PROFIL UŽIVATELE

_Kibo

Offline: Dnes v 08:18 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 43
Město: Znojmo
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Poděkoval: 2x
Založil témat: 3x
Napsal příspěvků: 8x
Body komentářů: 44 / 3
ID uživatele: 377394
Registrace: 20.11.2019

Adresa profilu:http://_kibo.motorkari.cz (Sdílet)


Meguro: Příběh značky, která stála u zrodu Kawasaki

Fascinující příběh značky Meguro, která hrála klíčovou roli ve vzniku jednoho z největších motocyklových gigantů – Kawasaki

Ahoj motorkáři!

Dnes se ponoříme do fascinujícího příběhu značky, která stála u zrodu jedné z největších legend motocyklového světa – Kawasaki. Věděli jste, že ještě před Kawasaki tu byla značka Meguro? Toto jméno je dnes známé jen opravdovým nadšencům, ale svého času hrálo zásadní roli ve vývoji japonského motocyklového průmyslu. Byla to značka, která nejen že položila základy, ale také ukázala směr, kterým se japonské motorky vydaly.

Pojďme společně prozkoumat, jak se z Meguro stala součást Kawasaki a jak toto spojení zanechalo stopu, která rezonuje dodnes.

Pod videem si navíc můžete stáhnout vyprávění ve formátu MP3, které si můžete pustit třeba během jízdy do práce a zpříjemnit si tak vaši cestu.

 

Počátky značky Meguro

Když jsem poprvé slyšel o značce Meguro, byl jsem překvapený, jak velký vliv měla na vznik Kawasaki. Možná vám Meguro zní trochu záhadně, ale v Japonsku kdysi znamenalo to, co pro nás Jawa nebo ČZ – tradici, kvalitu a pýchu na domácí výrobu.

Příběh Meguro Manufacturing Company začíná už ve 30. letech minulého století, kdy se Japonsko teprve začínalo seznamovat s tím, co všechno motorky dokážou. Meguro bylo tehdy jedním z prvních průkopníků, kteří viděli budoucnost na dvou kolech.

V roce 1937 začala společnost vyrábět motorky inspirované britskými stroji, především modely BSA. A to nebyla náhoda – Japonsko se tehdy učilo od nejlepších. Meguro nejen že tyto nápady přebíralo, ale dokázalo je přetvořit do něčeho jedinečně vlastního. Jejich stroje měly elegantní design, výkonné motory a pověstnou spolehlivost, která si rychle získala oblibu u japonských jezdců.

Během 40. let se Meguro stalo symbolem kvality a spolehlivosti. Jejich motorky byly robustní, odolné a perfektně seděly potřebám tehdejších japonských jezdců. Ať už šlo o městské ulice, venkovské cesty nebo náročné pracovní podmínky, Meguro bylo jasnou volbou pro každého, kdo chtěl stroj, na který se mohl spolehnout.

Fúze s Kawasaki

Na přelomu 50. a 60. let začaly pro značku Meguro přicházet těžké časy. Japonský trh se rychle měnil – motorky přestávaly být luxusem a stávaly se dostupným dopravním prostředkem pro širší veřejnost. Konkurence rostla, hlavně díky novým technologiím a ambiciózním hráčům, jako byla Honda, která dokázala nabídnout levnější a spolehlivé stroje.

Meguro, které se spoléhalo na tradiční konstrukci a výrobu, sice mělo silné jméno, ale začalo zaostávat v inovacích a financích. To byl moment, kdy do hry vstoupila Kawasaki Heavy Industries – společnost známá spíše pro svou výrobu lodí, letadel a těžkých strojů než pro motocykly.

Pro Kawasaki to byla obrovská příležitost. Vstup na motocyklový trh, který už tehdy vykazoval obrovský potenciál, jim mohl otevřít dveře do zcela nové oblasti. Meguro jim nabídlo něco, co sami neměli – zkušenosti s výrobou motorek, zavedené renomé a zákaznickou základnu na domácí půdě. Pro Meguro to zase znamenalo finanční záchranu a přístup k moderním technologiím, které Kawasaki dokázalo dodat.

Fúze proběhla v roce 1964 a znamenala zásadní přelom. Kawasaki přebrala výrobu, vývoj i obchodní aktivity, zatímco značka Meguro se stala součástí širšího portfolia. Výsledek? Spojení tradice a inovace, které nejen pomohlo oběma značkám přežít v tvrdém boji o místo na trhu, ale také vytvořilo základ pro budoucí úspěchy Kawasaki na globální úrovni.

Zajímavostí je, že první motocykly Kawasaki po fúzi stále nesly název Meguro, což ukazuje, jak velkou hodnotu měla tato značka v očích zákazníků. Trvalo několik let, než se Kawasaki stalo synonymem pro moderní, výkonné a spolehlivé motocykly, které dnes známe.

První společné modely

Když se Meguro spojilo s Kawasaki, bylo jasné, že půjde o něco velkého. A taky že ano. Výsledkem této spolupráce byly modely Kawasaki Meguro K1 a K2, které spatřily světlo světa na počátku 60. let. Tyto motocykly kombinovaly to nejlepší z obou značek – tradici a preciznost Meguro s technickým zázemím a ambicemi Kawasaki, které chtělo vybudovat globální motocyklovou značku.

Model K1 byl přímým odkazem na slavnou britskou BSA A7, která byla ve své době etalonem elegance a výkonu. K1 se inspiroval robustním designem a jednoduchou elegancí těchto britských strojů, což bylo přesně to, co tehdejší jezdci hledali. Srdcem motorky byl čtyřtaktní dvouválcový motor o objemu 496 ccm, který produkoval výkon kolem 28 koní. Na svou dobu to byl velmi schopný stroj, který si poradil jak s městským provozem, tak s delšími jízdami na venkově.

Když přišel model K2, posunul laťku ještě výš. Design byl uhlazenější a modernější, ale stále zůstával věrný inspiraci v britských motocyklech. K2 přinesl mírné technické vylepšení, které zlepšilo jízdní vlastnosti a pohodlí. Oba modely sdílely typický klasický vzhled s chromovanými detaily, kulatými světlomety a elegantním rámem. Byly to stroje, které nejen dobře jezdily, ale také skvěle vypadaly.

Je zajímavé, že oba modely byly v té době považovány za luxusní stroje a byly ceněné především mezi jezdci, kteří oceňovali spolehlivost a styl. Právě díky těmto modelům Kawasaki získalo první zkušenosti na motocyklovém trhu a začalo budovat svou reputaci jako výrobce výkonných a kvalitních strojů.

Vliv na moderní Kawasaki

Historie značky Meguro možná na první pohled zapadla, ale její dědictví je dodnes pevně zakořeněno v DNA Kawasaki. Nejlepším důkazem je slavná řada W, která se poprvé objevila na scéně v roce 1966 s modelem W1. A teď pozor – W1 byl přímým pokračovatelem modelů Kawasaki Meguro K1 a K2. Jinými slovy, bez Meguro by tato řada možná nikdy neexistovala.

Model W1 byl ve své době největším japonským motocyklem s dvouválcovým motorem o objemu 624 ccm. Přestože se inspiroval britskými motocykly, jako byla BSA, dokázal nabídnout spolehlivost a kvalitu, které začaly Kawasaki odlišovat od konkurence. Tento model byl významným milníkem – nejenže upevnil pověst Kawasaki jako výrobce výkonných a spolehlivých motocyklů, ale také vytvořil základ pro budoucí retro řadu W.

Zajímavosti a fakta

Značka Meguro, i když dnes možná méně známá, má za sebou několik opravdu zajímavých kapitol, které stojí za zmínku.

Věděli jste například, že Meguro bylo první japonskou motocyklovou značkou, která získala oficiální certifikaci od japonské vlády? V tehdejší době to byl obrovský úspěch, který značku okamžitě zařadil mezi elitu.

A co speciální edice? Meguro K1 a K2 byly už samy o sobě výjimečné, ale existovaly i limitované verze těchto modelů, určené pouze pro armádu a policii. Byly upraveny tak, aby zvládly náročné podmínky, a dodnes jsou považovány za sběratelské poklady.

Jedna z málo známých anekdot říká, že Meguro kdysi experimentovalo s konstrukcí motoru inspirovaného německými motocykly BMW. Tento projekt sice nikdy nedospěl k sériové výrobě, ale technologie a zkušenosti z těchto pokusů položily základy pro budoucí modely Kawasaki.

A teď jedna kuriozita – logo Meguro, ten ikonický znak připomínající korunu, nebylo náhodně vybráno. Symbolizovalo sílu a prestiž značky, která chtěla být královnou japonských silnic. A nutno říct, že tahle ambice se jim tehdy rozhodně dařila.

Současnost

V roce 2024 Kawasaki představila nové modely Meguro S1 a Kawasaki W230, které vzdávají hold klasickým motocyklům z 50. a 60. let. Tyto modely kombinují retro design s moderní technologií, čímž oslovují milovníky klasických motocyklů hledající spolehlivost, styl a zároveň pohodlí pro moderní ježdění.

Meguro S1 se inspiruje původním modelem Kawasaki 250 Meguro SG z roku 1964. Jeho design odkazuje na slavnou éru značky Meguro, především díky výrazné chromované palivové nádrži s černými akcenty. Tento prvek nejen že evokuje eleganci minulosti, ale také dává modelu S1 jedinečný vzhled. Autentický zvuk motoru a retro linie celkového designu dělají z tohoto motocyklu skutečnou poctu kořenům značky.

Kawasaki W230 sdílí mnoho designových prvků s modelem Meguro S1, ale přináší také své vlastní charakteristické rysy. Mezi nimi vyniká lakovaná palivová nádrž s moderním 3D logem "W", které spojuje tradici s nádechem současnosti.

Oba modely jsou vybaveny vzduchem chlazeným jednoválcovým motorem o objemu 233 ccm, který poskytuje vyvážený výkon jak pro městskou jízdu, tak pro klidné rekreační projížďky. Motor je laděn tak, aby nabízel spolehlivost, pohodlí a jemnou dynamiku, která odpovídá potřebám moderních jezdců.

Tyto nové modely nejsou jen motocykly, ale také příběhem o spojení minulosti a budoucnosti. Představují snahu Kawasaki propojit bohatou historii značky s požadavky moderních jezdců a dokazují, že retro styl má stále své pevné místo na dnešních silnicích.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
Targus napsal 15.12.2024 v 23:09

kiv61

Jako bývalý letecký konstruktér bys neměl uznávat nic jiného, než kleště a stovky metrů vázacího drátu!
Kdo nedrátuje, není letecký mechoš!

Pro ty, kteří netuší, wocogou, na letadlech se všecky šrouby zajišťují drátováním!

Lícované šrouby jsou supr, pokud není vymlácená díra. To platí jak pro axiální, tak i pro radiální směr. Pak je problém.
A pak ta cena, nemluvě o poněkud zvýšených nárocích na lidskou sílu při kompletaci stroje.

Ale samozřejmě máš pravdu - pokud se o jakoukoli mašinku sešroubovanou lícovanými šrouby stará člověk alespoň trochu pečlivý, je to rozhodně poznat na její výdrži. Sám jsem těmito šrouby "léčil" synáčkův peklostroj. Elipsy znovu na kulato a šrouby se dělaly na míru. Kdo to bude po mně rozebírat a pak skládat a nebude si u toho značit šrouby, toho litiju.

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=138638

Ať ti to jezdí ještě hodně dlouho!

kiv61 napsal 14.12.2024 v 23:55

Zrovna dělám trošku důkladnější zimní údržbu své W800/2011 , kterou mám 10 let.
Prošlo mi rukama docela dost motorek ale jako bývalý letecký konštruktér oceňuji a zírám na naprosto dokonalou strojařinu která si nezadá s tou leteckou - veškeré šrouby lícované, všechen spojovák s "límci", kde je potřeba tak jemný závit, všechno co by se mohlo klepat na silentblocích, elektrika učesaná k dokonalosti. Vážně radost na tom dělat ..
K tomuhle se Čínan ani ten Ind ještě min 25 let nedopracuje, jestli vůbec někdy ...


TOPlist