Zveřejněno: 10.07.2024 16:48,Kategorie: Dumka,Zhlédnuto: 715x,Komentářů: 3x,Hodnocení: 5.00 od 8 uživatelů
"Takový přístup jako měli lidi z První Kozí k úplně neznámýmu chlápkovi jsem ještě nezažil. "
Parta z První Kozí , sušické společnosti s ručením neomezeným
Dnes mám celkem jednoduchý názor , pro delší cestování na motorce potřebujete stroj jehož podstatou je výdrž,spolehlivost a nenáročná údržba , který v pohodě zvládne i nějaký off-road a jednoduchý na případné opravy kdekoli . Z čehož plyne ,že ideálem je obsah aspoň litr a kardan. Trvalo mi to asi dva roky než jsem se k tomuto poznání propracoval a za tu dobu si projel celý Balkán. Skončil jsem na klasice - BMW R 1100 GS , žádný elektronický číčoviny, pouze ABS a třikrát si projel Turecko od Istanbulu po Ararat.
Svého času jsem pošilhával i po Yamaze Super Tenere 1200 a taky po něčem z Moto Guzzi Stelvio.
U Yamahy mě odradil vzhled, čistě subjektivní věc , u Guzziny byl vzhled překrásný ,ale ta spolehlivost podle některých recenzí mi neseděla . A taky, proč to nepřiznat, u obou vyšší cena oproti GS. Prošel jsem si přitom spoustu stránek na webech a jenom slepý by si nevšiml častých zmínek o partě z První kozí ,co se živí pouze a jenom motorkami Moto Guzzi.
Když jsem se minulý měsíc vrátil z třetí a poslední cesty Tureckem ,trochu se dal do kupy, poslal jsem do Sušice email:
„Zdravím kluky do První Kozí ! Už aspoň dva roky bych se na vás rád přijel podívat , máte ssskvělé recenze , to se jen tak nevidí. Jsem od Šumperka a taky zarytý fanda do BMW ( starší GS i R) , ale přesto mám sen svézt se na Guzzině.
Myslíte si, že by to šlo s vámi domluvit ? “
Moc jsem si od toho nesliboval , ale asi za týden mi přistála odpověď: „Jasan, stačí zavolat a zareservovat si čas (kdy na Šumavě neprší ),na svezení tu máme pět šest motorek . “
Jukl jsem na předpověď počasí, vybral den kdy mělo být ok , a poslal vzkaz , že teda přijedu v úterý kolem 12. Na Google map mi to hodilo 346 km a čtyři a půl hodiny v sedle. Cesta Šumperk-Svitavy – H.Brod- Tábor –Písek – Strakonice – Sušice byla drbačka, dost oprav a staveb,navíc vedro. V půl dvanáctý ale tluču na nádvoří Volšovská 1224 dveře ,žíznivej jak velbloud a dost utahanej. Vlezu tam a ocitl se přímo ve větší dílně,kde nějaký maník cosi kutil na mašině, vpravo pak administrativa, což znamená jeden stůl s lejstrama a za ním nějaká dáma.
„Co pro vás můžeme udělat ?“, zahlaholila. Než bych něco vysvětloval ,dal jsem jí do ruky mobil s korespondencí já a Kozí , a zase lapal po dechu. Přelítla očima a pokračovala : „ Jo, víme o vás, co si vyberete?“ a odrecitovala šestimístný seznam. Nový Stelvio jsem odmítl , stejně tak Mandelo , a dal jsem přednost Moto Guzzi 85 TT . Jednak je lehčí , jednak si ho kluci z fóra Motorkari.cz dost chválili. Požádala maníka,aby Guzzinu přitáhl a nabídla mi kávu i něco k pití . S díky přijato ,navíc mi hodila ven do stínu křesílko,abych si mohl dát i cigárko.
Dopíjím v klidu kávu a klesá mi termostat , když se objevil sympatický plnovousáč,odhadem stoosmedesát , dal se mnou pár slov a zmizel na dílně. Můžem jít na to , maník mi předvede ovládání , ptá se co chci za mapu , chci „road“ ale dostanu „sport “ a odchází. Vyhrknu ,zda by mi nedal tip na trasu . „Jeďte doleva, projedete tři čtyři osady,pak odbočka na hrad Velhartice a oklikou kolem něho zase dál a vyjedete na hlavní. To by se vám mohlo líbit .“
Zůstávám sám jak kůl v plotě u Guzziny a otočím klíčem na „on“. Bliká to chvíli jak v Betlému ,počkám až se displej zklidní a mačkám start. V pohodě to chytlo a opatrně vyjíždím na hlavní. Pár minut si to ohmatávám , pak přidám a zjistím, že potvora má šest kvaltů, motor je pružný a dynamický a nahnat na displeji 130 není vůbec žádný problém. Sedlo v pohodě, řazení božské , brzdy nad očekávání, tlumiče to samé . Trochu si nemůžu zvyknout na řidítka, jsou asi stejně široký jak na GS , ale v zápěstí mi to nedělá dobře. Co mě dostalo , je perfektní ovládání motorky do zatáček , tahle ženská si vás zcela nenásilně dá do polohy,která jí sedí nejvíc a za pár chvil zjistíte, že to absolutně sedí i vám. Doleva,doprava, pozvolna nebo ostřeji , už to není motorka a jezdec, ale jeden kompakt ,který si může ledaco dovolit. Zvolňuji, blesklo mi hlavou, že položit motorku by mohl jenom naprostý jelen, který si neváží důvěry , kterou od těch lidí z PK dostal. Trvalo to asi necelou hodinku a já jsem si jí neskutečně užíval, abych zase zakotvil na nádvoří .
S díky vracím motorku, dostanu zase nabídku na kávu,pivo, beru minerálku a zase v klidu sedm minut zrelaxuji ve stínu na křesílku. Jsem více než spokojený , splnilo se mi velký přání projet se na Guzzině, stálo to za to . Jdu srovnat účty, z vousáče se vyklubal velitel firmy Honza Průcha. Dlouho to netrvalo, řek´ mi: „To je v pořádku , jsem rád, že se vám u nás líbilo , šťastnou cestu domů,kolik to máte dohromady , osmset? .“
Cestu zpátky volím na Strakonice a Prahu (111km) , celkem to šlo, jižní magistrála jakož takož, pak ale až na odbočku Hradec Králové doslova jebačka. Smrad,horko,kolony. S radostí padám z Matky měst a upaluji do východních Čech a vrchem přes Třebechovice, Kostelec , Žamberk a Suchý vrch do rodných Sudet. Na Sucháku si ještě srovnávám nájezdy do zatáček s GS se zážitky MT Guzzi a uznám, že Italka byla prostě lepší. Když dojedu domů, mám na tachometru 756km , skoro to vousáč Průcha uhodl. Shodím zpocený hadry, skočím do studený vody, jen to zasyčelo , natáhnu na sebe vyprané vonící triko a udělám si kávu.
Pak si zapálím, usrkávám kávu a přemýšlím.
Takový přístup jako měli lidi z První Kozí k úplně neznámýmu chlápkovi jsem ještě nezažil. Žádný kauce, žádný poplatky, žádný skenování dokladů nebo blbý otázky na koupi motorky. Pohoda, úsměv a ochota . Tak aspoň na dálku poděkování a přání , aby v Sušicích tahle parta z První Kozí ještě dlouho vydržela.
Jak se Vám líbil tento článek?
První Kozí je První Kozí, pohodoví kluci, mám od nich V85 Travel, max spokojenost,
vždy vyšli vstříct. Tam si opravdu člověk připadá pohodově a bez nějakých tlaků.
Jj, legenda První Kozí a Centrální Koza Honza.
V pondělí jsem tam kupoval Stelvio 100 a před 13 ti lety V 11 Rosso Corsa.
Tak to máme skoro stejně daleko, no já tam v neděli jel vlakem skoro celý den.
Nikde jinde bych si Guzzinu nekoupil!!!
Pohádka o nejlepším marketingu pro MG se OPĚT potvrdila....