renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

David_4075

Offline: 16.10.2023 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 44
Město: Hevlín
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Napsal příspěvků: 2x
ID uživatele: 386252
Registrace: 27.4.2020

Adresa profilu:http://david_4075.motorkari.cz (Sdílet)


Jak jsem koupil 300 kilový autobus. :)) (VL1500)

Po 14 letech bez moto jsem koupil můj sen po kterém pokukuji už 10 let Konečně na něj byl čas a peníze... Článek je o tom jak jsem koupil, opravoval, upravoval a přicházel na různé "chyby až po to kdy je motorka dle mého.

Ahoj všem,

Rozhodl jsem se napsat článek o tom, jak jsem si pořídil motorku, která na první pohled vypadala dobře, a co vše se při postupném rozebírání a kontrolování ukázalo a dalo to na měsíc práce.

Taže vezmu to pěkně od začátku.

Poslední motorku jsem měl v roce 2006, Honda Fireblade 954RR. Užili jsme si spolu jednu sezonu, a pak jsem ji prodal s tím, že je na mě moc rychlá a já už na to byl moc opatrný. Plán byl koupit si něco klidnějšího. ALE, přišla nová přítelkyně, nová práce, poté odjezd pracovně do Finska, a po motorce jsem se začal koukat zase až po návratu do ČR ve 2010. A tenkrát jsem se zamiloval do Suzuki Intruder VL1500, řečetl jsem snad všechno co šlo. Avšak přišla svatba a děti..................... a pááák dlouho nic, jen čtení všeho možného o mé vysvěné VL1500, porovnávání s VNkama, Shadow, Wild star, Midnight star, atd atd... Ale stále mi nejlíp vycházelo VL1500, krásná velká, kardan... A pak to přišlo! Koronavirus, propuštění z práce k 31.3.2020, hezké odstupné, 41 let na krku, tak si říkám teď, nebo nikdy. A začal jsem koukat po inzerátech. Našel sem krásný kousek v Brně, žluto/bílá rok 1999, cca 120.000,-Kč. Korona, nikam se nesmělo, takže jsem jen koukal po inzerátech a stále mi nejlíp vycházela ta brněnská. Tak jsem se 5.5. rozhodl na ni jet podívat... Ráno volám do bazaru, že se chci přijet podívat na motorku, a zda mají normálně otevřený, že prý ano, tak říkám super, za chvíli jsem tam a pán, že na jakou motorku? Říkám na to VLko, ahaaaaa tak to se akorát prodalo, kolega jel dělat evidenčku... :/// tak jsem si říkal, pitomče, kdyby jsi tak dlouho nepřemýšlel.... po 15 minutách smutku jsem začal koukat po jiných inzerátech... a narazil jsem na bazošu, ano na bazošu :))) na jednu motorku taky z Brna, za podstatně nižší cenu, ale vůbec se mi nelíbila barva, ale cena byla 85.000,- Kč, stejný rok, téměř stejná výbava. Nemeškal jsem a pánovi hned zavolal a domluvili se, že se přijedu podívat hned... říkám, ženě, obleč se a jedeme do Brna, že prý co tam, říkám, jedeme se podívat na motorku.... TY to myslíš vážně s tou motorkou??? říkám, ANO, oblíkej se a jedeme.

Přijeli jsme do Brna na danou adresu, pán nám ukázal motorku v garáži, obešel jsem ji, nastartoval ji (studenou) chytla hned... na první pohled vypadala super... sedl jsem si na  ni a těch 320 kg bylo sakra cítit, při manipulaci na místě hodně...  tak jsem odjel s tím že mu do pátku zavolám kdy si pro ni přijedu, ne jestli, ale kdy.

Přijel jsem domů, zavolal kamarádovi co má víc zkušeností s motorkama, aby jel pro ni se mnou (a taky proto, že momentálně nemám řidičák na Ačko.), domluvili jsme se, že v pátek pro ni hned zajedeme. Tak jsem zavolal pánovi do Brna, že ji kupuji a v pátek pro ni přijedu. (Říkal jsem si za tyto prachy, kdybych do ní měl dalších 20 vrazit, tak jsem pořád ušetřil...)

Přišel pátek, s kamarádem jsme jeli do Brna, pro mou vysněnou motorku... přijeli jsme k pánovi, vše proběhlo v pohodě, smlouva, plná moc, peníze, odjezd... kamarád mi ji přivezl do garáže... (v mezičase jsem se svezl pár kilometrů na asfaltové polňačce, abych věděl co jsem koupil :))), a ovládání za jízdy je super... na pondělí jsem si domluvil jiného kamaráda který mi ji odvezl na evidenčku, abych mohl přihlásit... Přihlásil jsem a pak to začalo... Na první pohled byla krásná, jen ty barvy, ale byl jsem smířený s tím, že tuto sezonu to tak nechám a po sezoně se uvidí...

Má nádherný zvuk... jen škoda že na evidenčce mi řekli, že technickou to nikdy neprojde...byť minulý majitel tvrdil, že nikdy neml problém...tak mě asi čeká shánění originál výfuků, kvůli technickým, nebo pořídit jiný homologovaný laďák.

První šli dolů kufry, když jsem zjistil jak jsou špinavý, atd... + fleur de lis ze sedadla... z kufru jsem je taky sundal, vyčistil a nastříkal černou barvou na kůži...

Předtím jsem je nefotil, nějak mě nenapadlo že budu ukazovat rozdíl někde. :)))

Další na řadu přišel zadní kufr...

Po naprosto amaterském snažení dopadl takto:

A předcházelo tomu, kytování, broušení a broušení, a zase to broušení, pak plnič, a opět broušení, a broušení... pak černá, a pak vymyslet jak ten valknut tam vymyslet, ale nakonec se podařilo. Viz fotky níže:

Takže kufr hotov... pak jsem se pustil do sundávání samolepek... na "nádrži", krytech, blatnících.... no hodně rychle jsem skončil když na prvním krytu mi s lepidlem po samolepce šla i oranžová barva dolů... při pohledu z blízka jsem zjistil že je to bez vrchního laku a natírané snad štětkou (opravdu tam ty tahy štětkou byly vidět..), takže další nezbytný krok by urychlit lakování před touto sezonou (naštestí díky koroně a zkouškám až 15.6., mám spoooustu času. :D )

Díly nachystány na lak... a odjely...

Při sundávání zadních blatníků jsem zjistil další nemilé překvapení... K zadnímu světlu a blinkrům, vede 6 drátů... ale ve svazku pod zadním blatníkem jich bylo snad 15... ledky v kufrech, ledka pod motkrokou, ledky všude :)))) takže si začneme hrát na elektrikáře... koumal jsem, který drát je potřeba, a který není... nakonec mi zůstalo jen těch 6 které byly potřeba. Ala jeké nemilé překvapení, když ze zadního světla vedou tři, červeno/žlutý, bílo/modrý a žlutý, ale na druhé straně v čokoládě je hnedý, žlutý a zelený :)))) taže bez elektrikářského vzdělání, jsem jel koupit nové kabely celou zadní elektroinstalaci předělal... byla to zábava, aspoň mi něco vyplní čas při čekání na řidičák. :)))

Elektrika hotová, díly na laku, tak začneem leštit... hned u řidítek jsem zjistil další zbytečné kabely, od řidítek, kde na koncích byly lebky s ledkama... pryč s nimi... objednal jsem nové gripy protože po sundání lebek s ledkami tam zůstaly díry... velice ve zkratce, odstraněna veškerá zbytečná kabeláž... a leštím a leštím... musím podotknout, že Autosol je super a má úžasné výrobky :)

Pak jsem došel ke kolům... oranžové lemy kol a písmena se k mé nově černé motorce nebudou hodit, pryč s nimi...

Není to tak jednoduché jak se zdá... :))) tento malinký kousek jsem sundával asi  minut, láme se to po milimetrech.... po "hloupé dotazu na facebooku, mi bylo doporučeno použít fén....

A šlo totéměř jako po másle...

Pak jsem pořídil stříbrnou "fixu" na písměna na kolech...

Pak už jen kosmetický detail:

Ne náhodou stejné jako mám vytetované na holeni... jména dětí v runách. :)

 

Úplně jsem zapomněl zmínit, to jak jsem si domů do vany přinesl celé plexi s tím že ho musím pořádně umýt...(manželka byla nadšená :D)... sundal jsem všechny šrouby a opěry, umyl a vyleštil, abych se nakonec rozhodl, že ho tam stejně nedám zpátky... i když možná, kdo ví, třeba až se budu chystat na dloooouhou trasu, tak ho tam dám, ale na cesty po ČR si myslím, že je zbytečné...

Nakonec jsem na boční kufry ještě dal znak Intruder co patří na "nádrž", původně tam byly výšivky, ale mě se tam víc líbil ten chromový znak a na nádrž jsem ho nechtěl, tak tady mi přišlo pro něj dobré místo.

Včera sem úúúplně náhodou narazil na to že vzduchový box nesedí na karburátorech a je tam úplně na volno... dneska jsem po konzultaci s kamarádem mechanikem opravil. :) Ano musím vše s někým konzultovat, protože nemám žádné zkušenosti s opravama motorek, ale pomalinku se učím...

No v podstatě vše hotovo... co jsem vynechal? Sedlo spolujezdce, hnědá část také přestříkána na černou, odstraněny všechny třásně a nesmysly... brzdy vyčistěny, brzdové kotuče také... vzduchový fitr v pořádku, olej v pořádku, baterka v pořádku, držák přídavných světel který byl chromovo/šedo/rezavý, je nyní po očištění a zinkovém spreji aspon stejné barvy, když už ne chromový... díly z lakovny by měli být doma po něděli, už se nemůžu dočkat až to celé zkompletuji.

Na spoustu detailů jsem určit zapomněl, bylo jich tam spousta, samolepky na plexi, na předkopech, na zrcátkách, odřené držáky blatníku, odstranění všech těchto zbytečností po předchozím majiteli... až si budu chtít kazit čistý vzhled motorky, tak svými vzpomínkami. :)

Noooo...teď už jen opravdu počkat na ty díly z laku, smontovat vše nazpět, a pak se jen učit na zkoušku, která bude 15.6.... pak po pár prvních kilometrech napíšu jak se tento majestátní 300 kilový autobus ovládá a jak se na něm jezdí...

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (7x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
Pepa004 napsal 26.06.2020 v 14:32

Kámo ..
Vidím že to máš pěkně a jasně srovnaný.
Bezva článek , líbí se mi jak to máš proložený i fotkama ,, je to jako bych tím procházel s tebou , bezva práce a počtení.
Mašina je skvělá ,ať ti dobře slouží

Čaukys napsal 20.06.2020 v 07:44

Ahoj,
s chutí jsem si tu story přečetl a držím pěsti ať to po všech těch peripetiích vyjde. Doufám, že napíšeš i příběh z technické. Těším se i na to jak bude mazlík vypadat v černé barvě, Intrudera jsem sedlal v minulých sezonách taky a naprostá spokojenost.

Lotmaj napsal 10.06.2020 v 17:48

tedy "klobouk" dolů .....držím palce

romel70 napsal 09.06.2020 v 07:56

Je dobře že nejseš jen spotřebitel ale o motce chceš taky něco vědět a dát jí do původní podoby. Krásnej parník!!!

Hondasl napsal 05.06.2020 v 13:32

Super. Krasny stroj. jen malinke varovani.. před garáží se motorka nikdy nesmí fotit !!

Dawes napsal 03.06.2020 v 16:36

až se ti podaří odstranit veškeré napadení tuzingářem domácím, bude z toho pěkná originální mašina Soudě podle fotek a čtení jsi šikovný kluk takže to nebude trvat dlouho a budeš jezdit na super pěkném parníku

David_4075 napsal 30.05.2020 v 19:44

Tak chyby a překlepy snad ostraněny.

Ondros napsal 30.05.2020 v 08:57

Pěkná práce
Jde vidět, že si ji užíváš i před samotným ježděním
Jsem zvědav na lakování a celkový výsledek

SlimM napsal 30.05.2020 v 07:42

Hezký článek. Jsem zvědavý na výsledek.
Jen škoda těch překlepů a chyb...


TOPlist