Komentáře
Nalezeno 15 záznamů
13.1.2021 | Článek | V tom videu mě vážně nejvíc pobavil pan Lukáš. Například větou, že ač je duší ajťák, je i přesto příznivcem staré dobré benzínové koncepce ![]() Dále pronesl fakt výbornou hlášku, že Vespa Elettrica je na rozdíl od jiných výrobců elektroskútrů technologicky hotový produkt ![]() ![]() No a nakonec to zazdil tím, že Tesla musí na rozdíl od Vespy neustále updatovat firmware ve svých vozidlech a pokládá to za výhodu Vespy ![]() Ještě k aktuálním cenám Vespa Elettrica. U nás v ČR samozřejmě drahota jako obvykle, ale v Německu lze už teď sehnat novou v přepočtu za 160 tisíc Kč, tedy o 20-40 tisíc Kč levněji. Dále lidi hodně zajímá cena baterie, tak ta je v případě elektrické Vespy cca 50 tisíc Kč (jako náhradní díl). |
11.1.2021 | Článek | Jó Amerika, to je země neomezených možností ![]() Chudák malej, chtěl bejt vtipnej, ale moc se mu to nepovedlo ![]() Zde o něco více povedený vtip: https://www.autoweb.cz/pick-up-blokoval-nabijecku-nastvany-majitel-tesly-jej-proste-odtahl/ |
11.1.2021 | Článek | IvanDvoutakťák: Nemáš zač, rád dělám osvětu, pokud je o ní zájem ![]() Jinak ojetý elektrický skútr ve velmi slušném stavu se dá taky sehnat podstatně levněji, tedy do 100tisíc Kč. Mám na mysli například Eccity Artelec 125 a nebo Brammo Enertia+. Je fakt, že nabídka elektro-ojetin je v řádu jednotek kusů, a to většinou ze zahraničí. Spokojení majitelé zřejmě nemají důvod se svých elektromiláčků zbavovat ![]() |
11.1.2021 | Článek | Jsem asi ujetej, ale fascinuje mě, jak po designové, tak po technické stránce skládací elektrokolo UJET ![]() ![]() Více informací na stránkách: ujet.com |
10.1.2021 | Článek | Stadakk11: Díky moc za nabídku, ale asi bychom si s tvým kámošem moc nerozuměli, protože: 1) alkoholu neholduju 2) moje výlety s Victory budou 250-350km denně (max. 12h včetně přestávek na nabíjení) 3) už několik kamarádů s podobně výkonnými elektrostroji mám ![]() Výjimku bych byl ochoten udělat pouze v případě, že by ten tvůj kámoš: 1) minimálně 12h před jízdou nepil alkohol (během jízdy a nabíjení to považuji za samozřejmost) 2) byl by ochoten ujet se mnou minimálně těch 80km na elektřinu a strávit se mnou minimálně další 3h na nabíječce, vyplněných například debatou o elektromobilitě ![]() |
9.1.2021 | Článek | PEPEE01: Díval jsem se do katalogu náhradních dílů pro Vespu Elettrica a zámek sedla je ovládán mechanicky pomocí bovdenu. Podle mě tam dali tu 12V baterku jednak proto, aby ušetřili za DC převodník a za druhé proto, že nechtěli překopávat šasi použité z benzínové varianty a tak jim tam na tu baterku prostě zbylo ideální místo. ![]() Škoda že do té podlahy místo toho nedali jeden z modulů trakční baterie, tak jak to má uspořádané například můj elektroskůtr Peugeot E-Vivacity. Mohli tak dosáhnout nižšího těžiště a i to zadní kolo by pak třeba nebylo nutné zmenšovat na 11 palců. |
9.1.2021 | Článek | Stadakk11: Pokud tě zajímá můj roční elektro-nájezd tak: Renault Fluence Z.E. - 10000km Brammo Enertia+ - 3500km Peugeot E-Vivacity - 500km Co se týká Victory Empulse TT, tak jelikož jí mám teprve od podzimu 2020, moc jsem toho zatím díky počasí a Covidu nenajel, ale plánuju od letošní sezóny najet ročně cca 5000km. A jak už jsem psal v recenzích u svých elektromotorek, pořídil jsem si tu Victory právě proto, abych mohl pohodlněji a rychleji (oproti svým ostatním elektromotorkám) cestovat po celé ČR. A ne každá cesta přece musí ten samý den začínat a končit na stejném místě nebo jo? |
9.1.2021 | Článek | IvanDvoutakťák: Zázračná lithiová baterie zatím nebyla vynalezená, jinak by jí už všichni elektromobilisté měli ve svých vozidlech ![]() Vývoj jde samozřejmě neustále dopředu, ale každá technologie má nepochybně svoje limity. Proto se v posledních letech často skloňuje tzv "solid state" baterie, která by tyto limity zase posunula o něco dál. Také jsou již ve vývoji takzvané hybridní baterie, kdy část baterie je standartního principu a druhá část funguje na principu kondenzátorů. Rychlým nabíjením se nabijí kondenzátory a ty pak už během jízdy přelévají svou energii do zbytku baterie. Popisuju to jako laik, ale odborné články lze vyhledat na internetu. Dále se nyní někteří výrobci elektromobilů snaží zvýšit výkon DC rychlonabíjení tak, že místo aby zvyšovali nabíjecí proud, zvyšují místo toho napětí trakční baterie (800V oproti 400V dnes používaných). V každém případě aby baterie zvládaly rychlonabíjení, je pro to bezpodmínečně nutné, aby měly aktivní tepelný management (chlazení nebo zahřívání baterie na optimální teplotu cca 25 stC). Toto má v současné době nejlépe vyřešené Tesla u svých elektromobilů, ale i ostatní výrobci se v této oblasti stále zlepšují. Požár elektrického vozidla může nastat z následujících důvodů: 1) porušení obalu některého ze článků baterie umístěných v ochranném pouzdru pod vozidlem, například z důvodů fatální dopravní nehody 2) selhání elektronické ochrany baterie během nabíjení, kdy se články baterie zahřejí na víc než únosnou teplotu a poruší se jejich obal 3) zkrat v nízkonapěťové 12V elektroinstalaci Vzhledem k tomu, že pouzdro, které je většinou umístěné v podlaze vozu a je součástí boční nárazové struktury, je dimenzované tak, aby při běžných nehodách nebylo vůbec porušeno, dále též elektronika ovládající nabíjení trakční baterie má spoustu kontrolních mechanismů, dochází k požárům elektromobilů z prvních dvou důvodů kupodivu velice zřídka. Například u tak profláknutého případu řidiče z Rakouska, jehož Tesla po nárazu začala hořet, takže hasiče nenapadlo nic jiného než jí z bezpečnostních důvodů ponořit do kontejneru s vodou se po ukončení celé akce na vrakovišti zjistilo, že trakční baterie nehořela a její obal byl zcela neporušený. To samé platilo i v případě u nás v ČR zveřejněného případu, kdy sice hořelo hybridní vozidlo, ale také ne z důvodu požáru trakční baterie. Dále je z oblasti elektromotorek velice známý případ požáru elektromotorek ze seriálu MotoE, kdy shořely všechny stroje zaparkované přes noc v depu. Ani v tomto případě však požár nevznikl od trakční baterie. Ještě bych se vrátil k té elektrické Vespě, respektive k elektroskůtrům všeobecně. Dle mého názoru a na základě několikaletých zkušeností s elektroskůtry Vmoto Emax a Peugeot E-Vivacity si myslím, že pro vyloženě městský elektroskůtr je ideální varianta následující: maximálka 90-100km/h výkon 6-10kw dojezd 80-100km vyjímatelné baterie cena do 150tisíc Kč Výše uvedené body splňuje například elektroskůtr Super SOCO Cpx. Vespa Elettrica sice několik těchto požadavků nesplňuje, ale i tak si myslím, že je to do města docela použitelný elektroskůtr. Důstojný nástupce mého Peugeota E-Vivacity by to byl zcela určitě:) |
8.1.2021 | Článek | Já jsem se snad vyjadřoval k nabíjení proudem 200A? Jak to souvisí s elektrickou Vespou? |
8.1.2021 | Článek | Takovéhle funkční, jednoduché a levné řešení si renomovaní výrobci přece nemohou dovolit. Z čeho by pak byly živy jejich servisy?![]() Příklad: 24/12V DC převodník na Peugeot E-Vivacity stojí jako náhradní díl cca 15000 Kč!! ![]() |
8.1.2021 | Článek | Moc hezký veterán, a co takhle vyzkoušet si též modernější dopravní prostředek v podobě elektrokola?![]() |
8.1.2021 | Článek | Super je to, že Piaggio, jakožto jeden z mála tradičních výrobců motocyklů, konečně nabídl svým zákazníkům alternativu v podobě elektrického pohonu. Je jasné, že ani tento elektroskůtr není dokonalý a má v konkurenci ostatních výrobců elektroskůtrů ještě co dohánět. Ale i přesto je to velmi slušný počin a to se musí ocenit:) |
8.1.2021 | Článek | Zapátral jsem na netu a zjistil jsem, že ta elektrická Vespa má nejenom lithiovou trakční baterii sloužící k pohonu, ale ještě k tomu 12V olověnou baterii pro napájení palubních systémů. Inu zkušeností s benzínovými skůtry se italští inženýři nechtěli jen tak vzdát. ![]() ![]() -1 |
7.1.2021 | Článek | Za mě jednoznačně Vespa Elettrica, ikdyž má horší parametry a vyšší cenu. ![]() Jen škoda toho menšího zadního kola a zbytečného víčka nabíjecího kabelu. Jinak super:) -1 |
18.9.2020 | Uživatel | Zdravím. Mohl bych se připojit do skupiny Green Riders? Myslím že mám podobný názor na spoustu věcí, které jsem četl v recenzích na tvé elektroskůtry. Karel |