renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Mathe_M

Offline: 10.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 44
Město: Vršovice (Praha 10)
Lokalita: Hlavní město ...
Napsal příspěvků: 2x
Body komentářů: 2 / -1
ID uživatele: 107366
Registrace: 17.11.2009

Adresa profilu:http://mathe_m.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 5 záznamů

28.8.2020 Článek Bohuzel vyroba a tim i prodej konci uplne vsude.
26.10.2019 Článek Díky Honzovi za pěkný článek, samozřejmě kdokoli nejak více jezdi = cestuje na velkych Touring motocyklech, tak ví, že ten výkon tam vždy chybí. Samozřejmě Nm. jsou důležité, ale když chcete jet třeba rychle, naložení, ve dvou, neřku-li do kopce na dalnici tak chybí samozřejmě výkon. Máte-li před sebou 2500Km které potřebujete ujet za 3 dny, tak rychlost přesunu je důležitá. Řeči o tom že na takových a takových motorkach se "nemá" jezdit rychle jsou nesmysl, každý jezdí tak rychle jak potřebuje, a potřebuje-li se přesunout rychle tak to prostě jinak nejde.
Jediné co v článku chybí (ale chápu proč to tam není ) je, že Challenger se svým motorem je tzv. "poslední projekt Victory". Toto byl stroj do portfolia Victory samozřejmě jak vyšitý... moderní stroj, výkon atd. Už 2 roky nazpět se objevily skicy, kde přesně tento motor i s maskou byly vidět. To že se to nakonec nevyrábí jako Victory ale Indian mi nevadi, jsou to vše jen stroje, kecy o duších strojů jsou ... ...no, radši pomlčím. Ta "duše" je v člověku a je na něm zda a jakou ve stroji vidí. Pro někoho má větší duši Babeta nebo fichtl, než ten nejmocnější Hárlej, a je to samozřejmě pro daného člověka pravda. Poslední fór: Kamarád (Hárlejář) říká: To je okopírovaná nová RoadGlide! Tak mu na to povídám: Jasně, a Cross Country (r.v.2011) je okopírovaná RoadGlide z roku 2030 že jo??!!?? No kopírovat věci z budoucnosti neumí každej...
Takže přátelé, tohle bude SNAD konečně plnohodnotný (super)cestovni DVOUVÁLCOVÝ stroj se vším všudy. A my co vyznáváme výjimečné stroje jsme rádi za to, čí (a jaké "technické filozofie") to je následník..!!!
[a úplně mě rozbijte zase s chytrýma reakcema už se na to těšim... ]
+2 
1.1.2013 Článek Ještě jsem něco sepsal s původním úmyslem poslat Prochymu, ale říkám si nakonec proč se o to nepodělit se všemi. Jen omluvte trochu „nekoncepčnost“ a přeskakování, netušil jsem že to bude tak dlouhý

Takže chtěl jsem říct, že článek jako celek naprosto super, jen jediné s čím né že "jsem se nesetkal", ale vyloženě "nesouhlasím" je pár technických věcí, ve smyslu zkušeností lidí. A to zejména dvě věci: spotřeba (paliva) a hlavně oleje.

Mluvím tedy pouze o "nových" motorech 1250ccm (resp. 1248ccm), tedy od r. 2008.

Jsem bytostně přesvědčen, že vyšší spotřeba paliva musí nutně být spojena s nějakými úpravami na motoru. U oleje pak s nějakým problémem, ale to nedokážu zodpovědně říct, jelikož jsem se s tím opravdu nesetkal. Opravdu tím myslím zaručené informace, a klidně ať napíše reakci zejména ten, kdo ale má jistotu že nikdo před ním s motorem nic nedělal – tzn. kupoval fungl nový stroj. Někdy i dealeři (hlavně v cizině) v rámci „demo-kusů“ dělají s motorkou různé pokusy a už to není originál, i když to má najeto jen pár tisíc nebo set km.

V originálu (i s otevřenými výfuky - ovšem NEŽ se něco začne dělat s palivovými mapami atd.) je spotřeba samozřejmě hlavně závislá na stylu jízdy, ale pohybuje se v rozmezí 5,0 až 8,5 l na 100km, prakticky však 6,0 – 7,5 litru. VŽDY jsem si měřil spotřebu (ručně-vždy tankuju do plné) a snad nikdy jsem se nedostal přes 9 litrů ... to by člověk fakt musel rozjíždět a brzdit na dvojku jak blázen a dávat tomu jakoby nesmyslnej záhul, tzn. né "jezdit", ale "schválně kurvit". A to se asi těžko dá počítat do ježdění. Opravdu mluvím pouze o tom, když se nanejvýš otevřou výfuky a nic víc.

Dlouhodobá kombinace při "dynamické a občas sportovní" jízdě je do 7 litrů. Hodně sportovní jízda pak kolem 7,5 litru. Při cestování něco kolem/přes 6 litrů a když člověk jede na pohodu (třeba ve dvou - takže za to nemůže moc brát), tak jsi na 5,5 litrů v klidu.

K oleji - málokdo té motorce dal zabrat jako já (dragsterové závody) a olej mi to NIKDY nežralo. Vždy jsem dával plnou syntetiku 10W-40 dle specifikace, nejdřív (v rámci garanček) originál HD, pak už Motorex, a nakonec, když jsem začal jezdit závody tak motocyklový racingový ELF (podle mě to nejlepší co u nás je k dostání, a není to jen můj názor - navíc lze sehnat za opravdu dobré peníze, já kupoval snad někde kolem 170 Kč/litr).
Dostat z motoru výrazně více koní byla vcelku fuška – z podmínky možnosti pouze modifikace výfukového systému, sacího systému a fuel-managementu; bez výměny či úpravy jakýchkoliv zásadních motorových komponent (maximálně tovární vačkový kit), ale nepřipadala v úvahu žádná změna komprese apod. V originálu je totiž REÁLNĚ na motoru max. cca 110-115 koní dle zajetí a zahřátí, a cca 105 Nm – tovární pohádky o 125 koních bez úprav jsou nesmysl. Americké verze jsou malinko silnější (nemají lambda sondy, ale i tak se na 125 nedostanou). Každopádně po úpravách a dosažení reálného výkonu na motoru 151HP / 131Nm jsem měl problémy s přehříváním oleje na spojce (problém se společným olejem) při startech sprintů. Zatímco motor má nejvyšší výkon, když je opravdu řádně (=hodně) zahřátý, tak spojce to pochopitelně nesvědčí a aby po "puštění natvrdo" spojky do vytočených otáček do omezovače a pod stále plným plynem spojka samovolně chvilku proklouzla (což je žádoucí), tak nesmí být olej příliš přehřátý (jistě víte co se na spojce pak děje-trhá se olejový film a jde to vlastně „na sucho“, čili přestane přirozeně prokluzovat – a to je špatné ...). Takže jsem začal dávat dokonce ELF 10W-60(!), což je asi nejvyšší viskozita co normálně takhle lze sehnat a použít (když na tom jezdíš i normálně po silnici), no a pomohlo to. Každopádně i tak to olej téměř NEŽERE (=při výměnách není znatelný úbytek), takže opravdu nerozumím, co bych musel udělat, aby to olej spotřebovávat začalo - rozumějte, když si člověk představí co se děje v motoru a na spojce při "burn-out", což je zahřívání (pálení:) gumy protáčením na místě, a při startech jaké popisuju výše, tak snad je jasné o čem mluvím

Co MUSÍM bohužel potvrdit, a vyzdvihnout asi jako nejhorší závady:

- je to asi spíše „k nasrání“, než kdovíjak nebezpečné, ale snad nikomu netěsní nádržky hydrauliky na řídítkách – jak brzdy, tak spojky. Výsledek je ten, že agresivní kapalina prosakuje a po čase (2-3 roky) odlupuje lak kolem spoje a těsnění (vlastně to tam i malinko koroduje). Vypadá to hnusně a člověka to štve. Já ale nejsem detailista, takže mě to tolik netankuje.

- opravdu opakující se problémy s palivoměrem, objevuje se opravdu u VĚTŠINY strojů z let 2008-2009 (ale i dále). Mě i dalším kamarádům byl vyměněn (i několikrát) v záruce, a stejně se třeba problém objevil (mě už tedy roky ne, ale stejně si vždy při dotankování vynuluju trip B a musím mít prostě představu kolik jsem asi ujel km). Píšu to proto, že je to velká nepříjemnost, když se jakoby nemůžete spolehnout na to, co ukazuje palivoměr, resp. je třeba s tím počítat a nevěřit, že je najednou možné, že byste ujeli na nádrž 550 km Jinak maximální dojezd na nádrž je skutečně 400km, při šetrné a pohodové jízdě.

- ještě horší problém (a asi největší) je ložisko v krku řízení. Řeknu předem, že to ale pro mě není překvapivé. Při váze a výkonech, které na ten spoj jsou vyvíjené, je jasné, že to je součást která hrozně trpí. Je maximálně důležité ho mít správně dotažené a kontrolovat to raději častěji (také ložisko v předním kole je třeba vyměnit cca po 2-3 letech ale hlavně chce to kontrolovat při vyvěšení - to zase souvisí s našimi silnicemi atd.)
Zpět k ložisku krku řízení - také mi ho v záruce vyměnili dvakrát, zrovna tak kamarádovi se kterým jsme kupovali motorky ve stejné době - a nyní po dalších 3 letech by bylo asi dobré to udělat znovu. Největší problém který to v jednu dobu dělalo (resp. mělo na tom hlavním podíl) bylo, že se mi už při cca 160 km/h začala motorka "vlnit". Bylo to dost nebezpečné a umocněné např. nerovnostmi apod. Delší dobu v servisu laborovali co s tím (vyměnili a utahovali), ale stejně to bylo znát při rychlostech nad 200km/h. Pak mi seřídil a "podotahoval" celý podvozek a rám konstruktér dragsterových speciálů (maximální odborník na motocyklovou techniku vůbec) a od té doby to zmizelo. Mimochodem JEDENKRÁT jsem dosáhl REÁLNÉ maximální rychlosti téměř 239km/h (=přesně tolik umožňuje originální převod s původním rozměrem pneu), tedy byl jsem těsně před omezovačem na pětku (téměř 9000 ot./min.) - vypadá to tak, že se ručička dostane hluboko do "černého pole", kde už dávno nejsou žádná čísla a téměř se "dotkne displeje" na budíku (pro ty co vědí jak displej vypadá), protože čísla končí ve 240ti km/h :) Kdyby čísla pokračovaly, ukazovalo by to někam kolem 260-270km/h. Čili cca 25km/h je to, co to asi v této rychlosti proměřuje, ale to i u jiných motocyklů bývá myslím stejné i horší.

Ano, lze na tom tolik jet, ale jen za předpokladu výrazného zvýšení výkonu, a je to už opravdu nebezpečné. Motocykl není na tyto rychlosti vůbec stavěný - resp. motocykl to "při jízdě rovně" zvládne, ale není už jaksi počítáno, že by na tom někdo seděl Vy co jezdíte na silnicích, přestavte si, že byste jeli reálných 240kmh (takže vám to ukazuje tak těch 260) a neměli byste před sebou nic, navíc nohy se snažili mít dopředu..:))) ... Nápor větru je ukrutný a tedy jezdec soustředí většinu úsilí k tomu, aby se udržel na stroji, a kdyby se tedy "cokoliv stalo", tak je minimální možnost že to jaksi nějak "zvládne" nebo prostě jen zareaguje. Navíc téměř nelze mít "nohy dopředu", čili na stupačkách (a tím i ovládat zadní brzdu-což je problém), protože tam jednoduše nejdou udržet (nebo jen s vypětím ještě větších sil a vyšším odporem atd...), takže je lepší dát nohy dozadu na zadní stupačky nebo je na ně položit. To pak člověk vypadá jako Batman jak vlaje na letícím černém čemsi... Jak říkám, zkusil jsem to jednou a už to nehodlám opakovat, a ani nemůžu - mírně jsem změnil sekundární převod "do síly", čímž mám reálnou maximálku na 224 km/h – při této konfiguraci se do omezovače na pětku dostanu celkem lehce a bez zaváhání. Ta síla je prostě znát a když jsou dobré povětrnostní podmínky, dá se to na pár vteřin ustát. Stále mluvím o reálné rychlosti, ne to co ukazuje ručička (ukazuje mi to nyní při dosažení omezovače 240kmh, ale je to zkreslené ještě o 6,3% změnou převodu, takže se lze spolehnout výhradně na vypočtený údaj z převodovky). Výborná věc pro toto je aplikace gearcommander - všem doporučuju:

http://www.gearingcommander.com/

Je to profi, můžete si tam dávat i korekce např. vzhledem ke sjeté pneu atd... opravdu to sedí na poměrně přesná měření, aspoň u mého modelu (jen evropské modely 2008+ mají na sekundáru vpředu 30 zubů, gearcommander zná jen do r. 2007 a ten měl ještě 28 zubů na přední řemenici, čili to bylo "pomalejší a více do síly"), vše přeměřeno též na brzdě, kde je taky rychlost vidět s přesností na 1km/h.

Píšu to vše jen proto, že možnosti tohoto stroje jsou opravdu obrovské, i když efektivní použití a ovládání je věc druhá. Také to svědčí o podvozku a konstrukci vůbec, že tyto věci motorka tohoto typu nejen vydrží, ale prostě dokáže uskutečnit.

Poslední věc – v USA jsou firmy, které tyto motory upravují až na 1850 ccm a dosahují až 215 koní – vše při atmosferickém provedení, tedy žádný druh přeplňování!!! Je otázkou, co tam zůstane originálního a že takový motor pak stojí 80tis USD .. )) ...ale opět jen pro ilustraci „dobrého základu“!

Jsem zvědav, zda se to sem vše vejde

Šťastný Nový rok a přijeďte se někdy podívat na závody!
/mezinárodní Mistrovství ČR Dragsterů – www.czechdragserie.cz/
1.1.2013 Článek ddd
1.1.2013 Článek for Duňák: Nemohu než souhlasit. Mám na Night Rod Special (2008 - jeden z prvních zde) najeto od nuly 40tis KM, a tenkrát bych býval dokonce RADŠI KDYBY to nebylo HD... (kvůli ceně) ...čili jsem se stal myslím první hárlejářem z donucení Ne vtip. Hárlejář nejsem dodnes i když jsem zvolil k V-Rodu ještě Electru. Zrovna jako je to tam o cestování, a taktéž krásnému motoru a prostě nějakému celkovému dojmu, tak je to u Night Roda o čistému obdivu k té technice a prostě celkovému dojmu a efektu jaký ten motocykl vytváří. O jízdě a jízdních vlastnostech (a možnostech) netřeba psát, to je kapitola sama pro sebe, a nic moc špatnýho by v ní nebylo.
Poslední věta: Díky Prochymu za to neuvěřitelný množství informací, které poskládal dohromady a vytvořil takto ucelenou "informaci".
A hláška "Na V-Rodu můžete taky jet rychle i zatáčet, ale ne obojí najednou:)" opravdu RULEZZZ!!! D
I když je to samozřejmě nadneseno, ale je to prostě muscle-bike se vším všudy. Analogie ve stejně žertovné formě k muscle-cars by byla: "Moc to nezatáčí, skoro to nebrzdí, ale dopředu to jede docela dost dobře..!" ...
Mějte se přátelé a vězte, V-Rody - zejména od r.2008 a zejména VRSCDXA (NR Special) - se opravdu moc nedají srovnávat s čímkoliv jiným.
*Mathe

TOPlist