renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

MartinNTV

Offline: 16.7.2020 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 54
Město: Jasenná
Lokalita: Náchod Králov...
Pomohl: 1x
Napsal příspěvků: 58x
Body komentářů: 32 / 2
ID uživatele: 269129
Registrace: 29.10.2015

Adresa profilu:http://martinntv.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 31 záznamů

30.10.2015 Článek Ta motorka vypadá moc pěkně. A konečně má vodní chlazení. Jak klesá technická gramotnost lidstva, zastávají mnozí i takové názory, že je to špatně. Současně řeší, neuškodí-li milovanému motoru, pokud vymění olej až za 13 měsíců, nebo přejedou-li interval výměny o 120 km.
Takže stručně pro neznalé zopakujme věci, které se kdysi dávno učily v autoškole:
Kapalinou chlazené motory mají výrazně menší vůle, proto mají obvykle nulovou, resp. neměřitelnou spotřebu oleje, nižší hlučnost, díky stálosti teplot mohou dosahovat vyšších výkonů, nižší spotřeby, mnohonásobně vyšší životnosti (kapalinou chlazené Hondy CX klidně najely 300 000 km).
Vzduchem chlazené motory jsou reliktem z minulého století. Taktéž karburátory. Příprava směsi s pomocí karburátoru je nedokonalá a přijatelná jedině při použití vlastního karburátoru pro každý válec (u motocyklů obvyklé řešení = velmi drahé). Při úrovni dnešní techniky není důvod se vstřikování bát. Mimochodem u leteckých motorů se používá už tak asi 70 let. Sice trochu jinak konstruované, ale důvod pro to byl.
Pro fandy historických věcí je k dispozici stále velké množství motocyklů z minulého tisíciletí.
Pro ty, kteří považují moderní věci za špatné si dovolím připomenout, že bývaly doby, kdy se motocykl startoval roztlačením, před tím se však musela nahřát letlampou žárová trubka. Modernější stroje pak mívaly změkčilé elektrické zapalování, byť s ruční regulaci předstihu, nechápu, jak bez tohoto ovladače můžou pravověrní motorkáři být .
+2 -1
Předchozí
1 2 3
Následující

TOPlist