renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Sir_CHerokee

Offline: 22.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 39
Město: Ostrava - Hrabová
Lokalita: Ostrava Morav...
Body komentářů: 117 / 253
ID uživatele: 384050
Registrace: 7.4.2020

Adresa profilu:http://sir_cherokee.motorkari.cz (Sdílet)


Odpoledne v duchu retra - MG V7 Special

Mám rád retro motorky, klasiky apod. V zimě mi neunikla zpráva letošní novince od Moto Guzzi - nová V7 s větším motorem. Takže se jí chci podívat na zoubek...

Mám rád retro motorky, klasiky apod. V zimě mi neunikla zpráva o letošní novince od Moto Guzzi – nová V7 s větším motorem. Již v březnu tohoto roku jsem pak u místního dealera v Ostravě měl možnost obdivovat krásné křivky italské klasiky ve verzi Special. Motorka mi skutečně padla do oka. Pak ale přišel test Jindry Fáborského v pořadu Jednou stopou, který patří u nás k nejrespektovanějším moto recenzentům.

V testu byl Jindra spíše zklamán, což mě zaskočilo. Proto jsem se rozhodl, že si to musím zkusit sám a s dealerem v Ostravě (AMGmoto) se domluvil na půjčení nové V7. Text na dalších řádcích tedy bude vycházet z této mé zkušenosti a do jisté míry bude polemikou s recenzí na kanále youtube Jednou stopou. Dopředu avizuji, že nemám možnost srovnat přímo s minulou generací V7, která měla menší motor, na straně druhé můžu porovnat například s jednou ze svých motorek - MG V85 TT.

Se známým recenzentem se shodneme, že nová V7 Special patří designově k tomu nejpovedenějšímu, co aktuálně v této třídě na trhu je. O tom asi není sporu, jakkoliv je vzhled značně individuální záležitostí. S čím už ale nesouhlasím, je tvrzení, že motorka je malinká. Ono to tak Jindrovi možná přijde, když měří hodně přes 190 cm a v poslední době testuje především stroje jako je KTM 1290 Adventure, BMW RT1250 nebo Multistradu V4S, ale já jsem se se svými 182 cm na mašině nijak netísnil a to, že není větší nebo vyšší než předchozí generace mi rozhodně nevadí. Nebylo by dobré, kdyby motorky stále rostly podobně jako auta.

Největší kritiku ve zmíněném testu schytává motor a to zejména jeho výkon a spektrum využitelných otáček. Jen připomenu, že se jedná se o napříč uložený vzduchem chlazený dvouválec s válci do V/90° o objemu 853 ccm a výkonu 65 koní. Zarazilo mě, že Jindra ignoroval blikající kontrolku motoru a (ne)vesele testoval dále. V prvé řadě jsem si při své jízdě vyvrátil tvrzení, že „pod 3000 otáček motor nejede.“ Po městě je možné klidně jet předepsanou rychlostí na pátý převodový stupeň, motor točí kolem 2000 ot., neškube, jde plynule a celkem svižně reaguje na přidání plynu. Neprotestuje ani při 1500 ot. Do 110 km/h motorka zrychluje skutečně tak, jak bych od zmíněných parametrů očekával. Nad 110 km/h při razantním otočení plynové rukojeti se jakoby na půl sekundy zamyslí, je tam citelná prodleva, ale pak dále táhne předvídatelně a lineárně až k nepovoleným rychlostem, pro které ale primárně tento stroj není určený. Výkonovou špičku nemá, ale to u retro pohodlného naháče nebude rozhodující parametr.

V čem se shodneme, to je zvuk. Tady se asi podepsalo euro 5, zvuk nenadchne, ale ani neurazí. Připadá mi, že u V85TT je naladěn trochu jadrněji. Nic co by nevyřešil laděný výfuk, nicméně nebude asi úplně jednoduché dopasovat něco designově.

Druhý zásadní problém viděl Jindra Fáborský v určité nervozitě motorky a to jak ve městě, tak v zatáčkách. Mně to tak nepřišlo. Jistě, motor má specifický projev, klopný moment, vydává všemožné specifické zvuky, které někteří označují jako charakterní. Nicméně ve městě mi přišel celkový projev velmi kultivovaný, stroj je dobře ovladatelný, nebyl nervózní, plyn se dobře dávkuje, necítil jsem žádné kopance. Určitě pak nestraší, bez problému bych ji doporučil i málo zkušeným jezdcům, nebo těm, kteří se k motorkaření vracejí. V rozporu s tvrzením Jindry jsem se na jízdu nemusel zvlášť soustředit, již po pár desítkách minut jsem se na V7 cítil jako doma. Jízda byla naprosto plynulá. Jistě není stavěná na závodění a co nejrychlejší průjezdy zatáčkou, ale na pohodovou a pohodlnou jízdu podle mého názoru ideální.

To by tak asi bylo vše, co jsem chtěl napsat. Byla by škoda, kdyby se potenciální zákazníci nechali odradit po jednom testu.Nejlepší je si stroj osobně vyzkoušet. Již mnohokrát zmíněného Jindru nechci kritizovat, naopak, jeho práce si vážím, nejsme od sebe daleko věkově a ani tím, které stroje máme rádi, nicméně se domnívám, že v tomto případě měl dost možná motorku špatně zajetou nebo s cinklým motorem. Moje zkušenost byla ve výše zmíněných ohledech diametrálně odlišná.

 

Rostislav Gromnica

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (8x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
s4r napsal 19.10.2022 v 15:20

Díky za dojmy, uvažuji o ní ve variantě Stone.

Jindra kontrolku motoru zmínil, ale jak mu to dealer poskytl, tak to prostě jezdil.

A nemusíme chodit daleko, evidentně to bylo dealerovi totálně jedno, protože stroj v testu tady na motorkářích bude nejspíše ten samý, co testoval Jindra a kvalitativně je to tedy katastrofa, hází to na MG ne zrovna hezké světlo…

K167 napsal 03.07.2022 v 12:29

Moc pěkně napsané.
Já osobně v mnoha ohledech s Jindrou také nesouhlasím a upřímně řečeno, někdy mi to jeho hodnocení přijde až "podezřelé ".
Je dobře, že jsi to napsal, jak to vidíš Ty.

MarioV2 napsal 07.03.2022 v 09:36

Jezdím s V7 II, tedy ještě starý motor 744 cm3, ale již nová převodovka. Tato starší motorka je opravdu trochu menší (a to moc vysoký nejsem) ale je také lehčí. Natankovaná má pod 200kg! Bomba je nádrž na 22L, při spotřebě 4,5 až 5L je dojezd super. Ale co je spojuje, to je vzhled. Dizajn, to je nádhera. Vylepšil jsem ji pár doplňkama, hlavně podvozek potřeboval trochu poladit. Ve standardu je zadek až příliš tvrdý a to už nějakou dobu nejsem do-cent . Výkon nikoho opravdu nevyděsí a když není úplně studená, funguje na mašinu s kardanem se suchou spojkou opravdu přívětivě. Měl jsem kdysi Ducati ST2, a tam se člověk musel psychicky připravovat, že se jde projet. Nová V7 850 Classic je krásná mašina, vlastně si umím představit, že si i doma chodím dávat kafe do garáže. Dle testů funguje motor ještě lépe než starý "Heron" 744 cm3, jenom škoda toho zvuku. U starého modelu i s tovární výfukovou soustavou stojí za to. Stále více a více však pokukuji po V 85 TT. Přesedl jsem z velkého Baworáka a koně mi trochu chybí, poněkud jsem se podcenil. Nechápu jak jsem doteď mohl žít bez Guzzi, ano, není to BMW, ale má tu správnou dávku charakteru co mi jinde chyběl.

-Jandys- napsal 09.10.2021 v 02:54

Zdarec,tak jsem při pročítání článků došel až sem ?Moto Guzzi je mi velmi blízké, až přijde čas, chtěl bych nějakou i vlastnit Svezl jsem se na MG Grissu 1200 a byl z ní úplně unešen.Pak ještě na MG V9 bobber a ta mi doslova sedla.Těch pár kilometrů s ní rozhodlo a já věděl že jednou určitě bude.Tuhle klasickou jsem nejel ale věřím, že bude stejně dobrá jako její sestry Na Jindru taky občas kouknu ale mám to stejně jako ty, raději si moto půjčím a udělám si vlastní úsudek.Přece jenom jezdíme každý jinak a každému sedne to či ono.Dívám se že máš krásnou Jawku, no na té jsem taky ještě nejel,tak třeba se někde potkáme, kolama dolů a pěkný článek

Sir_CHerokee napsal 06.06.2021 v 13:52

Bezpochyby. Jen někdy je to problém. Nemají konkrétní typ na testování, takže si na to akorát sedneš, nebo popojedeš. Pak načteš testy...

hansdorf napsal 06.06.2021 v 08:03

Na odborné recenze se nesmíme dívat jako na absolutní pravdu, které podřídíme své rozhodování.

Nejlepší je ,jak už píší jiní, kus o který mám zájem si sám vyzkoušet a rozhodnout se podle sebe.

Targus napsal 06.06.2021 v 00:58

Mno..., udělal jsem si obrázek o testu, testovaném stroji i testujícím jezdci.
Motor s blikající kontrolkou, signalizující nějaký nedostatek na motoru asi nebude ten úplně nejlepší kus na testování, pokud mám zůstat slušný...

Co se týká designu, jako stylovka to vůbec není špatný stroj.

Sir_CHerokee napsal 05.06.2021 v 23:00

Není vůbec zač, netvrdím, že to je nejlepší motorka na světě, ale ve své kategorii beze sporu patří k nejhezčím a nejcharismatičtějším. Navíc tyto motorky nestárnou...

rapuork napsal 05.06.2021 v 22:15

Děkuji, že jste tohle napsal. Tahle motorka je fakt boží na pohled a je to charismatická Guzzi. Jsem staromilec a opravdu bych jí chtěl vyzkoušet. Měl jsem modrou Hondu CX 500 a prostě po letech se mi omrzela a pár koní navíc to chtělo. Nakonec jsem koupil XJR, ale teď mám brouka v hlavě ?

Milan1963 napsal 05.06.2021 v 21:16

Sir_CHerokee napsal 05.06.2021 v 17:39

Taky mě to zaskočilo. Navíc si pamatuju, jak nadšeně recenzoval minulou generaci.I proto jsem si to chtěl zkusit na vlastní pěst a dobře jsem udělal. Třeba to někomu pomůže.

HONDAB napsal 05.06.2021 v 16:37

Přesně jak říkáš,mohlo by to odradit spousty lidí od vyzkoušení této krásné motorky.Opomenutí svítící kontrolky motoru i když ji zaznamenal Jindra a pokračoval v testu bez adekvátní opravy,popřípadě aspoň diagnostiky motoru a vyřčení závady.To mě docela mrzelo,protože je jasný,že to má vliv na projev motoru.Známe z aut co to dovede.


TOPlist