PROFIL UŽIVATELE

L6L

Offline: 12.1.2021 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 46
Město: Miroslav
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Poděkoval: 2x
Založil témat: 2x
Napsal příspěvků: 26x
Body komentářů: 4 / -3
ID uživatele: 398230
Registrace: 28.9.2020

Adresa profilu:http://l6l.motorkari.cz (Sdílet)


Zimní opatření proti průvanu

Návod jak si doma vyrobit deflektor proti náporu studeného vzduchu do rozkoku. Jak se ubránit průvanu v chladném období. Jak se levně ochránit.

Návod je doporučením při vyjížďkách za chladných dnů, kdy může a nemusí táhnout nejen do rozkroku. Zkoušel jsem různé kombinace oblečení a různého clonění a nejlepší výsledek byl s doma vyrobeným, vzduchu nepropustným, velmi lehkým, anatomicky přizpůsobivým deflektorem proti náporu studeného vzduchu, který se pouze přisedne mezi jezdce a nádrž. Využil jsem obal z éšopové dopravy pro případné vrácení textilu: silnostěnný igelitový sáček na rubu byl černý a bylo ho možné po otevření zásilky znova velmi dobře uzavřít po vycpání extrudovaným plastem, asi tak ze třetiny objemu (viz fotografie). Výplň je sypaná, aby nápor větru při jízdě deflektor přitiskl k jezdci, tím se docílí ochránění choulostivých partií. Tento účelový prototyp jsem nikterak nezkrášloval, je vodě odolný, plave, za vlhka se jen odstředivou silou nebo utřením zbaví povrchové vlhkosti. Při pádu mi posloužil, coby náhodná polštářová vzpěra ochraňující nádrž před poškrábáním (ulomila se pouze stupačka a odřela se řídítka). Nevýhoda spočívá v jeho pouhém přisednutí, rád sviňa odletí... Pořizovací cena je ekologický přínos pro rozumné využití obalového odpadu, tzv. externalita odpadového hospodářství.

Pro tepelnou ochranu kolen jsem použil tří vrstev kvalitního textilu a nic moc. Jediné co zafungovalo bylo na civilní kalhoty (dojíždím do práce) navléct armádní švédská kaťata. Jsou neprůstřelná:o)  Nejsou, ale gatě jsou to z plachtoviny, navíc mají na lýtku obří kapsu a na koleni záplatu, do které jsem drobným vypáráním navíc vložil úplně zbytečně pevnou fólii, ale jistota je jistota. Podšívku mají velmi huňatou. Nevýhoda spočívá v jejich hmotnosti. Účelový model jsem nikterak nezkrášloval, možná a přípustná je batika, výšivka, nášivka, nepromokavý návlek s pacifistickým vzorem, aj.  Pořizovací cena je ekologický přínos pro likvidaci nevyužitých armádních zásob, asi tak do 700 Kč.

Pro ruce je nejlepší mít vyhřívané rukojeti, pokud nejsou, pomůže řídítkový štítek, pokud si nechcete zhyzdit svou milovanou motorku, tak doporučuju lyžařské rukavice s membránou, většinou jsou navíc vybaveny stěračem brýlí. Mě krátkoprstost donutila vyhnout se zimním motorukavicím, jelikož jsem se nechtěl chovat a vypadat jak rosnička s necitlivými konečky při přepínání blinkrů. Pracovní rukavice taky neobstály, nejenže nemají stěrače, taky zateplení kožených, ani pogumovaných mrazírenských není to pravé. Kdo by na motorce pracoval, že? Zde cena vychází mírně lépe pro kvalitní lyžařské (u mě nutnost, pro jiného inspirace) Hlavně v zimě pomalu a technická poznámka led i sníh moc rukavice nesedře.

Moto zimní obuv, tady se pouštím na velmi tenký led. Není nad kožené botisko, mám takové, ale není moto, je vysoké lovecké se zapínáním na Boa systém, který trochu zavazí kalhotám. Mají membránu i zateplení, ale i impregnovaná kůže mírně vlhne. Ceny jsou 6 tisíc a více, ale za 8 krát méně se dají pořídit zateplené gumáky i se šněrováním, ty vlhnou jen zevnitř a nejvíc při práci. Už mlčím, dnes jsem je byl vyzkoušet (viz foto zelených špiček) a bylo mi v nich opravdu dobře, jen patou bych velmi nerad brzdil. Inspiraci nikomu nedoporučuju, snad kolegům rybářům.

Petrův moto zdar!

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
L6L napsal 04.01.2021 v 23:18


TOPlist