Komentáře
Nalezeno 1451 záznamů
11.1.2024 | Článek | JJNN Ta dezinfekce nebyla jen v Rumunsku, nýbrž na celém Balkáně. A s jídlem byl ten problém, že jste jednoduše nevěděli, jak na to. Btw. zapomněl jsi na noční jízdy cikorek s neosvětlenými koňskými povozy. To bylo dílo... To se mi to vyskakuje, když jezdím 35 let po Evropě, že... Jestli něco sesmolíš, milerád se přidám. Ovšem s poznámkou, že JINÝ SVĚT začínal už 10 km za Budapeští. |
11.1.2024 | Článek | berry Kolega tajně cvičí plochou dráhu a ty mu takhle pose**š... |
11.1.2024 | Článek | Vynechal jsi např. kouzelný kout - Maramureš. Ale každý to možná máme jinak, že jo... |
11.1.2024 | Článek | Johny_Servis Bohužel nemáš pravdu. Raketa na KAPALNÁ paliva se vždy tankovala AŽ PŘED odpalem. Takové ty kecy o tom, že červený telefon, jaderný kufřík, protiraketový deštník, blesková odpověď, to všecko byly kecy v kleci pro strašení obyč lidí, asi tak na úrovni pohádky o Karkulce. Tzv. jaderná sila pro mezikontinentální balistické rakety byla především úschovnou těchto raket, nikoli odpalovacím místem. A plnění před startem, které pochopitelně obsahovalo i předletovou kontrolu, probíhalo zhruba 6 hodin. |
10.1.2024 | Článek | Jen doplněk k uplynulé diskuzi. Kilo vodíku za pětikilo a ještě to je málo. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skokove-zdrazeni-vodiku-v-cesku-provoz-plnicich-stanic-je-pr/r~ff2e8dfaaef511ee8b4e0cc47ab5f122/r~d2e4ea74b3c011eb9a61ac1f6b220ee8/ Kup si auto (nebo motku) na vodík... |
9.1.2024 | Článek | Tomáš Nikoli, vstávám rukama napřed. Má to své výhody, zejména když se den předtím vrátím z hospody. A samozřejmě neběsním, pouze supluji činnost Kanceláře pro uvádění zpráv na pravou míru", popsané v dílku Saturnin. Zajisté jsi shlédl v ČT, pokud jsi přímo nečetl. Už mi to vyčetl K167, že nejásám nad každou ptákovinou. Njn., každý to máme jinak. Jeho táta - důchodce sedí doma a učí se s počítačem, já sedím v sezóně 300 hodin měsíčně v práci. Moje dvě ZÁSADNÍ nevýhody. 1/ Maturita z fyziky a z nauky o materiálech (není to totéž). 2/ moc si toho pamatuju. |
9.1.2024 | Článek | Zde poměrně jednoduše napsaný pokec o problémech při skladování vodíku. Jen pro vaši představu, pánové. ZTRÁTOVÝ PRŮMĚR jsou zhruba 3 % skladovaného objemu. Přeloženo do češtiny - za měsíc jste na suchu a nesvezli jste se ani metr. Přeji dobré chutnání. https://hydro-race.eu/Skladov%C3%A1n%C3%AD-vod%C3%ADku |
9.1.2024 | Článek | Duranga Točíme se pořád dokola. Výrobní cena tekutého vodíku a cena jeho ztrát při skladování... |
9.1.2024 | Článek | Jarda Tak pokud se najde platící blbec - pardon - zákazník, není důvodu neprošlapávat uličky vedoucí do NIKAM po nesmrtelném vzoru Járy Cimrmana. Zatím ovšem to prošlapávání uliček vede evropské firmy k balení kufrů a překotnému útěku pryč od "gríndýlu". Možná by bylo dobré, kdybyste s Jirkou doporučili vývojářům v Kawě, aby do vývojového oddělení angažovali dva Japonce. Jmenují se Onoseto a Samoseto. |
9.1.2024 | Článek | pps2 mám obavy, že házíš perly sviním... Takže pro zájemce aspoň toto: https://cs.wikipedia.org/wiki/LZ_129_Hindenburg |
9.1.2024 | Článek | Skvělá poznámka k mému komentu od: jiri.kaspi 09.01.2024 v 12:15 Cit. "Ještě, že tyhle komenty nečte management Kawasaky," Perfektní poznámka. Tedy až na to "y" ve slově Kawasaki. Na to odpovím slovy mého známého - polského ochodníka s čímkoli, na čem vydělá. DODÁME TI VŠECHNO PODLE TOHO, CO SI OBJEDNÁŠ. Ano, milý Jiří, je to tak: Je poptávka po vodíku, máte jej mít, milí PLATÍCÍ diváci. V tomto případě je nejpodstatnějším slovo PLATÍCÍ, neb jak prohlásil jistý pán (byl to římský císař Vespasianus), Pecunia non olet - peníze nesmrdí. Nikomu. Ad tvé představy o posunování vývoje. Opravdu si myslíš, že pokusy o spalovaní vodíku, (které jen tak mimochodem zkoušeli soudruzi v SSSR už před 50 - 60 lety, aby od něj tiše utekli), prohloubí naše vědomosti o spalování benzínu pajcovaného Ojro-bios*ačkami? Proč nezkusit jezdit na dešťovou vodu? Takové pokusy by také určitě posunuly naše vědomosti o tom, jak se dobře spaluje benzín! +1 |
9.1.2024 | Článek | pps2 Soudruh fyzikář se spletl: 1/ ve vzdálenosti - je to skoro dvojnásobek 2/ v uskutečnitelnosti - ta přenosová soustava opravdu existuje a je na ni pochopitelně zapojeno mnohem více elektráren. Jinak by to asi dopadlo podobně, jak popsal pan učitel. V zásadě je ale možno prohlásit, že v Malém Rusku mají proud i z V-vostoku. |
9.1.2024 | Článek | Ray_Janus Pan Peksa je evidentně JENOM matematik. 1/ elektrolýza SLANÉ vody? Hmmm, to je na Nobelovku 2/ Vodík trubkami do Ojropy? To už "vymysleli" gríndýloví soudruzi a divili se, že to nefunguje. Proto ti id*oti hledají jiný plyn, coby "nosič" vodíku. Popřejme jim úspěšné hledání. Hledej, Azore! |
9.1.2024 | Článek | Tak co myslíte...? Nejdříve je třeba vzít v úvahu, že MYSLET znamená HO*NO vědět. Dále bych uvedl osobní zkušenost z rafinérie v Litvínově. Denodenně tam najíždějí cisternová auta pro vodík, který se kromě distribuce po Čechistánu vozí takřka výhradně do Německa. Jak se asi tak může vyrábět vodík v ropné rafinérii, to ponechám na fantazii - nikoli na myšlení - každého potenciálního čtenáře těchto písmenek. A ještě navážu na Hansdorfa i na autora článku - ano, problémem vodíku jako paliva je: 1/ obrovský problém při jeho uchovávání (vodík zdrhá přes jakýkoli obalový materiál, taková to je nevycválaná zfíííně) 2/ obrovský problém při jeho výrobě, kterému se obvykle říká - ENERGETICKÁ BILANCE. Ta je doslova zoufalá, 3/ a konečně problém efektivního spalování, pokud chceme vodík spalovat ve spalovacím motoru. Namísit správný poměr, prostě zatím moc neumíme, protože na to bychom potřebovali - mimo jiné - ČISTÝ KYSLÍK!!! A máme další problém, že? Jak známo, kyslíku je v obyč vzduchu cca 20%, což je při pokusech o spalování, resp. spuštění reakce na vznik vody docela málo. Pozor - problém č. 4/ Pokud chceme spalovat vodík s kyslíkem v "obyč" motoru, začne nám reagovat poměrně netečný a poměrně stabilní DUSÍK. Háček je v tom, že pouze POMĚRNĚ. Takže máme tentýž problém, jako u spalování benálu a nafty - vysoká koncentrace oxidů dusíku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ano, ta zfíííně dusík si dovolí reagovat s částí molekul kyslíku ještě dříve, než se tento "spáří" s vodíkem na tolik žádanou vodu. A jsme tam, kde jsme byli, akorát nás to stálo mnohem více chechtáků, prašulí, škváry, vaty - vaše penízky si kupodivu můžete prozatím nazývat, jak chcete. +4 |
8.1.2024 | Článek | Společný základ GasGas a KTM je jasný, tady není potřeba hledat nic závratného. Třída pětaosmdesátek se sportovní DNA... Tak to jsou ty padesátky - rozumím. Kdo si nechce hubu spálit, stará pravda zní, musí mlčet, anebo chválit, každej pochopí... To jsou pro změnu Kabáti, že jo... |