PROFIL UŽIVATELE

e-Kája

Offline: Včera v 21:29 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 46
Město: Praha
Lokalita: Praha
Napsal příspěvků: 23x
Body komentářů: -2 / -2
ID uživatele: 397518
Registrace: 17.9.2020

Adresa profilu:http://e-kaja.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 15 záznamů

13.1.2021 Článek V tom videu mě vážně nejvíc pobavil pan Lukáš.
Například větou, že ač je duší ajťák, je i přesto příznivcem staré dobré benzínové koncepce
Dále pronesl fakt výbornou hlášku, že Vespa Elettrica je na rozdíl od jiných výrobců elektroskútrů technologicky hotový produkt
No a nakonec to zazdil tím, že Tesla musí na rozdíl od Vespy neustále updatovat firmware ve svých vozidlech a pokládá to za výhodu Vespy

Ještě k aktuálním cenám Vespa Elettrica. U nás v ČR samozřejmě drahota jako obvykle, ale v Německu lze už teď sehnat novou v přepočtu za 160 tisíc Kč, tedy o 20-40 tisíc Kč levněji. Dále lidi hodně zajímá cena baterie, tak ta je v případě elektrické Vespy cca 50 tisíc Kč (jako náhradní díl).
11.1.2021 Článek Jó Amerika, to je země neomezených možností
Chudák malej, chtěl bejt vtipnej, ale moc se mu to nepovedlo
Zde o něco více povedený vtip:
https://www.autoweb.cz/pick-up-blokoval-nabijecku-nastvany-majitel-tesly-jej-proste-odtahl/
11.1.2021 Článek IvanDvoutakťák:
Nemáš zač, rád dělám osvětu, pokud je o ní zájem
Jinak ojetý elektrický skútr ve velmi slušném stavu se dá taky sehnat podstatně levněji, tedy do 100tisíc Kč. Mám na mysli například Eccity Artelec 125 a nebo Brammo Enertia+.
Je fakt, že nabídka elektro-ojetin je v řádu jednotek kusů, a to většinou ze zahraničí. Spokojení majitelé zřejmě nemají důvod se svých elektromiláčků zbavovat
11.1.2021 Článek Jsem asi ujetej, ale fascinuje mě, jak po designové, tak po technické stránce skládací elektrokolo UJET

Více informací na stránkách: ujet.com
10.1.2021 Článek Stadakk11:
Díky moc za nabídku, ale asi bychom si s tvým kámošem moc nerozuměli, protože:
1) alkoholu neholduju
2) moje výlety s Victory budou 250-350km denně (max. 12h včetně přestávek na nabíjení)
3) už několik kamarádů s podobně výkonnými elektrostroji mám

Výjimku bych byl ochoten udělat pouze v případě, že by ten tvůj kámoš:
1) minimálně 12h před jízdou nepil alkohol (během jízdy a nabíjení to považuji za samozřejmost)
2) byl by ochoten ujet se mnou minimálně těch 80km na elektřinu a strávit se mnou minimálně další 3h na nabíječce, vyplněných například debatou o elektromobilitě
9.1.2021 Článek PEPEE01:
Díval jsem se do katalogu náhradních dílů pro Vespu Elettrica a zámek sedla je ovládán mechanicky pomocí bovdenu.
Podle mě tam dali tu 12V baterku jednak proto, aby ušetřili za DC převodník a za druhé proto, že nechtěli překopávat šasi použité z benzínové varianty a tak jim tam na tu baterku prostě zbylo ideální místo.
Škoda že do té podlahy místo toho nedali jeden z modulů trakční baterie, tak jak to má uspořádané například můj elektroskůtr Peugeot E-Vivacity. Mohli tak dosáhnout nižšího těžiště a i to zadní kolo by pak třeba nebylo nutné zmenšovat na 11 palců.
9.1.2021 Článek Stadakk11:
Pokud tě zajímá můj roční elektro-nájezd tak:
Renault Fluence Z.E. - 10000km
Brammo Enertia+ - 3500km
Peugeot E-Vivacity - 500km

Co se týká Victory Empulse TT, tak jelikož jí mám teprve od podzimu 2020, moc jsem toho zatím díky počasí a Covidu nenajel, ale plánuju od letošní sezóny najet ročně cca 5000km. A jak už jsem psal v recenzích u svých elektromotorek, pořídil jsem si tu Victory právě proto, abych mohl pohodlněji a rychleji (oproti svým ostatním elektromotorkám) cestovat po celé ČR. A ne každá cesta přece musí ten samý den začínat a končit na stejném místě nebo jo?
9.1.2021 Článek IvanDvoutakťák:
Zázračná lithiová baterie zatím nebyla vynalezená, jinak by jí už všichni elektromobilisté měli ve svých vozidlech

Vývoj jde samozřejmě neustále dopředu, ale každá technologie má nepochybně svoje limity. Proto se v posledních letech často skloňuje tzv "solid state" baterie, která by tyto limity zase posunula o něco dál. Také jsou již ve vývoji takzvané hybridní baterie, kdy část baterie je standartního principu a druhá část funguje na principu kondenzátorů.
Rychlým nabíjením se nabijí kondenzátory a ty pak už během jízdy přelévají svou energii do zbytku baterie. Popisuju to jako laik, ale odborné články lze vyhledat na internetu.
Dále se nyní někteří výrobci elektromobilů snaží zvýšit výkon DC rychlonabíjení tak, že místo aby zvyšovali nabíjecí proud, zvyšují místo toho napětí trakční baterie (800V oproti 400V dnes používaných).

V každém případě aby baterie zvládaly rychlonabíjení, je pro to bezpodmínečně nutné, aby měly aktivní tepelný management (chlazení nebo zahřívání baterie na optimální teplotu cca 25 stC). Toto má v současné době nejlépe vyřešené Tesla u svých elektromobilů, ale i ostatní výrobci se v této oblasti stále zlepšují.

Požár elektrického vozidla může nastat z následujících důvodů:
1) porušení obalu některého ze článků baterie umístěných v ochranném pouzdru pod vozidlem, například z důvodů fatální dopravní nehody
2) selhání elektronické ochrany baterie během nabíjení, kdy se články baterie zahřejí na víc než únosnou teplotu a poruší se jejich obal
3) zkrat v nízkonapěťové 12V elektroinstalaci

Vzhledem k tomu, že pouzdro, které je většinou umístěné v podlaze vozu a je součástí boční nárazové struktury, je dimenzované tak, aby při běžných nehodách nebylo vůbec porušeno, dále též elektronika ovládající nabíjení trakční baterie má spoustu kontrolních mechanismů, dochází k požárům elektromobilů z prvních dvou důvodů kupodivu velice zřídka. Například u tak profláknutého případu řidiče z Rakouska, jehož Tesla po nárazu začala hořet, takže hasiče nenapadlo nic jiného než jí z bezpečnostních důvodů ponořit do kontejneru s vodou se po ukončení celé akce na vrakovišti zjistilo, že trakční baterie nehořela a její obal byl zcela neporušený. To samé platilo i v případě u nás v ČR zveřejněného případu, kdy sice hořelo hybridní vozidlo, ale také ne z důvodu požáru trakční baterie. Dále je z oblasti elektromotorek velice známý případ požáru elektromotorek ze seriálu MotoE, kdy shořely všechny stroje zaparkované přes noc v depu. Ani v tomto případě však požár nevznikl od trakční baterie.

Ještě bych se vrátil k té elektrické Vespě, respektive k elektroskůtrům všeobecně.
Dle mého názoru a na základě několikaletých zkušeností s elektroskůtry Vmoto Emax a Peugeot E-Vivacity si myslím, že pro vyloženě městský elektroskůtr je ideální varianta následující:
maximálka 90-100km/h
výkon 6-10kw
dojezd 80-100km
vyjímatelné baterie
cena do 150tisíc Kč
Výše uvedené body splňuje například elektroskůtr Super SOCO Cpx.
Vespa Elettrica sice několik těchto požadavků nesplňuje, ale i tak si myslím, že je to do města docela použitelný elektroskůtr. Důstojný nástupce mého Peugeota E-Vivacity by to byl zcela určitě:)
8.1.2021 Článek Já jsem se snad vyjadřoval k nabíjení proudem 200A?
Jak to souvisí s elektrickou Vespou?
8.1.2021 Článek Takovéhle funkční, jednoduché a levné řešení si renomovaní výrobci přece nemohou dovolit. Z čeho by pak byly živy jejich servisy?
Příklad: 24/12V DC převodník na Peugeot E-Vivacity stojí jako náhradní díl cca 15000 Kč!!
8.1.2021 Článek Moc hezký veterán, a co takhle vyzkoušet si též modernější dopravní prostředek v podobě elektrokola?
8.1.2021 Článek Super je to, že Piaggio, jakožto jeden z mála tradičních výrobců motocyklů, konečně nabídl svým zákazníkům alternativu v podobě elektrického pohonu.
Je jasné, že ani tento elektroskůtr není dokonalý a má v konkurenci ostatních výrobců elektroskůtrů ještě co dohánět. Ale i přesto je to velmi slušný počin a to se musí ocenit:)
8.1.2021 Článek Zapátral jsem na netu a zjistil jsem, že ta elektrická Vespa má nejenom lithiovou trakční baterii sloužící k pohonu, ale ještě k tomu 12V olověnou baterii pro napájení palubních systémů. Inu zkušeností s benzínovými skůtry se italští inženýři nechtěli jen tak vzdát. To jsem u jiného elektroskůtru nebo elektromotorky ještě neviděl. Na ruhou stranu olověná baterka je určitě levnější než DC/DC převodník
-1
7.1.2021 Článek Za mě jednoznačně Vespa Elettrica, ikdyž má horší parametry a vyšší cenu.
Jen škoda toho menšího zadního kola a zbytečného víčka nabíjecího kabelu.
Jinak super:)
-1
18.9.2020 Uživatel Zdravím. Mohl bych se připojit do skupiny Green Riders? Myslím že mám podobný názor na spoustu věcí, které jsem četl v recenzích na tvé elektroskůtry. Karel

TOPlist