Zveřejněno: 19.05.2022 11:27,Kategorie: Recenze,Zhlédnuto: 2085x,Komentářů: 8x,Hodnocení: 5.00 od 10 uživatelů
Proč si koupit CF Moto 800 MT – první (a možná poslední) díl Všechny pocity v tomto článku jsou mé subjektivní, jestli máte jiný názor tak super!, ale bohužel je špatný ?.
Já první – pár slov egoisty
Za mou třináctiletou „motokariéru“ jsem stihl vlastnit (a většinou i voválet) tyhle motorky. Honda CB500 (prvnička), Yamaha FZ6 S2, Moto Guzzi Griso 1100, BMW F650GS „Dakar“, Suzuki DR-Z 400S, Yamaha XTZ 750 SuperTenere. Teď mi v garáži parkuje BMW G650 Xchallenge, KTM Freeride 250R a nedávno přistála ještě GasGas Randonne.
Xchall je má motorka na cca dvouhodinové výlety po východu středních Čech, ideál na asfaltové enduro zdejších silnic druhých a třetích tříd, ale hlavně do těžšího offroadu. Ten jednou ročně vyhledám v Rumunsku. Freeride a Gas jsem si koupil jako tréninkové moto a to splňují na jedničku.
Nicméně chtěl bych zase jako dřív vyjet na krásné asfaltky do alp. Sklouznout se na Mariazellu a na tom velkým parkovišti čumět na motorky (místo motosalonu). Sjet si zase třeba až do Mandella k Moto Guzzi továrně a tentokrát to naplánovat tak aby měli otevřeno. Nebo upadnout v serpentýnách na Stelvio při pádu z pomalosti (ty vole dvakrát!, chudák Griso). Nebo si dávat 200–300 km za den přes passa a tornanti vylepšený cappuccinem nebo přes kurvenreichy a na odpočívadlech požírat ty tmavý rakouský preclíky.
Ale na čem?
Freeride a Gas Gas můžu vyřadit. BMW Xchallenge - když jsem si ho kupoval tak jsem tyhle výlety na něm plánoval. A ve stávajícím setupu bych to zvládnul, ale říkám si, proč to zvládnout, když si to můžu 100 % užít. Navíc jsem před x lety na pár desítek km vyzkoušel Varadero a přišlo mi to jako dobrý SUV. No a nedávno jsem se na hoďku svezl na CF Moto 800MT a začalo mi to zas hlodat. Až jsem si jí půjčil na víc dní… a zjišťuju, že takový SUV asi potřebuju. Ale chci si vybírat (tahle část mě baví) a tak se zkusím rozdělit o zážitky.
Můj výběr má rámec v těchto parametrech:
Objem – dvou a více válec od 600 do 1 000 ccm. Hektolitra už nepotřebuju. Beztak jezdím sám Stáří – po zkoušce moto youngtimerů a jejich nevhodnosti k dennímu ježdění chci něco 0-5 let starého Technické parametry a s tím související pocity při jízdě. Pohodlí, schopnosti na asfaltu/šotolinách, váha, servisovatelnost. Prostě ta nudná část, která se zrcadlí v emocích (nebo ne) Vzhled – chci motorku co se mi bude líbit. Nehledám v tom nástupce Grisa, protože to je nejhezčí motorka. No možná by mu mohl konkurovat Indian FTR, ale to by nebyl ten „sňatek z rozumu“, který se snažím parametrově vyjádřit Cena – chci se vejít do čtvrt milionu
Tuhle sezónu bych chtěl věnovat rekognoskaci terénu=zkoušením motorek a příští rok tam hópnu = něco pořídím (anebo taky ne).
CF Moto 800MT – 5 důvodů proč si jí koupit
Důvod první – jste kavárenský povaleč nebo lázeňský švihák = DESIGN
Máte oči, mozek i emoce. Máte, že jo? Tak si prohlídněte produktové fotky případně ty z recenzí a zajeďte se na ní někam podívat. Nebudu Vám ji popisovat.
Ve zkratce, mě se 800MT líbí. No, ale k tomu, aby se mi líbila MOC tak chybí relativně málo. Při pohledu z dálky snad jen hezčí padáky bez špuntů (to se dá vyřešit, a prej se i něco chystá ?), výraznější barevné kombinace (tady zas věřím, že to přijde). Při detailním mytí čili pohledech z blízka jsem nenašel nic, co by mě praštilo do očí.
Jo a taky moc hezky zní i s tím standardním výfukem. Čekal jsem euroticho a ono to i trochu hlučí. Bejt to naháč tak ho vyměním, ale na SUV tak nějak sedí.
Taky jsem čekal, že mě bude štvát LCD displej místo budíků, a vůbec ne. Naopak se to k tomu krásně hodí. Grafika čistá, jedině snad by ty ukazatele blinkrů mohli blikat na displeji nahoře a ne dole (život je krásnej, když řeším tohle).
Kavárenský povaleč si dojel na větrník:
Švihák lázeňský parkující na hulváta v Lázních Libverda
Důvod druhý – jste dobrodruh cestovatel = SCHOPNOST CESTOVAT
Jako každé správné SUV má kufry (heuréka!). Mě stačil jeden topcase abych si sbalil na třídenní korposetkání v Liberci, kde jsem byl prezentátorem v košili s vlastním notebookem, výletníkem jdoucím plnotučnou trasu na Ještěd za deště a mlhy a večer zas lázeňským švihákem na baru.
O pohodlí na dlouhých cestách se stará pro mě suprově tvarované a akorát tvrdé sedlo s vyhříváním, vyhřívané rukojeti. Po dvou hodinách na cestě do Liberce ve dvou stupních a za deště kdy jsem měl jen vršek nepromoku, jsem dole zůstal jen navlhlý. Čili ochrana proti větru/dešti skoro jako na legendárním Varaderu.
Při půjčování jsem si říkal, že na „složité“ ovládání na levé ruce si nezvyknu. Po pár desítkách kilometrech a několikerém ladění jaká kombinace teplot ruce/zadek je pro mě ideální, jsem zjistil, že to dělám bezpečně za jízdy za provozu (no nejsem génius? ?).
Mimochodem měřím 183 cm, mám helmu ARAI QV Pro (není tak utlumená jako jiné cestovní) a při 100–140 km/h jsem měl jen větší hluk v helmě, žádné turbulence co by se mi snažili urvat hlavu. Stačilo se snížit a 2-3 cm, a i ten hluk byl pryč, čili po nákupu by stačilo vyřešit deflektor nebo jinak tvarovaný plégo.
Při návratu z Liberce to bylo jiné kafe. Ráno v půl desátý skoro jedenáct stupňů a slunce, dál už se to jen zlepšovalo. A tak zas vyrážím cestovat. Tenhle den jsem byl na cestách 10 hodin a večer z jízdy naprosto neunaven.
Cestovatel putuje za výhledy:
Cestuje na rozhledny (schované za stromem) – Chuchelna. Moc hezká rozhledna, kde jsem taky nebyl.
A zase obdivuje výhledy – a zase Chuchelna.
Důvod třetí – jste silniční pirát – JÍZDNÍ VLASTNOSTI (silnice)
Na okruh jezdím pravidelně, jednou za 7 let, jinými slovy byl jsem jednou a tenhle rok bych chtěl zas. Moje pokusy o sportovní blbnutí ukončilo setkání se srncem stojícím uprostřed silnice za jednou táhlou zatáčkou. Ještě, že jsem byl v plné polní (kožené věci, airbag vesta a moře štěstí).
Od té doby dokážu ocenit, když mi při jízdě stojí za zády kromě všech svatých také elektroničtí pomocníci. Předek i zadek brzdí v kombinaci s Maxxis MaxxVenture pneumatikami suprově. Otestoval jsem brzdy s ABS v přímce. Na suchu i za mokra jsem byl překvapen, kde končil grip než zasáhlo ABS. Nechtělo se mi testovat náklonové ABS (jsem srab navíc s pučenou motorkou – i když jak se dočtete dále…). Nakonec se o tento test se postaral jeden klučina na červeném CBR 125R, který se mi vyřítil při odbočování vlevo z protisměru a já byl v tu chvíli poklopen také v náklonu. Jen jsem zaregistroval přední ABS, ale furt jsem v pohodě zatáčku projel bez extrémního rovnání a padání. Super výkon techniky, hůře hodnotím výkon onoho chlapce na CBR ?.
Motor je návykovej, rád se točí. Kolem 5-6 tisíc přijde zajímavá stagnace výkonu která pro mě z celého průběhu dělá zajímavej charakter. Samozřejmě při čistě sportovní jízdě tohle spektrum otáček přeskakujete. Každopádně na osmikilo s těmi kily velmi hezkej zátah. Tenhle charakter je přesně můj šálek kávy. Chvíli jedu na klobouka a pak na chvíli zatahám a zas zvolňuju (nebo taky ne). Řazení jde hladce, a po chvíli už jsem to tam přestal kopat jak na enduru a užíval si jemnou práci s řadičkou. Pecka!
Náklony si osvojuju víc a víc, po chvíli i opouštím endurácký lámání motorku pod sebe a jdu s motorkou do zatáček. Na tomhle by se dali ztrestat i lecjaký nýmandi na lepších motorkách, ta motorka na to má.
Podvozek na moji úroveň svižné jízdy hezky stíhá. Má jako každá motorka rád rovný povrch, ale i když vyzkoušíte českou erotiku silnic třetích tříd (50 odstínů šedi zflikovaného asfaltu) tak neprotestuje a hezky Vás udrží kolama na silnici – tady mě napadá, že jsem si měl aspoň ověřit, že to je naklikáno na standard. I tak byla, ale neskutečná zábava si to na rozbitý silnici zkusit dát trochu sportovně a užívat si rozumnou dávku adrenalinu.
Jízda ve městě mě začala tak bavit, že jsem se i u dalších motorek rozhodl na toto zaměřit, protože při projíždění kolon jsem měl pocit sucha a bezpečí a zároveň jsem s sebou měl vše v kufru. Budoucí SUV tak bude sloužit i na přesuny po městě.
Silniční pirát jezdí trápit jogurty na jejich oblíbená místa (já ne! protože to neumím)
Tady před zámkem je ta pitomá křižovatka
Důvod čtvrtý – jste houbař nebo lesník – JÍZDNÍ VLASTNOSTI („enduro“)
Ač nerad, začneme matematikou. 231 kilo kovů, plastu, benzínu, oleje a dalších hmot v kombinaci s koly velikosti 19“ a 17“ do toho zdvihy 150 a 160 mm. Tohle všechno jsou parametry, které určují tento stroj pro šotolinky a lehký offroad.
Já s tím zvládl projet rozbitější polňačky a ta motorka se tam cítila dobře. Při přejezdu velkých nerovností svižněji už nestíhaly tlumiče (hup s šutrama), stačilo ale zas zpomalit na normální rychlost a přesun se stal zas hezkou projížďkou bez mlácení spodku. Chtělo by se napsat, že váha se po rozjezdu ztratí, ale z pohledu fyziky je to blbost. Čili i přes vyšší váhu se motorka moc hezky vodí i pomalu a ochotně zatáčí, ale čím pomaleji pojedete tím více se nadřete. A střeste se dostat 231 kg do boční pádové rychlosti … ?
Hodně rozbité asfaltky jsou taky dobrá potrava pro tuhle motorku, a je sranda si tam občas udělat nějakou skopičinu.
Tady se musím přiznat, že občas dělám neuvěřitelný blbosti z nerozvahy. Jednu Vám teď popíšu (a za kterou se zapůjčiteli strašně omlouvám!). Perfektně popisuje limity enduro ježdění.
Při honbě za zajímavými fotkami jsem si říkal, že by bylo fajn mít tam jednu u začátku těžšího offu.
Tady ta myšlenka vznikla (cesta do offu začíná za tou skalkou vlevo za motorkou):
Mise splněna – fotka tak jak má být:
Teď už jen zbývalo vrátit se bezpečně na odpočívadlo. Zpátky jsem chtěl zacouvat, ale pořádně jsem si těch 10-15 metrů zpět neprohlídnul a zajel do rigolu ze kterého bylo těžké motorku vyhoupnout dozadu. Jsa veskrze líný a nemoha motorku opřít na bočák a situaci promyslet, (sic!) jsem se rozhodnul sjet na hezky rovný plácek v roklince jen vystlaný suchým listím o cca 2m níže. Tam se otočit a vyjet mini výjezdem zpět na odpočívadlo (na pána). Dolů to šlo jedna báseň, ale tam jsem začal zadním kolem hrabat listí. A pak koukám, že motorka je povážlivě níže, než je zdrávo, koukám pod zadní kolo a zjišťuju, že pod naprosto suchým listím byl potůček s metrem bahna (možná víc, ale přišlo mi blbý to zkoumat hloubku pučenou motorkou) ve kterém jsem až po kyvku (první suché polknutí).
Takhle to vypadá legračně, ale já měl pocit, že stojím v Macoše:
Jsem blbej, to jsem měl čekat. Zkouším ji za rámy vyrvat z jámy bahna. Daří se a motorka se zdvihá. Omyl! Dle chladu v botách a následné optické kontroly zjišťuju, že jen já klesám hlouběji do bláta. Jsem optimista. Tak jsem si řekl, že je fajn, že motorka aspoň sama stojí. Začal jsem se tedy „v klidu“ připravovat, jak to vyřeším (druhé suché polknutí). Tady ještě byla naděje, že to vyřeším sám beze svědků a budu o tom do smrti mlčet. Musím se pochválit, naplánoval jsem to skvěle, nejdřív jsem si odložil (bylo jasné, že se zahřeju dost), pak jsem sundal kufr a ve finále jsem před kolo a pod boky motorky dal spoustu dost dlouhejch klacků jako „sněžnice“, které měly rozložit váhu. Pak stačilo překonat dopředu cca 2 metry, abych se dostal na sucho. Tam motorku podle původního plánu vymanévroval a vyjel zpět. Páčím motorku mírně na bok abych ji uvolnil ze sevření jílovitého mazláku. Daří se, následně ji i vytahuji z díry bahna pokládám na klacky vedle a hle stojí! A hle zas padá a padá NA MĚ. Je půjčená tak mírním pád a zůstává mi pod ní noha. Zkouším motorku zvednout a vyprostit se tak z bolestivého sevření 231 kg ležících rámem na mé holeni. Nejde to (poslední pokus o suché polknutí). Ležím v listí a bahně a smiřuji se, že ta část „do smrti mlčet“ se možná vyplní velmi rychle, pokud nenajdu odvahu zavolat pomoc. Přišly emoce naštvání a zoufalosti, které mi pomohli motorku přizvednout a vyprostit nohu. Motorku zvedám a ta s veselým MLASK padá do původní díry. V tu chvíli naštěstí přijíždí chlapík s dodávkou na odpočívadlo s tím, že mě viděl a jestli nepotřebuju pomoct. Ha neznámý vojín je přesně co zapadá do mého „plánu“. Naviguju ho, aby se moc nezaprasil, pomáhá mi motorku vyndat z jámy (podruhé). Popojíždíme i kus dopředu. V tu chvíli slyším endurácké výfuky, vidím, že dva chlapi na motorkách se otáčí a míří taky na odpočívadlo (těm bylo jasno) a angličtinou se ptají, zda chceme pomoc (chceme a MOC). Pak už to šlo dle mého původního plánu. No řekněte nejsem debil? ? Hlavně to nikomu neříkejte, chci, aby to zůstalo jako tajemství.
DÍKY VŠEM TŘEM MÝM ZACHRÁNCŮM. Zajímalo by mě, zda ti dva Dánové přijeli jen proto, aby mi pomohli?.
Z týhle historky asi víte, kde končí limity motorky, pneumatik, ale hlavně ty mé.
Jinými slovy. Na šotolinky super, mokřejší off bych vylepšil více offroad pneumatikami. A já osobně bych se dál nepouštěl a už vůbec ne sám!
Jste-li houbař, či lesník nechte na kraji lesa těžkou motorku a vyrazte do lesa po svých:
Po projetí offu se projevila první závada, motorka v mírném náklonu jako by něčím drhla (tohle jsem zvládnul opravit i já)
Důvod pátý – jste squatter nebo magnát – CENA, VÝBAVA
Měl jsem půjčenu verzi Touring která zahrnuje za cenu 276 tisíc neskutečnou výbavu (antihop, quickshifter, vyhřívání ruček i zadku, mlhovky, zásuvky a další, no mrkněte na ceník) já měl i rámy na kufry. Příplatek minimální a fungují jako ochrana zadní části. K tomu jeden topcase. Zatím jsem nezkoumal konkurenci, ale na tuhle část budu hodně zvědavý, tohle budu dělat v dalších dílech. Tady si myslím, že bude CF Moto hodně vést. Země původu je mě osobně trochu fuk a na čistý pozéření bych šel do jinýho typu motorky.
Teď jsem zkusmo nakonfiguroval Hondu NC750X na stejnou výbavu a jsem na vyšší ceně, a ještě bez rychlořazení a quickshifteru.
Tahle (a možná i jiný adepti) bude mít tu výhodu, že ji možná na zimu seženu cca v mém limitu, aneb jak říká Pepa Sršeň. Víte, co je lepší než motorka? NOVÁ MOTORKA.
Takhle nějak můžete parkovat před svým squatem (Libverda):
Motorku využije celá rodina (argument pro manželku):
Důvod proč nekoupit – jste hnidopich – NEGATIVA
Za mě je výrazným negativem jen ta váha, ale oproti jiným motorkám v kategorii je to i tím, že už v základu má na sobě padáky a zadní rámy. Anebo jsem prostě jenom slabej ?.
Jak jsem psal výše, zatím je jen ve dvou barevných kombinacích, dokážu si ji představit pestřejší.
Drobnosti, že se mi na první dobrou nesedlo ovládání tempomatu a varovných blinkrů fakt neřeším.
Shrnutí
Já jsem se našel ve všech pěti důvodech výše. Jsem občas pozér, co to hraje na design, jsem cestovatel, co občas zabočí na šotolinku, někdy se chci sklouznout rychleji a možnost koupit si prvně v životě novou motorku je lákavá. Uvidíme, ale jak obstojí další adepti.
Za mě doporučuji zkušební jízdu všemi deseti. Dá se domluvit u všech dobrých dealerů ?.
Kde ji vyrábí a odkud je značka přebíjí to, že motor je osvědčenej KTM (ne kopie). Navíc prorokuju značce CF MOTO slibnou budoucnost v moto segmentu. A HLAVNĚ věštím velmi dobrou prodejnost tomuto modelu. Osobně tipuju, že bude za rok/dva v Čechách jedna z nejprodávanějších motorek (vsadíme se?).
Osobně si myslím, že bude trefovat mnohem více lidí jako já. Čili někoho, kdo už motorku má, třeba čistý enduro, čopra nebo sporta a chce místo maxiskůtra něco i na vejletění, aby to vypadalo a občas mohl vyvézt i ženu (konečně). Nebo člověka, co chce první cestovní enduro než si koupí za půlmíče a výš krásku typu Multistrada nebo legendu typu BMW GS 1250.
Co dál?
Chystám se vyzkoušet tyto motorky na půldenní test. Ty, co mě trefí, tak zkusím půjčit na pár dní (za peníze), u těch pak napíšu obdobný test.
Moto Guzzi V85TT – na tu se těším, přeci jen jen je od Grisa MG značka moje srdcovka. Ale tohle má být sňatek z rozumu.
Triumph Tiger 850 – líbí se mi, cena by mohla klapnout za málo ojetej kus.
KTM 790/890 Adventure – na vzhled už jsem si zvyknul, musím zkusit i ten motor. Je to víc enduro. Láká mě váha, neláká mě dravost tý motorky (takovýto – tahej, neboj doktoři už dokážou zázraky).
Yamaha T7 Teneré – podobně jako kačena.
Aprilia 660 Tuareg – krásná, víc enduro. Cena … mno uff uff.
Tyhle motorky možná zkusím, ale tuším, že neklapnou.
Husqvarna Norden – drahá, ale třeba někde v šuplíku najdu poklad. Líbí se mi a papírově má lepší váhu.
BMW F850GS – jako norden. Vcelku líbivá ale zas ta váha.
Honda CB500x –asi slabá, rozpočtovka bez výbavy.
Kawasaki Versys 650 – musel bych překousnout vzhled.
Suzuki V-Strom – nemohl by vypadat jako listrovej ála DR.BIG?
Hondu x-adv- to spíš jen z čistě zvědavosti!
Jak se Vám líbil tento článek?
Super počtení i recenze
. Tato motorka mne po shlédnutí video recenzí a kvanta na ní najetých kilometrů cestovatelem Šímou hodně oslovila
Výborné čtení při ranním kafíčku, s nohama v teplých bačkorách a s motorkou bezpečně zakotvenou na betonové podlaze garáže!
Ahoj, koukam, ze jsme skoro sousedi
. Super popsano.
Jak jsi dopadl s testovanim tech dalsich masin? Hlavne V85TTvby me zajimala.
Na tuhle motorku jsem koukal a na první pohled musím říct, že se mi líbila. Respektive mrkl jsem na "Číňana" a byl mile překvapen. Ne, že bych ji chtěl, ale rád bych se na ní svezl. Článek je výborný, krásně jsem si početl, díky za to.
Pěkně popsané a musim říct, že mám podobné, ne li totožné pocity.
Ve čtvrtek jsem si ji přivezl a to jsem tenhle článek předtim ani nečet !
Pěkné počtení - díky za to
Moc pěkně napsané
Skvěle napsané. Měl jsem půjčenou 800MT Sport na tři dny a 1000 km. Opravdu fajn svezení a s většinou pozitivních i negativních poznatků musím souhlasit. Už se těším, až mi za pár týdnů přijde