renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Kurtjogurt

Offline: 20.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 58
Město: Kněždub
Lokalita: Hodonín Jihom...
Body komentářů: 7 / 8
ID uživatele: 6070
Registrace: 10.4.2008

Adresa profilu:http://kurtjogurt.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 8 záznamů

12.2.2024 Článek Brzda "Fontana 250" je bezkonkurenční královna všech bubnových brzd, které kdy byly na motocykly montovány. Sám jsem svého času také jednu používal na závoďáku a můžu směle tvrdit, že nic lepšího mezi bubny není.
Její účinnost lze srovnat se dvěma kotouči Brembo 280 v kombinaci se třmeny 08, které při svém vzniku na počátku 70 let měly právě tuto Fontanu za vzor.
Ta brzda se vyznačuje unikátní kinematikou ovládacích pák všech 4 paken, která umožňuje velice citlivé ovládání a přesné dávkování účinku téměř jako hydraulický systém a v tom se jí nevyrovná žádný buben a ta Grimeca na fotce toho stroje už vůbec ne...
Samozřejmě, že těm jejím parametrům odpovídá i cena a dostupnost.
Dnes z elektronu vyráběná věrná a stejně kvalitní kopie stojí tolik, za kolik někteří kupují kompletní motocykly. Stojí rovných 2.750,- éček a je to tedy brzda jen pro opravdové znalce a bohaté signory...

Pro zajímavost: byla namontovaná i na moto Laverda 1000 3C se start.číslem 62 při vytrvalostním závodě 24 hod. Bol d´Or v r. 1972 v kombinaci s klasickou př. vidlicí Ceriani GP 35, která nebyla schopna její brzdný účinek snášet a vynutila si u toho 3-válc. "litra" okamžitě přejít na pr. 38.
Tuto brzdu používal i slavný Mike Hailwood na své BSA Rocket 3 v kombinaci s hydraulickou zadní kotouč. brzdou Lockheed ! A dokonce i tým Harley-Davidson na svých motocyklech při 200 mil v Daytoně, kde za onen tým startoval v r. 72 na H-D 750 i Renzo Pasolini...
11.2.2024 Článek ...Znám lepší motocykl rovnou k závodům narozený a ani ten stojan se z něj nemusel odšroubovávat a mající naprosto "VŠECHNY" atributy k závodům nezbytné a to už v sérii od podvozku až po tuning motoru i s převodovkou a byl to věru úplně první "Superbike", které v té době ještě čekali na své objevení.
Tím motocyklem byla Laverda 750 SFC, na kterou naštěstí tu v článku vychvalovanou jednostrannou Grimecu 230 nemontovali, neb je to brzda sice na pohled pěkná, leč naprosto nevyhovující, což všichni laverdisti můžou jen potvrdit.
A proto sám Massimo Laverda, který na strojích své značky k velké nelibosti rodiny tajně zavodíval, hned začal vymýšlet brzdu, kterou si pak firma patentovala a montovala ji jak na své "Superbiky" SFC, tak o půl roku později i na ostatní sériové stroje a na ty už vzpomenuté "Superbiky" SFC za příplatek 50.000,-lir montovala brzdu Ceriani 230-4-paknovou, která je známá i z MV Agust 500 mistra Aga...
3.2.2024 Článek Do r. 1948 bylo do Československa dovezeno 6 ks litrových Vincentů a do roka se na nich pozabíjelo 6 lidí...
A ani se nedivím, ten cantilever z trubiček, jako malíček a třecí tlumiče nebudily ve mě vůbec žádnou důvěru a ta přední brzda s bubínky, jako dvě plechovčičky od krému na boty, taky ne...

Nejmíň 3 by někde ještě u nás měly být, já vím o jednom v Mladé Boleslavi a ten je už krapet upravený i na podvozku a brzdách, ale hlavně, má udělané vačky podle časování Ducati...Potkal jsem se s ním na silnici a byl to zážitek. On ten majitel se sice na něm nezabil přímo, ale dostal z něho infarkt.
Sám osobně jsem potkal na silnici 2, jeden úplně originál a druhý ten boleslavský...
Ale co to bylo za typy, jestli "Black Princ", nebo "Black Shadow", nebo "Rapid", to si už nepamatuju... To bylo ještě dlouho před tím pučem...
V Brně byl svého času Vincent v rámu Norton ES-2, tzv. "pérová postel". Ale kde ten skončil nevím...
Nejlíp s Vincentem naložil starej Fritz Egli: to originální trubkové hospodářství od toho jediného, trochu povedeného, co na to stroji bylo odmontoval, čili motor a udělal na to pořádnej rám..
+1 
29.1.2024 Článek To dobře pamatuju, ta Commanda v Německu ve výprodeji i s el.starterem stála tenkrát polovinu toho, co "masseprodukcion" Hondy CB 750 Four a to celých 3500 marek a my jsme tu šíleli a přemotávali furt donekonečna 6 voltové alternátory ES-2, aby nám to aspoň utáhlo zapalování, když už to hovno svítilo..
28.1.2024 Článek
V době své největší slávy byl už Norton Commando suchá větev, která jen potvrdila, že Angláni pokud vůbec nezačali kráčet pozpátku, tak už hodně dlouho a intenzivně přešlapují namístě a aby se neutopili, "šlapou vodu" a to nejen ve stavbě motocyklů...
Sám už jsem dědek a tu éru jsem zažil takříkajíc on-line, nikoli z doslechu a tak jako každý jiný v té době majitel ES-2, jsem na Commando koukal jako na zázrak a byl ochoten pro jeho získání prodat i dokonce svojí vlastní ledvinu...
Nakonec se mi to podařilo i bez toho a dostal jsem do rukou Interstat černé barvy na papírech půllitra, neb to byl pašung...a před listopadem jsem znal skoro všechny ty pošuky na "velkejch motorkách" všech značek a nebylo jich víc, než 100, ale žádného, který měl Commando z Tuzexu...
"Ábr das ist néchste zache!

To moje jelo pěkně, byl to při tom zvětšeném hubraumu, snížené kompresi a čtyřech kvaltech taková "gummi Kuh", jako BMW 75/5, jen se to líp vodilo a nehoupalo se to tak, ale ty dvě kila to jelo i když moji kamarádi s úšklebky tvrdili, že tomu tachometru nemůžu věřit, ten že ukazuje stejně, jako ten malý ampérmetr na ES-2 jedině tak "směr větru na Aljašce".
Zůstala mi z toho doma ještě hromada dobových prospektů a novin. článků.
Ale už v té době bylo i nám jasné, že to je "suchá větev" a že anglický motocyklismus nezachrání ani ta poslední motocyklová naděje Britského impéria, kterou byl 3-válec BSA Rocket 3 a Triumph Trident, neb mají stejně zdegenerovaný DNA kód, jak mělo to chudera Commando. Ale přesto by se dalo o Commandu a věcech okolo něj debatovat celý večer...

Jedno je jistý a to, že je k nim potřeba přistupovat s takovou úctou a láskou, stejně jako k těm hezkejm holkám na těch prospektech, neb jsou to dnes staré babky a jako takové si ony oboje úctu zaslouží. V dobách svého mládí rozdávaly potěšení a protože se v tom veskrze zhovadilém světě dožily dnešních dnů, si rozhodně zaslouží o ně dobře pečovat a na ně a vše krásné s nimi prožité s láskou vzpomínat a věnovat jim zaslouženou pozornost a péči...

+4 
31.12.2023 Článek Tenhle je stroj, prapodivných tvarů byl inspirací Massimovi Laverdovi a konstruktérovi Luciano Zenovi v 60. letech k projektu Laverda 650/750, ze které se pak vyvinul ten famózní motocykl, v podstatě 1. opravdový superbike, jednu dobu při vytrvalostních závodech neporazitelná Laverda 750 SFC, sen všech motoraplů 1. poloviny 70 let... Jezdili na ní i takoví jezdci, jako Franco Uncini, Virginio Ferreari, Marco Lucchineli, Roberto Gallina, Nico Cereghini, Augusto Brettoni, Carlo Perugini a spousta jiných, mezi nimi i zde oblíbený Alan Cathcart...
+2 
25.10.2023 Článek redakce je značně nedůtklivá a ješitná a ten jejich "Jarda" zvlášť. A že o tom může povyprávět velice obšírně tvůj kamarád "gambalunga", který dostal taky dištanc s červenou kartou a to aniž by vůbec byla napřed použitá žlutá a aniž by kdy použil jediné sprosté, nebo urážlivé slovo. Je zřejmé, že jsou to přecitlivělí, samolibí mladíčci s rychlou erekcí a předčasnou ejakulací...
21.8.2023 Článek Zase učí Orla létat ?.

TOPlist