motardový kola. Není to žádný sci-fi, z Číny do Evropy chodily i takový modely a nebylo jich úplně málo.
Jasně, jde to udělat ilegálně, ale protože by to poznal každej blouma, chtěl jsem to ošetřit legálně a nechat si alternativní kola nechat zapsat do TP.
První kolo, píšu si s magistrátem. Zápis jen tak je samozřejmě negovanej, je potřeba souhlas výrobce/dovozce. Zastoupení Kentoya to odbyde strohým Ne, nejde, nebylo tak homologováno.
To mě stoplo na nějakej čas. Asi tak na rok. Než mi v hlavě vyklíčila myšlenka, oslovit přímo výrobce, tedy čínský Zongshen. Kupodivu jsem se postupně propsal až na jakési servisní oddělení, které mi bylo ochotné napsat dobrozdání, že jiná kola definovaných rozměrů jsou ok, dokonce i větší přední kotouč je ok a (drze jsem to dal do jednoho balíku) dokonce motor 250cc je za ně ok a plní stejnou emisní normu, jako stávající 200cc.
Zpět na magistrát, zda na základě tohoto můžou dopsat změny. Ne. Mají v seznamu uvedeného oficiálního dovozce a od nikoho jiného nic neberou. Ale dali mi i kontaktní osobu, za to jim dávám plus.
Dotaz na kontaktní osobu, zda s lejstrem od výrobce by mohli kývnout alespoň na ta kola. Ne. Důvod? Původní Kentoya se transformovala na nějakou jinou Kentoyu, která je organizačně od původní oddělená. Takže asi konec cesty.
Máme hezky nastavený systém, bohužel se zdá, že stále funguje v modelu, kdy u nás jezdily převážně Jawy a Škodovky a vyjádření výrobce bylo celkem snadno sehnatelným zbožím. Na pestřejší trh systém bohužel nezareagoval.
Jak bych si to představoval? Třeba tak, že by STK přestala být specialistou na odrazky a Éčka, ale dostala pravomoc i pro skutečnou technickou kontrolu – chci změnit něco na moto, dotáhnu to na STK a tam mi posoudí, zda je to cajk, nebo ne a na základě jejich posudku mi to ouřad zapíše do TP.
no nic, zpět do reality....
Jak se Vám líbil tento článek?
Divím se ti, že ses pustil do boje s bandou byrokratickejch tupanů? Když něco na motorce nebo na autě chci předělat, tak to předělám a neparám se s tím. Podobné tahanice s byrokraty vůbec nezkouším, protože je mi jasné, jak by to dopadlo (spousta času, energie, úsilí a šance na úspěch mizerná). Také mám na autě kola na léto na zimu a na STK. Totéž lze doporučit s motorkou, protože v malém techničáku kola ani pneumatiky nejsou, takže si tam dej co chceš a na STK to přehodíš.
Závidím ti, že ti Kantoya odpověděla a ještě takhle určitě. Já z Hondy v podobný věci nedostal ani čárku.
callowsick
Kdybych nebyl stejný blbec, jako ty (taky si moc rád dopisuju s fachidioty podobných druhů, jako soudruzi byrokraté), řekl bych, že ses dostavil z jiného časoprostoru, nebo alespoň z jiné galaxie.
Ano, jediným řešením pro tebe je přesídlení do nějaké jiné lokality, třeba - podle toho, co psal ve svém cesťáku Pavel Suchý - do Austrálie. Když už nic, bude to jedno klokanům.
od státního úředníka nečekej nic na rámec jeho mentální kapacity. čest výjimkám
Logika a vstřícnost, ze které v popisu situace vycházíš,se na úřadech bohužel nevyskytuje. Za to větu "Systém - software - legislativa ... nám to neumožňuje." lze slyšet v každé kanceláři. Je to takové univerzální zaklínadlo
Myšlenka pěkná, jen by jsi napřed musel něco udělat se sebou
třeba změnit státní příslušnost
JJ .. Já chtěl z jedné svojí motorky udělat "jednosedlo" .. ale byl to boj s větrnými mlýny tak jsem si radši vyrobil atrapu sedla spolujezdce a s tou jezdím na STK a hned poté putuje do skříně … stejně tak druhé stupačky , kryt řetězu a další zbytečnosti :o)