PROFIL UŽIVATELE

ID uživatele: 68796
Registrace: 24.4.2008

Adresa profilu:http://rajbas.motorkari.cz (Sdílet)

Kostarika na motorce - sopky, pralesy, pláže,...

Reportáž z cesty v Kostarice v únoru 2021 za poznáním přírody a kultury.

1.den: Přelet do Kostariky. 2.den(100km): Jedeme nejprve na Volcan Irazú (3432m.n.m.), na který je potřeba povolení, které se musí vyřídit předem, na místě není možné koupit vstupenku. Na noc se sjede do Turrialby. Nejprve se ovšem musíme vymotat z Ajaluely, což je vlastně součást San Jose, na které bez přerušení navazuje Heredia, Santo Domingo, San Isidro a bůhví co ještě, takže pakárna. Jak se ale začne stoupat na sopku, je to paráda. Po nějaké době je na pravé straně vyhlídka, kde vždycky zastavuju. No a po pár kilometrech je na levé straně Soda, kde je třeba zastavit na oběd, i když baba nemá pivo, protože nic jiného dlouho nebude. Pokud se na Volcan Irazu nevykašleme úplně, je třeba se vyhnout víkendu. To jsou tady enormní mraky lidí.

3.den (100km):  Dnes je to obráceně, než včera: Napřed paráda, ale jak se sjede z hor, tak až do Port Limonu je to po hlavní mezi americkýma truckama, který vozí do přístavu banány (asi 60km). Takže ještě než se vjede na hlavní, je dobré zastavit buď u malé pekárny, kde mají i kafe, nebo o kus dál u dost velké samošky. Oboje na levé straně.  Od port Limonu už zase pohoda kolem moře až do Puerto Viejo. Oběd hned za Limonem, kterému se vyhneme tak, že hned na jeho začátku odbočíme doprava směr  Santa Rosa. Nedaleko za Turrialbou (asi tak za 15km) se dá odbočit k vykopávkám Guayabo, což není nic moc, ale je to asi to jediné, co zbylo po původních obyvatelích Kostariky a prezentují to jako „Národní monument“.

4.den (asi tak 30km) Spíme na stejném místě, takže víceméně volno. Zavezu lidi do Manzanilla, kde končí cesta. Bezva koupání, hospoda a kdo chce, může se projít v N.P. Cestou do Manzanilla se dá také stavit v Jaguár Centre, ale žádného jaguára tam nemají.

5.den (200km) Jedeme z Puerta Vieja do Puerta Vieja (haha), ale jiného. Asi půl cesty je pakárna po hlavní v opačném směru, než jsme včera přijeli. Napřed tedy 60km do Limonu (zastávka v oblíbené hospodě), pak 100km po hlavní (pakárna) a na konec necelých 40km do Puerta Vieja. Puerto Viejo projedeme, na konci zahneme za hřbitovem doprava a za dva km je resort Ara Ambiqua, bezkonkurenčně nejlepší ubytování na tomto výletu.

6.den (70-130km) Původně jsem chtěl dojet do La Fortuny oklikou kolem nikaraguiských hranic, ale to nejde (Ode to na vlastní kůži poznal), takže jedeme jen prašnými cestami vesnickou krajinou. To je těch 130km. Nebo se jede po hlavní (70km) jsme v La Fortuně brzy odpoledne a čas strávíme v termálech, kterých je v okolí po kokot a stojí za to je navštívit. Většinou vyhrála tato varianta. Navíc se stihne zajet ještě do N.P. když je zájem. A když prší tak není co řešit a jede se rovnou.

7.den (120km) Cestou do Santa Eleny musíme objet jezero Arenal (výrazně kratší variantě stojí v cestě řeka bez mostu) a je to celou dobu moc pěkná cesta. Napřed kvalitní asfalt, ke konci prašná. Vyjíždíme až v poledne, protože předtím se jedeme na lehko podívat k zdejšímu vodopádu. Měří tak 100m (to obnáší 492 schodů, počítal jsem to) a platí se vstupné asi 20,-dolarů.

8.den (20km) Spíme na stejném místě. Ráno dovezu chlapy do N.P., kde můžou dle libosti chodit. Obyčejně s tím jsou dopoledne hotoví a odpoledne si můžou vybrat z nepřeberného množství různých aktivit. Od adrenalinových až po usedlé. Obyčejně tady dost fučí. Přes den to nevadí, ale jak zaleze slunko, tak se ochladí.

9.den (155km) Přesun k Pacifiku do Tamarinda, což je poměrně velké turistické středisko a na rozdíl od Santa Eleny je zde horko jako prase a tak už bude až do konce. Tady na rozdíl od karibského pobřeží vůbec neprší, proto je turisty vyhledávanější. Cesta sem je tak do půlky prašná a je zde pár zapeklitých úseků (prudké kopce), což se některým motorkářům nelíbí, ale dá se to celé objet po asfaltu, což je nízké, ale některé party to vyžadují.

10.den (0-50km) Víceméně volný den věnovaný výletu Bahia de los Piratas.

11.den (170km) Dnes asi nejnáročnější etapa. Jedeme do Montezumy (pro mě nejlepší místo na tomto výletě). Většinou prašné cesty a ke konci několik výživných brodů. Je dobré vyjet tak v 8hod ráno. Jednak se vyhneme aspoň zpočátku tomu horku a jednak přijedeme zavčas, a můžeme se ještě vykoupat v moři.

12.den (0km) Výlet na želví ostrov. Stojí to asi 55 dolarů, je to víceméně na celý den a je to docela dobrý.

13.den (0km) Další volný den. Válení se u moře (naposledy), nebo lehké ježdění na motorkách po okolí, nebo pěšky k vodopádu, nebo na úžasnou pláži Playa Grande (hlavně pro ty, kdo chtějí surfovat). Taky se dá jen tak popíjet a hulit trávu, které je tady dost. O možnosti navštívit nejstarší kostarický N.P. se tady ani nezmiňuju, protože na to všichni kašlou. A ještě jedna zajímavost: V Cabuii je ostrov – hřbitov, kam se dá při odlivu dojít suchou nohou. Je to pár km na motorce po prašné cestě, cestou obrovský fíkovník.

14.den (150km) A jedeme zpět do Alajuely. Cestou musíme použít trajekt buď z Paquery (40km), ten jede ve 12,30hod. a je velký, nebo z Plaza Naranjo (60km), ten jede ve 12,00hod. a je malý. Ten se mi líbí víc. Cesta je celou dobu supr (zvláště těch posledních 20km). Lístky se totiž kupují na místě a kasu otevírají v 11,00 hod. Loď jede necelou hodinu a půl a pak nás čeká 100km do Alajuely, což už není nic moc. Skoro přesně v půlce je bezva motorest.

15.den (0km, už nemáme motorky) Dnes se vypravíme do San Jose (taxíkama) a večer letíme dom.

Kdo by chtěl podobnou cestu zažít, může ji podniknout s motorkářskou cestovkou CK Rajbas.

Komentáře k článku
TRIBES napsal 04.05.2021 v 17:16

Nechtel bys to rozvest radeji vice jako cestopis?:) Tady to zapadne.