PROFIL UŽIVATELE

Adresa profilu:http://martosek.motorkari.cz (Sdílet)

Grossglockner hochalpenstrasse na NC 750X

opět Grossglockner na Honda NC 750X jiný pohled na GG

O Grossglockner bylo již napsáno hodně.

Když se Vám nepodaří vstát brzo ráno, budete muset stát frontu na mýtné bráně. Oficiálně otvírají už v 5.00 hodin. My tam byli až v 9.00 hod., což bylo krutě pozdě. Mrak cyklistů, osobně proti nim nic nemám, když se vám neobjeví v zatáčce, když máte najetou optimální stopu a zrovna jdete po plynu ... a místo zrychlení je to o brzdách. Mrak osobních aut.

GG (Grossglockner) je užasné místo, podle toho co jsem viděl, ho používají i výrobci aut k testování brzd a jízdních vlastností nových modelů, ale zpět k tomu o čem chci napsat.

GG je úžasné místo, abyste si mohli užít je potřeba:

- mít kvalitní pneu. Před odjezdem jsem měl cca 2 mm nad ojetím pneu. Po dikuzích s kamarády jsem to vyměnil (podle technika bych to na tom dojel). Asi má dobrou zkušenost s pneu, ale netušil co je ve skutečnosti GG. Z pohledu pneu je to jedna zatáčka za druhou.

- mít odvahu do zatáček. Bohužel jsem odjel za skupinou motorkářů. Měl jsem pocit, že to byli zkušení "rideři", ale jenom po rovinkách. V zatáčkách mne krutě brzdili a po rovině měli vyšší výkon. NC 750X bere krásně od spodu, ale chtělo by to něco více. Já nemám na pnue žádný "poser proužek". A bylo hodně náročně "brzdiče" předjet, muselo to být v zatáčce, tedy ho podjet v protismětu.

- přehled o provozu. Velká města jsou legrace proti tomu co se dělo na GG. Cyklisti, auta a motorky se hrnou oběma směry v krutých zatáčkách. Rozhodně tam není čas na nějaké dlouhé přešlapování.

- řazení. Většinou 2-3-4 ... více 2 a 3 plný plyn, brzda, 2 plný, brzda, 3, ... 2... 3 ... 2 a tak pořád dokola, práce plynem, bzdou. Tedy jestli si to chcete užžžžžžžíííííít. Druhá verze je jet v koloně.

- klidná hlava. Za 25€ tam je možno jezdit celý den, od jené mýtné bráně l druhé. Dokonce je snad možné vyjet i ven, ale to jsem nezkoušel. Bohužel, jeden driver neudržel klidnou hlavu a musel kvuli němu přistávat vrtulník. Nebyl to pěkný pohled.

GG je připraven na motokáře. Jsou tam bike point a vyhrazená parkoviště. Opět říkám, rozhodně to stojí za to. Jak z pohledu zatáček, tak i z pohledu výhledů. Vyjel jsem na bike point, sice to bylo lehce komplikované tím, že tam chce vyjet i řada aut (neuvěřitelný smrad ze spojky a brzd....), ale ty výhledy a scenérie jsou úžasné.

GG ledovec

GG příprava pro motorky

Cesta dolů je opět o řazení, 2-3-2-3-2-3 a tak pořád dokola a občas brzdy ... super jezdil jsem na hranici omezovače a spotřeba byla 3,4 l / 100km neuvěřitelné.

Alpy

Co dál. GG byl užasný, ale hodně rušný. Byl jsem i na Nockalmstrasse, je tam 50 vraceček, jel jsem to 3x, minimální provoz. Není tam ledovec, ale bylo to suuuuuuuuuuuuper.

Honda NC 750X v cestovní úprave při spaní v penzionech ...

Závěr: Rozhodně doporučuji, při splnění podmínek: dobré gumy, plná nádrž, rychlé reakce a klidná hlava ... :-)

Marťošek na GG

Motorky: Honda NC 750X, Honda NC 750S

Komentáře k článku
madmach napsal 19.09.2016 v 17:25

Já to na poprvé se ženou taky netrefil a přejel to na Heiligenblut... Teď na podruhé sám už jo. Sviště jsem taky neviděl ale musel jsem brzdit kvůli ovcím...

elvis78 napsal 29.08.2016 v 10:26

No tak já tam jel jako vracející se ze Stelvia/Bormia a jel jsem nahoru sám. Za celou GG jsem potkal 4 auta, 1 cyklista, 2 motorky. 0 svišťů. Přijel jsem tam v sedm nebo v osm večer. Podívejte se mi do deníku, jak to tam vypadalo. Mohl jsem si tam dělat co jsem chtěl. akorát, že jsem trubka nevěděl že když na kruháku zahnu až druhým výjezdem, že dorazím na Francovu vyhlídku. Takže příště zas a zas večer.

Marťošek napsal 07.08.2016 v 20:23

Nockalmstrasse jsem jel v neděli, cca 50 vraceček (tedys vlastně 150) je úplně super, cena vstřícnější a provoz téměř nulový. Opravdu je to super... mít více času, jel bych to vícekrát.

Petr_TA napsal 06.08.2016 v 19:02

GG na poprvé dobrý ale Nockalmstrasse mnohem lepší

Geodet napsal 06.08.2016 v 07:13

Dobrý . Já bych si to ale v tom provozu asi neužil. Radši něco míň profláklýho.