Komentáře
Nalezeno 89 záznamů
1.2.2022 | Článek | Nojo, tam jsem měl asi 210kmh. Na 1290 SAR jsem na té samé cestě dal jen necelých 180. Ale taky to může být tím, že už jsem starej a bojím se :) |
31.1.2022 | Článek | Pro mně nejlepší cestovní enduro, jaký kdy kdo vyrobil. Dnes jezdím na 1290 Super Adventure R, je to skvělá motorka, ale 950 byla ve své době zjevení. V tehdejší době obrovský výkon (přímí konkurenti měli o 30-40% slabší motory), nekompromisní zaměření na off-road a k tomu byla krásná... Tady je dobové video, jak jsem na ní zkoušel jezdit v terénu https://www.youtube.com/watch?v=NkWExBMv0cg +2 |
2.12.2021 | Článek | V mládí jsem měl sen vyrobit si dvoutaktní motor V4 - ze dvou Jawáckých 350. Myslel jsem, že něco takového se doma udělat nedá a tak jsem skončil u kreslení Chtěl bych mít talent, schopnosti a hlavně takový tah na branku, jako tenhle chlapík. Klobouk dolů! +1 |
21.7.2021 | Článek | No nevím, za ty peníze bych rozhodně koupil raději KTM 390 Adventure nebo Hondu CB500X. Ten jednoválec původně od Rotaxu je sice spolehlivý motor, ale v dnešní době už se dělají i jednoválce, které po dvou hodinách jízdy nebudete chtít hodit ze skály. Hmotnost je na tak slabou a malou motorku nepochopitelně vysoká, zpracování podle fotek otřesné a ten lavor místo sedla vyloženě vybízí k jízdám v terénu. +2 |
12.7.2021 | Článek | Ale on opravdu funguje lépe, když je radar výše - "vidí" lépe přes horizonty. Auta ho mají níže, protože jinam, než do masky chladiče se zatím umístit nedá. |
7.5.2021 | Článek | Víš o čem se bavíme? Californian byla motorka určená na export na západní trhy. V době vzniku Californiana (představen v roce 1967) Jawa dělala klasickou panelku (dělala se do roku 1974). Porovnej jí s Californianem, ten byl proti panelce co do vzhledu celkem revoluce. Jo, byla to z nouze cnost, pořád stejný rám, pořád stejný motor - tady ale s odděleným mazáním Oilmaster, aby se zahraniční zákazníci nemuseli trápit s odměřováním oleje při každém tankování. Ale vizuálně se Jawa v porovnání s technologicky ujíždějící zahraniční konkurencí určitě za co stydět. |
4.5.2021 | Článek | Čtu si článek o Jawě Bizon a shodou okolností jsem se dnes dozvěděl, že Ing. arch. Jan Tatoušek, tvůrce toho původního Bizona včera umřel Pracovali dlouhá léta s mým tátou, mají "na triku" i Californiana, který byl podle mně hezčí motorka, ale i Bizon byl ve své době hodně zajímavý. Tu studii ani nekomentuju. Takový model udělá každý student prvního ročníku na UMPRUM. +2 |
10.3.2021 | Článek | Každému vyhovuje něco jiného a tak si k tomu ideálu člověk stejně časem dojde sám metodou pokus-omyl Já jezdím v několika variantách oblečení, podle použití motorky. Motorku používám často i jako běžný dopravní prostředek na krátké a střední vzdálenosti a nechci trávit čtvrthodinu přípravou na 10km jízdu. Takže vždycky kotníkové outdoor boty od Klimu (jsou stejné, jako jakékoli jiné trekingové boty, jen mají na levém nártu výztuhu pro kontakt s řadičkou) a zbytek podle počasí. Když je horko, tak kraťasy a triko, když je menší teplo, tak civilně vyhlížející motokalhoty Broger a triko, když je chladněji, tak motokalhoty a textilní motobunda s integrovanými chrániči. Vždycky rukavice, stažená kůže na noze je opruz, ale pro základní životní fungovaní asi přijazelnější než ostrouhané klouby na rukou Cendurová přilba s plexi. Na pohodové výlety a vyjíždky trekingové motoboty, civilní motokalhoty a triko nebo bunda podle počasí. Cendurová přilba s plexi. Na větší a drsnější výlety a offroad vyjížďky (kdy vím, že budu padat) MX boty, ortézy na kolena, chráničové trencle, MX kalhoty, na vršek chráničový komplet Alpinestar a dres, v chladnějším počasí bunda, v zimě bunda na lyže, MX přilba s brýlema. K těmto kombinacím jsem dospěl za ca 30 let, co na motorce jezdím. Triko a kraťasy asi leckdo odsoudíte, Ale beru to tak, že kdybych při nehodě na silnici skončil jen se sedřenou kůží, bude to štěstí samo o sobě. Takže to vnímám jako přijatelné riziko výměnou za pohodlí |
26.2.2021 | Článek | Codo: No... 160HP je v těžším terénu na nic. Na druhou stranu tam nevadí :) Na rovnějším úseku (polňačka, šotolina, lesní cesta, louka) je to fajn. Je jedno, jaký tam máš kvalt, prostě jen trochu přidáš a jede to. Podvozek to taky zvládá, takže je to docela zábava. A já teda jezdím SPORT v terénu z jednoho, pro mě důležitýho důvodu - má to mnohem ostřejší reakci na plyn, než v režimu OFFROAD. Na to je potřeba si zvyknout, protože když to neznáš a vjedeš ve stupačkách do nějakého rozbitého výjezdu, i mikropohyb pravou rukou znamená, že Ti to motorku pod zadkem vystřelí dopředu. Ale když si zvykneš a zvládáš to, je super, jak snadno se můžeš i s motorkou katapultovat přes překážky. Jedu třeba 60kmh po nějaké lesní cestě a najednou je pár metrů přede mnou napříč cestou rygol vymletý od vody. Metr široký, půl metru hluboký. Stačí trochu přidat, přední kolo se okamžitě zvedne a normálně to přeletím. Stejně tak větší kameny, padlý kmen stromu atd. Rukojeť plynu je jako tlačítko pro skákání v v počítačové hře. Prostě stačí přidat plyn a pak se na tý motorce udržet a přejedeš všechno :) Já dal navíc o 3 zuby větší rozetu, takže je to ještě lepší :) |
25.2.2021 | Článek | Codo: Tobě to možná není na nic. Ale fabrice to slouží v tom, že tu motorku si koupí víc lidí. Kdyby to mělo jen 100HP, najdou se lidi, kteří si jí nekoupí, protože je slabá. Kdyby to mělo jen 160HP a reakce na plyn jen jako v režimu SPORT, spousta lidí by si to nekoupila, protože by se na tom do týdne zabila (jede to fakt hodně...).Takhle je to díky jednoduchému SW celkem univerzální motorka, která si najde víc zákazníků. A ve finále z toho můžeš profitovat i Ty - budeš jezdit jen se 100HP a až Tě to přestane bavit, přepneš si to na 160. Jako fakt to je znát. Já jí půjčoval na vyzkoušení kamarádovi a dal jsem mu tam na seznámení režim RAIN. Ujeli jsme asi 50km, potom stojíme kecáme, po půl hodině sedneme každej zpět na svojí motorku, já za to vezmu a vyděsím se, že to prostě vůbec nejede! Jasně, nechal jsem tam ten RAIN, přitom normálně jezdím na SPORT. Rozdíl obrovskej! |
24.2.2021 | Článek | Není to takové drámo. Mám na 1290 Super Adventure R odjeté 2 sezóny, 30 tisíc km, nijak jí nešetřím a zatím ani jediný problém. A pak znám 2x 1190 SAR, 45 a 70 tisíc km a taky bez problému. Chce to nesrat na předepsaný servis a dát tomu to, co to potřebuje. |
24.2.2021 | Článek | MichalKimlo - Jako majitel KTM s tím naprosto souhlasím. S tím, že to GS je možná o fous hezčí :) |
24.2.2021 | Článek | Codo - ta elektronika a hlídací asistenti tam jsou proto, aby to rozšířilo použitelnost motorky. Tedy aby to nebyl stroj jen pro pár fakt zkušených jezdců. Na režim RAIN na tom může jezdit v podstatě i začátečník. OFFROAD si tam dá ten, kdo chce někam na polňačku nebo šotolinku, ale zase tak silnej v kramflecích ještě není. A pro střelce je tam SPORT a doplňkový dongle - zařízeníčko, který se připojí do zásuvky pod sedlem a dá se s ním natrvalo vypnout ABS i protiprokluz. A s tím se pak jezdí po silnici i v terénu a je to náramná zábava :) |
24.2.2021 | Článek | Svez se na tom a pochopíš ;) |
23.2.2021 | Článek | No nevím... Jezdec sedí v díře mezi nádrží a sedadlem pro spolujezdce. Padací rám je chycený k motoru... Raději si nechám svou 1290SAR 2019 +2 |