renocar_unor



PROFIL UŽIVATELE

anitka

Offline: 27.5.2018 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 44
Město: Praha 5-Stodůlky
Lokalita: Praha hl.m. Praha
Napsal příspěvků: 1x
Body komentářů: 1
ID uživatele: 198500
Registrace: 19.9.2013

Adresa profilu:http://anitka.motorkari.cz (Sdílet)


Skútrem po Krétě - buď připraven!

Pokud se chystáte procestovat Krétu na skútru či motorce, poslouží vám tento článek jako malá příprava, na co si dát pozor a čeho se nezaleknout..

[color=#b22222]S přítelkyní jsme se rozhodli, že si prodloužíme léto a zaletíme na Krétu. Protože rádi jezdíme na skútru, rozhodli jsme si ho půjčit i tam. Po našem sedmidenním ježdění jsem sepsal pro své kamarády ze "Skútrgangu" těchto pár odstavečků a nyní jsem se rozhodl podělit se i s vámi.. ;-)[/color] Tak nakonec jsme na skútříku najeli celkem 730 km, ale byl to chvílema boj. Silnice tu mají sice hladké, ale o to je to větší šok, když je v ní najednou díra, že by se do ní vešel celej Bertík (rozumněl prase divoké mé kamarádky). Pak mají Kréťani v oblibě dělat na silnici "schody". Člověk si hezky drandí a najednou je za zatáčkou napojenej jeden asfalt na jinej. Když se u silnice objeví značka "pozor nerovnost", je potřeba dát opravdový pozor, protože pak jde do tuhýho.  Občas se stane, že je silnice široká tak sotva pro jedno auto, ale i tak tam nikdo z místních příliš nepřibržďuje. Tam je skútřík nedocenitelnej. Náš delegát od cestovky nás varoval, že se policie poslední dobou zaměřuje na platné doklady (plnohodnotný řidičák) a jízdu bez helmy. V reálu to vypadá tak, že se místňák pozná podle toho, že jede bez helmy (nejlépe i bez brejlí) a na mobilu píše SMSku. Viděl jsem i několik dětí, co jim ještě teče mlíko po bradě, řídit stroj 125 ccm a výše. Na skútru tu jezdí i celé rodiny najednou (jedno dítě na řidítkách, rodiče na sedle, další dítě na nosiči místo kufru). Nakonec jsme potkali i našeho delegáta bez helmy.. Zpětná zrcátka tu existují jen na skútrech v půjčovnách. Jízda bez zrcátek je kompenzována klaksonem. Skútry šňerují silnici od krajnice ke krajnici a předjet jej je prakticky nemožné, pokud nezatroubíte, aby o vás věděl. Předjíždění je tady vůbec kapitola sama pro sebe. Pokud vjíždíte do zatáčky a uslyšíte zatroubení, okamžitě zpomalte a jeďte při kraji, protože se vyřítí auto nemalou rychlostí a prostředkem. Lze to řešit opětováním troubení (pak zpomalí obě auta a jedou při kraji). Skútr si toto ale nemůže dovolit, protože má slabý klakson. Na Krétě občas dost fouká. Jeden den byl takový vítr, že jsme prostě nedokázali jet při pobřeží, nebo některými nekrytými silnicemi. Proti větru to šlo cca 15 km/h s pocitovou rychlostí 100. Horší to bylo z boku. Čim rychleji jsme jeli, tím jsme byli proti větru odolnější, ale v zatáčkách se prostě musí zpomalit a navíc se tam mění směr větru, takže opravdová lahůdka. V největším vichru jsme pak potkali místňáka na motorce, co vezl na klíně pytel sena a držel ho levou rukou. Nechápu. Nakonec jsme to řešili vysunutím "lyží" a pak to šlo. Jen se musí počítat s tím, že se může cesta nečekaně protáhnout. Štěrkové cesty vedou zpravidla k turisticky nejzajímavějším cílům, jako jsou romantické pláže. Jsou v kritickém stavu, nekonečně dlouhé, zakončené obrovským parkovištěm, které je plné aut a skútrů z půjčoven. Možná proto jsou vozy z půjčoven v tak zoufalém stavu, protože turistům brzy dojdou nervy a donutí skákat kdejaký automobil né zrovna terénní konstrukce. Místní světla rozsvěcí, až když nevidí na cestu. Není výjimka, že auto za sebou ve večerních hodinách dřív slyšíte, než vidíte. Parkovat se dá prakticky kdekoliv a nikdo to neřeší. Ani auta to příliš neřeší a na vytížené silnici klidně zastaví metr od kraje a jdou si nakoupit, čímž z hlavní silnice udělají silnici s kyvadlovou dopravou. Jako bonbónek na dortu musím dodat, že mnozí se ani neobtěžují vyndat klíček ze zapalování a je zázrak, že alespoň vypnou motor. Hlavně na jihu kréty jsme potkali mnoho skútrů stojících u silnice a připravených k jízdě.. Podle všeho, co jsem do teď napsal, by se mohlo zdát, že je nehodovost na Krétě rekordní, ale zjevně tomu tak není. Přispívá tomu nejspíš fakt, že místní nikdy nikam nespěchají. Dokonce ani sanitky a policajti. Zásadně nehoukají. Když jsem poprvé viděl sanitku, jak projíždí městem, nebyl jsem si jist, zda nemá puštěný maják spíš omylem, nebo zda neveze zvláštního pacienta, se kterým se nesmí moc houpat. Když ale dávala na křižovatce přednost, dost jsem znejistěl. Utvrdilo mě až policejní auto v "akci". Viděl jsem ho ve zpětném zrcátku, tak jsem zajel ke kraji a přibrzdil. Loudavě mě předjel a po hlavní silnici, kde všichni jezdili kolem stovky (včetně velkých autobusů), se šinul rychlostí okolo 70 km/h. Vzhledem k faktu, že za ním nebyla kolona, zřejmě není na Krétě problém předjíždět policejní auta se spuštěným majákem. A to ani v autobuse. Takže hurá na Krétu!

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (4x):

Motorky: Kymco Agility City 150

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist