Komentáře
Nalezeno 4 záznamů
9.4.2024 | Článek | V muzeu jsem byl, a podle mě se jedná o nejlepší motomuzeum v Česku, které svým rozsahem nemá v ČR obdoby, a je zajímavé i v rámci celé Evropy. Panu Novákovi se podařilo nasbírat opravdu zajímavé ikonické motocykly ve výborném stavu. Určitě doporučuji navštívit. Možná by se o víkendech hodil nějaký brigádník, aby mělo muzeum otevřeno od do....? +2 |
1.3.2023 | Článek | Úplně top je poslední 748R model 2002. V této verzi a designu se dělala pouze jeden rok, a je to vrcholná verze 748. Dokonce má úplně stejný podvozek jako 998R, která už dnes stojí okolo, nebo přes půl mega.Poslední 748R, pokud se nepletu, měla rám z 996SPS, velký Airbox, titanové ojnice atd. Jel jsem na ní před 10 lety. Pokud někdo tvrdí, že dvouvál jede dole a nahoře už nejede, tak nejel na Rkové Dukárně. Ta teprve v 8 chytne a letí furt do červeného. Ohlins podvozek byl v té době TOPka. V Austrálii to, myslím, vyhrálo nejlepší supersport v roce 2002. +1 |
2.1.2023 | Článek | Tyhle dvě motorky představují poslední samuraje z předlouhé éry sportovně cestovních moto, nebo tzv. hypersportů. Dříve se široký okruh kapotovaných sportovně cestovních moto včetně ZZR1400 čítající Hondího Blackbirda a VFR1200 a K1300 od BMW smrskl na tyto dvě motorky. Až tyhle dvě zmízí (z EU ) a s ní i název Haybausa, skončí i jedna velká kapitola v encyklopedii motocyklů. H2 SX je opravdu naladěna "jen" na 210 koní, a měkčí reakci plynu, aby se na ní hezky cestovalo a projelo městem, což umí opravdu úžasně - vyzkoušel jsem. Věta objem ničím nenahradíš tak tedy úplně neplatí. Dokonce i dle amerických a australských srovnáváků nové Hyabusy s modelem ZX14 ( u nás již neprodávané ZZR1400) jedou tyto dvě motorky stejně. Je to ale právě obyčejná kompresorová Ninja H2, která v sériovém stavu z obchodu s SPZ i s tím obludným sériovým výfukem drží už 4 roky světový rychlostní rekord mezi sériovými motocykly na hodnotě 337km/h. Komu to nestačí v sérii, stačí jen zajít do sámošky, koupit jiný výfuk, dát jiný vzduchový filtr a pouhým flashnutím jednotky tam máte 250-270 koní, aniž by jste vůbec šáhli do motoru. Dokud Ducati neupraví svou Panigale V4, zůstane z důvodů běsnícího emisního EU úředníka navždy Ninja H2 nejrychlejší motorkou s SPZetkou. Pokud někdo hledá vhodnou alternativu těmto dvěma motorkám z testu za relativně dostupnou cenu, je poslední ZZR1400 jasná volba. +2 |
25.12.2017 | Článek | Super článek na Vánoce, díky autorovi! Některé zahraniční weby také uvádějí, že GPZ měla být vzduchem chlazený 6 válec. Kawa už ale měla v roce 79 vodou chlazený motor a na začátku 80. let závodila Kawa se 4 válci. Vzduchem chlazený 6-ti válec pro GPZ je tedy spíše podle mě novinářská kachna. Možná hlavní podstatou 80. let je fakt, že šampionát Endurance 1000 a poté 750 dal základ tehdejším a dnešním superbikům, a od konce 80. let probíhá spíše už jen evoluce, než revoluce. 80. léta rozhodně patřila Japoncům a na konci o sobě dala hodně vědět Ducati svojí 851. Co se týče hardcore superbiků pro masy, tak GSX-R a ZXR se staly kultem a symbolem přelomu 80/90 let, než přišla 916. A za mě? Propadl jsem ZXR, super svezení a hlavně barva... +1 |