renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

megacruiser

Offline: 7.6.2022 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 46
Město: Brno-Bystrc
Lokalita: Brno-město Ji...
Napsal příspěvků: 11x
Body komentářů: 38 / 11
ID uživatele: 166
Registrace: 8.2.2008

Adresa profilu:http://megacruiser.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 248 záznamů

7.2.2011 Článek To rrss: reálně vytěžitelného uranu 235 je už dost omezené množství, bez reaktorů 4. generace budeme brzo na suchu. A taky jen v reaktorech 4. generace je reálné vyrábět dostatečné množství vodíku pro vodíkové hospodářství, na elektrolýzu zapomeň, ta se nevyplatí nikdy. Auta a motorky na vodík s palivovými články jsou taky high-tech utopie, je to drahé, složité, neopravitelné a s mizernou životností. Jedině reálné je přímé spalování vodíku jako to testuje BMW v upravených pístových motorech.
Vše závisí na rychlém vývoji a stavbě reaktorů 4. generace, s dnešním tempem brzděným ropnou lobby se jich ale nedočkáme dřív než kolem roku 2050, do té doby nemá cenu o vodíku mluvit.
5.2.2011 Článek Hezká a napohled draze postavená motorka za celkem málo peněz. Vizuálně nemá konkurenci, nevím o podobně kvalitně postavené japonské motorce. Japonci jsou levnější, ale jejich motorky v této ceně a kategorii na Shiver nemají (např. Gladius s plastovou atrapou rámu, divná ER6). Škoda jen těch moderních vstřikovaček s nepříjemnou reakcí, mít karbce je ta motorka dokonalá
5.2.2011 Článek Kdepak elektromotor, zatím nemají baterie dostatečnou energetickou hustotu a jejich výroba znamená vždy ekologickou katastrofu a zamoření těžkými kovy, dioxiny a jiným svinstvem. Vodík je taky nesmysl, vyrábí se průmyslově z ropy protože elektrolýza je a vždy bude příliš drahá. Jeho skladování je nebezpečné. Ale protože na všem s nálepkou "ekologické" se dnes dobře vydělává, tak se asi dočkáme víc takových konceptů o ničem. Btw. je úplně jedno jaké mají motorky emise, nejvíc emisí produkují velké lodě, letadla a uhelné elektrárny, auta a motorky tvoří jen zlomek, ale jsou nejvíc na očích...
22.1.2011 Článek Spíš kdyby někdo postavil zase po čase mašinu s wankelem nebo dvoutakt 500, to byly lehký a nadupaný mašiny s kterejma byla sranda a byly vyjímečný. Ale to postaví leda tak někdo v Číně, EU už povoluje jen čtyřtakty kde katalyzátor váží víc než motor
K této hrůze: ještě by se mohlo sedět obráceně a řídit by se mohla třeba pákama jako v tanku to by teprve bylo vyjímečný a co na tom že je to naprostej nesmysl Však on to nějakej snob koupí.
21.4.2010 Článek Tohle jsem viděl naživo v Brně. Borec s tím dojel před IBC, zaparkoval uprostřed chodníku, všichni to okukovali. Potom odjížděl a musel jsem se smát. Tahle věc má poloměr otáčení větší než kamion. Neustále přepínal zpátečku, dopředu, no než se vymotal, to byla doba. Nemohl ani sjet pořádně na silnici, kdyby tam nebyly 2 pruhy tak se tam nevešel :)
Prostě drahá a nepraktická hračka.
10.4.2010 Článek Bohužel, jestli nesplní euroteroristickou normu na obsah škodlivin ve výfukových plynech, nikdo se na ní v Evropě legálně nesveze a to je škoda. Jediná možnost je ji dovézt a hodit na papíry z něčeho jiného. Beztak by to nikdo nepoznal když vypadá tak retro
9.1.2010 Článek to rrss: Jádro by nás mohlo do budoucna zachránit, ale to by o budoucnosti nesměli rozhodovat hlupáci. Místo aby se co nejrychleji začaly stavět reaktory 4. generace fungující i na vyhořelé palivo, cpou se ohromné sumy do nesmyslných fotovoltaických elektráren a jiných "alternativních zdrojů" a ještě se silně dotuje výkupní cena proudu z nich, která potom zvedá cenu elektřiny pro koncové spotřebitele. Přitom výkon velkých solárních elektráren v našich podmínkách je směšně nízký a nepravidelný (v řádu desítek až stovek kW). JETE má dnes výkon 2000MW a po dostavbě by mohla mít 4000MW. Začít okamžitě budovat nové reaktory by mělo být prioritou stejně jako ukončení podpor tzv. "alternativních zdrojů energie", to je jen tunel na naše peníze na kterém se pakují překupníci panelů a zkorumpovaní úředníci.
7.1.2010 Článek 650ccm: to cos napsal bohužel není vtip. Experimenty s elektřinou a "ekologickými zdroji energie" si můžeme dovolit jen díky tomu, že do toho hrneme kvanta energie z fosilních zdrojů. Až ty fosilní zdroje dojdou, zase se vrátíme na koně.
Příklad: na výrobu jednoho litru biolihu je potřeba 0,7 - 1,2 litru paliva z fosilních zdrojů. Dojde ropa > zastaví se výroba biolihu. Solární články, větrné elektrárny - víš kolit padne uhlí a energie na výrobu něčeho takového? Mnohem víc než se potom z toho vyrobí elektřiny. Kolik se musí vykopat horniny když jsou v ní vzácné prvky jako lithium ve stopových množstvích, k tomu vymývání třeba rtutí, těch nerecyklovatelných svinstev co po takové těžbě zbyde. A to se nikam neztratí, vše se dostane do spodních vod nebo spláchne do moře. Ale tady v Evropě má potom ekolog na střeše solární panel a v autě Li-Pol baterky. Nebo si svítí úsporkou, potom ji hodí do popelnice a rtuťové páry hezky vydýcháme. Mimochodem, v EU emise rtuti neustále rostou...
No nic, sory za odbočení, ale už mě ta současná rádoby ekologie štve. Ať si třeba někdo jezdí na elektrobajku, ale ať netvrdí že se chová ekologicky
6.1.2010 Článek Přimluvám se za opravu hrubky "supersporty s nulovými emisemy", to je od novináře skutečně síla...
Co se týká těch supersportů, problém je jasný - některé nedokončily závod, protože se jim vybily baterky. Stejně jako když v TopGearu testovali elektromobil Tesla. Drtili na okruhu klasická auta a najednou konec, auto nejelo, museli ho odtáhnout a potom půl dne dobíjet baterky.
6.1.2010 Článek to Babynek: záleží na typu baterie. Zkus si to třeba v akuvrtačkách - NiMH se začíná pomaleji točit, až ke konci skoro netáhne. Li-Ion valí až do konce jakoby měla plnou kapacitu a pak najednou nic, ani se nehne. Je tam elektronika hlídající kritické vybití - potom by se baterka poškodila a nešla by už nabít. Stejně tak se hlídá přebití při nabíjení, to by taky vedlo ke zhroucení článku.
Btw. nanobaterie začal používat Dewalt a plno lidí si kupuje jejich accupacky které potom používá do elektrokol a motorek. Hlavní výhodou je velká kapacita a velké nabíjecí/vybíjecí proudy při nízké hmotnosti, takovou baterku nabiješ za 10 minut na 80% kapacity. Problém je cena, ale číňani se učí rychle
5.1.2010 Článek to bahnomil: solární články nerostou na stromech. Musí se vyrobit a to není zadarmo - spotřebuje se při tom víc energie, než potom ten článek vyrobí za celou svoji životnost. To není řešení.
5.1.2010 Článek Zatím je to na půli cesty. Prostě jen vyhodili spalovací motor a nacpali tam 2 elektromotory a baterie. Ale to není řešení, chce to speciální přední i zadní kolo s elektromotory uvnitř (jako mají teď některá kola), potom taková mašina bude mít smysl. Zlepší se trakce a bude možné brzdit těmi elektromotory přes rekuperaci, hlavně tím v předním kole. Při použití nanobaterií se nebojím ani životnosti a rychlost nabití bude na 3 fázích v řádu desítek minut.
Jen ať nikdo nemluví o ekologii. Než se rtutí vylouhují suroviny na výrobu baterií, a než se baterie vyrobí, vyprodukuje se víc CO2 než při provozu normální motorky za celou životnost. Baterie se nerecyklují, ale ukládají na skládky nebo vozí do spaloven. Taky elektřina pro nabíjení je většinou z tepelných elektráren, ze solárního článku co se vejde na běžnou střechu by se taková motorka nabíjela měsíc za ideálních slunečných podmínek...
23.12.2009 Článek Nástup elektromotorek už pomalu začíná hrozit. V běžném prodeji už jsou nanobaterie s extra krátkou dobou nabíjení v řádu desítek minut. Používá je třeba Dewalt a plno lidí ty jejich akupaky montuje třeba do elektrokol. Číňani už tu technologii výroby okopčili takže ceny snad půjdou dolů. Co se týká benzínu, stát se rozhodl že nás zase pořádně odře, zvedá daň o korunu od novýho roku + zvedá DPH a od dubna i podíl biosložek. Takže větší kondenzace vody v benzínu, koroze palivovýho systému a vyšší cena o dalších zhruba 0,5 Kč. Jo, jednodušší je zvednou daně než začít šetřit... A jestli se začnou prosazovat elektro motorky a auta, pište si že zdanění elektřiny půjde nahoru takovou rychlostí, že si budeme i na WC svítit očima
6.12.2009 Článek Já bych se taky přimlouval spíš pro tu klimatizovanou helmu, možná by to zachránilo víc životů než tento vynález když by si pár střelců trochu schladilo svou horkou hlavu
15.11.2009 Článek Novinky nic moc. Navrhuju přijmout korektora, v článcích na motorkářích začíná být moc chyb a překlepů, např. "se na předku usídlili radiální čtyřpístky". Novinář by si měl po sobě alespoň přečíst co píše když je za článek placený...

TOPlist