renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

zzpol

Offline: Dnes v 05:14 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 64
Město: Rakovník II
Lokalita: Rakovník Stře...
Body komentářů: 211
ID uživatele: 188445
Registrace: 16.6.2013

Adresa profilu:http://zzpol.motorkari.cz (Sdílet)


Prezentace uživatelské galerie
Nalezeno 13 záznamů

  • H-D 120 Budapest 2023

    H-D 120 Year Budapest 2023

    Fotek: 1
    Založeno: 16.02.2024 v 05:17
  • JAWA Cencůľ

    Prosba ´´ Napište sem něco o těchto motorech, please. Nebo o celých motorkách. Díky! ´´, ve mně vyvolala stejnou potřebu…

    Fotek: 41
    Založeno: 24.12.2023 v 16:53
  • Elsinore

    Po dopsání jednoho z komentářů k Čízám ´ á la Falta replica ´, doplněný poznámkou českého kolegy ´ kdo nezažil, neví ´, prezentovaný na FB stránkách amerického Vintage MX serveru, se strhla lavina příspěvků která mě, a možná že i někoho dalšího zaujme… Jde o rozmotávání klubka půl století starých ´Zlatých´ nití, zdánlivě spolu nesouvisejících příběhů…

    Fotek: 235
    Založeno: 11.10.2023 v 07:56
  • ČZ 500 MX

    Fotografie fabrických ´půllitrů´ ČZ byli stejně vzácné, jako jsou dnes záběry z chystaného Avatara … tovární spec. ČZM tvořili historii světového motocrossu… po cca. půl století vznikají za ´raketu´ jejich repliky. Barevné obrázky si pak s dovolením, nám pamětníkům, připomenou líp než cokoli jiného naše mladá léta…

    Fotek: 24
    Založeno: 29.12.2022 v 15:35
  • ČZ 250 MX

    Fotografie fabrických ´dvěpade´ ČZ byli stejně vzácné, jako jsou dnes záběry z chystaného Avatara … tovární spec. ČZM tvořili historii světového motocrossu… po cca. půl století vznikají za ´raketu´ jejich repliky. Barevné obrázky si pak s dovolením, nám pamětníkům, připomenou líp než cokoli jiného naše mladá léta…

    Fotek: 21
    Založeno: 29.12.2022 v 15:18
  • ČZ 125 MX

    Fotografie fabrických ´dvác´ ČZ byli stejně vzácné, jako jsou dnes záběry z chystaného Avatara … tovární spec. ČZM tvořili historii světového motocrossu… po cca. půl století vznikají za ´raketu´ jejich repliky. Barevné obrázky si pak s dovolením, nám pamětníkům, připomenou líp než cokoli jiného naše mladá léta…

    Fotek: 13
    Založeno: 29.12.2022 v 15:07
  • Brdatky Mez.250 1962-70

    Dlouho před r.1984, než vznikla CHKO Brdatky, se v Talichově údolí v Berouně odehrávali lité boje, nic si nezavdávající s MXGP… Měl jsem štěstí, že jsem stihl v r.1969 poslední ročník, konaný vždy na 1.máje, za účasti jezdců startujících o předchozím víkendu v Holicích. Byl to můj první mezinárodní závod, který jsem kdy viděl. Bylo mi 9 let. Vezl mi táta na ČZ250 Sport a pršelo… zážitek jako prase, o který se rád podělím, alespoň pomocí historických fotografii. Úplně náhodou se mi podařilo nedávno získat plánek trati, na kterou se v dobách největší slávy 2x vracel Joel Robert. kde ale vyhrál pouze napoprvé r.1966... ( mistr světa na ČZ 1964, 1968 a 1969).

    Fotek: 30
    Založeno: 03.10.2022 v 03:39
  • Stříbro MX500 1971

    Pro případné fandy a k oprášení vzpomínek pár obrázků z dobového tisku k historicky prvnímu MXGP 500, pořádaného na trati Sv.Petra ve Stříbře, kde jsem opět v červnu roku 1971 nechyběl. Skoky přes silnici na trati tehdy chyběly a sjíždělo se malou roklí vedle klubovny."

    Fotek: 12
    Založeno: 03.10.2022 v 03:31
  • Holice MXoN250 1971

    Do řady historických úspěchů československého motokrosu patří jistě i ten z roku 1971. Jednalo se o MX družstev, o Trofej národů třídy 250 ccm, pořádanou na Poběžovické trati u Holic. Tehdy již za účasti nastupující mladé generace našich jezdců Jirky Churavého a Jaroslava Falty (20 let). Tenkrát se teprve devatenáctiletý Jiří Churavý umístil na 3. místě ve druhé jízdě!!! Na závodech jsem byl jako malý kluk se svým otcem. Podařilo se nám vyfotit Gastona Rahiera na ČZ (poslední start Belgičana na ČZ) a v depu Robertovu Suzuki

    Fotek: 19
    Založeno: 03.10.2022 v 03:19
  • MXGP1972 + jak Sborná ke KTM přišla...

    Nakousl jsem rok 1972. Počátek ofenzivy zlaté generace československého motokrosu a konání některých akcí, kterých jsem se osobně zúčastnil a můžu o nich něco napsat. V létě 1972 mě rodiče poslali na výměnný dětský tábor do východoněmecké vesnice poblíž Apoldy, kde se tehdy v červenci konalo MXGP500. Přivezl jsem si domů pondělní německé noviny s reportáží ze závodu, který ovládl Paul Friedrichs (mistr světa na ČZ v letech 1966, 1967 a 1968), rodák z Erfurtu. V Holicích, tehdy na jiném závodě se suveréně dokázal prosadit Kavinov, rodák z Kyjeva, naposledy na ČZ. Na podzimním druhém setkání mistrů v Jiníně už chyběl. Přijeli jen Kibirin, Krasnosčenkov, Jefimon a Friedrichs. Rok na to, na Dnu spřátelených armád na Strahovském stadionu, již svírala "Sborná" koleny rudé nádrže s modrým oválným logem KTM, dodnes mám doma. dva kusy nenalepené." Dva příběhy o tom, kam se Kavinov po r.1972 ´vypařil´ + jak ke KTM Sborná přišla, poskytl Vladmir Kavinov v r.1989 a je dostupný od 2016 na linku https://vk.com/wall-60212437_2272?lang=en - zde je pak jeho závěr (originál) Not everything, however, was cloudless in your sports biography. Is that right? - I hoped that we would not touch on this still sore topic for me - so much time has already passed ! In 1972, after being discharged from the army, I lived already in Kiev and was engaged again under the leadership of Trofimets in the sports club "Dnepr" at the chemical plant. At that time, I was considered the leader of the team. Going to the next stage of the World Cup abroad, I was accused of violating the customs regime and expelled from the team. Intentional intent on my part, I am ready to state it now, was not, and according to the current rules, there was no violation. But the fact remains a fact. As often happens, the trouble does not come alone: the plant management announced that it could not leave me in the section on the same terms. I had to find a way out. Only victories in the USSR championships could bring me back to the national team. The head coach of the Armed Forces Vladimir Nikolayevich Dudko helped. I again became a soldier and continued motorsport in the Kiev sports club of the army. For three years, speaking simultaneously in two classes, he managed to win three gold, two silver and one bronze medals at the national championships. - Vladimir, the pinnacle of your success came, one might say, during the heyday of Soviet motorsport - a time full of interesting events that left a noticeable mark in the memory of his fans. - Yes, but these interesting events had an invisible side, demanding from our leaders the courage that in that stagnant period was not encouraged. In 1972, Robert, once again winning the title of champion, decided to leave the sport. Gennady Moiseyev and I felt that we had a chance. However, the Czechoslovak ČZ motorcycles, on which all Soviet riders performed and which served us faithfully for ten years, exhausted themselves. Gennady, for example, leading, went off the track due to breakdowns at almost every stage. New equipment was needed, and it, as you know, only Western or Japanese production. It seemed to help the case, but it is possible that he was someone planned. In Holland, before the next stage, two of the four brought to us mysteriously disappeared - Moiseyev, me and Pavel Rulev ČZ. The question is, where to get the car? And then the head of our delegation - the teacher of one of the Leningrad institutes Viktor Ivanovich Sokolov was offered his services by representatives of the then little-known Austrian company KTM. Sokolov contacted Moscow and asked for permission. They said, “We can’t solve the problem.” - Victor Ivanovich took responsibility for himself. I sat down at KTM and immediately felt what kind of car it was: on one lap I won against rivals for ten seconds. A few days later, here in Holland, I already won the KTM in a friendly cross with the participation of all the strongest, including those who competed at the World Championship in the 500 class. The winners, it seems, are not judged, especially since we earned a lot of currency for the federation, and cats scraped at heart: how will Sokolov’s step be appreciated in Moscow? I will not remember everything that happened. Victor Ivanovich had to prove his case in different instances, and in the end this high-class specialist was excommunicated from motocross. It is good that the inevitability of the alliance with the KTM has become obvious to everyone. It lasted about ten years, and during this time we won five championship titles on her motorcycles, many medals of other dignity, for a number of years replenished the foreign exchange office of the Central Committee of the DOSAAF of the USSR. Not without our help, KTM has become one of the leading motorcycle companies in the world. - But did not in these years mistakes were made, which then fatally affected the performances of the national team? What I mean is that the bet was made only on Moses and Kavinov in the absence of concern for a worthy change? - That's right. The desire to earn as much as possible forced the former leaders of our motorsport every year to ask the owner of the company KTM Erich Trunkenpolts all the large sums for our performances. He said, “You’re a bad deal, cut back, and I’ll provide a few more of your young riders with motorcycles.” Unfortunately, that was not done. - And could you then become the champion not only in the team, but also in the personal standings? - I don't think so. After a three-year break, I was returned to the national team with the second number. The best motorcycle, the best mechanic of the company was intended for Gennady Moiseev. My job was to insure him. This is the law of big sport. However, in 1979 on the serial KTM became a bronze medalist, and Gennady on the “championship” took fourth place, but it was already on the eve of the break with the company KTM. Let’s go back to the national championships. How do you see a way out of the protracted crisis in which we have motocross? - I absolutely do not believe in our motorcycle industry, without modern cross-country cars it is useless to talk about anything. All it gives for motorsport is the level of 25 years ago. The only way out is to buy the best foreign samples, and not two or three yamakhs, as they did this year for the youth team, but in quantities that provide training and performances of collections. I know there's no money for that. But the currency needs to learn how to earn - on friendly crosses abroad, attracting sponsors to our competitions with the participation of riders of capitalist countries, in other ways. No one can give us anything ready on a platter. In short, we need to turn around, look for new approaches. - Your son is growing up. Would you like him to do motocross? - I don't mind, but my wife says if there's another motorcyclist in the family, she can't handle it. What do you enjoy in your free time? - I don't have one. All the years I catch myself thinking that I dream for a day or two to leave the city with my family to rest. I don't remember when I was on vacation. But I chose this life.

    Fotek: 17
    Založeno: 03.10.2022 v 03:05
  • Česká účast na Inter-AMA 1970-75

    V r. 1973 měl J.Falta vynikající formu. Dojel si celkově pro 6.pozici v MS250. O letní pauze v seriálu MS byl proto poslán spolu s A.Baborovským PZO Motokov do USA, aby propagovali naše motocykly ČZ na mezinárodním seriálu Inter-AMA. Na veřejnost se nikdy moc informací z Inter-AMA nedostalo… až v roce 1973. Protože J.Falta vyhrál jeden ze šesti závodů a dojel si pro celk. 4.místo ( A.Baborovský pak 5.celkově ). Dosud největší úspěch si odvezl z Inter-AMA Vlastimil Válek, jako celkový vítěz v r.1971. Zdeněk Velký to dokázal zopakovat v r.1974 ( J.Falta byl pak 2.celkově ) Rok před Vlastimilem Válkem byli na Inter-AMA 1970 vysláni Otakar Toman a Miloslav Halm, který skončil celkově na 8.místě. V roce 1972 vycestoval Miloslav Halm s Jiřím Churavým a skončil celkově na 10.místě. Zdeněk Velký dostal šanci ještě v r.1975. Na YouTube existuje ze závodu v L.A. na SuperBowl Coliseum 18 min video, ke spuštění ze složky videa

    Fotek: 27
    Založeno: 02.10.2022 v 11:26
  • Zlatá éra čs.motocrossu 1973-77

    Jaroslav Falta si dojel pro celkové 6.místo v MS250. Mezi TOP10 se nedostali Miloslav Halm, Zdeněk Velký ani Antonín Baborovský. Jiří Churavý měl za sebou polovinu zotavování po úrazu z Gruzie. Jiří Stodůlka dojeli celkově 7-mý., Oldřich Hamršmíd 9-tý a Otakar Toman 10-tý v MS500. Sezonu 1974 v březnu otevíral Jinín kontrolním závodem, na který jsem se jel podívat. Čezety testovali hydro-pneumatické zadní tlumiče konstruktéra Krňávka. Moisejev s Kavinovem sedlali už 2 rokem KTM. Za startovací žebřík se rovnala Dukla Praha pod dohledem F.Helikara v armádním vaťáku. V depu se zjevil prototyp ČZ 125 typ 511 a nová 4T ČZ 350 F. Pudila… . Všude bylo zvláštní napětí. Kdo měl to štěstí a pohyboval se v 70tých letech kolem motocrossu, zažil jej často. Mělo podobu mrazení po celém těle a mnozí si jej uchováváme v paměti dodnes. Všem legendám čs.motocrossu 70-tých let za něj moc a moc děkuji.

    Fotek: 92
    Založeno: 01.10.2022 v 09:52
  • Moje závodnická léta 1977-78

    Dobu o které jsou následující řádky vystihuje nejlépe to, že i samotný pohled na ´káru´ ( přívěsný vozík pro 1-2 crossky) mě vzrušoval a to i bez motorek … Neexistovala možnost, kde ji koupit, jedině s pomocí fabrických řemeslníků ´ufušovat´ a zbytek, dle tehdejšího čs.časopisu, ´Urobit si sám´:-). Na podzim 1977 jsem se dozvěděl o náboru do motocrossového oddílu Rudé Hvězdy a jel to do Plzně zkusit. Po několika rozjížďkách si mě překvapivě vybrali a já se stal ´Žákovským´ členem, což spustilo fůru událostí. Nejprve táta v euforii vyrobil káru a zařídil si 2x týdně uvolňování z práce, k dojíždění na tréninky do Bukovce. Já začal mnohem víc makat na fyzičce a později se ještě snažil skloubit přípravu motorky na víkendové akce se studiem na ´strojárně´, sháněl výbavu a apod.. Z jara 1978 se stalo nemožné, s naší ´károu´ jsme si mohli zajet pro oddílovou ČZ400, za což tehdejšímu SNB moc děkuji. Předcházela zimní příprava v tělocvičně, soustředění na Pancíři a běhání kolem Bukovce. Půllitr nechtěl ale startovat a trvalo dost dlouho, než jsme připustili, že motor nebude mít kompresi!!! Motor dostal nový válec s pístem a ožil. Měl slušný zátah, ale až tak od půl plynu výš. Na kamarádovo dvěpade bylo vše snazší. Kontrolní závod v Kříších dopadl dobře. Následovali dva 2denní výběry do seriálu Juniorského přeboru ČSSR v Rychnově a Ježově na Moravě, to byla ale jiná liga. Depo připomínalo 6Days. Nechyběli Avie SVS Strakonice, ÚAMK Praha… O účast v JP78 tehdy usilovalo na 248 jezdců roč.1959 a mladších, z celé ČSSR!!! Startovní listina se jmény, ze kterých si později Dukla vybírala nástupce ´zlaté´ generace. Vše mělo rychlý spád. Byl jsem zařazen do poslední 7. jízdy. Jen co jsem dojel 15.z 34 ( přímo postupovalo prvních 5.), mi bylo oznámeno, že jedu hned 1. opravnou jízdu… S výsledkem 13. z 22, jsem se ale nedostal ani do nedělního vlož.závodu (postupovalo prvních 6). V Ježově se situace opakovala. Opravnou jízdu jsem dokončil na 12.místě. Za RH Plzeň se tehdy přímo z výběru do JP78, mimo mazáků z nás holubů, nedostal nikdo. Nebyla to tragedie, ale svět motorek, tak jak jsem ho znal, se mi hroutil. Na vlastní kůži jsem poznal, že stejně staří borci Bendík61, Soldát60, Špaček60, Kunc59, Koubek59, si jeli svůj závod. Už tehdy je stíhal o 2 roky mladší 16ti letý Petr Kovář... Mě chyběli min. 2 roky ´otrkávání´ v KP´, pod hlavičkou ZO Svazarmu, vč. pokusu sehnat jetou motorku...

    Fotek: 17
    Založeno: 01.10.2022 v 08:27

TOPlist