renocar_unor



PROFIL UŽIVATELE

renocar

Offline: 12.3.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Firemní
Pohlaví: Muž
Věk: -
Město: Brno-Slatina
Lokalita: Brno-město Ji...
Založil témat: 1x
ID uživatele: 352082
Registrace: 21.11.2018

Adresa profilu:http://renocar.motorkari.cz (Sdílet)


Cruiser od BMW: R 18 ,,First Edition“

Cruiser s obrovským boxerem o objemu 1802ccm, skvělým zátahem v celém spektru otáček a smyslem pro detail. Tak by se dal v pár slovech definovat cruiser od BMW. BMW R 18.

Jmenuji se Lukáš Hloušek a jsem prodejcem motorek BMW v brněnském Renocaru. V dnešním článku bych vám rád krátce představil R 18 a popsal rozíly mezi modely.

Představení

V roce 2019 představilo BMW koncept cruiseru s názvem R 18. O rok později spustilo výrobu dvou nových modelů z kategorie Heritage - R 18 Pure a R 18 Classic. Oba modely disponují největším dvouválcovým motorem typu boxer, který kdy BMW postavilo, o objemu 1802ccm s výkonem 67kW. Výkon ale u těchto typů motorek nehraje až takovou roli, důležitý je tu kroutící moment, který dosahuje maximální hodnoty 158Nm. V rozmezí 2000-4000 otáček za minutu dostanete k dispozici vždy přes 150Nm, což zajistí fenomenální zátah za každé situace.

Do detailu vyladěný cruiser

Jak již zaznělo, motorce dominují dva obrovské válce ,,trčící“  na každou stranu s celkovou šířkou přes 85cm. Kromě válců si také na první pohled všimnete mimořádně detailně zpracovaných prvků, které motorce dodávají velice stylový vzhled. Velké množství chromovaných prvků jako jsou kryty hlav válců, páčky, zrcátka, řídítka, výfukové svody, ale i blinkry, dotváří motorku k dokonalosti. Za zmínku také určitě stojí zakryté svařované spoje mezi trubkami rámu, odlitky, či kovanými díly. Naopak kardanová hřídel zůstala odkrytá. Celkový dojem z motorky dotváří i malé detaily, jako jsou například jízdní režim, které jsou tu pojmenovány ,,Rain“, ,,Roll“ a ,,Rock“ (místo klasického Rain, Road, Dynamic jak je u našich motorek zvykem).

Oba modely, jak Pure tak Classic, mají vepředu dva velké kotouče o průměru 300mm, které v kombinaci se čtyřpístkovými třmeny dokážou motorku nádherně zkrotit. Zdvih předního odpružení činí 120mm, zdvih vzadu pak dosahuje 90mm.  Byť R 18 svým vzhledem odkazuje na starší modely, jsou zde použity nejmodernější technologie. Za zmínku určitě stojí LED světelná technologie hlavního světlometu, která v kombinaci s adaptivním natáčecím světlometem udělá z temné noční vyjížďky příjemný zážitek. Směrové ukazatele či zadní brzdové světlo jsou taktéž LED.

R 18 Pure vs R 18 Classic

Pojďme se ale podívat, v čem se tyto dva modely liší. Varianta Classic vychází z modelu Pure a přináší změny v základní výbavě. Zatímco R 18 sází na velmi puristický styl, Classic je nostalgickým cestovním motocyklem odkazujícím na začátky velkých strojů. Disponuje větrným štítem, který vám zajistí komfort i při delších dálničních přejezdech či na otevřených okreskách mezi poli. S větrným štítem zde také přibyla přídavná LED světla, která jsou umístěna hned vedle hlavního světlometu a perfektně dotváří cestovní charakter motocyklu. U modelu Classic také dostanete stylové boční tašky, takže ani delší výlety, kdy si s sebou potřebujete sbalit pár věcí, nebudou problém.* Zároveň pokud byste za sebe občas rádi někoho posadili, určitě Vám model Classic udělá radost, protože již v základu má sedačku pro spolujezdce. Tu však není žádný problém oddělat a mít tak z R 18 zase jednomístný stroj. Na rozdíl od Puru, který má přední kolo 19“, má Classic 16“ s širokou přední pneumatikou. U obou variant jsou v základní výbavě pletená kola, která zajišťují mimořádně stylový vzhled. Lze ovšem doobjednat i kola kovaná. Co jistě také nepřehlédnete, je rozdíl v koncovkách výfuků. U modelu Pure jsou koncovky ve tvaru rybí ploutve, kdežto u nového modelu mají koncovky klasický trubkovitý tvar. Tím, že se Classic prezentuje jako více cestovní stroj, přibyl mu do základní výbavy tempomat. *Na modely R 18 se dá koupit nepřeberné množství doplňků a příslušenství s jehož výběrem Vám poradí náš specialista na příslušenství a náhradní díly Ondra Mariánek (ondra.marianek@renocar.cz)

Kontakt pro více informací

V případě, že by Vás zajímalo více informací či byste chtěli jakkoliv poradit, neváhejte mě kontaktovat na telefonním čísle: 736 101 996 či emailu: lukas.hlousek@renocar.cz. Ozvat se můžete také mým kolegům: Vojtovi Popelkovi - 725 036 248/vojtech.popelka@renocar.cz nebo Pavlu Cihláři - 603 882 604/pavel.cihlar@renocar.cz, kteří Vám taktéž rádi poradí. Pro více informací a fotek se také můžete podívat na náš web, kde si mimo jiné můžete domluvit zkušební jízdu nejen na R 18, ale i ostatních motorkách.

Test Jindry Fáborského

Pokud by Vás zajímalo, jak se motorka chová na silnici, jaký má zvuk a mnoho dalšího, určite se podívejte na test Jindry Fáborského z Jednoustopou, jenž si od nás z Renocaru v Brně R 18 půjčil a natočil o ní detailní recenzi, která určitě stojí za shlédnutí.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist