renocar_srpen



PROFIL UŽIVATELE

lukasnoe

Offline: Dnes v 13:37 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 55
Město: Havířov (Město)
Lokalita: Karviná Morav...
Komentářů: 1x
Založil témat: 7x
Napsal příspěvků: 23x
Body komentářů: 1 / 3
ID uživatele: 336623
Registrace: 3.5.2018

Adresa profilu:http://lukasnoe.motorkari.cz (Sdílet)


Honda versus yamaha

aneb zpátky ke kořenům

 

Jako prví motocykl jsem si pořídil YAMAHA FZ6 FAZER, a protože jsem byl vlastně nováčkem tak jsem ani netušil co mohu od této motorky očekávat. Nakonec se vše usadilo a já si v klidu jezdil a využíval možnosti které tato mašina svému pánu nabízí. Akcelerace, rychlost obratnost ale i pohodovou takzvanou kochací jízdou se prezentovala a já byl spokojený. Při nákupu mi bylo sděleno že fazer je takový malý dravec a že do 7000 otáček se vlastně nic neděje ale nad hranici 7000 otáček to jako by vás někdo kopl do zadnice a vskutku je to pravda. Nejsem vyznávač vytáčení motoru tak se mi málo kdy podařilo tomu dát knedlík a zvuk pištícího motoru mi spíše naháněl strach. Ani nevím jestli z obavy že mně to odfoukne z motorky nebo z důvodu že vybouchne motor. Každopádně si tento stroj ve vyšších otáčkách libuje a pokud jsem potřeboval akcelerovat a takzvaně vystřelit musel jsem podřadit o dva stupně a potáhnout za plyn. 72 kilowatů výkonu se projevilo okamžitě a digitální rychloměr nestačil měnit číslice. Spolehlivost stroje musím pochválit jelikož za celou dobu mého vlastnictví jsem nezaznamenal ani jeden problém.

Čas pokročil a dospěl jsem k rozhodnutí že je třeba postoupit o level výše. Tak jsem svou Yamaha prodal a koupil HONDA CBF 1000. Výkonově jsou si podobné akorát honda byla o nějaký ten fous větší, vyšší a těžší. Jízdní projev této motorky je celkem odlišný protože nebylo třeba tak často řadit, k akceleraci stačilo podřadit o jeden stupeň a na svou váhu se docela slušně rozjela. Ovšem z obratností to už bylo něco jiého, robustnější konstrukce a váha stroje si žádala své a člověk musel předpokládat a počítat s tím že do zatáček se musí opatrně protože honda má tendenci ze zatáčky vynášet. Bohužel se v brzké době začaly projevovat závady které bylo nutné řešit. Jako první se odporoučel alternátor, jeho výměna byla sice jednoduchá ale finančne se mi moc nehodila. Jako další problém a ten se nepodařilo odstranit bylo kmitání řídítek po jejich puštění. Můj odhad byl že to zapříčinila poskákaná přední guma, tak došlo k výměně ale problém přetrvával, tak jsem se zaměřil na krk vidlice a zajel do servisu ale mechanik problém v ložiscích vyloučil. Jako na potvoru začal prosakovat olej z levého tlumiče tak nezbylo než rozebrat předek a vyměnit gufera, čímž jsem vlastně udělal generálku vidlic. Co mne trochu mrzelo tak stav palubní desky která je ochuzená o informační prvky a se svou strohostí si vystačí s rychloměrem, otáčkoměrem a nepřesným palivoměrem který nemá ani kontrolku rezervy. Z kontrolek klasické směrovky, olej, neutrál a FI, tedy fuel injektor u kterého jsem ani nevěděl k čemu slouží. Když už jsem hondu zbavil všech nemocí tak by se dalo říct že budu už mít klid a vše se v dobré obrátí. Bohužel moje obavy a možná i zbytečné že v případě když někam vyjedu jestli se zase něco nepokazí ve mně přetrvávaly. I když jsem byl v podstatě spokojený tak mi honda k srdci nepřirostla a ve finále se začaly projevovat další potíže a to se studeným startem. Kolikrát se stalo že chytla až na druhý pokus. No rozhodnutí padlo a já motorku nabídl k prodeji s tím že si ten startér musí nový majitel pohlídat.

Ale co dál? Bez motorky nezůstanu, takže jsem pátral co by pro mě bylo nejvhodnější a jelikož upřednostňuji řadové čtyřválce tak se výběr celkem zúžil, hledal jsem všemožné varianty ale nic co by mne nadchlo nebo ohromilo. Nakonec jsem usoudil po dlouhém hledání že bude nejlepší se vrátit ke kořenům a zpět osedlat osvědčeného fazera. No a už ho mám v garáži a jenom doufám že mi bude sloužit stejně dobře jako ten první.

 

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
bruttopyr napsal 31.07.2020 v 22:07

Motorka ti chytla až na druhý pokus?
Kamaráde, Jawu na tebe!
Tam máš radost, že to vůbec chytlo! A teprve, až ji nastartuješ, tak se jdeš oblékat do motorkářského...


TOPlist