Komentáře
Nalezeno 34 záznamů
26.7.2024 | Článek | Shut up and take my money! |
17.7.2024 | Článek | Jo, problem je, ze mistni dealer Triumphu me vytrvale ignoruje. Prijdu tam, ptam se, chci s nekym mluvit, reknou, ze pro nekoho dojdou a deset minut nikdo nejde a ja bloudim po salonu sam. Kdyz to po pul roce zkusim znova, opakuje se to. Takze jsem na Triumph rezignoval, ocividne nejsem pro tuto znacku dost dobry ? |
17.7.2024 | Článek | Mě by víc zajímal ten tříválec v nějakém naháči. Každopádně se těším na budoucí recenzi! |
27.5.2024 | Článek | Tak "Z" byl napřed taky jenom jeden a dneska je to synonymum pro naháče od Kawy. Hornety budou naháče od Hondy, no. Já v tom nevidim nic špatnýho. |
16.5.2024 | Článek | To je všechno pěkný a ač velká část z toho co píšeš není pravda, výsledek je každopádně ten, že Evropa hospodářsky mizí z mapy. Ale protože celou Evropu zajímá jen jak nakrmit voliče většíma a většíma dávkama na všechno možné a dotovat to, co umřelo, protože to dotovaný nebylo, nemáme šanci se na výsluní vrátit. Čína místo toho poskytuje svým výrobcům úvěry, pomáhá jim s výstavbou továren, podporuje rozvojové technologické projekty atd. Zkus si postavit továrnu v Evropě. Nepostavíš ji dokud se ti nevyjádří 32 orgánů a patnáct organizací za ochranu střevlíka, kontrolu dopravy obcí na hranicích, lidé proti smogu a agentura na začlenění greendealu. Což je drahý. Takže z logiky nemůžeš vyrábět levně. A to je problém Číny nebo náš? Zrušili jsme levnou elektriku, nestaví se elektrárny, kebab proto zdražil na dvojnásobek, vyrobit ocel, auto, botu má dvakrát, třikrát větší náklady ne energii. V Číně ne, tam elektrárny jsou/staví. Je to chyba Číny nebo naše? EU už před dvaceti lety řekla, že cílem je doprava s nulovou emisí. Čína na to vsadila a začala se na to připravovat, evropské automobilky ne. Je to chyba Číny nebo naše? Ale máme tu ty lidský práva a živíme polovinu teroristů v Africe a na středním východě a tý druhý polovině poskytujeme azyl, bydlení, stravu a vodíme sem jejich rodiny za peníze, který by se radši mohly investovat do hospodářství. Je to lepší politika než ta co mají v Číně? Když chceš prodávat v Číně, musíš vyrábět v Číně v rámci holdingu nebo jiného spojení s čínskou společností, takže know how přineseš a legálně je sdílíš. Evropa nic takového po Číně nechce. Mě to přijde jako chytrý tah Číny a imbecilita Evropy. Je hezký nadávat na Čínu, ale je to blbost Evropy (naše), že je výhodnější koupit od nich než domácí značku. Ale jestli ti to pomůže v klidném spaní, Čína má obrovský demografický problém. Mizí levně pracující generace, generace lidí, kteří byli ochotni pracovat i za menší peníze, typicky ti co vyrostli za tvrdšího režimu. Stárne populace a nová generace nemá chuť pracovat za podmínek svých rodičů, resp. pracovat levně nebo vůbec. Dnes je levnější vyrábět ve Vietnamu, Filipínách, Indonesii atd., protože v Číně už lidská práce stojí skoro jak v Evropě. Proto plno značek všeho možného migruje výrobu z Číny. Kromě toho plno investorů čeká, jak to dopadne s Evergrandem, protože to ukáže, jak moc se dá věřit investicím do čínského hospodářství. |
14.5.2024 | Článek | A víš co tam dávaj k hranolkům? Majonézu! Sám jsem viděl jak to v tej sr...e máchaj! |
3.5.2024 | Článek | to jandaxx: ono je to právě o pojmech a dojmech. Pokud mluvíš o "záruce" tak používáš pojem, který má ten obsah, že pokud se objeví rozpor mezi stavem jaký je (koupils) a tím jaký má být (co ti slíbili) tedy slovy "starého" OZ si zboží nepodrželo vlastnosti sjednané nebo obvyklé, máš bez dalšího právo na opravu/výměnu. Dnes záruka s tímhle obsahem není, pokud si to s prodávajícím neujednáš - ze zákona už není, byla a už není. To co popisuješ (aspoň se domnívám) jako "základní záruku" není záruka, ale odpovědnost prodávajícího za vady uplatnitelná po dobu 2 let od koupě (předání). Což je právně jiný institut než "záruka" a míchání dvou pojmů, byť můžou mít stejný výsledek, prostě není dobře, protože mají jiný obsah, proces, práva, povinnosti stran jsou jiná atd. Takže zákonná záruka už prostě není, existuje jen smluvní záruka, kterou výrobci poskytují a typicky ji omezují např. kilometry, časem, povinností používat autorizovaný servis, dodržovat servisní intervaly apod. Vedle této smluvní záruky je zákonná odpovědnost za vady, jak jsem popsal shora. Na stejném principu fungují i rozšířené záruky - pokud zaplatíš částku takovou a makovou a zavážeš se dodržovat podmínky, které ti nabízí, zavazují se výrobci k určité službě (servisu, opravě zdarma atd. - zavazují se, že motorka bude fungovat). Podstatou diskuze je výměna názorů, nejlépe ale podložených fakty, důkazy, argumenty. Diskuze ale vyžaduje po obou stranách snahu porozumět a přijmout možnost, že druhá strana může mít pravdu. Tohle vlákno je v poho až na výstřel od Emánka |
3.5.2024 | Článek | to jandaxx: ve starém OZ byla zákonná záruka 2 roky. V NOZu se zákonná záruka vypustila a výkladem se dovodilo, že něco jako záruka existuje nadále. Po poslední novele, někdy v roce 2021 nebo 2022 se zákonná záruka - tedy závazek prodávajícího, že věc si po stanovenou dobu podrží dohodnuté nebo obvyklé vlastnosti - zrušila úplně a nahradila se právem spotřebitele (protože je to v pododdílu upravujícímu právo spotřebitele § 2158 a násl.) vytknout vadu, která se na zboží objeví ve lhůtě 2 let od převzetí. Takže záruka už není, ale jedná se úpravu odpovídající vadnému plnění, kde je prodloužená lhůta na dva roky. Stalo se to úpravou ust. § 2165 odst. 1, kde je shora uvedené napsáno. Zákon prostě dává spotřebiteli do ruky nástroj, kterým může legálně vytknout vadu, která se objeví na zboží ve lhůtě dvou let od převzetí. Ale není to "záruka", která automaticky dává spotřebiteli právo na opravu/nové zboží. Pokud ti prodávající slíbí záruku, je to jeho rozhodnutí a záruka (ať už je to cokoliv protože i nároky ze záruky mohou být různé, podle toho co se ve smlouvě dohodne) běží dle podmínek, které si strany dohodnou. Jako třeba "Záruka na prorezivění kapoty 5 let" a pod. A vzhledem k tomu, že záruka je v takovém případě smluvní, řídí se pravidly smlouvy, takže může být např. podmíněná tím, že vozidlo (mixér, vodní lyže) budeš servisovat jen v autorizovaném servisu (protože ti mohou rušit za kvalitu jen, když mají pod kontrolou náhradní díly a zachování předepsaných úkonů). To emánek27: já se s ním přeci nehádám, diskutujeme. A jandaxx je, pokud zatím mohu soudit co ho tady na fóru potkávám, jeden z těch rozumných, co se snaží argumentovat a odůvodnit svůj argument a ne jen hlásat svou jedinou svatou pravdu. |
2.5.2024 | Článek | To jandaxx: jestli se nepletu, tak dvouleta zaruka je ze zakona jen na spotrebni zbozi zakoupene fyzickou osobou nepodnikatelem. Na vse ostatni je zaruka smluvni, ne zakonna, tj. Jen takova, jakou ti prodavajici da. No a protoze motorky nejsou spotrebni zbozi... |
20.3.2024 | Článek | 2stroke: přesně moje slova, to se vůbec nedá srovnávat s italskýma motorkama, britskýma motorkama nebo třeba rakouskýma motorkama! To byly vždycky etalony kvality a bezporuchovosti, uživatelské přívětivosti a podomácku opravitelnosti! DaliVFR: taky souhlasím! V moderní době by měl každý nově na trh vstupující výrobce povinně prvních 20 let vyrábět šmejdy, který lidi nebudou kupovat, když je koupí, budou na ně nadávat a opravovat je se vztekem v garáži, znovu vyvinout již vyvinuté technologie a postupy a teprve potom ho můžeme vzít na milost a nechat ho prodávat a vyrábět zboží, které si možná koupíme! Prostě nemůžeme dovolit, abychom kupovali motorky ze země, kde mají jinou formu centrálně řízené dotační ekonomiky vedené jedinou správnou ideologií, než máme my! To by bylo nestranické a popíralo by to všechno, v co tady věříme! Jakékoliv byť jen náznakem pozitivní informace o čemkoliv vyrobeném v Číně jsou projevem zrádcovství a lidé, co tyto informace šíří by měli být tvrdě postihováni! Stejně by měli být postihováni lidé, co si kupují tyto značky, např. CF Moto, Volvo, vozidla koncernu Volkwagen, koncernu Stellantis, Mercedes Benz, BMW, atd. neboť všechny tyto značky jsou zcela či částečně vlastněny čínským kapitálem, holdingy nebo kolaborují s Čínou sloučením s čínskými automobilkami, koupí zboží z Číny či dokonce výrobou v Číně. Slyšel jsem, že 80% oceli na vozech Škoda pochází z Číny! Žádám okamžité prošetření a zákaz prodeje těchto vozidel v Evropě, pokud na nich je jen gram zakoupený v Číně! Naprosto všechno zboží vyrobené v Číně by mělo být zakázáno, haněno a nepodporováno reklamou, recenzemi nebo články! Navrhuji, aby bylo z abecedy pro jistotu vyškrtnuto písmeno Č! |
7.3.2024 | Článek | Přemýšlím, že bych v létě koupil silnějšího naháče a tříválce mě lákají. Určitě si sjedu na Street triplu a na téhle mašině a uvidíme, jak to dopadne. I když 990 Duke se mi taky moc líbí. Díky za dobré zprávy a pěkný článek! |
6.2.2024 | Článek | Souhlasím s Joskou. Chápu, že se elektromobilita mnoha lidem nelíbí, ale je plno lidí, kteří s ní mají dobré zkušenosti a chtějí si proto přečíst něco o elektroautech, elektromotorkách, elektrokoloběžkách apod. a zjistit o nich něco, co neví, aniž by jim někdo v recenzi připomínal, že jsou dle názoru recenzenta na špatné straně ideologické barikády. Test se mi líbí, díky za něj. |
21.12.2023 | Článek | Diky za recenzi! Dobra prace! +2 |
12.10.2023 | Článek | Diky, Zajochu, chci si na ni na jare udelat vlastni nazor a svezt se. Tesil jsem se na tohle srovnani a doufal jsem ze se tam treba objevi i CF moto nebo 790 Duke, tech novinek je tenhle rok vic a o CF moto nemuzu moc infa najit. To Milan: Ne, muj avatar je obrazek draka z pohadky. To na slovensku nemate televizi nebo knizky s obrazkama? |
12.10.2023 | Článek | Pekny test. Me by zajimalo porovnani s CF moto 800NK. Cena, trida, nahatost, vaha td. sedi do teto skatulky. |