PROFIL UŽIVATELE

Pohlaví: Muž
Věk: 58
Město: Kolová
Lokalita: Karlovy Vary ...
Napsal příspěvků: 1x
ID uživatele: 300484
Registrace: 16.12.2016

Adresa profilu:http://cipajsi.motorkari.cz (Sdílet)

Dovolená Polsko 2017

Plán - 3000 až 4000 km - "puťák" po celém Polsku, hlavně pobřeží Baltu s výlety na Dánské ostrovy. Realita - skoro vše jinak - déšť, déšť, později liják, liják, asi bude konec světa...

Hlavní výlet pro sezonu 2017 jsem naplánoval do Polska. Dříve jsme Polsko opakovaně (auto; kemp) navštívili a byli jsme vždy moc spokojeni. Protože jsem plánoval zatím nejdelší cestu "telátkem" (BMW R 1200 CL), které máme teprve 2.sezonu (2017), tak jsem chtěl projet místa, kde už to znám, kde se dobře orientuji a kde není ani jazyková bariéra. Cesta se uskutečnila na přelomu července a srpna a trvala 14 dní.

První den jsme vyrazili na západní pobřeží, ke Štětínu do kempu v nám již dobře známém městečku Mezizdroje. Nevím to už přesně, ale je to od nás cca 600 km. Trochu jsem to podcenil a i když jsme jeli 80% po německých dálnicích, tak jsme dorazili za tmy asi o tři hodiny později, než jsem si myslel do zcela přeplněného kempu. S motorkou jsme se ještě naštěstí "vmáčkli" na kraj hřiště na volejbal. Autem by nebyla šance. Průběžně jsem sledoval předpověď počasí, které v této sezoně Baltu vůbec nepřálo (I v Čechách bylo léto dost divné...). Od západu se střídala jedna fronta, s oblačností a deštěm, za druhou. Když stojí stan a nikam se nejede, tak déšť tolik nevadí, ale na přesun na jiné místo to nebylo... Následovala radikální změna plánu. Už jsme měli být nejméně na třetím místě při cestě po pobřeží směren na východ k městu Gdaňsk, které je vzdálené cca 450 km. Plánoval jsem přesuny tak po 150 km/den. Protože to pořád nešlo, tak jsme se rozhodli, že "srovnáme" časový plán a vyrazili jsme mezi dvěma frontami rovnou až na východ. Dojeli jsme do města Hel na stejnojmeném poloostrově, trvalo to celý den, ale nezmokli jsme. Místa v kempu bylo ještě méně, ale protože šéf kempu nás už dobře zná, tak nás vmáčknul na malou plochu, kterou sdílelo asi 8 stanů jako malou společnou plochu kam mohli vytáhnout kempové sedačky a pokecat. No asi nás moc nechválili, ale jen první den, pak jsme se už skamarádili... Druhý den začaly občasné přeháňky, fronta nás dohnala, prošli jsme si město, ochutnali ryby z grilu, popili pivko... Třetí den nepršelo asi 10 minut, podobně jako den další. Po té co jsem strávil 2 dny na pivu v recepci přímo v kempu, dál se dojít nedalo, jsme se rozhodli, že se přesuneme cca 300 km na jih, tedy asi do prostřed Polska, kde mělo být hezké počasí. Vyrazili jsme asi v 10 dopoledne, byla středa, déšť se právě uklidnil, jen mrholilo... Bylo to špané rozhodnutí. Hel je na konci úzkého poloostrova, kam vede pouze jediná cesta k městu Vladislavovo, které je vzdálené cca 35 km, kde je první křižovatka a kde lze vybírat z více variant cest na západ a na jih. Když jsme vyjeli z Helu, déšť zesílil. Po cca 10 km jízdy asi tak čtyřicítkou na dvojku jsme dojeli kolonu. Rozhodnutí odjet učinili asi všichni, nebo co, ale 25 km do Vladislavova se jelo podle situace na kruháči ve Vladislavovu, tedy spíše nejelo. Déšť přidal na intenzitě, nebyla alternativa jen jet dopředu. Na cestě bylo trvale vody po kotníky. Jel jsem na jedničku, s nohami trvale mimo stupačky, ve vodě. Přilbu jsem musel otevřít, jinak nebylo nic vidět, takže mi pršelo do obličeje... Moje "telátko" není sice široké jako auto, ale rozhodně to není motorka dobrá na kličkování mezi auty. Nedalo se však nic dělat, vyrazil jsem, na jedničku s nohami ve vodě, do protisměru. V protisměru jelo málo aut, občas linkový autobus... Asi 15 - 20x jsem musel zpět do svého pravého pruhu. Zhruba 80% aut nám ochotně udělalo místo, ten zbytek nebudu komentovat. Do Vladislavova na kruháč jsme dorazili za neustálého a stále sílícího deště po 3 hodinách. Asi 20 km jižně je město Puck. Zde se už kolony úplně "rozjely" a provoz byl minimální, zato déšť stále solidní. Dojeli jsme sem po další hodině a dál jsme už nechtěli pokračovat. Puck není přímořskou turistickou destinací a tak je zde minimální nabídka ubytování... Nastal tedy další problém. Doptali jsme se na ulici pensionů a tak jsem zaparkoval, asi o 20 kg těžší jsem slezl z motorky, suchou jsem měl jen horní část hlavy pod přilbou. Sundal jsem "kvalitní" kožené rukavice a zhrozil jsem se pohledem na úplně černé ruce. Vyndal jsem ručník, ruce utřel, ale barva držela. Tak jsem zazvonil na pension s rukama zabalenýma v ručníku. Asi to vypadalo, že tak mám zbraň, ubytování nevyšlo, všude bylo "narváno" i když neměli ani jednoho hosta... V přístavu byla jediná funkční picerie a majitelka pronajímala (částečně "na černo") karavanové přívěsy, kterých měla za picerií asi 6. Slitovala se a za dvojnásobek ceny nás ubytovala. Pro mojí ženu a s námi cestující fenku westíka Ený to byl asi nejhezčí okamžik v životě. Manželka cvakala zubama tak nahlas, že to bylo slyšet z přilby na vzdálenost 20 metrů... Karavan měl předstan, kam jsem vjel. Vyfasovali jsme 2 elektrické  radiátory, které se uprostřed léta příštích 16 hodin nezastavily. Za chvilku už bylo fajn a za půl hodiny jsme byli v picerii na jídle a na pivu. Předchozí zkušenost byla tak strašná, že jídlo i pivo byly nejlepší jaké jsme dosud měli...

Další den jsme se za občasných přeháněk přemístili do Těšína (hranice s ČR) ujeli jsme asi 500 km. Další den jsme se přemístili na Milovy, oblýbený kemp u Žďáru nad Sázavou a další den jsme se přemístili do kempu Osika nedaleko Jindřichova Hradce, kde jsme hodlali strávit tak 4 dny (byl čtvrtek) a odpočinout si. Hned druhý den nás zastihl telefonát od syna, že se v sobotu žení. No super, tak jsme si zajeli úzkokolejkou do Hradce a v pátek jsme razili domů...

Ujeli jsme celkem asi 3000 km. Za celou dobu jsme se měli dobře jen tak 5% času, ale to byly jedny z nejintenzivnějších, nejpříjemnějších chvilek v mém životě a to je mi 58.

Polsko mám moc rád, na motorce tam už nepojedu, autem asi taky ne.

Na sezonu 2018 plánuji jih, středomoří. (Řecko; Korzika; Španělsko ?) Rádi bychom se k někomu "přifařili". 10 - 14 dnů v Srpnu???

Ahoj Čipajši (Gábina, Ený, Bohdan).

Průměr: 1.50
Známkováno: 8x

Motorky: BMW R 1200 CL

Komentáře k článku
Kabánek napsal 07.03.2018 v 22:40

Zdar Čipajši, skvěle napsaný článek! Dovedu si představit to utrpení v kolonách pod přívaly deště, atd. ...
Chtěl bych se ale zastavit u závěru - plán na letošní rok, někam na jih ... - taky mě to láká! Podobná myšlenky mě hlodá hlavou, a přestože v současné době nemohu potvrdit svou účast na 100 %, rád zůstanu v kontaktu a třeba se povede.
Kabánek

Choseno napsal 25.02.2018 v 10:09

V Polsku jsem byl loni taky - i na Helu . Já to měl “lepší” - začátek května. Dokonce nám po cestě i sněžilo Ale sluníčko bylo taky.

crhy1 napsal 13.02.2018 v 17:47

Já byl v Miedziwodie s rodinou od 12.Srpna a počasí minulý rok bylo u Baltu zrovna nejhorší za posledních 25let (dle majitele ubytování). Počasí se holt nedá poroučet. Občas nám i nepršelo, takže asi lepší, než co jsi zažil za řídítky...