Zveřejněno: 23.10.2017 11:25,Kategorie: Reportáž,Zhlédnuto: 12845x,Komentářů: 8x,Hodnocení: 5.00 od 6 uživatelů
Miami - Bremerhaven
Čau,
můj příběh dovozu motorky z USA.
O prázdninách jsem si našel motorku která se mě moc líbila. Byl to ročník 2006, zaplatil jsem zálohu, aby mě ji někdo nevyfoukl a šel jsem se poradit na STK Dekra, jestli ji můžu dovézt. Řekli mě, že nemůžu dovézt motorku starší 8 let od první registrace v USA po registraci v ČR. Takže jsem vše zrušil, naštěstí mě prodejce zálohu vrátil.
Našel jsem si další mašinu (www.cycletrader.com), ročník 2009, ale s první registrací v USA (10/2010), to už mě řekli že by to mohlo jít.
Peníze jsem poslal, kamarád, který bydlí v Orlandu mě pro ni zajel k majiteli a odvezl do přístavu v Miami. Motorka tam stála celý měsíc, než vyplula loď do německého Bremerhavenu, cesta trvala další měsíc.Z Ameriky jsem si nechal poslat veškeré potřebné papíry a obratem jsem je poslal do Viktoria Trans do Německa. (http://www.viktoria-trans.de/) To byl můj přepravce.Ti mě poslali zprávu, že motorka dorazila do přístavu a že si ji mohu za 3 až 4 dny vyzvednout,netrvalo by to možná tak dlouho, ale jelikož jsem chtěl aby za mě přepravní společnost vyřídila také CLO a DPH, tak se to trochu protáhlo. Pokud chcete vyřídit CLO a DPH v Německu, pak si stáhněte z jejich stránek formulář s názvem ,,,Abfertigungsauftrag & Vollmacht zur Zollabfertigung (PDF),,vyplňte a pošlete, oni vše vyřídí.Myslím, že je to dokonce povinnost min.částečné proclení. Já dělal kompletní.
Pro motorku jsem si jel sám + švára a syn. Měl jsem za autem obyč.přívěsný vozík na motorky. Cesta do Bremerhavenu nám trvala 13 hodiny (na D1 jsme stály ve frontě cca 2 hodiny, po Německých dálnicích vše OK),na místo jsme přijeli před 6 hod. ráno, takže jsme měli do 9 hod.čas na odpočinek.Já nadržený na mašinu jsem samozřejmě neodpočíval a chodil jsem po venku a hulil jednu za druhou.Pak proběhla snídaně v místním Mekáči a hurá do kanceláře Viktoriatrans. Papíry jsme už měli nachystaný (ty papíry jsou důležitý k přihlášení motorky v ČR), pouze jsem zaplatil a po 20 minutách jsme vyrazili do doku, kdy jsme si měli vyzvednout mašinu.Mašina stála ještě s dalšíma motorkama v kontejneru před kterým byla ohromná hromada dřevěných hranolů, které se používají k upevnění motorek. Takže jsme se hned pustili do práce a v nepřetržitým lijáku odházely tuto hromadu.Dostali jsme motorku z kontejneru ven, nezbytné zkušební nastartování, ještě nezbytnější zkušební jízda po místním plácku (vše OK) pak naložení ve třech, v menším počtu by to bylo asi hodně těžký, váha mašiny 350 kg a prudký liják. Nutné kurtování a ,,Gerade zu Hause,, jak říkají Němci. Cesta zpět nám trvala taky kolem 14 hodin, bral jsem to ještě z Prahy na Hradec a dolů na Žďársko, abych ještě doma vyhodil švagra a pak rovnou do Brna.
Takže mašina je doma a teď mě čeká ještě to kolečko kolem přihlašování na značky.Přes DEKRU /dělají to jako službu) cca.27 000 + poplatky na dopravním - značky. To je šílená pálka, takže se pokusím nějak jinak, doufám levněji. Možná do toho půjdu sám, sice to bude trvat mnohem déle, ale nechce se mě těm zlodějům dávat takový prachy.
Jaké papíry jsem potřeboval?
Od prodejce:
Certificate of Title (něco jako náš techničák)
Smlouvu o prodeji
Pro přepravní společnost Viktoria Trans:
Nákladový list od společnosti, která motorku nakládala v USA
Kupní smlouvu na motorku
Techničák ,, Certificate of Title)
Kopii cestovního pasu
Plnou moc k celnímu řízení
Moje výdaje za převoz apod.
Poplatek za převod peněz do USA prodejci - 1300 Kč (komerční banka)
Poplatek bance v USA za převod - 800 Kč
CLO - 6% z pořizovací ceny motorky
DPH - 19% (u nás je 21%, myslím, že to tady budu muset doplatit)
Dovoz lodí z USA do Německa - cca. 17000 Kč (vč.všech poplatků)
Manipulační poplatek v přístavu Bremerhaven - 3770 Kč
Uložení - za každý den se platí 3 eura, takže neotálet a vyzvednout co nejdříve
Malé ostatní poplatky (nevím za co) - 140 Kč
Moje osobní přeprava 1800 km mě stála (benzín, jídlo apod.) - cca. 5000 Kč
Takže, kdo chcete mašinu z USA, zvažte jestli se to vyplatí. U dražších strojů asi ano, ale ty levnější bych z Ameriky fakt neřešil. Je to potřeba pořádně spočítat .
Hodně záleží jakou částku budete mít na smlouvě prodávajícího, z toho se pak vypočítávají celní poplatky a dph.
O další zkušenosti s přihlášením u nás se s Vámi podělím až to budu mít za sebou. Nebo pokud má nápad, jak to tady přihlásit za lepší prachy , tak budu za informace rád.
Díky a zdarec.
Laďa
Jak se Vám líbil tento článek?
CLO 25% DPH 21% + poplatky a dovoz ...počítej že 50% navrch nepostačí viz : https://silnicnimotorky.cz/motorky/novinky/zacinaji-platit-cla-na-dovoz-motocyklu-z-usa/
Já myslel, že už letos nejde přihlásit moto, které nesplňuje euro 4 a bylo pořízeno mimo EU. Pořizoval jsem poslední M1800, která musela být prodejcem nahlášená dopředu, rok 2017 umožnoval tuto vyjímku. Jestli to jde tak to je super.
Známej si koupi goldwinga z polska a to kolečko kolem přihlašování bylo taky na delší lokty. Dekra taky není žádná charita , přihlášení ho pak vycházelo na podobný peníz a to je evropa . Co se týče vyjímek a přihlášení ani přímo v hondě mu moc nepomohli.
Tak držím palec at to dobře dopadne.
je super když se někdo podělí o takovou zkušenost. super a děkujeme. je to inspirativní. již se těším na pokračování.
tak to čumím jsi odvaha tak ať ti to všechno dobře dopadne
uf jsi z Brna, přihlaš to v Rakousku
nejdřív gratulace ke koupi a následně obdiv že jsi se do toho pustil. Pak dej vědět jak jsi to dotáhl do konce a dej i víc fota mašiny .
To tě obdivuju.Do toho bych nešel.