PROFIL UŽIVATELE

L6L

Offline: 18.1.2022 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 47
Město: Miroslav
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Komentářů: 5x
Poděkoval: 2x
Založil témat: 5x
Napsal příspěvků: 62x
Body komentářů: 6 / 69
ID uživatele: 398230
Registrace: 28.9.2020

Adresa profilu:http://l6l.motorkari.cz (Sdílet)


Výfuk č. 7

aneb jak to vidí petrolhead, již dříve slíbený článek pro milovníky dehtu, mouru, šmíru a světového míru

Pro použití v motorkách musíme seznam dostupných stylových pertolhedích pohonů trochu probrat:

Předem mrtvé otodoxně nepřípustné jsou palivový článek, hybridní systémy viz a magnetická levitace!

Ve výběhu jsou pára, dřevo i svíti-plyn, stirling, cosi s krouživým pohybem, tohle je fakt pro fajnšmekry, navíc je to moc zašmodrchané, smrdí to fest, moc to nejezdí a nedělá kravál, kdo je navíc zvědavý na pšouky.

Vlastnosti plynových nebo spalovacích turbín předurčují užití v motocyklech, např. jejich hluk je ohlušující i při použití zeleného vodíku, opravdická bomba a ten báječný fofr. Jenom musíme počkat, co v Anglii vymyslí, tady v EU je to mrtvé brouk.

Dvou/čtyřtaktní, s přeplňováním i bez, zážehové, vznětové,  E100, B100, CNG, LNG, LPG, H2 trochu konzervativní nuda, popsaného mraky stránek a amoniak-sulfitový karamel výrazně oxidovaný.

Kouzlo výfuku č. 7 tkví v pochopení zažitých klišé, která už nějaký pátek neplatí pro e-motočistokrevníky:

Klišé č. 1 elektromotorka nemá budoucnost, cena elektriky roste jak otáčky kozího dechu (pomalu, ale jistě). Nechci být zlým prorokem: cena ropy bude jistě držet krok s elektřinou, při filozofické úvaze delšího časového horizontu, bude čím dál méně ropy, elektřina bude potřebná stále, tak není nad e-šemíka v maštali blízké budoucnosti. Pánové prominou a dámy jsou na e-moto zvyklé velmi rychle.

Klišé č. 2 elektromotorka není motorka, co to teda asi je? Motocykl s moderním pohonným ústrojím, který může a má už nyní i v budoucnu sloužit pod taktovkou akumulátoru při výtečné účinnosti, velmi nízkých provozních nákladech a několika užitečných vlastností (např. 1 hyje pr není jaksi v jízdní kinematice zaměnitelný u spalovacího a elektrického motoru, nulové provozní emise, málo vibrací, žádný puch a flíčky v garáži). Tím, že každá e-motorie táhne ihned a vždy s maximálním krouticím momentem téměř až do omezeného maxima rychlosti bez řazení, stačí e-skútry i e-motorky pohodlně do města i v parametrech, které mnozí elektrickým pohonem nepolíbení dosti nesmyslně haní. Elektrický zátah je něco hodně návykového, bacha na něj na bzučáka.

Klišé č. 3 elektromotorka je výmysl EU pro potlačení svobody spalování uhlovodíků nejen motocykly. O názory generace nových dětí, které budou na elektromobilitu v jakékoliv podobě zvyklé od mládí, jež budou na spalovací smrady srát z vysoka, nemám obavu. Nebude to vymýváním jejich mozků EU, ale prostým faktem, že elektromobilita v dlouhodobém výhledu je opravdu jedno z možných řešení nesrát si do vlastního hnízda. Mnozí namítnou: vždyť platíme spotřební daň, příroda si musí poradit! Iluze o spotřební dani neřeší životní prostředí, spotřební daň řeší zdraví lidí, jenže to se bez očištění životního prostředí nedá dosahnout... Na nutnou změnu se nesmí koukat dnešníma očima. Varovná je analogie nesmyslnosti spotřební daně při řešení nadužívání tabáku a alkoholu, ve spřátelené EU i marjány. Krátkozraké, ideálně ekonomické řešení není dlouhodobě udržitelné, ani při zastavení hospodářského růstu, naráží totiž na 2. termodynamický zákon o rostoucí entropii. Však oni nám zdraví pomocí pendreků dobrovolně do těla natlučou!

Klišé č. 4 elektromotorka je cenově nedostupná, tohle naráží na více logických předpokladů: každá sranda něco stojí, prachy budou a my nebudeme, vývoj nové technologie za to stojí, hospodárnější už z podstaty spotřeby energií, rekuperace vrací elektřinu do akumulátoru, v amortizačních kalkulacích musí člověk uvážit i daň z přepychu. Co teprve, když si e-motorku natolik zamiluju, že přestanu jezdit do práce, pak jen za zábavou a pro zábavu, to mě cena pořízení opravdu nezajímá, jako neexistující amortizace, a se svou jednou láskou chci i zemřít? Dále dosud nepochopený paradox: el. motorky srazí cenu elektřiny pro všechny, jelikož jsou s úhradou e-motorkářů nabíjeny převážně v noci, kdy je elektřiny nadbytek a nechává se jednoduše po zaplnění přečerpávacích elektráren bez užitku vyplýtvat. Za tuhle velmi přínosnou vlastnost si zaslouží dotace. Zodpovědný člověk si e-moto koupí i bez nich, i takoví jsou LIDÉ.

Klišé č. 5 elektromotorka nikam nedojede. Dle mého je honba za šíleným dojezdem a zrychlením trochu zbytečné PR, ale lidi jsou poživační lenoši, tak je toho potřeba využít. Pokud umožním snadnou výměnu a zrychlím nabíjení aku, tak dosáhnu neomezeného dojezdu (např. pro rozvážkové služby nepřímo tím, že průběžně dobíjím a měním několik málo modulů). Systémů je více, kdo chce pomyslet, může.

Klišé č. 6 elektromotorka je pro LGBT komunitu, tohle většinou prohlašují jedinci leštíci teplé výfuky, dál se raději rozepisovat nebudu, děkuji za pochopení.

Výfuk č. 7 má elektromotorka v uhelné elektrárně. Zde zvolám francouzské: Merde! Elektromobilita, ať už v jakékoliv podobě, bude v blízké budoucnosti sloužit k vyrovnání nepříznivých denních průběhů odběrů el. energie. Akumulačních elektráren není mnoho, ale v osobní elektromobilitě je obrovský skladovací potenciál. Podpora obnovitelných zdrojů elektřiny je velmi důležitá a jaksi nesouvisí s elektromobily (marginálně v celkové denní potřebě). Lokální zdroje + lokální odběry => menší devastace životního prostředí, tedy zájem všech myslících jedinců. Cenová politika podpory FVE v malém je na hlavu postavená. Nutí např. TUV nebo akumulátory, což je prasárna, pokud nemůžu dodávat přebytky do sítě v době vyšší potřeby sítě!!! Žádné nové Temelíny pro elektromobilitu nejsou potřeba! Komu není rady, tomu není pomoci, ještě že máme zájmové skupiny, které za nás myslí!

Závěr v duchu parafráze K. Čapka z jeho fejetonu Otázka či problém:

Nebudeme se hádat o skutečném přínosu elektromobility, ale můžeme pohovořit o problému přínosu elektromobility.

Důležitější než škarohlídnit na e-moto je neplýtvat, ukládat přebytky, zkrotit co nejvíce primární čisté zdroje a pokusit se dořešit termonukleární fúzi. Také přestat drancovat přírodu, více recyklovat, urychleně obnovovat přírodě blízké stanoviště, hledat lepší technologie. Řešit na motorkari.cz globální problémy smrtelně vážně může jen opravdový fanatik nebo lehce narušený jedinec. Jestli je to psychóza z odebrání hračky nebo jen lidská hloupost musí posoudit nejvíce zkušený odborník: čas. Gaussova křivka rozložení přirozné blbosti jasně dokládá, že hlukápů je na světě více... axiom:

Lidská hloupost a psychózy jsou požírači budoucího času elektromobility.

 

S úctou k přírodě L6L

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (5x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
L6L napsal 18.01.2022 v 22:28

Targusi!
Předpoklad ujetí MHD 1 Mm průměrnou rychlostí 20-40 km/h je nejméně 25 hodin, to smrdinká reklamou na dny plné mozkové menstruace, pardon, než více bystrý mozek vygeneruje knedlíků v masokostním prášku pro potřeby lakování karoserií.

Targus napsal 07.01.2022 v 19:31

Hahaha.
Návěs plny baterií, aby vydržel jet aspoň 200 km a pak 16 hodin na nabíječce.
A nejlepším vtipem bylo to nabíjení přes oběd.

Pokud to nebude mít SPOLEHLIVÝ dojezd min. 1000 km za KAŽDÉHO počasí a v jakémkoli terénu, je to zcela o ničem.

L6L napsal 04.01.2022 v 19:26

E-truck jedna z prvních vlaštovek:



Targusi, můžeš dštít jak je libo, jestli se ti uleví? Nevím. Vývoj jen tak lidská ... nezastaví!

L6L napsal 02.01.2022 v 00:36

Targusi, Targusi, kde brát elektřinu potřebnou na futrování akumulátorů jsem psal v článku, taktéž o prachách a matroš na nové rozvody elektrické energie pro e-motocykly, dobrá zamyslím se: to samé platí i pro e-auta a všechna hejblata na sekundátní články, výjma aku FVE, který má futrovat akumulátor jiného hejblata. Tvůj nástin problému s E-busy (velké E je záměrně) je ten samý, i když jsou větší, pokud mají mít nájezd po celé republice nebo Ivánkově EU, tak na to si musíme ještě počkat, ale pokud vykrývají projíždění ucpaného města, lze jim dobu i trasu přizpůsobit, tomu se říká optimalizovat s ohledem na již zjištěné provozní zkušenosti a lhaní výrobců, rozbor zde https://www.motorka...=clanky&cid=2653
Naštěstí systémů MHD je více a není nad E-bus s tykadly, setrvačníkem, stlačeným plynem, aj.
Surovinami k výrobě všeho a zdrojích energie jsem psal tady:
https://www.motorkar...=clanky&cid=2689
a s mírnou obměnou i tady:
https://www.hybrid.cz/nazor-odpady-energie-vyroba-motodoprava-a-elektromobilita/

Snad se obzory začouzené spalinami brzo rozplynou a začneš vidět v hezčích barvách

PS: a nečti příliš rychle, já si Kurta Vonnegut jr. nebo Borise Viana taky dávkuju dle předpisu termínů recyklovaného ministra zdravotnictví

Targus napsal 01.01.2022 v 13:03

L6L

To ani není o tuposti, jako o zamyšlení, odkud si eko-soudruzi představují sebrat elektřinu potřebnou na futrování akumulátorů.
A samozřejmě odkud chtějí sebrat prachy a matroš na nové rozvody elektrické energie, které nezkolabují při prvním zapnutí. Přitáhnout na dvůr nějakých 1500 ampérů pro jedno autobusové středisko asi nebude úplně jednoduché a úplně nejlevnější.

Kecy o "příležitostech" laskavě vynechej.

A o získávání surovin k výrobě aku a další potřebných nesmyslů raději vynecháme a budem o nich pilně mlčet.

L6L napsal 29.12.2021 v 00:13

Soudruh Targus nerozezná trojkolku od tanku , tak mu rád povím, kde jsem pracoval před 30 lety, ať je článek úplný
Úzkorozchodné vláčky pro vyvážení lignitu byly naftové. Vybírám perličky: některé brouzdaly po závěsné drážce a uzavřením výnosných provozů, kudy vláčky šmejdily, se ušetřilo mnoho ropných produktů pro pomázání Targuse. Zapřáhnout vola je jednodušší než vymyslet bezvadný e-bus, který konkuruje ropným bráškům se 100 letou historií, toš tak s perličkama. Shrábnou bezmyšlenkovitě dotace a nedomyslet následky dotační udržitelnosti. Co tím chtěl básník dosáhnot ve spojení s e-motocykly nechápu, ani nechci. Na škarohlídství jsem již několikrát reagoval a lidská tupost mě už nikterak nepřekvapuje.

Targus napsal 28.12.2021 v 00:02

K bájným fantaziím soudruha spisovatele asi tolik.
Letos na podzim jsem byl na jeden kalendářní měsíc převeden na náhradní práci do střediska, kde jsem pracoval před pětatřiceti lety.
Pár známých tam ještě zůstalo, takže prohodit pár slov u práce nebyl problém. Středisko provozuje asi padesát autobusů městské a příměstské dopravy. Z dotací zakoupilo dva kusy elektrobusů.

Vybírám perličky:

Když se mají oba autobusy dobíjet najednou, v celé provozovně se nesmí nic dělat na mašinách, které mají významnější odběr, jinak to vahodí hlavní jistič, případně vyrazí pojistku sekundárního jištění. Ano, provozovně nepostačuje jištění na 56 ampérů !!!!!!!!
Neumím si představit, jak by se tam mělo dobíjet nějakých 50 autobusů.

Elektrobusy jsou momentálně dražší na údržbu, než klasické autobusy. Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Na dílně je připraven jeden autobusový set akumulátorů, který je v pohotovosti, protože se neustále řeší problémy s životností a funkčností setů, které by teoreticky měly být ještě v záruce!!!

Guga napsal 22.12.2021 v 07:20

Dobře tý


TOPlist