stratos_r1250gs



PROFIL UŽIVATELE

Tomulka

Offline: 22.6.2019 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 33
Město: Bruntál
Lokalita: Bruntál Morav...
ID uživatele: 184880
Registrace: 28.4.2013

Adresa profilu:http://tomulka.motorkari.cz (Sdílet)


AFRICKÁ SWIŇ - ŠETŘIT na servisu, se (NE)VYPLATÍ?!?

Zdravím vás Afričané! Tímto článkem se chci podělit o čas strávený s mým motocyklem, Honda CRF 1000 L Africa Twin, r.v. 2016, bez ABS, bez KTRC, 48.000km, při všech servisních úkonech od nového stroje, až po současnost.

0 km

Moto koupeno 11. března 2016. Již po prvním týdnu byl nájezd 1.000 km, v květnu 4.500 km, po roce 20.000 km, plány v kilometrickém nájezdu i využití mění postupem času priority jako rodinný dům a budoucí rodina. I přesto téměř po 3 letech se na tachometru hlásí 50.000km!!!

Foto: Tachometr 0 km

12.000 km

Při klasickém 12.tis. intervalu pravidelně měněn motorový olej a olejový filtr. Moto obutí, přední guma výdrž 12-18.tis km, zadní 19-26.tis km, dvě přední gumy na jednu zadní. Správný terénní Afrikář má opotřebení pneumatik přesně v opačném poměru 2 zadní gumy na 1 přední, tím chci říci, že tato konkrétní Afrika je především silniční cestovatel, ať už typu vesnických silniček, štěrkovek či městských uliček či rychlostních silnic a dálnic, samozřejmě záleží na konkrétních pneumatikách a podmínkách použití.

24.000 km

Při následných 24.000 km nás čeká oproti klasické údržbě, navíc výměna vzduchových filtrů.

Foto: Výměna vzduchové filtru

36.000 km

Při 36.000 km došlo na výměnu i řetězové sady, měněna brzdová kapalina a kontrolovalo se a případně měnilo brzdové obložení, toto vše je odvislé od stylu jízdy, zatížení a lokality silnic,... opět gumy dle opotřebení.

Foto: Výměna předních brzdových destiček + řetězové sady

48.000 km

Při 48.000km nás čeká časově i finančně náročnější údržba či servis. Řadový dvouválec se dvěmi svíčkami na válec se tváří jako velice povedeně poskládaný a kompaktní motor. Rozborka je svěřena odborníkovi v této oblasti, který hravě a přesně ví co, jak a kde... kapotáže, nádrž, airbox, cívkový modul, škrtící hrdlo, samozřejmostí je odborné odpojení konektorů, lanek a hadic. Dostáváme se k víku ventilů s jazýčkovými ventily pro odfuk. Výměna svíček je samozřejmostí.

Ventily, sací řešeny pomocí výměnných podložek, výfukové pomocí klasického nastavení šroubem. K nastavení použity spárové měrky v rozsahu potřebných hodnot dle servisního manuálu.

Dle doporučení ještě provedena výměna chladící kapaliny.

Foto: Torzo + sací hrdla + pohled pod ventilové víko

Foto: Porovnání svíček + odložený cívkový modul

A jak to dopadlo, SKVĚLE!!!

Pochvala a velké poděkování mechanikovi! Ten je s Afrikou od novoty, kdy poskytuje konzultace, doporučení a péči o ní, kdykoliv je zapotřebí. Ocenění si zaslouží především vstřícný přístup mechanika, který nabídne osobní přítomnost majitele při servisních pracech, klidně přijede i k motu! Já tak potřeboval jen moto a garáž. Jeho výhodou je flexibilita! Je schopen zajistit vše potřebné od A do Z. Tzn. cenově výhodné ND, s třídenní dodací lhůtou a vlastní potřebné nářadí. S takovým profesionálním a variabilním přístupem se jen těžko setkáte! A více než desetileté zkušenosti v této oblasti.

Foto:   Tachometr cca 50.000 km

Budete-li potřebovat, neváhejte mne kontaktovat, rád pomohu. Vždy je super, když se můžete obrátit na člověka, který již stejné záležitosti řešil dříve a má cennou osobní zkušenost. Přeji mnoho šťastných kilometrů. Ing. Tomáš Krumpholc, tkrumpholc@gmail.com.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
hOOrNeT napsal 17.03.2019 v 09:46

Je vidět, že Afriku využíváš na 100%. Ať ti to jezdí, inženýre

VladaM napsal 28.02.2019 v 20:28

Dvě přední na jednu zadní?
To je divné...

spike-cz napsal 26.02.2019 v 10:20

Ano, šetřit na servisu se nevyplácí. Mašina se za pravidelnou péči odmění. I proto mne překvapuje ten zmíněný interval u vzduchového filtru. Osobně totiž měním olej i filtry po sezoně a pokud mám dost nájezdu, tak i v půlce. Ono se pak motoru "líp dejchá".
Ale nejsem ani ing a ani nemám afriku, tak možná to přeháním...


TOPlist