-
Výměna ložisek
Ložiska už měly vůli, nejvyšší čas je vyměnit :-)
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 28.07.2018 Uskutečněno: 28.07.2018 Tachometr: 13km -
Menší GO motoru
Trochu jsme podcenily servis... (n) Olej jsme měnili pravidelně, bohužel jsem nějak zapomněli na ventily :-( Po zimě nechtěla motorka chytit. Nakonec chytla, jel jsem se kus projet a domů jsem dojel
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 28.07.2018 Uskutečněno: 28.07.2018 Tachometr: 14km Komentářů: 3 -
Seřízení ventilů
Ventily již trochu šustily, bylo potřeba se na ně podívat. Vůle na SV a VV je 0,05 mm. Překvapivě nebyly ani moc hnutý. Vše je seřízeno a sezona může začít :-) Najeto 8,8 MTH
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 01.04.2018 Uskutečněno: 01.04.2018 -
Zadní tlumič - výměna náplní a gufer
Od výroby (2,5 roku) nebylo se zadním tlumičem nic děláno, takže nastal čas na jeho opravu. Zdenda Horovic vše udělal za přijatelný pěňauze a tlumič již pěkně tlumí :-) Najeto 7,4 MTH od zničení ta
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 01.04.2018 Uskutečněno: 01.04.2018 -
Podzimní servis 2°
I starší AJPinka si zaslouží servis. Podle nového počítání dle MTH máme najeto 6,3 MTH. Jo, moc jsme toho od havárie neujeli. Důvod? Mám rameno v prdeli a čeká mě operace, navíc nebyl čas. Ale závod C
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Údržba Vloženo: 28.10.2017 Uskutečněno: 28.10.2017 Tachometr: 6km -
Podzimní servis
Protože již nastal čas na servis, pustili jsme se do toho z gruntu ;-) AJPinka dostala novou zadní bačkůrku Mitas XT 754, dále pak řetěz od EK a nové řetězové kolečko. Rozeta ještě pár km zvládne a
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Údržba Vloženo: 28.10.2017 Uskutečněno: 28.10.2017 Tachometr: 3150km -
Nehoda není náhoda...
Protože jsem si na vyjížďce s klukama v Liberci vykloubil někdy v květnu rameno :Rychloměr se zastavil na cca 6200 Km. Prodejce rychloměr na skladě aktuálně nemá. Tak jsme z číny pořídili počítadlo M
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Havárie Vloženo: 07.09.2017 Uskutečněno: 07.09.2017 Tachometr: 6200km Komentářů: 3 -
Nová pneumatiky + brzdové destičky
Guma se nám už ojezdila, takže nastal čas na výměnu. Na půdě jsem měl lehce jetou Goldertyre s rozměry 80/100 - 21. Sice v TP máme 90/90 - 21, ale naštěstí na gumě je napsaný alternativní rozměr 90/90
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 07.09.2017 Uskutečněno: 07.09.2017 Tachometr: 3023km -
Trochu tekoucí olej + další vylepšení
Koukám, koukám a co nevidím... Olej na betonu +o( :[ Začal jsem zkoumat odkudpak je. Gufero od řetězového kolečka lehce netěsnilo :-( Vyměnit se mi ještě úplně nechtělo, ale napadl mě nápad :-D Te
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Montáž doplňku Vloženo: 15.07.2017 Uskutečněno: 15.07.2017 Tachometr: 6029km Komentářů: 2 -
Nové přepínače + gripy
Originální řešení startovacího knoflíku a nouzového chcípáku bylo řešeno celkem nevhodně. Pády, nešikovností a jinými vlivy se to vše prostě ukopalo a omlátilo :-( Na aláči jsme se rozhlédli a na
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Montáž doplňku Vloženo: 15.07.2017 Uskutečněno: 15.07.2017 Tachometr: 2820km -
Zničený chladič a výroba chráničů chladiče
Při jedné menší nehodě jsem si, kromě vykloubení ramene, zničil motorku +o( Nějak spadla na o jakýsi kus něčeho v lese. Vlastně se o ten chladič celá motorka zastavila :-( I přes chrániče chladičů se
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 15.07.2017 Uskutečněno: 15.07.2017 Tachometr: 2803km Komentářů: 4 -
Výměna řetězové sady + nová přední guma
Řetězovka byla již značně načatá, řetěz na posledním tažení a kolečka připomínala žraločí zuby :-D Ideální čas na výměnu :-) Rozetu jsme koupili raději ocelovou z důvodu delší výdrže. Obvykle dává
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Údržba Vloženo: 08.05.2017 Uskutečněno: 08.05.2017 Tachometr: 5885km Komentářů: 1 -
Problémy s čerpadlem benzínu
Asi karma nebo nějaká náhoda... Po výměně výfuku se motorka sama začala občas vypínat, nešla do otáček, jak měla a dusila se. Problém byl jasný, jde tam málo paliva :-( Takže vstřik nebo čerpadlo. St
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 08.05.2017 Uskutečněno: 08.05.2017 Tachometr: 5885km Komentářů: 2 -
Kryt přepákování
Jako fanoušci Graham Jarvise se snažíme něco od něj odkoukat. A když to není zrovna styl jízdy, jsou to úpravy motorky :-D Graham měl na své motorce jakýsi gumový kryt, který kryl přepákování. Ne
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Montáž doplňku Vloženo: 24.03.2017 Uskutečněno: 24.03.2017 Tachometr: 2776km -
Nový výfuk Sharon
No jak to jen říci... Původní origo výfuk se začal postupně rozpadat :-( Co naplat. Mlácení o zem, neustálé pády a překlápění motorky prostě nemohl dlouho vydržet. Na tom by nebylo až tak nic divného.
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Montáž doplňku Vloženo: 24.03.2017 Uskutečněno: 24.03.2017 Tachometr: 5780km Komentářů: 2 -
Blastery No. 2
Tak došlo i na druhé motorce k výrobě blasterů :-) Byla opět použita tyč 20x15 mm. Opět byla použita částečně původní montážní sada. Válečky do řidítek byly vyrobeny samodomo, další části montážní sa
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Montáž doplňku Vloženo: 24.03.2017 Uskutečněno: 24.03.2017 Tachometr: 5780km Komentářů: 1 -
Opět výměna oleje a čištění vzduchového filtru
No podle posledního záznamu na motorkářích nebyl olej měněn nejméně rok a půl :-| A protože se blíží sezona a my jsme od poslední výměny najeli závratných cca 1500 km :-D (což je opravdu hafo mega m
Motorka: Blata 125 Motard Typ: Odborný servis Vloženo: 16.03.2017 Uskutečněno: 16.03.2017 Tachometr: 25452km Komentářů: 4 -
Nový potah sedla
Nejcitlivější část sedla (oblast u nádrže) se nám již před rokem začala jaksi párat :-( Nové AJP to má v pohodě, ale tohle sedlo na 2015ce byla asi nějaká páteční směna či co :-D Jasně - vliv benzín
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Montáž doplňku Vloženo: 11.02.2017 Uskutečněno: 11.02.2017 Tachometr: 5776km Komentářů: 3 -
Dokončení blasterů (chráničů páček)
Protože se vždy do garáže dostanu 1x týdně na pár hodin, výroba chráničů páček probíhá už asi skoro měsíc :-D Každopádně teď je již dokončena. Přebytečný materiál je již ořezán, hrany obroušeny a plá
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Montáž doplňku Vloženo: 11.02.2017 Uskutečněno: 11.02.2017 Tachometr: 2726km Komentářů: 2 -
Výměna předních destiček
Destičky na tom byly už celkem mizerně a hlavně brzdný účinek byl jakýs takýs horší :-( Rozhodli jsme se pro výměnu za směs, která by lépe brzdila. Na AJP PR5 pasují brzdové destičky Goldfren 278 .
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 11.02.2017 Uskutečněno: 11.02.2017 Tachometr: 5776km -
Výroba blasterů (chráničů páček)
"Kdo nepadá, nezrychluje", říká jedno přísloví :-) Kdyby na něm opravdu něco bylo, jezdíme dneska jako Graham Jarvis :-D A protože padáme jako hrušky ze stromů, původní blastery dostávaly pořádně
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Montáž doplňku Vloženo: 03.02.2017 Uskutečněno: 03.02.2017 Tachometr: 2276km Komentářů: 4 -
Výměna oleje v předních vidlicích
Protože svět plný omylů a mýtů o výměnách kapalin v motorkách, rozhodli jsme se i my vyměnit olej tlumičích. Pravověrní offmoťáci, kteří svoje mašiny týrají hlavně na internetu a psaním na fora :-
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 27.01.2017 Uskutečněno: 27.01.2017 Tachometr: 5623km Komentářů: 2 -
Výměna ložisek
Po jedné projížďce tlačím motorku do garáže a slyším pravidelné loupání v předním kole... No jasně, ložiska kaput :-( Sundání kol - hračka. Dostat ložiska ven? To už bylo horší. Přední dejme tomu ješ
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Oprava Vloženo: 11.11.2016 Uskutečněno: 11.11.2016 Tachometr: 5315km -
Výměna oleje
Tak opět nastal čas na výměnu oleje. :-) Interval výměny jsme zkrátili z původních 3000 km na cca 1500-2000 km vzhledem k drsnějšímu používání. Což je zhruba cca 50-70 MTH. No jako vždy se výměna ole
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Údržba Vloženo: 07.10.2016 Uskutečněno: 07.10.2016 Tachometr: 5189km Komentářů: 1 -
Výztuhy chladičů
Origo výztuhy AJP jsou celkem dobře řešeny. Neříkám, že nejlíp na světě, ale alespoň trochu více ten chladič chrání, než samotný kus plastu (y) Jenže jsou vyrobeny z hliníku a ten jak známo není tak o
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Montáž doplňku Vloženo: 03.10.2016 Uskutečněno: 03.10.2016 Tachometr: 5189km Komentářů: 1 -
Prasklé plasty
Co čert nechtěl, smůla se nám trochu přilepila na paty Ač jsou plasty na AJP velice pružné, nejsou z gumy. Vydržely hodně pádů, bouchanců, ohnutí, ale tak dlouho se hází s motorkou, až plasty praskn
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Oprava Vloženo: 03.10.2016 Uskutečněno: 03.10.2016 Tachometr: 2153km Komentářů: 1 -
2. Výměna oleje
A je tu druhá výměna oleje. První proběhla při 500 km - tehdy se seřizuje vše v odborném servise. Výrobce předepisuje výměnu při 1000 km, po konzultaci s panem Procházkou a stylu používání jsme vyměni
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Údržba Vloženo: 12.09.2016 Uskutečněno: 12.09.2016 Tachometr: 1950km -
Výměna páčky spojky
V důsledku permanentního nedostatku času a leckdy laksnímu přístupu k údržbě se nám stala tato věc. Již delší dobu se nám kývala nahoru a dolů páčka spojky. Nevěnovali jsme tomu pozornost a místo toho
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Oprava Vloženo: 10.08.2016 Uskutečněno: 10.08.2016 Tachometr: 4800km -
Ulomená příruba čerpadla
Tak jsem se zase jednou vyznamenal. Večer po práci jsem se chtěl projet a jelikož jsem před tím čistil filtr, zbývalo před projížďkou už jen nandat sedlo. V zápalu boje jsem nebyl důsledný (zapomněl n
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Oprava Vloženo: 25.04.2016 Uskutečněno: 25.04.2016 Tachometr: 850km Komentářů: 1 -
Výměna řetězové sady
Po 4000 km nastal čas vyměnit řetěz, řetězové kolečko a rozetu. Všechno již bylo na hraně životnosti a doma jsme čekali, kdy ten řetěz lupne :-) Měl jsem možnost koupit téměř nejetý EK řetěz za výho
Motorka: AJP PR5 250 Enduro Typ: Odborný servis Vloženo: 03.04.2016 Uskutečněno: 03.04.2016 Tachometr: 4112km Komentářů: 3